לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה

הגשת תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה, הופכת רלוונטית במקרים שבהם אדם סופג פגיעה מוחית טראומטית המותירה אותו עם נכות מתמשכת הפוגעת בכושר עבודתו. במקרים אלו הנפגעים זכאים למגוון זכויות במוסד לביטוח לאומי, שניתן להסתייע בעורך דין מנוסה על מנת למצותן כראוי, כפי שנסביר במאמר זה.

 

על הצורך בהגשת תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה

הצורך בהגשת תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה, מתעורר על רקע פגיעה מוחית טראומטית, אשר נגרמת כתוצאה מחבלה בראש, כתוצאה מנפילה, תאונה או אירוע טראומטי אחר. חבלה זו עשויה להוביל לירידה תפקודית בלתי הפיכה – הן ברמה הפיזית והן ברמה הקוגנטיבית.

הפגיעה התפקודית באה לידי ביטוי לרוב, בקשיים בביצוע פעולות יומיומיות, פגיעה ביכולת עבודה ואף אי יכולת מוחלטת לעבוד. במקרים רבים, נדרש גם סיוע בביצוע מטלות בבית והשגחה צמודה לנפגע.

זאת כאשר חומרת הפגיעה, מיקומה המדויק ודרכי הטיפול, משפיעות כולן על הנזקים והלקויות שמהם סובלים הנפגעים.

מכאן הצורך האקוטי להגיש תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי, למטרת קבלת תמיכה כספית ושירותי סיוע שונים לנפגע.

 

זכויות נפגעי פגיעה מוחית בביטוח לאומי

לאחר הקביעה שהפגיעה המוחית נגרמה כתוצאה מתאונה ואינה ניתנת לריפוי, ניתן להגיש לביטוח הלאומי תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה, כדי שהנפגע יוכר כנכה הזכאי לזכויות רפואיות שונות וקצבת נכות כללית.

בנוסף לזכאות של נפגע שאושרה תביעתו, לקבלת גמלת נכות כללית מביטוח לאומי, באפשרותו במקרים רבים לקבל גם זכויות נלוות, הנשענות על ההכרה בנכותו, לרבות:

קצבת שירותים מיוחדים

במקרים של החמרה במצב הרפואי בשל פגיעת המוח, והיווצרות קשיים הולכים וגדלים בביצוע פעולות יומיומיות, זכאים הנפגעים לקבל קצבת שירותים מיוחדים. קצבה זו נועדה לממן סיוע סיעודי לנפגע הראש, ותינתן בנוסף לקצבת הנכות הכללית.

שיקום מקצועי

המוסד לביטוח לאומי מציע לנפגעים שאינם יכולים לחזור לעבודתם הקודמת בעקבות פגיעתם המוחית, מסלול שיקום מקצועי. במסגרת זו, ילמדו הנפגעים מיומנויות מקצועיות חדשות, המתאימות למגבלותיהם, ויאפשרו להם להשתלב חזרה בשוק העבודה.

גמלת ניידות

נפגעי פגיעה מוחית שהוכרו כנכים על ידי הביטוח לאומי ומתקשים להתנייד, זכאים להשתתפות כספית במימון שירותי ועזרי סיוע בניידות בהגשת תביעה לקצבת ניידות.

שירותים רפואיים מסובסדים

הנפגעים זכאים לקבלת שירותי רפואה, כולל ביקורים במכונים, טיפולים ורופאים מומחים, ללא תשלום.

הטבות במס הכנסה

בעלי נכות רפואית של 91% ומעלה זכאים לפטור ממס הכנסה.

במקרים מסוימים ניתן לקבל החזר מס הכנסה רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה.

הטבות ברשויות מקומיות

ניתנת הנחה בתשלומי ארנונה לנכים המוכרים על ידי הביטוח הלאומי.

זכויות במשרד התחבורה

לבעלי פגיעה מוחית מתאונה, אשר הוכרו כבעלי נכות כללית בביטוח לאומי, ניתן לבקש גם תו חנייה לנכה. כמו כן, במקרים בהם הנפגע אינו יכול לנהוג, בן משפחה קרוב או האדם המטפל בנפגע, זכאי לקבל תו חנייה.

בקצרה, המודעות לזכויות לאחר פגיעה מוחית, הן עבור הנפגע עצמו והן עבור מקורביו, חשובה ביותר. הבנה מעמיקה של הזכויות תאפשר לכם לקבל את הסיוע והתמיכה להם אתם זקוקים, הן ברמה הרפואית והן ברמה הכלכלית.

 

איך נראה תהליך קביעת דרגת הנכות למגישי תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה?

בתהליך קביעת דרגת הנכות למגישי תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה, הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קובעת את דרגת הנכות למבקש הקצבה, פקיד התביעות מגדיר מה דרגת אי כושר העבודה של הנפגע בעקבות פגיעתו המוחית, – ועל פיה נקבע גובה קצבת הנכות הכללית לה זכאי הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי

 

לסיכום

מאמר זה סקר את הזכויות הרבות המגיעות לבעלי פגיעה מוחית מתאונה, הן מהביטוח הלאומי והן מחברות הביטוח. הבנה מעמיקה של זכויות אלה תאפשר לכם לקבל את הסיוע והתמיכה להם אתם זקוקים, הן ברמה הרפואית והן ברמה הכלכלית.

אולם חשוב להיות ערוכים מראש לכך, שמימוש זכויותיכם עשוי להתגלות כתהליך מורכב. מדובר בפרוצדורה הכרוכה באיסוף מסמכים ואסמכתאות רבות, התמודדות מול בירוקרטיה מוסדית ענפה ולעיתים גם הליכי ערעור.

משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש כאן כדי לסייע לכם בכל הנושאים הללו, תוך מתן ייעוץ משפטי מקצועי, יסודי ורגיש.

אל תהססו לפנות אלינו לעזרה – צוות המשרד יעמוד לצידכם בשמחה ויסייע לכם לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם בהקדם.

תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה

בעלי פגיעה מוחית זכאים למגוון רחב של זכויות, הן מהביטוח הלאומי והן מחברות הביטוח. זכויות אלה כוללות בין היתר:

  • קצבת נכות
  • קצבת שירותים מיוחדים (בהתאם לצורך)
  • קצבת ניידות (בהתאם לצורך)
  • פטור ממס הכנסה
  • הנחה בארנונה
  • תו חניית נכה
  • ועוד

נפגע זכאי, להגיש במקום תביעת נכות כללית בגין פגיעה מוחית מתאונה, תביעת נכות מעבודה בגין פגיעתו. זאת במידה והתאונה שהובילה לפגיעה המוחית התרחשה במקום העבודה, בדרך אליו או ממנו. במקרה כזה ראשית התהליך תהיה בהגשת דיווח על תאונת עבודה והגשת תביעה לדמי פגיעה לנפגע עבודה, למוסד לביטוח לאומי. כך ניתן לקבל פיצוי כספי מיידי בהליך קצר יותר, ולהניח את היסודות להגשת תביעת הנכות מעבודה – ככל ותידרש כזו בהמשך הדרך.

ביטוח בריאות פרטי עשוי להציע פיצוי כספי לנפגעי פגיעה מוחית, בהתאם לתנאי הפוליסה, אם כי מטבע הדברים, רכישת הפוליסה צריכה להיעשות לפני התאונה וגובה הפיצוי נקבע מראש בעת רכישת הפוליסה. בנוסף, במידה והנפגע רכש טרום התאונה פוליסת אובדן כושר עבודה פרטית, או שנרכש עבורו כיסוי ביטוחי כזה על ידי מעסיקו, באפשרותו להגיש תביעת ביטוח בגין פגיעתו גם בערוץ זה, על מנת לשמר את רמת החיים שלו חרף פגיעתו ולקבל פיצוי ראוי על אובדן כושר עבודתו.

מימוש זכויותיכם הוא תהליך מורכב, הכולל איסוף ראיות, התמודדות מול בירוקרטיה, הבנה משפטית ועוד. לכן מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בייצוג בעלי פגיעות מוחיות בהליכי תביעה מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח. עורך הדין יסייע לכם להבין את זכויותיכם, לאסוף את הראיות הדרושות ולנהל את התהליך מול הגורמים הרלוונטיים ביעילות המרבית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן