לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה

בשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים של תאונות עבודה. אם זה תאונות באתרי בנייה, המתרחשות חדשות לבקרים, אם זה נפגעים במפעל עליהם שומעים באתרי החדשות. בסוף, זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. מה התהליך להגשת תביעת תאונת עבודה? מה זה אומר בכלל תאונת עבודה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי כך:

"רואים תאונה כתאונת עבודה אף אם – (1) אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו  מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו; (2) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח, במקום העבודה או בסביבתו הקרובה ביותר, בעשותו להצלת גוף או רכוש או למניעת נזק או סכנה לגוף או לרכוש (3) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח עקב פגיעה שאינה תוצאה מהעבודה ונגרמה בידי אדם אחר בכלי או בחפץ אחר, הנמצאים במקום העבודה או בקרבתו הקרובה ביותר לצרכי העבודה, או הנמצאים שם דרך קבע אף שלא לצרכי העבודה, והנפגע לא היה שותף לגרימת הפגיעה". לאחר מכן מפרט החוק עוד מספר סיטואציות, כשהדבר שחשוב לדעת הוא שמדובר בהגדרה רחבה מאוד, שכוללת גם עובד שנפגע בעבודה עצמה, גם בדרך אליה, ואפילו במקרים מסוימים, אם הוא מוגדר כעובד מהבית, אם נפגע בביתו שלו.

 

מה בעצם יעשה עורך הדין?

עורך דין תאונות עבודה, מלבד הייעוץ הראשוני לגבי הגשת התביעה וסיכוייה, יצטרך גם לפעול מול הביטוח הלאומי ומול החברה הנתבעת, זה יכול להיות בדרך של איום בתביעה, ויכול לכלול גם משא ומתן. לאחר מכן, הוא יצטרך לנסח כתב תביעה שלם, שמטרתו העיקרית היא הוכחת הקשר הסיבתי, בין הסיבה למסובב, בין הפגיעה, לעבודה. שימו לב שמדובר בכתב תביעה שיכול להיות גם כנגד המעסיק, וגם כנגד הביטוח הלאומי, תלוי מה בדיוק הצורך.

 

אופן הגשת תביעת תאונת עבודה

קודם כל, צריך לדעת שתביעה לדמי פגיעה במקרה של תאונת עבודה צריכה להתקיים תוך 12 חודשים מיום הפגיעה. זה אולי נראה הרבה, אבל תופתעו לשמוע שזה עובד מאוד מהר. בנוסף, ההמלצה היא להגיש את התביעה כמה שיותר קרוב למועד בו נפגעתם.

 

קבלת תעודה ראשונית של פגיעה

במקרה של תאונה, קודם כל אתם צריכים לקבל מהמעסיק טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד שכיר. על המעסיק לחתום ולמלא את הטופס, כשלעצמאי יש טופס משל עצמו "טופס הפניה לטיפול רפואי בעצמאי". לאחר מכן עליכם לפנות לקופת חולים, שם יש את מחלקת תאונות העבודה. במחלקה עליכם למסור את הטפסים הללו לרופא. עכשיו, ייתן לכם הרופאה תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. תעודה זו חיונית אחר כך להמשך התביעה שלכם.

 

הגשת תביעה לדמי פגיעה

לאחר שתקבלו את התעודה הרפואית הראשונה תצטרכו למלא טופס שנקרא "תביעה לדמי פגיעה". כמובן שגם אליו תצטרכו לצרף טפסים מאת המעסיק, ואם אתם עצמאיים, מסמכים המיועדים לעצמאיים.

 

המסמכים הרפואיים

אחרית התעודה הראשונית שקיבלתם, וכמובן אחרי שיש בידכם תביעה לדמי פגיעה, תצטרכו לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שלכם. אם זה התאשפזויות בבית חולים, אם זה תרופות שאתם לוקחים, כל דבר שיכול להעיד על מצבכם הרפואי הבעייתי, כמובן אם זה קרה לאחר התאונה.

 

מעקב אחרי הטיפול בתביעה

בשלב זה תצטרכו להתאזר בסבלנות. אנשי הביטוח הלאומי יבדקו את כלל המסמכים שלכם. כמובן שלדמי פגיעה של 3 חודשים כנראה שהוא יהיה זכאי, השאלה היא האם יקבל גם קצבת נכות מהעבודה או מענק וזאת בסיום שלושת החודשים אם עדיין יש אישורים רפואיים על בעיות רפואיות, על התובע להגיש תביעה לנכות מהעבודה.

 

מה זה אומר תביעה לנכות מהעבודה?

מלבד דמי פגיעה, אם מתרחשת פגיעה חמורה יותר, שמשאירה נזק של יותר משלושה חודשים. ניתן להגיש תביעה לקבלת דרגת נכות מעבודה ותשלום גמלת נכות מהעבודה. את הבקשה לתביעה ניתן למלא באמצעות טופס מקוון שישלח דרך האינטרנט לאתר הביטוח הלאומי, או למלא, להדפיס ולשלוח לביטוח הלאומי דרך דואר או פקס. לטופס התביעה צריך לצרף מספר אישורים ומסמכים. אם זה כל חומר רפואי רלוונטי, אם זה טופס ויתור על סודיות רפואית. וכמובן כל מסמך רפואי אחר, רלוונטי.

 

הוועדה הרפואית

אם לאחר שנבחנו המסמכים השונים, נמצאת מתאימים לוועדה רפואית, כנראה שהבוחנים אכן ראו שיש איזו שהיא בעיה רפואית גדולה יותר, שלא נגמרה לאחר שלושה חודשים. מן הסתם, תזומן לאותה ועדה רפואית. בשלב זה, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין, שידע לתדרך ולסייע לפני ההופעה בוועדה.

 

סיוע עורך דין בהכנה לוועדה רפואית

אם אכן הגעתם לשלב הוועדה הרפואית, כדאי מאוד לדעת שייעוץ אצל עורך דין יכול להיות מאוד מעניין. כמובן שכשתעמדו מול הוועדה תגידו לה את האמת, העניין הוא שעורך דין ידע על מה לשים יותר את הדגש, ועל מה פחות. מה יעניין את חברי הוועדה, ומה פחות. בנוסף, עורך הדין מכיר את כל סעיפי החוק, שיכולים להיות רלוונטיים אם מגיעים לדיונים של פגיעה אל מול סעיף חוק רלוונטי.

 

דוגמאות לתאונת עבודה

במקרים רבים, אנשים לא מבינים שתאונות רבות כן נחשבות כתאונות עבודה, מספיק שזה היה בדרך אל העבודה, או ממנה, או בדרך לארוחת צהריים באמצע היום, וזה נחשב כתאונת עבודה. ההרחבה בפסיקה של ההגדרה גרמה לאירועים רבים להתבטל או להשתנות כדי לעמוד בסטנדרטים של הפיקוח על הבטיחות ומניעת האפשרות לכל תאונה אפשרית, ולו הקטנה ביותר. בסוף, אף בעל עסק לא רוצה בשלב כזה או אחר להיות אחראי לתאונת עבודה.

 

אז מה תכל'ס עושים בתהליך הגשת תביעת תאונת עבודה?

קודם כל מקבלים את טופס הפגיעה הראשונית מהרופא, לפני זה מגישים תביעת תאונת עבודה, אחר כך מקבלים תעודה ראשונית של פגיעה ודמי פגיעה למשך 3 חודשים. אם הנזק גדול יותר, ואכן יש מסמכים רפואיים להוכיח זאת, יזומן העובד לוועדה רפואית לשם קביעת דרגת אחוזי נכות מהעבודה.

 

למה צריך עורך דין לוועדה?

כדאי מאוד שיהיה לצדכם מישהו שמכיר את פרטי החוק, שיש לו ניסיון בתחום הגשת תביעות תאונות עבודה, ובעיקר, אנחנו בטוחים שהוא בצד שלנו, ולא בשום צד אחר. עורך דין שמייצג מספר אנשים, יכול להיתקל ברצונות סותרים.

 

איך בוחרים את עורך הדין המתאים?

קודם כל, מומלץ מאוד להתייעץ עם המשפחה והחברים. מן הסתם הם ידעו לספר לכם על עורך דין מקצועי, עם ניסיון של שנים בתחום, שגם משקף עבורכם את המצב ויודע להגיד את הדברים הטובים לצד הסיכונים, אם יש כאלה. בסוף, רוצים עורך דין שישקף את המצב כפי שהוא.

 

מה חשוב לדעת?

עובדים רבים אינם תמיד מודעים לגודל הזכויות שלהם, בכל התחומים, ובעיקר בתחום תאונות העבודה. זו הסיבה שחיוני להיעזר בעורך דין. כמובן שפועלים נפגעים לעיתים, אבל העולם השתנה, ולכל פועל יש זכות והוא צריך להיות מודע לזכויות האלה של, כדי לקבל אותן מהמדינה.

תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן