לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

תאונה עקב נפילה מגובה היא אחת התאונות שלמרבה הצער השכיחות שלהן גבוהה. עם זאת, דווקא תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה עלולה להיתקל בקשיים. בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא. מהי נפילה מגובה? מתי נפילה מגובה מוגדרת כתאונת עבודה? מיהם הגופים שאמורים לסייע במקרה הזה? איך מגישים את תביעת הנזיקין והפיצויים ומתי יש להגיש אותה? כל התשובות בהמשך המאמר.

 

מהי נפילה מגובה ומתי היא מוגדרת כתאונת עבודה?

נפילה מגובה היא נפילה ממקום גבוה, באופן שגרם נזקים גופניים של ממש. נפילה מגובה איננה מותנית בהכרח בגובה שממנו היא התרחשה, אלה בעיקר בתוצאות שלה.

להלן כמה דוגמאות שכל אחת מהן עשויה להיחשב נפילה מגובה, שכתוצאה ממנה ניתן לתבוע פיצויים:

  1. נפילה מגג: מטבע הדברים, נפילה מגג נחשבת בהחלט נפילה מגובה. אם העובד טיפס על גג המבנה בתוקף תפקידו ונפל, הוא זכאי בהחלט לתבוע פיצויים. בהמשך, אם הפגיעה עדיין נמשכת, הוא זכאי לתבוע קצבת נכות מעבודה מהמוסד לביטוח לאומי.
  2. נפילה מפיגום: למרבה הצער, זה הסוג הנפוץ ביותר של נפילות מגובה. לרוב, נפילה כזאת מתרחשת בהעדר הקפדה על נהלי הבטיחות.
  3. נפילה מסולם: נפילה מסולם היא בהחלט נפילה מגובה שעשויה לזכות את העובד בפיצויים. עם זאת, חשוב שהטיפוס על הסולם התבצע כחלק מהמטלות של העובד.
  4. נפילה מכיסא: כל כמה שהגבר עשוי להישמע מגוחך, גם נפילה מכיסא, שרפרף או סולם נמוך יכולה להיחשב נפילה מגובה. זאת, משום שהנזקים שעלולים להתרחש בעקבות נפילה כזאת הם משמעותיים. דוגמה טובה לכך היא מחסנאי שנופל משרפרף, או מוכר בחנות נעלים שנפל תוך שהוא מנסה להוריד זוג נעליים ממדף גבוה.

ככלל, תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה צריכה להיות מוגשת אם הנפילה אכן הוגדרה נפילה מגובה, ואם היא התרחשה בשעות העבודה.

 

מי הם הגופים שאליהם מוגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה? 

הגוף העיקרי שאליו מוגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה הוא המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, אם מקום העבודה ביטח את עובדיו מפני תאונות עבודה, תביעה כזאת יכולה להיות מוגשת גם לביטוח כאמור:

  • המוסד לביטוח לאומי: זהו הגוף המוביל בפיצוי ושיפוי במקרים של תאונות עבודה. אם הפגיעה בעקבות התאונה גרמה לתוצאות מתמשכות, ניתן וצריך גם להגיש תביעה לקצבת נכות תאונת עבודה.
  • ביטוח של המעביד: כאמור, אם למעביד יש פוליסת ביטוח עבור העובדים שלו המעניקה להם פיצויים בעקבות תאונת עבודה, יש להגיש תביעה גם לחברת הביטוח הזאת.
  • ביטוח פרטי: אם למי שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה יש פוליסת ביטוח פרטית שמכבה אותו במקרים של תאונת עבודה, ניתן וצריך להגיש לחברת הביטוח תביעה. עם זאת, חשוב בראש ובראשונה לוודא שפוליסת הביטוח אכן כוללת תאונות עבודה, ולא רק תאונות אישיות שסה משהו אחר לחלוטין. 

הגוף המוביל בתביעות תאונות עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, ניתן להגיש במקביל תביעה ליותר מגוף ביטוחי אחד.

 

איך מוגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה?

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה כוללת שלושה שלבים:

בשלב הראשון, נאספים כל המסמכים המתועדים, הקשורים לתאונת העבודה. בראש ובראשונה, המסמך שחייב להיכלל באוסף הוא דו"ח תאונת עבודה שמילאו הממונים על כך במקום העבודה. בהמשך יש לאסוף מסמכים רפואיים, דו"חות אשפוז אם קיימים וכל מסמך רפואי רלבנטי אחר.

בשלב השני, עורך הדין המלווה את העובד יבדוק את המסמכים ויעריך את סיכוי התביעה להתקבל.

בשלב השלישי, הוא יגיש את התביעה וילווה את העובד כל הדרך עד להצלחה. 

 

על חשיבות הליווי המשפטי בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה נועדה לסייע לנפגע לשמור על הזכויות שלו ולקבל פיצוי הולם, ולעיתים גם קצבת נכות. עם זאת, הגשה לא מקצועית ולא מסודרת של התביעה עלולה לפגוע בסיכויי ההצלחה שלה. הסתייעות בעורך דין תאונות עבודה עשויה לסייע מאוד, ולזרז את קבלת הפיצויים ו/או קצבת הנכות. עורך הדין יאסוף את המסמכים הדרושים ויגיש בצורה מסודרת את התביעה. בנוסף, הוא ילווה את הנפגע לאורך כל הדרך עד להצלחה. 

 

לסיכום – מגישים תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה? אנחנו כאן כדי לסייע

נפילה מגובה היא אחת התאונות הנפוצות ביותר בעבודה, והיא עלולה לגרום לפציעות חמורות, כולל נכות ואף מוות. עובד שנפגע מנפילה מגובה בעבודה זכאי לפיצויים מגוונים, לרבות פיצוי על הפסד כושר השתכרות, פיצוי על כאב וסבל ופיצוי על הוצאות רפואיות.

כדי לקבל פיצויים בגין תאונת עבודה, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. התביעה צריכה ליות מוגשת תוך שנה מיום התאונה. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יקבע את דרגת הנכות של הנפגע, הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית או לתשלום חד פעמי בדמות מענק נכות מעבודה.

בנוסף, עובד שנפגע מנפילה מגובה בעבודה זכאי להגיש תביעה אזרחית נגד המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק ככל שיש תימוכין לטענה להתרשלות מצד המעסיק בהבטחת סביבת עבודה בטיחותית לעובדיו. התביעה האזרחית יכולה להיות מוגשת גם במקרה שהמוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה להכרה בנפילה כתאונת עבודה.

בקיצור, אם נפגעתם מנפילה מגובה בעבודה, חשוב לפנות לעורך דין תאונות עבודה, על מנת שיסייע לכם לממש את מלוא זכויותיכם. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש בעל ניסיון רב בייצוג עובדים בתביעות תאונת עבודה, וישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה או בקשה.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה

ככלל, תאונת עבודה תיחשב כל פגיעה כתוצאה מתאונה, אשר תתרחש מרגע שהעובד עזב את סף ביתו בדרך לעבודה ועד חזרתו הביתה. עם זאת, תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מגובה מוגשת כמעט תמיד כתוצאה מפגיעה במשך שעות העבודה בפועל. קצת לא הגיוני שעובד יטפס על סולם או על גג בדרך לעבודה.

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות סמוך ככל האפשר למועד הפגיעה, הוא למלא דוח תאונת עבודה. הדו"ח ימולא על גבי טופס מיוחד, על ידי הממונה על הבטיחות במקום העבודה או על ידי משאבי אנוש. בהמשך, הנפגע חייב לאסוף ולשמור כל מסמך שקשור לתאונה ושיכול לסייע: מרשמים, סיכומי אשפוז וחוות דעת רפואיות.

אם למבוטח יש גם ביטוח פרטי, ואם הביטוח הזה אכן מכסה פגיעות כתוצאה מתאונת עבודה, כי אז ניתן ואפילו צריך להגיש תביעה גם לחברת הביטוח. עם זאת, חשוב לדעת שביטוחים בגו ביטוח תאונות אישיות לא בהכרח מכסה תאונות עבודה. לכן ההמלצה היא לבדוק את הפוליסה לני שמגישים תביעה.

לא אחת קורה שהנפגע לא יכול לעבוד גם אחרי שעברה תקופה ארוכה מאז הניתוח. במקרים כאלה, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי. בכפוף להחלטת המוסד, יקבל נפגע תאונת העבודה קצבת נכון, שתשולם כל עוד הנפגע איננו עובד. הקצבה הזאת תהפוך לקבועה אם תוצאות הפגיעה הן קבועות.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן