לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין CIDP

מחלת ה-CIDP הידועה בעברית כפולינוירופתיה דלקתית כרונית, היא הפרעה נוירולוגית הפוגעת ביכולת התפקוד והעבודה של הלוקים בה. מאמר זה יסקור את האפשרות של אנשים החולים במחלה, להגיש לביטוח לאומי תביעת נכות כללית בגין CIDP, כדי לקבל קצבאות נכות ושירותי שיקום מקצועי לשם הבטחת מקור הכנסה חלופי.

 

מהי מחלת CIDP?

המחלה המכונה "פולינוירופתיה דמיאלינטיבית דלקתית כרונית" ידועה בקיצור באנגלית כCIDP –
ראשי תיבות של המושג הרפואי: Chronic Inflammatory Demyelinating Polyneuropathy.

CIDP היא מחלת עצבים נדירה הפוגעת בתפקוד הרגליים, ולעיתים גם בתפקוד הידיים. המחלה נגרמת מתגובה לא תקינה של מערכת החיסון, התוקפת את שכבת המיאלין המגינה על עצבי הגוף.

ההפרעה הנקראת נוירופתיה דלקתית מאופיינת במהלך התקפי – חולים חווים תקופות של שיפור, אך המחלה חוזרת. ככלל, זיהוי מוקדם של CIDP עשוי לסייע בהתמודדות עם המחלה. עם זאת, אף על פי של-CIDP יש מספר אפשרויות טיפול, לא ניתן להבטיח הצלחה בריפוי המחלה.

משום שחולים ב-CIDP סובלים מאיבוד תחושה וחולשת שרירים בגפיים, הם מתקשים בפעולות יום יומיות פשוטות כמו קימה, הליכה, עבודה ותפקוד כללי. אי לכך, חשוב לדעת אילו אפשרויות עומדות לרשותם בקבלת תמיכה כלכלית ושירותי סיוע מהמוסד לביטוח לאומי.

 

מהם התסמינים האופייניים למחלה?

ישנם מספר סוגי תסמינים ספציפיים המאפיינים את מחלת הפולינוירופתיה. בהופעתם של התסמינים הבאים, מומלץ להיבדק אצל נוירולוג כדי לאשש או לשלול את האבחנה:

  • חולשת שרירים בשילוב עם איבוד תחושה
  • כאבים באזור הגפיים
  • בעיות בשיווי משקל
  • קושי בהליכה עם נטייה להחמיר
  • עקצוצים ותחושות לא רגילות בגפיים
  • איבוד רפלקסים בברכיים ובקרסול

למרבה הצער, ללא טיפול מתאים, אנשים ממגוון רחב של גילאים הסובלים מנוירופתיה דלקתית עלולים להגיע לחולשת שרירים קיצונית. במקרים נדירים המחלה עלולה אף לגרום למוות.

 

מה גורם להופעת CIDP?

מבחינה אנטומית, נוירופתיה דלקתית נגרמת עקב פגיעה בשכבה השומנית (המעטפת) שמקיפה את סיבי העצב במערכת העצבים ההיקפית. מעטפת זו, המכונה מיאלין, אמורה להגן על העצבים – אך כאשר מערכת החיסון תוקפת אותה בטעות, היא נהרסת ומשבשת את העברת האותות העצביים.

חולים רבים מדווחים על זיהום ויראלי טרם הופעת התסמינים. לעומת זאת, אצל אחרים המחלה העצבית קשורה לנוכחות נוגדנים ספציפיים בדם, התורמים כנראה לנזק ברקמות ובאיברים.

יתר על כן, נתונים מראים שכיחות גבוהה יותר של המחלה בקרב חולי סוכרת, בעיקר אלה שכבר אובחנו עם תסמינים נוירופתיים, הנוטים ממילא להידרדר במהירות.

אף על פי שהשכיחות עולה עם הגיל וגבוהה יותר בקרב גברים מבוגרים, לעיתים ניתן לזהות את ראשוני התקפי המחלה כבר בגילאים צעירים יותר, ושכיחותה עולה בהדרגה עם הזדקנות החולים.

 

אילו זכויות מגיעות לחולי CIDP בישראל?

חולים שמחמת המחלה נשללה מהם היכולת להתפרנס, יכולים להגיש בקשה להכרה בנכות למוסד לביטוח לאומי. במידה ויוכרו כבעלי אחוזי נכות משמעותיים, הם יהיו זכאים לקצבת נכות חודשית כפיצוי על אובדן ההשתכרות.

בנוסף, המוסד לביטוח לאומי גם מעמיד לרשותם תכנית שיקום מקצועי הכוללת ייעוץ, הכשרה וסיוע כספי למציאת מקור פרנסה חלופי.

כמו כן, אנשים עם CIDP עשויים להיות זכאים לזכויות נוספות מהמוסד לביטוח לאומי, כגון: קצבת שירותים מיוחדים, קצבת ניידות, קצבאות סיעוד, הקלות במס הכנסה, הנחות בארנונה ועוד.

 

מה הקריטריונים לקבלת קצבה בעת מחלת CIDP?

אנשים עם CIDP עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. קצבה זו נועדה לספק תמיכה כלכלית כדי לאפשר לאנשים הללו לשמור על רמת חיים נאותה. על מנת לקבל קצבת נכות כללית בגין CIDP, על המבוטח לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

  • נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות, כפי שקבעה ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • נכות רפואית משוקללת בשיעור של 40% לפחות, כאשר ישנם מספר ליקויים, וליקוי אחד הוא בשיעור של 25% לפחות.
  • נכות רפואית בשיעור של 50% לפחות, אם המבוטחת היא עקרת בית.

כחלק מן התהליך, ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, תבחן את מצבו הרפואי של המבוטח, ותחליט על דרגת הנכות הרפואית שלו.

 

השאלות שכדאי לשאול את עצמכם לקראת הגשת תביעת נכות כללית בגין CIDP

כדי לבדוק האם אתם זכאים לפיצוי כספי מביטוח לאומי בגין מחלת ה- CIDP, כדאי לשאול את עצמכם שאלות כגון: האם ה- CIDP מפריעה לתפקוד היומיומי שלי בעבודה או בבית? האם המחלה מונעת ממני להתפרנס? האם CIDP פוגעת באיכות החיים שלי בצורה משמעותית? האם בן משפחה חולה ב- CIDP וזקוק להשגחה צמודה בגלל זה? האם הטיפול הרפואי ב- CIDP אינו מצליח לשפר את מצבי (או מצבו של בן המשפחה הלוקה במחלה)?

אם התשובה לאחת השאלות הללו היא "כן", ייתכן שאתם זכאים לפיצוי כספי מביטוח לאומי על המחלה. למרבה הצער, רבים מחולי ה- CIDP ובני משפחותיהם המטפלים בהם, לא תמיד בקיאים בדרכים להתנהל מול הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי וועדותיו הרפואיות, על מנת לקבל אחוזי נכות גבוהים, קצבאות נכות וכדומה. נדרש ידע וניסיון מקצועי כדי להתמודד עם דרישות ביטוח לאומי, לעמוד על המשמר מול הפקידים ולוודא קבלת מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים עבור המחלה.

לכן מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי מקצועי לרגל הגשת התביעה. אנו נוכל לסייע לכם למצות את מלוא הזכויות הרפואיות שלכם באמצעות ליווי משפטי רציף לאורך תהליך הגשת תביעת הנכות הכללית שלכם בביטוח הלאומי.

 

איך מגישים תביעת נכות כללית בגין CIDP?

על מנת להגיש תביעה לקצבת נכות כללית בגין CIDP, יש למלא טופס תביעה ולצרף אליו את המסמכים הבאים: סיכום מחלה מרופא מומחה, אישורים על הכנסות, אישורים על הוצאות וכן כל מסמך רפואי רלוונטי אחר. את התביעה ניתן להגיש באופן מקוון באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, או באופן ידני בסניף המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי יבדוק את התביעה ולרוב יודיע למבוטח על החלטתו בתוך 90 ימים. אם התביעה תידחה, ניתן להגיש ערר על ההחלטה.

 

מה צריך לעשות כדי למקסם את הסיכויים לקבלת קצבת נכות כללית בגין CIDP?

חשוב לפנות לגורמים המתאימים כדי לקבל מידע על הזכויות המגיעות לכם. בסופו של דבר, אנשים עם CIDP עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל את הקצבה, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים, ולעבור הליך בירוקרטי מסוים. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לעבוד עם עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בנושא ויוכל להציע ליווי מקצועי עד ההצלחה בתביעה.

 

מדוע חשוב להיעזר בעו"ד ביטוח לאומי בעת הגשת תביעת נכות כללית בגין CIDP?

חשוב להיעזר בעו"ד מומחה בתביעות ביטוח לאומי בתיקים של תביעת נכות כללית בגין CIDP משום שהליך התביעה יכול להיות מורכב ומסובך. עורך הדין יסייע למבוטח להכין את התיק בצורה מקצועית, וייצג אותו בפני הוועדה הרפואית במידת הצורך. הוא מכיר את החוק והפסיקה הרלוונטיים, ויש לו את הניסיון והידע הדרושים כדי להגדיל את סיכויי המבוטח לקבלת קצבת נכות בשיעור הראוי למצבו. בנוסף, הוא יוכל לייצג את המבוטח בפני הוועדה הרפואית לעררים בביטוח לאומי, גם אם התביעה הראשונית תידחה או תניב דרגת נכות נמוכה מן המצופה, כמו גם בערכאות ערעור גבוהות יותר, לפי הצורך.

 

לסיכום – תביעת נכות כללית בגין CIDP מומלץ להגיש בסיוע משפטי מקצועי

CIDP (פולי נוירופתיה דלקתית כרונית) היא מחלה נוירולוגית הפוגעת במערכת העצבים ההיקפית של האנשים הלוקים בה. הגשת תביעת נכות כללית בגין CIDP מחייבת תיעוד של האבחנה, חומרת התסמינים ומידת הפגיעה בתפקוד. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בליווי תביעות נכות כללית המוגשות בגין מחלות נוירולוגיות מורכבות כמו CIDP, עם ניסיון מוכח בליווי הליכים מול הוועדות הרפואיות ועררים בערכאות גבוהות יותר.

אם אתם מעוניינים בסיוע בהגשת תביעתכם, לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות – פנו אלינו בהקדם.

תביעת נכות כללית בגין CIDP

CIDP היא הפרעה נוירולוגית הפוגעת בתחושה ובתפקוד של הגפיים. היא עלולה להופיע בתור התקפים חוזרים ולהגביל במידה ניכרת את יכולת התפקוד והעבודה של הלוקים בה.

מחלת CIDP, היא הפרעה נוירולוגית. אחד המאפיינים הבולטים שלה הוא פגיעה בתחושה בגפיים, כלומר איבוד התחושה ברגליים ובידיים. מצב זה פוגע באיכות החיים וביכולת לתפקד בחיי היומיום.

כן, אך יש לשקול כל מקרה לגופו על פי מידת ההשפעה של המחלה על תפקודו היומיומי של החולה – הן בביתו והן בעבודתו, ועל יכולתו להשתכר למחייתו.

יש להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי, תוך מילוי הטפסים המתאימים וצירוף חוות דעת נוירולוגית ומסמכים רפואיים נלווים הנוגעים לאבחון והטיפול במחלה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן