לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן

מחלת דושן (Duchenne muscular dystrophy או בראשי התיבות שלה – DMD), היא מחלת ניוון שרירים תורשתית פוגעת בעיקר בזכרים. מבחינה סטטיסטית, אחד מכל 4,000 תינוקות סובל או עלול לסבול מהמחלה. למרבה הצער, המחלה היא חשוכת מרפא, ומובילה בסיכומו של עניין לנכות ולתלות מוחלטת של החולה בזולתו. תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן היא, לפיכך, מחויבת המציאות על מנת לאפשר למטופל ולבני משפחתו את איכות החיים המרבית בתנאים הנתונים. בשורות הבאות נפרט כיצד ומתי יש להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלה זו, אודות שלבי התהליך להגשת התביעה וחשיבות הסיוע המשפטי במהלכו.

 

איך ומתי יש להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן?

מחלת דושן, מעצם טבעה, היא מחלה שמאובחנת כבר בשלבי החיים המוקדמים של הילד. לפיכך, מי שמגיש את תביעת הנכות הם בדרך כלל ההורים, עבור הילד או הילדה שלקו במחלה הארורה הזאת. חשוב להדגיש שאף שמדובר בתהליך דומה לזה של מבוגר המגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן ובכלל, קיימים כמה הבדלים כשמדובר בילדים. בראש ובראשונה, במקרים מהסוג הזה ניתן לקבוע את הזכאות של הילד אך ורק על פי מסמכים רפואיים, ללא כל צורך לזמן את הילד לוועדה רפואית.

 

מה שלבי התהליך להגשת תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן?

להלן פירוט ההליך בהגשת תביעת נכות:

  • מילוי טופס תביעת נכות: מילוי טופס תביעת נכון הוא השלב הראשון בדרך להגשת התביעה. אפשר להוריד את הטופס מאתר הביטוח הלאומי ולמלא אותו באופן עצמאי או בסיוע עורך דין מומחה או אחר. עם זאת, אפשר למלא את הטופס גם באופן מקוון, בסיוע בתמיכה של המוסד לביטוח לאומי. יחד עם זאת חשוב לציין כי רק מילוי מלא ונכון של טופס הבקשה מאפשר מעבר לשלבים הבאים בתהליך. מכאן נובעת גם החשיבות הרבה של מילוי הטופס באמצעות איש מקצוע.
  • צירוף מסמכים רפואיים: אחרי מילוי הטופס, יש לצרף אליו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. עם המסמכים הללו ניתן למנות סיכומים רפואיים שונים, סיכומי ביקור אצל רופאים וכן חוות דעת רפואיות, אם ישנן כאלה. בנוסף, חשוב לצרף גם רשימת תרופות אם המטופל נוטל תרופת באופן קבוע. באתר המוסד לביטוח לאומי קיימת רשימה מפורטת של המסמכים הרפואיים וניתן בהחלט להסתייע בה. גם כאן, סיוע מקצועי של עורך דין יכול לזרז את הליך איסוף המסמכים והבדיקה שלהם, בדרך להשלמת התביעה. אם מתברר שמגיש התביעה הוא גם מוגבל בהליכה, אפשר להגיש גם בקשה לקצבת ניידות.
  • ועדה רפואית: אם מגיש התביעה הוא אדם בוגר, הוא יזומן לוועדה רפואית לבחינת הבקשה שלו. עם זאת, כאשר מדובר בילדים אין הכרח לזמן את הילד לוועדה רפואית. אם מהמסמכים הרפואיים עולה בבירור מצבו הרפואי של הילד, ייתכן ותביעת הנכות שלו תידון ללא כל צורך לזמן אותו לוועדה.
  • מסלול מהיר: במקרים קשים, עשויה התביעה להיות מופנית למסלול המהיר. זאת המטרה לסיים את הטיפול בה בהקדם ולהעניק לתובע בהקדם את כלל הזכויות המגיעות לו.

בתום התהליך כאמור לעיל תתקבל ההחלטה באשר לאחוזי הנכות של התובע ובאשר לזכויות שלו בהתאם להחלטה הזאת.

 

לסיכום – חשיבות הליווי המשפטי בתהליך הגשתה של תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן

מחלת דושן היא מחלה לא פשוטה. לפיכך, הגשתה של תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן היא מחויבת המציאות. בגלל שמדובר במחלה המשפיעה לא רק על החולה אלא גם על סביבתו, חשוב להגיש את תביעת הנכות בצורה מסודרת ולקבל את התמורה הכספית בהקדם. עורך דין המתמחה בתחום תביעות נכות כלליות, יכול להגיש את התביעה באופן הנכון והמסודר ביותר ולדאוג לכך שלא יהיו עיכובים בדרך לקבלת התמורה המובטחת.
אם יש לכם צורך להגיש תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן – משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש יוכל לסייע לכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך. פנו אלינו כעת לליווי מקצועי ואכפתי בתהליך.

תביעת נכות כללית בגין מחלת דושן

התשובה לשאלה הזאת היא חיובית בדרך כלל. במרבית המקרים, העובר מקבל את המחלה כתוצאה מגן פגום אצל האם הנשאית. עם זאת, החלק מהמקרים המחלה מתפתחת באופן עצמאי. בגלל שמדובר בגן פגום המצוי בכרומוזום X, מי שסובל בעיקר מהמחלה הם גברים. רק אחד מכל 3,500 חולים הוא ממין נקבה. נקבות שכבר סובלות מהמחלה, סובלות מתסמינים קלים יחסית שלה. 

התשובה לשאלה הזאת היא חיובית. במסגרת בדיקות גנטיות שגרתיות של העובר ניתן, בין השאר, לאבחן בצורה טובה מאוד את הימצאות המחלה אצל העובר. יתרה מכך – אם העובר נבדק, לא אובחן ולאחר מכן קרה שהוא בכל זאת סובל מהמחלה, עשויה להתקיים עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. הבדיקות המתאימות מבוצעות ללא תשלום במסגרת קופות החולים.

למרבה הצער, ריפוי של מי שסובל ממחלת דושן הוא בלתי אפשרי. חולה שאובחן במחלה הזאת יסבול ממנה כל חייו, כאשר המחלה רק תלך ותתקדם באופן הדרגתי. הדבר היחיד שניתן לעשות, אם כבר נולד תינוק הסובל מהמחלה הזאת, הוא לטפל בו במטרה להקל את התסמינים ולמתן את התפשטות המחלה ככל שניתן. עם הטיפולים האפשריים ניתן למנות טיפולים פרא רפואיים, פיזיותרפיה ואחרים.

הטיפולים למי שסובלים ממחלת דושן ניתנים בדרך כלל בקופת החולים שבה הם מטופלים. לאחר זיהוי הצרכים של החולה. ניתנים לו כל הטיפולים הנדרשים. כאמור לעיל, מדובר בעיקר בטיפולים שנועדו לסייע בהאטת ההתפשטות של המחלה ובמיתון התסמינים השונים שלה. למרבה הצער, אין היום שום טיפול שיכול לגרום למחלה הזאת לסגת והיא רק תמשיך ותתקדם.

 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן