לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה שהתסמינים העיקריים שלה הם חסימות של צינורות ומעברים שונים בגוף. אחד התסמינים הבולטים של המחלה הזאת הוא הפרעות נשימה. ההפרעות הללו הן תוצאה של הצטברות ריר סמיך בריאות ובדרכי הנשימה. למרבה הצער, מדובר במחלה קשה שהטיפול בה מורכב. הבשורה המעודדת בהקשר זה, היא שהגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס מאפשרת לחולה למצות את כלל הזכויות ולשמר רמת חיים סבירה בהתחשב במצב. במאמר זה נפרט על אופן הגשת תביעת נכות כללית לנפגעי סיסטיק פיברוזיס, התנאים להגשתה וחשיבות הסיוע המשפטי למגישי תביעות נכות כללית מסוג זה.

 

אופן הגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס

עד לא מכבר, הליך הגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס או מכל סיבה אחרת למוסד לביטוח הלאומי היה ארוך למדיי, וגם די מסובך. ואולם לאחרונה הפכה הגשת התביעה לקלה יחסית. נכון להיום, ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי את הטופס הייחודי להגשת תביעת הנכות הכללית.

 

הליך הגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס – צעד אחר צעד

הליך הגשת תביעת הנכות בגין סיסטיק פיברוזיס, הוא כדלקמן:

  1. מילוי טופס התביעה: מילוי טופס התביעה לקצבת נכות הוא השלב הראשון בדרך לקבלת הקצבה המיוחלת. את הטופס ניתן, כאמור, למצוא באתר הביטוח הלאומי. אפשר למלא את הטופס במגוון אופנים, כאשר האופן הקל והזמין ביותר הוא מילוי מקוון של טופס הבקשה. עם זאת, חשוב להדגיש שמילוי הטופס חייב להתבצע בצורה נכונה ולכלול את כל הפרטים הרלוונטיים. כל שגיאה במילוי הטופס עלולה לפגום בסיכויים לקבלת קצבה, או לכל הפחות לגרום לעיכובים בהשלמת התהליך.
  2. צירוף מסמכים רפואיים: אחרי מילוי הטופס יש לצרף אליו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. מדובר בהפניות לרופאים, סיכומי פגישות עם רופאים, סיכומים רפואיים, מרשמים רפואיים וכיוצא באלה. אם עורך הדין המלווה את מגיש הבקשה החליט לשלוח אותו לחוות דעת רפואית נוספת, יש לצרף גם את חוות הדעת הזאת. חשוב לציין שאתר הביטוח הלאומי ניתן למצוא רשימה מפורטת של המסמכים הרלבנטיים שעשויים לסייע בזמן התביעה.
  3. ועדה רפואית: אחרי הגשת טופס הבקשה והמסמכים הרלבנטיים, יזומן מגיש הבקשה לוועדה רפואית. הוועדה נועדה לבחון את כלל המסמכים הרפואיים ואת הבקשה, ולעמוד אל נכון על מצבו הרפואי האמיתי של החולה. הוועדה תקבל החלטה על עצם הזכאות של מגיש הבקשה לקצבה. אם ההחלטה היתה שלילית, למרות כל המסמכים, אפשר להגיש ערר על ההחלטה לגורמים האמונים על הנושא במוסד לביטוח לאומי. עם זאת, הגשת כלל המסמכים בצורה מקצועית באמצעות עורך דין מיופה כוח, עשויה למנוע את המצב הזה ולאפשר למגיש הבקשה לקבל את המגיע לו במהירות הרבה ביותר.

 

מה המועד המתאים להגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס?

תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס ובכלל צריכה להיות מוגשת במהירות הרבה ביותר האפשרית, מרגע אבחון המחלה אצל חולה מסוים. ככל שהתביעה תוגש באיחור, יאבד החולה חלק מהזכויות וחלק מהסכומים שהיו משולמים לו אילו הוגשה התביעה בזמן. התשלום אמנם רטרואקטיבי, אבל לא לזמן בלתי מוגבל.

 

לסיכום – חשיבות הסיוע המשפטי למגישי תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס

הגשת תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס אמורה לסייע לחולה למצות את כלל הזכויות שלו ולאפשר לו לנהל חיים נוחים ומלאים ככל האפשר למרות המחלה. עם זאת, הגשת תביעה בצורה לא מקצועית עלולה לדחות את מיצוי הזכויות של החולה. כאן בדיוק נכנס לתמונה עורך דין המתמחה בתחום תביעות נכות כללית בביטוח לאומי. עורך הדין ידאג לאיסוף כל המסמכים הרלוונטיים, וכן להגשה מסודרת ומקצועית של תביעת הנכות למוסד לביטוח לאומי. כמו כן, הוא ילווה את החולה ואת בני המשפחה שלו עד למיצוי כלל הזכויות הנובעות מהמחלה.

אם יש לכם עניין בהגשת תביעה בגין CF – במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, יש מי שיסייע לכם. צרו קשר כעת לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית במשרדנו ללא התחייבות.

תביעת נכות כללית בגין סיסטיק פיברוזיס

התשובה לשאלה הזאת היא חיובית. סיסטיק פיברוזיס (CF) היא מחלה גנטית. המחלה הזאת נגרמת כתוצאה מפגם באחד החלבונים שהגוף אמור לייצר, ואשר מסייע בהעברת מלחים דרך הצינוריות השונות בגוף. העברה לא סדירה של המלחים או העדר העברה, גורם להצטברות ריר כפי שכבר הוסבר לעיל. הסכנה הברורה והמיידית לחולי CF היא הפרעות בנשימה.

התשובה לשאלה הזאת היא חיובית. אם שני בני הזוג הם נשאים של המחלה, הדבר מגביר את הסיכון של העובר ללקות בה. לפיכך, אפשר ורצוי לבצע אבחון של העובר כבר בשלבים בראשונים. האבחון נעשה באמצעות בדיקת מי שפיר, החל בשבוע השש עשרה (החודש הרביעי) של ההריון. אם העובר אובחן כחולה, בשלב הזה ניתן עדיין להפסיק את ההריון.

מחלת סיסטיק פיברוזיס מלווה במגוון רחב של תסמינים. לפיכך, הטיפולים אמורים להתייחס לכל תסמין ולטפל בו. עם זאת, עיקר תשומת הלב מוקדש, כמובן, לטיפול בבעיות הנשימה של החולים. הטיפולים נועדו להקטנת חסימות הנשימה אצל החולים במגוון דרכים: פיזיותרפיה, עיסויים ותזונה נכונה. בנוסף, חולי סיסטיק פיברוזיס נוטלים אנטיביוטיקה דרך קבע, במטרה למנוע או למתן דלקות חוזרות ונשנות שעלולות להחמיר את מצבם.

תוחלת החיים של חולי סיסטיק פיברוזיס היתה בעבר נמוכה. הטיפולים והשיפורים בתחום הרפואה הביאו לעלייה משמעותית בתוחלת החיים הממוצעת של חולה CF. נכון להיום, חולה שמטופל היטב יכול לחיות מעל שלושים שנה. טיפולים נכונים וכן פעילות גופנית מתאימה, עשויים לא רק להאריך את תוחלת החיים אלא גם לשפר את איכות החיים של החולים.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן