לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פיברומיאלגיה ביטוח לאומי

פיברומיאלגיה ביטוח לאומי – הכרה במחלת פיברומיאלגיה וקבלת אחוזי נכות מביטוח לאומי הוא מהלך חשוב שהתרחש רק לאחרונה בתחילת חודש מרץ 2022. זו הפעם הראשונה בה חולי פיברומיאלגיה קבלו הכרה מהמדינה על המחלה והם זכאים סוף סוף לקצבת הנכות המגיעה להם.

מהי מחלת הפיברומיאלגיה?

 

מחלת הפיברומיאלגיה, או בעברית – מחלת דאבת השרירים, המכונה גם FMS מוגדרת כתסמונת הכוללת כאבים כרוניים במערכת השלד והעצמות. התסמונת נחקרת כבר מתחילת המאה ה – 19. שמה "פיברומיאלגיה" נטבע באופן רשמי בשנת 1976 ומשמעה כאבים בשריר וברקמות הסיביות שמחברות אותו. (מהמילה הלטינית פיברה – שמשמעה סיב, ואלגו – שמשמעה כאב.)

תסמיני המחלה

 

פיברומיאלגיה היא מחלה ראומטית, וכאמור היא גורמת לכאבים בכל איברי הגוף, קושי בשינה, רגישות יתר לחושים, במיוחד לרעשים חזקים ואורות חזקים. תחושות נימול בידיים וברגליים, עייפות כרונית ופעמים רבות גם למצוקה נפשית.

גורמי המחלה

 

אין למחלת הפיברומיאלגיה גורם ישיר ידוע כיום לעולם הרפואה, אך נקשר קשר תורשתי לצורה בה היא עוברת. ישנם גנים מסוימים בהם פיברומיאלגיה נפוצה יותר.

פיברומיאלגיה – המחלה נטולת הסימנים

 

למחלה פיברומיאלגיה אין שום סממן חיצוני ולא ניתן לראות זכר לה על הגוף. על כן היא אובחנה בשלב מאוחר יחסית ומאלצת את החולים בה לעבור דרך ארוכה ומייסרת עד שהרופאים מצליחים לאבחן אצלם את המחלה. אומנם היא לא מאוד נפוצה, אך היא מהווה מקור סבל יום יומי עבור אלפי ישראלים.

הכרה בפיברומיאלגיה ביטוח לאומי

 

ההכרה התקבלה רק לאחרונה, אחרי תהליך ארוך של כמעט שלוש שנים. כיום למאובחנים בפיברומיאלגיה ביטוח לאומי מאפשר סוף סוף קבלת סיוע וקצבאות קריטיות לאיכות חייהם. רבים מהלוקים במחלה חווים מכשולים רבים בחיי היום יום, רבים מהם לא מסוגלים לעבוד או לקיים שגרת חיים כשאר האנשים. מתקשים בקניות, בחיי משפחה, בשימוש בתחבורה אישית וציבורית.

ישראל מובילה במודעות למחלת הפיברומיאלגיה

 

ישראל היא המדינה הראשונה המאפשרת הכרה ותעודה נכה עבור חולי פיברומיאלגיה ביטוח לאומי. מה שהופך את ישראל למובילה במאמץ להכרה במחלה בעולם.

באיזה אופן נקבע אחוז הנכות בעקבות פיברומיאלגיה ביטוח לאומי?

 

אחת הסיבות לעובדה שמחלה זו לא קיבלה הכרה עד עכשיו, היא שקשה מאוד למדוד אותה ואת רמת הכאבים של הסובלים ממנה. הכאבים אינם ויזואליים ואינם נראים לעין. לכן לוועדה המחליטה על אחוזי הנכות ממחלת הפיברומיאלגיה ביטוח לאומי, קשה גם לאמוד אותה, להחליט על כמות הכאב או מדידת אופי הכאב. בעקבות זאת, הוחלט כי הועדה תבחן את הפיברומיאלגיה בדומה לצורה בה נבחנת תסמונת תשישות כרונית.

 

כיצד נקבעת קצבת נכות במקרה של תסמונת תשישות כרונית ובפיברומיאלגיה?

 

במקרה של תשישות כרונית, הועדה הקובעת את קצבת הנכות ואת אחוזי הנכות הניתנות בביטוח לאומי נקבעת על ידי סימנים קליניים המוכיחים על הפרעה תפקודית. ההפרעות התפקודיות מחולקות לדרגות שונות אשר בהתאם אליהן נקבעת רמת הנכות ואחוזיה. במקרה של הפרעה קלה רמת החומרה הקטנה ביותר היא 10% נכות. במידה בינונית בהפרעה התפקודית אחוזי הנכות יהיו 20% או 30%, ובמקרים הקיצוניים יותר, בהם הסימנים הקליניים הם הקיצוניים ביותר, ומצריכים טיפול קבוע – התובע יכול לקבל עד 40% נכות.
כאמור, כמו התשישות הכרונית, במקרה של פיברומיאלגיה ביטוח לאומי מתנהל בצורה דומה, ויכולה להגיע לעד 40% נכות.

מה המשמעות של קביעת אחוזי הנכות?

 

אחוזי הנכות משפיעים בראש ובראשונה על גובה הקצבה אשר החולה בפיברומיאלגיה מקבל מביטוח לאומי. הקצבה היא סכום כסף קבוע שנכנס לחשבון התובע בכל חודש. הסכום הזה הוא משמעותי עבור החולה, משפיע על איכות חייו ומעניק לו אוויר לנשימה ויכולת להתמודד עם מחלת הפיברומיאלגיה בצורה אפשרית ונורמטיבית ככל הניתן.

איך מתנהל תהליך קבלת קצבת נכות עקב מחלת פיברומיאלגיה

 

התהליך הרשמי של קבלת הקצבה עובר בתחנות הבאות:

  • הכנה לפני התביעה עם עורך דין ביטוח לאומי מומחה בתחום – גיבוש מסמכים מאומתים ומדויקים המעידים על המצב הרפואי באופן מוקדם ומפורט ככל הניתן. על הנתבע יהיה להסביר מדוע קיים בו הצורך לקבלת אחוזי נכות, פירוט על חיי היום יום ועל השפעת המחלה עליהם. המסמכים המוגשים צריכים לכלול: מסמכי דו"ח של ניתוחי העבר הרפואי, מרשמים של תרופות, בדיקות של כלל הרופאים המומחים שקשורים במקרה, מסמכי תוצאות טיפולים רפואיים וכל מסמך רלוונטי המהווה ראייה להוכחת הקושי עם התמודדות מחלת פיברומיאלגיה ביטוח לאומי לא מקל ראש בעניינים הללו, ההוכחות צריכות להיות יציבות ולא פתוחות לדיון.
  • הגשה של התביעה לביטוח לאומי – חשוב להגיש את כלל המסמכים במקבץ אחד מסודר ונגיש. הגשת המסמכים בתאריכים נפרדים או בצורה לא מסודרת עלולה לפקפק באמינות התביעה אל מול הוועדה ולהוריד את סיכויי קבלת הקצבה.

  • אחוזי הנכות של התובע נקבעים על ידי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי

  • קביעה של דרגת אי כושר התובע על פי הקביעה והפסיקה הקודמת של הוועדה הרפואית

  • כניסת הקצבה לחשבון התובע וקבלת הסיוע שנקבע

  • במקרה של חוסר התאמה של קביעת הועדה אל מול מציאות חולה הפיברומיאלגיה – הגשה של ערעור על קביעת הוועדה הרפואית או בקשה לבחינה מחדש.

ניהול נכון של התביעה והעלאת סיכויי הקצבה – קבלת תמיכה מעו"ד מומחה בתחום

 

קבלת קצבה עקב מחלת פיברומיאלגיה מביטוח לאומי היא עניין קריטי ומשמעותי המשפיע על חיי הלוקה במחלה. הגשת התביעה צריכה להיות ברמה המקצועית ביותר ורמת איכות חיי החולה. על כן מומלץ מאוד לפנות למקצוענים בתחום אשר ידעו לעזור לארגן את המסמכים בצורה הנגישה ביותר והנכונה ביותר עבור הוועדה הרפואית, מתוך ידע מקצועי קודם כיצד להגיש את הפנייה. איכות רמת ההגשה תקבע אם היא תתקבל או לא תתקבל. משרד גולן פרטוש, משרד עורכי דין מקצוענים ומומחים בתחום הגשות התביעה על רקע מחלת פיברומיאלגיה ביטוח לאומי, הוא המשרד המקצועי והמומלץ ביותר לתביעה הזו.

פיברומיאלגיה ביטוח לאומי

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן