לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש

תאונת עבודה היא תאונה שארעה לעובד תוך כי עבודתו ובעקבות עבודתו. עם הפגיעות היותר קשות שעובדים מסוימים חשופים אליהן במסגרת עבודתם היומיומית, ניתן למנות פגיעות ראש. במקרה כזה, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש, היא הדבר הנכון לעשות. מהם הסוגים האפשריים של פגיעת ראש בעבודה? מתי צריך להגיש תביעת תאונת עבודה במקרים מהסוג הזה? איך מוגשת הבקשה ומה ההליך הדרוש? על כל אלה ועוד – במאמר שלפניכם.

 

מתי מתעורר הצורך להגיש תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלת ראש ובכלל, היא אחת המשימות היותר מורכבות. מצד שני, כל מסמך חסר או כל פגם בהגשת התביעה, עלול לגרום לעיכוב בקבלת התביעה או במקרים מסוימים גם לדחייה מוחלטת שלה. הסתייעות בשירותיו הטובים של עורך דין תאונות עבודה עשויה לסייע לתובע לקבל את הזכויות ואת הכספים המגיעים לו מוקדם ככל האפשר. עורך הדין יאסוף את המסמכים, יגיש את התביעה וילווה את נפגע לאורך כל הדרך עד להשגת התוצאות הרצויות. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר בהקדם ואנו נחזור אליכם להמשך התהליך.

 

מהם הסוגים האפשריים של פגיעות ראש בעבודה?

בגלל היותו של הראש איבר מורכב, לעיתים קרובות קורה שפגיעות הראש אינן מורגשות במועד הפגיעה אלא הרבה אחרי. לפיכך, בחלק ניכר מהמקרים מהסוג הזה הגשת תביעות תאונות עבודה עקב חבלה בראש היא נושא מסובך שדורש מחשבה ומקצועיות. 

 

שני סוגים שכיחים של חבלות ראש שבגינן מוגשות תביעות תאונות עבודה

על מנת להקל את הבנת הנושא, חילקנו את סוגי פגיעות הראש לשנים:

  1. פגיעות עקב תאונת עבודה ספציפית: מדובר בפגיעה בראש שמועד ההתרחשות שלה ואופי ההתרחשות ידועים, רובם ככולו, וניתן להצביע על המועד שבו הפגיעה התרחשה. מדובר בתאונת עבודה קלאסית – נפילה, חבטה או כל פגיעה אחרת שאירעה בזמן ותוך כדי העבודה. חשוב להדגיש במקרה זה כי גם פגיעה שהתרחשה בהפסקה לאו דווקא בעת מילוי תפקידו של העובד בפועל, נחשבת במרבית המקרים כתאונת עבודה.
  2. פגיעה מתמשכת עקב העבודה: תביעת נפגעי עבודה עקב חבלה בראש עשויה להיות מוגשת גם עקב פגיעה מתמשכת, שהתרחשה בעקבות מילוי תפקידו של העובד בעבודה. למשל – עבודה בלחץ גבוה, עבודה בגובה או עבודה בתנאי חום או קור קיצוניים, שעלולים להשפיע בין השאר גם על הראש של הנפגע ולגרום לפגיעת ראש.

במקרים רבים, קיים קושי בהוכחת הקשר בין הפגיעה לבין סוג העבודה של הנפגע והאופי שלה. לפיכך, במקרים של פגיעת ראש מומלץ יותר מתמיד להסתייע בעורך דין תאונות עבודה המכיר את הנושא. 

 

מתי חשוב להגיש תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש ובכלל חייבת להתבצע קרוב ככל האפשר למועד הפגיעה, או למועד שבו התגלה החשש לפגיעה עקב תאונת עבודה. ככל שהגשת התביעה מתעכבת, כך הסיכויים של התובע להשיג את מבוקשו ולקבל פיצויים או קצבת נכות עקב מוגבלותו, הולכים וקטנים. תביעה המוגשת בפער של יותר משנה אחת ממועד התאונה, עלולה להידחות. 

 

מה התפקיד של עורך דין תאונות עבודה ואיך הוא מסייע להשגת התוצאה הרצויה?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש היא אחד הדברים היותר מסובכים בתחום. אפילו במקרים שבהם מדובר בתאונת עבודה שהתרחשה במועד ובמקום ידועים, הוכחת הקשר בין הפגיעה לסימפטומים עלולה להיות קשה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפגיעה מתמשכת עקב אופי העבודה של העובד. התפקיד של עורך דין תאונות עבודה במקרה הזה, היא לאסוף את כל המסמכים ולנקוט בכל האמצעים האפשריים על מנת להוכיח את הקשר הזה ולבסס אותו. 

 

על אופי הסיוע שיכול עו"ד תאונות עבודה לספק למגישי עקב חבלה בראש

עורך הדין מוסמך לסייע למגישי תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש, בהיבטים הבאים:

  • איסוף המסמכים: בשלב הראשון, עורך הדין יאסוף את כל המסמכים הקשורים לעובד ועשויים לסייע בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש. עם המסמכים הללו ניתן למנות את דו"ח התאונה, כמו גם מסמכים רפואיים בעקבותיה. אם העובד פונה לבית החולים, יש להביא גם את הדו"ח מחדר המיון ואת מסמכי האשפוז, אם העובד אושפז. גם ביקורים אצל רופאים מקצועיים, שהתרחשו בעקבות הפגיעה ובגללה, צריכים להיכלל בתיק.
  • חוות דעת נוספת: במקרה הצורך, עורך הדין יפנה את המטופל לקבלת חוות דעת נוספת באשר לאופי הפגיעה שלו מרופא מומחה בתחום.
  • הגשת התביעה: בשלב הבא, ינסח עורך הדין את התביעה ויגיש אותה למוסד לביטוח לאומי, או לחברת הביטוח של העובד או לשני הגופים במקביל. ככל שהתביעה תהיה מגובה במסמכים ומנוסחת בבהירות, כך הסיכויים שלה להתקבל יהיו גבוהים. 

 

לסיכום – זקוקים לסיוע בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש? הגעתם למקום הנכון

חבלה בראש במהלך העבודה יכולה להוביל לנזקים משמעותיים, פיזיים ונפשיים כאחד, אשר עלולים להשפיע במידה ניכרת על יכולת העבודה של הנפגע ועל איכות חייו וחיי בני משפחתו. במקרים אלו, ניתן להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף, כמו גם תביעת ביטוח לאומי.

למרבה הצער, תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש יכולה להיות מורכבת, ויש להוכיח את הקשר בין התאונה לנזקים שנגרמו לטובת מימוש זכויותיו של הנפגע. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לדיני עבודה ותאונות עבודה, אשר יוכל לסייע בתהליך הגשת התביעה ולהגדיל את הסיכויים לקבלת פיצוי הוגן ובהקדם.

אם נפגעתם בראשכם בעבודתכם, פנו עוד היום למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, אשר יסייע לכם להגן על זכויותיכם ולקבל את הפיצוי המגיע לכם.

תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש

לרוב, מי שמגיש את התביעה הוא העובד עצמו או עורך הדין שלו. עם זאת, במקרים שבהם העובד מנוע מכל סיבה שהיא מלהגיש תביעה, יכולים בני המשפחה שלו לבצע את המהלך. תהליך הגשת התביעה זהה למתואר לעיל.

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב חבלה בראש חשובה, משום שככל שעובר הזמן גדלים הקשיים בהוכחת הקשר בין הפגיעה לבין מקום העבודה. בנוסף אי הגשת תביעה לאורך זמן עלולה לרמוז על העובדה שהעובד לא באמת נפגע, והוא לא ממש זקוק לכספים המגיעים לו עקב תאונת העבודה. 

דמי פגיעה הם כספים המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי למבוטחי הביטוח הלאומי שנפגעו בזמן העבודה שלהם. זה המקום להדגיש שגם מתנדבים שנפגעו עקב ההתנדבות ובזמן ההתנדבות, יהיו זכאים לדמי פגיעה בדיוק כמו כל עובד אחר. לדוגמה – מתנדב במכבי האש שנפגע בזמן ההתנדבות שלו.

עובד שנפגע בתאונת עבודה והוא מבוטח גם בביטוח פרטי, יכול להגיש תביעה הן לביטוח הפרטי והן לביטוח הלאומי. אין סתירה בין השניים, והתגמולים של גוף אחד אינם תלויים באחר. גמ במקרה הזה, עורך דין איכותי עשוי לזרז את השלמת התביעה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן