לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורך דין לנפגעי פעולות איבה

האוכלוסייה הישראלית מתמודדת עם איום מתמיד של פעולות איבה וטרור, כאשר המדינה מכירה באחריותה לספק פיצויים לאנשים שנגרמו להם נזקי גוף או רכוש בנסיבות אלו. בשורות הבאות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש – משרד עורך דין לנפגעי פעולות איבה, יפרט אודות הזכויות שהחוק לנפגעי פעולות איבה בישראל וחוק הנכים, מעמידים לרשות הנפגעים ובני משפחותיהם ועל הדרך למימוש הזכויות הללו.

מה קובע החוק בישראל לגבי זכאותם של נפגעי פעולות איבה לסיוע ממשלתי?

אנשים שנפגעו מפעולות איבה במדינת ישראל, זכאים לקבל הטבות ותמריצים המותאמים לתמיכה בצורכי השיקום, ההחלמה והחזרה שלהם לתפקוד תקין. הפיצוי ניתן באפיקים שונים הכוללים גמלאות חודשיות, מענקים שנתיים, השתתפות בהוצאות שיקומיות, תשלומים חד פעמיים וכן הלאה.

המסגרת הסטטוטורית המסדירה את אחריות המדינה לפצות נפגעי פעולות איבה מעוגנת בחוק הפיצויים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל 1970, כאשר שיעורי הפיצוי הכספי נקבעים בהתאם לתקנות הקבועות בחוק הנכים התשי"ט 1959.

 

הידעתם? אם נפגעתם בפעולת איבה – אתם עשויים להיות זכאים למגוון הטבות מהמדינה

הפיצוי על פגיעות שנגרמו במהלך פעולות האיבה בישראל, משתרע הרבה מעבר לסבסוד הוצאות רפואיות ותגמול כספי בלבד. נפגעי פעולות איבה בארץ, זכאים למגוון רחב של הטבות המכסה מגוון רחב של תחומים. הבנת הנהלים המתאימים למימוש הזכויות הללו, חיונית למימוש מלא של הזכויות המוקנות לנפגעי פעולות טרור על פי החוק.

למשל, לנפגעי פעולות איבה יש זכות לשיקום מקצועי ולתמיכה חינוכית, סיוע בפתיחת עסקים עצמאיים, הטבות ופטורים הקשורים לדיור, גישה לטיפולים נפשיים, סיוע במימון תרופות שלא מכוסות בסל התרופות, ליווי צמוד לבעלי נכויות, תמיכה בהתאמת פתרונות דיור למגבלות הנפגע, סיוע בניידות וכיוצא באלו.

בעוד שכל אחת מהזכאויות הללו תלויה בעמידה בקריטריוני זכאות ספציפיים, עקרון העל נשאר עקבי: נפגעי פעולות איבה זכאים לקבל מגוון מקיף של הטבות ותגמולים מהמדינה, שמטרתם להקל על הקושי הפיזי, הנפשי, המשפחתי, החברתי והכלכלי שלהם.

עו"ד אמבר גולן פרטוש מסבירה על כל הדברים החשובים והזכויות של נפגעי פעולות האיבה

השאלות והתשובות החשובות ביותר בכל הקשור לזכויות נפגעי פעולות האיבה

הקריטריונים לזכאות לפיצויים לנפגעי פעולות איבה

האחריות על חלוקת הפיצויים לנפגעי פעולות איבה נמצאת בסמכותו של המוסד לביטוח לאומי.

פיצוי זה מוענק על סמך עמידת הנפגע בלפחות אחד מתנאי הזכאות הבאים:

  • הקורבן הוא תושב ישראל, והפציעה התרחשה בגבולות ישראל, לרבות שטחי יהודה ושומרון ועזה.
  • הקורבן הוא בעל אזרחות ישראלית, ופגיעתו התרחשה בגבולות ישראל, לרבות שטחי יהודה ושומרון ועזה.
  • הנפגע נפצע מחוץ לישראל ואינו תושב ישראלי בהווה אך לא עברה שנה מאז הפסקת תושבותו בישראל.
  • הקורבן נעדר אזרחות ישראלית אך נפגע בישראל במהלך שהותו החוקית בה.
  • הנפגע מתגורר בשטחים ללא תעודת זהות ישראלית, והפגיעה התרחשה בתוך מדינת ישראל (למעט אזורים כמו יו"ש ועזה) במהלך שהותו בה כדין.
  • הנפגע הוא תושב חוץ שנפגע בחו"ל בעת שהועסק אצל מעסיק ישראלי.

 

על רמת הנכות ומשמעותה מבחינת הפיצוי המשולם לנפגעי פעולות איבה בישראל

להיקף הנכות שנקבע לנפגע על ידי המוסד לביטוח לאומי יש השלכות משמעותיות על אופי והיקף הפיצויים שיהיה זכאי לקבל.

כאשר רמת הנכות יורדת מתחת ל-9%, הנפגע לא יהיה זכאי לא לפיצוי חודשי ולא למענק.

עבור נפגעי פעולות איבה שרמת הנכות המוכרת שלהם נעה בין 10% ל-19%, ישנה זכאות למענק חד פעמי.

בעלי רמת נכות העולה על 20% זכאים לקבל תגמולים חודשיים.

יתרה מזאת, לרמת הנכות יש השלכות נוספות מבחינת ההטבות והזכויות המגיעות לנפגעים.

 

מה חשיבות ההתייעצות עם עורך דין לנפגעי פעולות איבה מנוסה?

עורכי דין המתמחים בסיוע לנפגעי פעולות איבה הם בעלי מיומנות רבה בהדרכת נפגעים ובני משפחותיהם, בתהליך המורכב של מקסום זכויותיהם. בין אם זה בשלבים הראשונים (גם כאשר מתעוררות מחלוקות בנוגע להכרה בפגיעתם מצד הרשויות) או באינטראקציות שלאחר מכן עם הרשויות השונות – כל פעולה שננקטת לאחר הפגיעה יכולה להשפיע על רמת הזכאות של הנפגעי ויקיריו.

דרגת הנכות שנקבעה לנפגע משמשת פרמטר המשפיע לא רק על ההטבות הרפואיות אלא גם על ההטבות האחרות שמגיעות לו. הנחות בנסיעה ברכבת, למשל, מותנות ברמת נכות של 33% ומעלה, בעוד שסיוע בפתיחת עסק עצמאי מחייב רמת נכות של 20% לפחות. הנחות בתשלומי ארנונה ניתנות אך ורק עבור רמת נכות של 10% לפחות וכדומה.

מכאן שהכוונה מקצועית מומלצת לנפגעי פעולות האיבה, גם במקרים בהם אופי האירוע כפעולת איבה ברור לכל הצדדים, שכן היערכות להופעה בפני הוועדה הרפואית האחראית להערכת דרגת הנכות, יכולה להניב זכאות לשירותי סיוע בהיקף משמעותי יותר.

עוד חשוב לציין, שכאשר נפגע לא מסכים עם כל החלטה שהתקבלה על ידי הרשויות, יש לו אפשרות להגיש ערעור. אולם הליכים אלה מורכבים וצריכים להתנהל במקביל לייעוץ משפטי כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית.

 

לסיכום – הדרך למימוש זכויותיכם כנפגעי פעולות איבה מתחילה כאן

מימוש מלוא ההטבות והפיצויים העומדים לרשות נפגעי פעולות האיבה, יכולה להיות תהליך מורכב ומאתגר. לאור זאת, מובן כי ליווי של עורך דין לנפגעי פעולות איבה אינו רק מומלץ, אלא לעתים קרובות אף הכרחי בהתמודדות עם התהליך המורכב הזה.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כאן כדי לסייע לכם בכל שלב במסע הזה, על מנת להבטיח שתקבלו את הפיצוי והתמיכה המגיעים לכם.

אל תהססו לפנות אלינו עוד היום לקבלת הכוונה וייצוג מקצועיים, שיסייעו לכם לבנות את חייכם מחדש עם המשאבים והסיוע הנחוצים לכך.

עורך דין לנפגעי פעולות איבה

שאלות נפוצות בנושא

הזכאות לפיצוי תלויה במספר גורמים, לרבות תושבות, אזרחות ומיקום הפגיעה. קורבנות יכולים להיות זכאים אם הם תושבי ישראל, בעלי אזרחות ישראלית או נפצעו בגבולות ישראל (כולל שטחי יהודה ושומרון ועזה). גם אנשים שהיו פעם תושבי ישראל אך עזבו, עדיין עשויים להיות זכאים תוך שנה מיציאתם. בנוסף, גם מי שאינם אזרחי ישראל אך נפגעו בתחומה עשויים להיות זכאים לפיצוי. כך גם במקרה של תושבי חוץ שנפגעו בחו"ל במהלך עבודתם אצל מעסיק ישראלי. 

דרגת הנכות מהווה גורם מכריע בקביעת סוג והיקף הפיצויים לנפגעים. אם הנכות נמוכה מ-9%, ייתכן שהנפגע לא יהיה זכאי לפיצויים כלל. לעומת זאת, נפגעים עם מוגבלות הנעה בין 10% ל-19% זכאים למענקים חד פעמיים, בעוד שבעלי מוגבלויות העולות על 20% זכאים לתגמול חודשי. בנוסף, דרגת הנכות יכולה להשפיע על הזכאות להטבות וזכויות אחרות, כגון הנחות בתחב"צ, מימון לפתיחת עסקים והפחתות בארנונה. 

קורבנות של פעולות איבה בישראל יכולים לקבל מגוון רחב של הטבות מעבר למימון הוצאותיהם הרפואיות ותשלום התגמולים. בין היתר מדובר בשיקום מקצועי, תמיכה חינוכית, סיוע בעשייה העסקית, הטבות הקשורות לדיור, טיפול פסיכולוגי, סיוע בתרופות שאינן מכוסות בסל, שירותי סיעוד לנכים, התאמות דיור לנכים, סיוע בניידות ועוד. לכל הטבה עשויים להיות קריטריוני זכאות ספציפיים. 

עורך דין לנפגעי פעולות איבה יכול לספק הדרכה חיונית לנפגעי פעולות איבה ולמשפחותיהם, ולהבטיח שהם מתמודדים ביעילות עם התהליך המורכב למימוש זכויותיהם באופן מיטבי. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן