לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה פיצויים

תאונות עבודה הן למרבה הצער, אירועים שכיחים במקומות עבודה רבים. על פי חוק הביטוח הלאומי, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה זכאים לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי פיצוי כספי על הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו להם. פיצויים אלו כוללים החזר הוצאות רפואיות, פיצוי על אובדן השתכרות בהווה ובעתיד, טיפולים שיקומיים, ועוד. בנוסף, כאשר תאונת עבודה מהווה תוצר של התרשלות בצד המעסיק, העובד רשאי להגיש תביעת פיצויים אזרחית גם כנגד מעסיקו. במאמר זה נסקור את הפיצויים המגיעים לנפגע העבודה על פי החוק ואת התהליכים הנחוצים כדי לתבוע בעקבות תאונת עבודה פיצויים בשני הערוצים הללו.

 

סוגי פגיעות בעבודה שניתן להגיש בעקבותיהם תביעת פיצויים

קיימים שני סוגים עיקריים של תאונות עבודה שבגינן מוגשות תביעות בישראל:

  • תאונות עבודה ברורות וישירות כמו פציעה מציוד, נפילה מגובה או תנאים מסוכנים במקום העבודה.
  • תאונות סמויות יותר כמו התקף לב שקרה לעובד במהלך העבודה.

החוק בישראל מגדיר גם אירועים מסוימים המתרחשים מחוץ למקום העבודה עצמו, כמו תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, כתאונות עבודה. עם זאת, סוג התאונה, הנסיבות שלה והקשר בינה לבין עבודת הנפגע, כל אלה משפיעים על גובה הפיצוי שבית המשפט יפסוק במקרה שהתביעה התקבלה.

 

הפיצויים המגיעים לנפגע העבודה על פי חוק ביטוח לאומי

תאונות עבודה הן תופעה נפוצה, שעלולה לגרום נזקים בריאותיים וכלכליים משמעותיים לעובדים. למרבה הצער, עובדים רבים אינם מודעים למלוא הזכויות והפיצויים להם הם זכאים במקרה של תאונת עבודה. היינו, סכום הפיצויים שנפגעי תאונות עבודה בישראל יכולים לקבל אינו ברור תמיד ומעלה שאלות רבות. אמנם אין נוסחה מדויקת שקובעת מהו הסכום שאדם זכאי לקבל כפיצוי, אך באופן כללי, כאשר התביעה מיוצגת על ידי עורך דין מקצועי, ניתן להגיע לפיצוי של עשרות אלפי שקלים.

דמי פגיעה ואופן החישוב שלהם

אם המוסד לביטוח לאומי מאשר שאדם נפגע בתאונת עבודה, הוא זכאי לקבל ממנו פיצוי כספי במשך שלושת החודשים הראשונים לאחר האירוע. פיצוי זה מכונה "דמי פגיעה", והוא שווה ל- 75% משכרו של העובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. לאחר תקופה זו, העובד יכול לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי קצבת נכות מעבודה, בתנאי שהוא עומד בקריטריונים לקבלת קצבה זו, המפורטים בחוק הביטוח הלאומי.

מענקי נכות או קצבאות נכות מעבודה ואופן החישוב של היקף הפיצוי

נפגעי תאונות עבודה שנקבעה להם נכות בשיעור 20 אחוזים או יותר, יהיו זכאים לקצבת נכות חודשית מתמשכת. קצבה זו מחושבת לפי דרגת הנכות שנקבעה לעובד. לצורך העניין, סכום קצבת נכות מלאה לנפגעי עבודה שנקבעו להם 100 אחוזי נכות, הוא בגובה דמי הפגיעה היומיים המגיעים להם כפול 30 ימים, עד לתקרה של 37,238 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2024). כלומר, מי שהוכר כנכה עבודה עם נכות מלאה ותפקודי כושר עבודה אפסיים, יקבל פיצוי חודשי מרבי של כ-37 אלף ש"ח, בהתבסס על חישוב יומי של דמי הפגיעה המגיעים לו.

מנגד, עובד שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בו כנפגע תאונת עבודה עם נכות בשיעור 10 עד 19 אחוזים, יקבל מענק חד פעמי לנפגעי עבודה כפיצוי. סכום המענק מחושב על ידי הכפלת גובה הקצבה החודשית שהייתה משולמת להם אילו היו מוכרים כנכים בשיעור של 20% ומעלה, במכפלה של 43. כלומר, המענק החד פעמי שווה ערך ל- 43 קצבאות חודשיות.

 

באילו מקרים נוכל לתבוע בעקבות תאונת עבודה פיצויים מהמעביד?

עובדים שנפגעו בתאונות עבודה עקב התרשלות מצד מעסיקיהם, יכולים להגיש נגדם תביעת פיצויים. עם זאת, כדי שתביעה כזו תתקבל, על העובד להוכיח בבית המשפט שהוא אכן סובל מפגיעה בריאותית שנגרמה בעבודה, ושיש קשר ישיר בין הנזק שנגרם לו לבין התרשלות המעסיק במילוי חובותיו להבטיח סביבת עבודה בטוחה לעובדים.

ככל שהעובד יצליח יותר להוכיח התרשלות של המעסיק, כך גדלים סיכויי התביעה להתקבל ולזכות את העובד בפיצוי כספי. עם זאת, גובה הפיצוי שייפסק בסופו של דבר ייקבע על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה.

 

התהליכים המקדימים הנחוצים כדי לתבוע בעקבות תאונת עבודה פיצויים בהצלחה

כדי לקבל את מקסימום הפיצויים המגיעים לכם על רקע תאונת עבודה, מחלת מקצוע או פגיעת מיקרוטראומה, חשוב שלקראת הגשת תביעותיכם תקפידו לנקוט בצעדי ההכנה שלהלן:

  • תעדו באופן מפורט ומסודר את נסיבות התאונה, לרבות עדי ראייה, וציינו אם היו נפגעים מלבדכם.
  • צלמו את זירת האירוע ואת הנזק שנגרם מזוויות שונות, על מנת להעריך את היקף הנזק.
  • פנו בדחיפות לקבלת טיפול רפואי, וודאו שברשומות הרפואיות מתועדים פרטי התאונה והאבחנה הרפואית.
  • בצעו רישום מלא של כל ההוצאות הנלוות לטיפול, ורכזו תלושי שכר ודיווחי מס רלוונטיים.
  • מסרו עותק מכל המסמכים והראיות הרלוונטיים לעורך דינכם המייצג אתכם בתהליך.

נקיטה בפעולות הללו תסייע לכם לבסס את זכאותכם לקבל עקב תאונת עבודה פיצויים מלאים.

 

סיבות טובות להסתייעות בשירותיו של עו"ד לכדי לתבוע לאחר תאונת עבודה פיצויים

כאשר מגישים תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי, מומלץ להיעזר בעורך דין על מנת למלא את טופס התביעה בצורה מדויקת ועם כל המסמכים הנדרשים. זה ימנע דחייה טכנית של התביעה. כאן המקום לציין גם, כי ללא הכרה בנכות מעבודה על ידי הביטוח הלאומי, קשה מאוד לקבל פיצויים מחברת הביטוח.

יחד עם זאת, בעזרתו של עורך דין ניתן להבטיח בסבירות גבוהה שהתביעה תתקבל, והנפגע יוכר כנפגע עבודה במוסד לביטוח לאומי, ויוכל לקבל פיצוי כספי עבור כל ימי המחלה שאושרו לו על ידי רופא.

גם בשלב התביעה לקצבת נכות מעבודה, חשוב להיערך לוועדה הרפואית ביעילות, כך שאחוז הנכות שיקבע ישקף את המצב בפועל של הנפגע באופן אופטימלי ויבטיח שיקבל קצבה הולמת. סיוע משפטי מקצועי חיוני בנושאים אלו.

 

לסיכום

תאונות עבודה הן מציאות יומיומית שלצערנו פוגעת בעובדים רבים בארץ מדי שנה בשנה.
מה שחשוב לדעת בהקשר זה, הוא שלעובדים שנפגעו בתאונת עבודה יש זכויות חוקיות לפיצויים על הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו להם. עם זאת, על מנת לממש זכויות אלה ביעילות, במהירות יחסית ובהיקף המגיע לנפגע, ולקבל את מלוא הפיצוי המגיע לו על פי דין, יש צורך בחלק ניכר מהמקרים בליווי של עורך דין מקצועי המתמחה בתאונות עבודה. לכן, אם נפגעתם בתאונת עבודה, זה הזמן ליצור קשר עם משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש, המתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה מזה עשרות שנים.

תאונת עבודה פיצויים

כשהמוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונה שעבר עובד בחזקת תאונת עבודה, גובה הפיצוי שהעובד יקבל יהיה שווה ערך ל- 75% משכרו הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. כלומר, במקרה שהביטוח הלאומי הכיר בעובד כנפגע עבודה, היקף הפיצוי הכספי שיינתן לו כדמי פגיעה יהיה בשיעור 75% מההכנסה החודשית הממוצעת של אותו העובד בתקופה של שלושת החודשים שקדמו לקרות התאונה.

בכדי לקבל פיצויים בשל תאונות עבודה או מחלות מקצוע, העובד הנפגע יידרש לבצע את 3 הצעדים הבאים:

  1. לאסוף את כל המסמכים והרשומות הרפואיות הרלוונטיים המעידים על הנזק שנגרם לו בתאונה.
  2. לצלם את אתר התאונה ואת הנזק שנגרם, על מנת להציג ראיות פיזיות לגבי מה שאירע.
  3. לנהל רישום מסודר של כל הטיפולים הרפואיים שעבר בעקבות הפגיעה בתאונה.

ביצוע צעדים אלו יאפשר לנפגע להציג תיעוד מלא וראיות תומכות למטרת קבלת הפיצויים המגיעים לו בעקבות התאונה.

כן. עובד יכול לקבל פיצויים ממעבידו על תאונת עבודה, בתנאי שנגרם לו נזק או פגיעה בריאותית שניתן להוכיח שנבעה מהתרשלות המעביד בכך שלא דאג לסביבת עבודה בטוחה ומאובטחת כראוי. כלומר, אם העובד יוכיח קיומו של קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לו לבין רשלנות המעסיק בנושא הבטיחות והגהות בעבודה, הוא יהיה זכאי לתבוע ולקבל ממנו פיצוי כספי.

עובד שנפגע בתאונת עבודה ברורה וישירה, כגון פציעה ממכשור או ציוד קלוקל בסביבת העבודה, יהיה זכאי לתבוע ולקבל ממעבידו פיצויים. בנוסף, גם עובד שנפגע בתאונה סמויה הקשורה לעבודתו, כמו התקף לב שאירע במהלך העבודה, עשוי להיות זכאי לפיצוי ממעבידו אם יוכיח את הקשר הסיבתי בין האירוע לבין סביבת העבודה או תנאי העסקתו. הזכאות תלויה ביכולת להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לעבודה או לתנאים בה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן