לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעות ביטוח נכות מעבודה

הגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה הן תהליך מורכב וחשוב עבור עובדים שנפגעו בעבודה.
יחד עם זאת, תהליך זה יכול להיות ארוך, מסורבל ומייאש לפרקים. על כן חשוב להכיר את הזכויות והחובות שלכם היטב כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת הכרה בתביעתכם. על כך במאמר זה.

 

מה המורכבות של תהליך תביעות ביטוח בעבודה?

עובדים שנפגעו במסגרת העבודה שלהם הופכים לחסרי אונים. הם מתקשים להתפרנס ולהגשים את עצמם, ונאלצים להתמודד עם קושי פיזי מהותי. לכן, הם צריכים להגיש תביעות ביטוח נכות מעבודה במטרה להשיג את הפיצויים הרלוונטיים אליהם. 

על פי חוק הביטוח הלאומי, כל עובד שנפגע בעבודה זכאי לקבלת קצבת נכות מעבודה, אשר נועדה להבטיח לעובד את פרנסתו במקרה שנפגע בעבודה באופן שמנע ממנו להמשיך לעבוד. 

עם זאת, למרבה הצער, לא מדובר בתהליך פשוט, וכדי להצליח בו, יש להכיר את הזכויות והחובות שלכם בתור אנשים שנפצעו במהלך העבודה שלהם. לכן, יש גם עדיפות לעבוד עם עורך דין טוב שיעזור לכם בתוך התביעה, כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בה.

 

עבור מי הגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה רלוונטית?

חשוב לדעת כי על פי חוק הביטוח הלאומי, עובד שנפגע במסגרת העבודה שלו, זכאי לקבלת קצבת נכות מעבודה מהמדינה בהתאם לאופי פגיעתו, חומרתה ומידת פגיעתה ביכולת התפקוד וההשתכרות שלו. קצבה זו נועדה להבטיח לעובד את פרנסתו במקרה שנפגע בעבודה באופן שמנע ממנו להמשיך לעבוד. הזכות לקבלת קצבת נכות מעבודה חלה על כל עובד, ללא קשר למעמדו, וותק העבודה שלו או סוג העבודה שבוצעה.

 

כיצד מוכיחים פגיעה במהלך העבודה?

על מנת לקבל קצבת נכות מעבודה, עליכם להוכיח כי נפגעתם בעבודה באופן שגרם לכם לנכות. כדי להוכיח זאת, עליכם לעבור בדיקה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, עליכם להגיש למוסד לביטוח לאומי את כל המסמכים הרלוונטיים, כגון: 

  • אישור מהמעסיק על הפגיעה 
  • תוצאות הבדיקה הרפואית 
  • מסמכים רפואיים נוספים הרלוונטיים למקרה

הבדיקה בביטוח הלאומי תבחן את חומרת הפגיעה שלכם, את השפעתה על יכולת העבודה שלכם ואת סיכויי ההחלמה שלכם. 

 

מה הגורמים המשפיעים על הסיכוי לאישור תביעות ביטוח נכות מעבודה?

הסיכויים לקבלת קצבת נכות מעבודה משתנים בהתאם למספר גורמים שונים אותם חשוב להכיר:

  • חומרת הפגיעה.
  • השפעת הפגיעה על יכולת העבודה שלכם.
  • סיכויי ההחלמה שלכם.
  • תיעוד הפגיעה.

חשוב לציין כי במידה ותביעתכם נדחית, תוכלו לערער על ההחלטה בפני בית הדין לעבודה.

 

מה התהליך של הגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה בביטוח לאומי?

תהליך הגשת תביעת ביטוח נכות מעבודה מתחיל בהגשת טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי. את הטופס ניתן להגיש באופן מקוון, בדואר או בפקס. לאחר הגשת התביעה, תזומנו לבדיקה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. הבדיקה תתבצע על ידי רופא מומחה בתחום הרפואה הרלוונטי לפגיעה שלכם. לאחר הבדיקה הרפואית, המוסד לביטוח לאומי יקבל החלטה לגבי זכאותכם לקצבת נכות מעבודה. ההחלטה תישלח אליכם בדואר. במידה ותביעתכם נדחית, תוכלו לערער על ההחלטה בפני בית הדין לעבודה.

 

מה חשוב לעשות בעת הגשת תביעת נכות מעבודה?

על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הכרה בתביעתכם, חשוב להקפיד על מספר דברים: 

  • הגישו את התביעה בזמן – תביעות ביטוח נכות מעבודה יש להגיש בתוך 12 חודשים ממועד הפגיעה. 
  • צרפו את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה. 
  • היו מוכנים לעבור בדיקה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. 
  • היו ערוכים לתהליך ארוך ומורכב – לא מדובר בתהליך קצר, אלא במשהו שיכול לקחת חודשים ואפילו שנים. עם זאת, אם התביעה מתקבלת, תקבלו את הפיצויים שלכם בצורה רטרואקטיבית.

לבסוף הקפידו לעבודה עם עורך דין תאונות עבודה מומחה – עורך דין שמכיר את הנושא לעומק יגדיל משמעותית את סיכויי הזכייה ויהפוך את העבודה שלכם לקלה יותר.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עורך דין טוב במסגרת תביעות ביטוח נכות מעבודה?

עו"ד מומחה בתחום של תביעות ביטוח נכות מעבודה יכול לעזור לכם בתהליך זה במספר דרכים. הוא יכול להסביר לכם את הזכויות והחובות שלכם בתהליך, להכין עבורכם את כל המסמכים הרלוונטיים, ואף לייצג אתכם מול הביטוח הלאומי בדיונים ומשפטים. עו"ד מומחה יהיה מנוסה בהתמודדות עם המוסד לביטוח לאומי, ויכול לעזור לכם להציג את המקרה שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום

תביעות ביטוח נכות מעבודה הן נושא מורכב, הדורש הבנה הן של החוק והן של ההליכים הרפואיים והבירוקרטיים הכרוכים בהן. בראש ובראשונה, חשוב להגיש את התביעה בזמן, תוך צירוף המסמכים הרלוונטיים, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה במימוש הזכויות לנפגעים.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה בכל הערכאות המשפטיות. עורכי הדין במשרדנו בעלי ניסיון רב בהגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה – הן במוסד לביטוח לאומי והן מול גורמי ביטוח נוספים. לצוות משרדנו ישנם הידע המקצועי, הניסיון המעשי והיכולת להעניק לכם את הייצוג המקצועי והמקיף ביותר, בדרך למיצוי זכויותיכם בעקבות תאונת העבודה, המיקרוטראומה או מחלת המקצוע שמהן נפגעתם.

בקצרה, אם נפגעתם בעבודה, אל תהססו לפנות אל משרדנו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי אישי, מסור ואכפתי. אנו נדאג לסייע לכם להגיש את התביעה שלכם בצורה מקצועית ויעילה, ונלווה אתכם לכל אורך ההליך להבטחת זכויותיכם.

תביעות ביטוח נכות מעבודה

על פי חוק הביטוח הלאומי, כל עובד שנפגע בעבודה זכאי לקבלת קצבת נכות מעבודה. קצבה זו נועדה להבטיח לעובד את פרנסתו במקרה שנפגע בעבודה באופן שמנע ממנו להמשיך לעבוד. הזכות לקבלת קצבת נכות מעבודה חלה על כל עובד, ללא קשר למעמדו, וותק העבודה שלו או סוג העבודה שבוצעה. 

דרגת הנכות נקבעת על פי חומרת הפגיעה, השפעתה על יכולת העבודה של הנפגע וסיכויי ההחלמה שלו. חומרת הפגיעה נקבעת על פי סוג הפגיעה, מיקומה וחומרתה. השפעת הפגיעה על יכולת העבודה נקבעת על פי היכולת של הנפגע לבצע את עבודתו ועבודות דומות. סיכויי ההחלמה נקבעים על פי חוות דעת רפואית. 

העבודה עם עו"ד מומחה להגשת תביעות ביטוח נכות מעבודה היא קריטית, מפני שהוא מביא איתו אלמנטים כמו ידע, מומחיות בתחום ספציפי, תמיכה, הכרה עם התחום הבירוקרטי והלוגיסטי, וכן לקבל את האפשרות לייצג אתכם בבית המשפט. עורכי הדין הטוב הם גם מקושרים מאוד ויכולים לקדם את התהליך שלכם בצורה טובה יותר. 

סיכויי קבלת התביעה משתנים בהתאם למספר גורמים, כגון: חומרת הפגיעה, השפעת הפגיעה על יכולת העבודה, סיכויי ההחלמה וכמובן תיעוד. ככל שהפגיעה תהיה חמורה יותר, ותשפיע יותר על יכולת העבודה שלכם, כך יגדלו סיכויי קבלת התביעה. כמו כן, ככל שסיכויי ההחלמה שלכם יהיו נמוכים יותר, כך יגדלו סיכויי קבלת התביעה. במקביל, חשוב להקפיד על תיעוד הפגיעה בצורה מסודרת. תיעוד זה יכלול מסמכים רפואיים, אישורים מהמעסיק וכן כל מסמך אחר רלוונטי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן