לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה

מדינת ישראל הסדירה בחוק את גובה שכר הטרחה עבור ייצוג נפגעי תאונות עבודה מול הביטוח הלאומי וזאת על מנת למנוע את ניצול המצוקה של הנפגע אך עם זאת לשמור על זכותו של עורך הדין להתפרנס בכבוד, שהרי הוא נלחם למען מיצוי זכויותיו של המיוצג. כדי לשמור על הקו העדין שבין כדאיות עורך הדין לקחת את התיק ובין הגנה על הצד הנפגע נקבעו שורת הגבלות על גובה הסכום שניתן לגבות עבור שכר טרחה והוא עומד כיום על סכום הנע בין 11.25% – 25% מהקצבה וזאת בהתאם לזמן, למאמצים ולשירותים השונים שמעניק עורך הדין למיוצגו הנפגע. במאמר זה ננסה לעשות סדר בתחום שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה הינה פגיעה שהתרחשה במקום העבודה או בדרך אליה או ממנה הביתה. היא כוללת שלושה סוגים עיקריים של פגיעה: תאונה קלאסית שבה אדם נפגע כתוצאה מאירוע תאונתי, מיקרוטראומה הנגרמת מפעולות חוזרות ונשנות או מחלת עבודה. אדם אשר נפגע תאונת עבודה יכול לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, את חברות הביטוח השונות, את ביטוח החובה של הרכב שבו הוא נוהג וגם קרנות שונות כגון קרן קרנית במידה ונפגע מתאונת פגע וברח.

 

מתי יש לפנות לעורך דין לתביעות תאונת עבודה?

כעקרון, בכל מקרה שבו נפגעתם באופן שהשפיע באופן ישיר על עבודתכם כגון החסרת ימי עבודה, פגיעה בפרנסה, נכות זמנית או נכות לצמיתות, פגיעה בכושר ההשתכרות, פגיעה נפשית וטראומה, הזדקקות לאשפוז, לציוד עזר רפואי, לטיפולים ולשיקום או כל מצב אחר שמחייב אתכם לתבוע את הביטוח הלאומי או חברות הביטוח השונות כדי לקבל החזרים ופיצוי כספי על הפגיעה. עורך הדין יעניק לכם מנסיונו ומן הידע המקצועי שלו וילווה אתכם מתחילת הטיפול ועד סופו ויאבק עבורכם למקסם את גובה הפיצוי הכספי המגיע לכם ולמצות את הזכויות שלכם.

 

שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה

מדינת ישראל קבעה בחוק כי תביעות נפגעי תאונות הדרכים מול המוסד לביטוח לאומי יהיו תחת הגבלת סכום כדי למנוע את ניצולו של מצוקת הנפגע ומתוך הבנה כי לרוב ( לא תמיד ) מדובר באוכלוסיה מוחלשת שנרתעת מלמצות את הזכויות שלה מסיבות כלכליות. מן הצד השני, לא מועיל שעורך הדין יחוש מנוצל ושלא יוכל לעמוד בהוצאות השוטפות של משרדו ולכן יראה בתיקים מעין אלו חוסר כדאיות כלכלית עבורו ולא יהיה לו שום תמריץ לקחת אותם לטיפולו. מן הסיבות הללו נקבעו יעדי מקסימום של גביית שכר טרחה של עורך דין המטפל בלקוח נפגע תאונת עבודה לטובתו של המייצג והמיוצג גם יחד. בנוסף, חשוב לציין עוד שתי עובדות מרכזיות:

  • החוק תקף גם במידה והלקוח מסכים לשלם לעורך הדין תוספת נדיבה כדי שיטפל בעיינייו, ומצופה מעורך הדין לסרב.
  • שכר הטרחה ישולם רק על בסיס הצלחה. במידה ולא הצלחתם להשיג קצבה במהלך הדיונים ופסק הדין קבע שאתם אינכם זכאים, פרט לתשלום דמי פתיחת תיק לא תאלצו לשלם לעורך הדין דבר.
  • מועד גביית שכר הטרחה ייעשה תמיד לאחר תחילת קבלת הקצבה. עם זאת, את דמי פתיחת התיק יש לשלם בעת ההתקשרות עם המייצג.

 

כיצד מחשבים את שכר טרחה של עורך הדין לתאונת עבודה?

ממבט ראשון החישוב נראה מעט מסובך אך הוא הופך פשוט כשמבינים את דירוגו על פי המאמצים והשירותים שמעניק עורך הדין ללקוח שלו ונלחם עבורו כדי להשיג לו את הפיצוי הגבוה ביותר הניתן ואת מלוא מיצוי הזכויות המגיעות לו כחוק. במעמד ההתייעצות עם עורך הדין תקבלו את כל המידע שאתם צריכים אודות החישובים השונים, ולפניכם מספר דוגמאות לשירותים נפוצים (הטבלה המלאה לתעריפי כל השירותים נמצאת באתר הביטוח הלאומי):

ייצוג ללא ועדה רפואית, ועדת ערר או בית דין לעבודה

במידה ומדובר בתביעה פשוטה שאינה מצריכה מן הלקוח לעבור ועדה רפואית, ועדת ערר ( ערעור על החלטת הועדה הרפואית ) או ייצוג של הלקוח בבית הדין לעבודה, שכר הטרחה של עורך דין לטיפול בענייני תאונת עבודה יעמוד על מקסימום של גביית דמי פתיחת תיק ( עד 878 ש"ח נכון להיום ) ועוד 11.25% מן הקצבה עם שני סייגים:

  • במידה והתובע מקבל קצבה חודשית ניתן לגבות עד 12.25% מן הקצבה.
  • במידה והתובע מקבל גמלה כמענק ניתן לגבות עד 14%.

לדוגמא, אם אדם נפל מסולם ושבר את ידו וקיבל פיצוי בגובה 12,000 ש"ח לכיסוי הוצאותיו הרפואיות, עורך הדין יכול לגבות שכ"ט שעומד על 1,350 ש"ח.

ייצוג בבית הדין לעבודה בלבד ללא ביטוח לאומי

במידה והתביעה מתנהלת אך ורק מול בית הדין לעבודה ללא צורך בתביעה לביטוח לאומי, עורך הדין יוכל לגבות 12% מן הקצבה בתוספת פתיחת תיק, או 13% ללא דמי פתיחת תיק.

ייצוג הכולל ועדות רפואיות או ועדת ערר

במידה ונדרש מעורך הדין להכין את המיוצג שלו לועדה רפואית, לייצגו במהלכה ולהלחם על זכויותיו של הלקוח שלו מול הרופאים המשמשים כמעין 'שופטים' בועדה, או לשטוח טענות מדוע לדעתו הלקוח שלו לא קיבל את מלוא זכויותיו והפיצוי המגיע לו מול ועדת ערר, ישלם המיוצג דמי פתיחת תיק ובנוסף גם עד 15.75% מן הקצבה עם הסייגים הבאים:

  • במידה והמיוצג מקבל קצבה כמענק ניתן לגבות עד 16%.
  • לחילופין ניתן לוותר על דמי פתיחת התיק ולגבות עד 17%.

ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי או מול בית הדין לעבודה

עורך דין המלווה את הלקוח שלו במאבק להכרה מול המוסד לביטוח לאומי או מול בית הדין לעבודה, תהליך הכולל מילוי והגשת טפסים, הכנת הלקוח לועדות שונות ומבדקים רפואיים, ייצוגו במהלך ועדות ודיונים, הגשת עררים וכדומה יכול לגבות 24% מסכום הגמלה בצירוף פתיחת תיק או 25% ללא גביית דמי פתיחת תיק.

 

משרד עורכי דין נזיקין וביטוח לאומי אימבר גולן פרטוש

משרד עורכי הדין בניהולה של עו"ד אימבר גולן פרטוש הוקם במטרה להגיש סיוע משפטי וליווי בהגשת תביעות לחברות הביטוח השונות, למשרד הבטחון והמוסד לביטוח לאומי. למשרד נסיון רב עם למעלה מעשרת אלפים ייצוגים בוועדות רפואיות ולמעלה מ – 500,000,000 ש"ח כספי פיצויים שהושגו עבור הלקוחות המרוצים הרבים. עו"ד אימבר גולן פרטוש שימשה בעבר כעובדת המחלקה המשפטית של הביטוח הלאומי והנסיון הרב שלה בהבנת דרכי ההתנהלות, התקנות והנהלים של המוסד נמצא לשירותכם בכל ייעוץ ובכל ליווי על מנת שתהיו מודעים לזכויות שלכם, תוכלו למצות את האפשרויות שעומדות בפניכם ולמקסם את הסכום לפיצוי שישולם לכם.

שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה
שכר טרחה עורך דין תאונת עבודה

בדיוק מן הסיבה הזו מדינת ישראל קבעה סכום מקסימום אותו יכול עורך הדין לגבות מבלי לפגוע בכדאיות הכלכלית של העניין. על פי טבלה מדוייקת המתעדכנת לעיתים קרובות תוכלו לדעת בדיוק מה יהיה גובה התשלום לשכר הטרחה של עורך הדין וזאת על פי השירותים השונים שלהם אתם נזקקים.

תשלום שכר הטרחה מורכב מדמי פתיחת תיק ( 878 ש"ח נכון להיום ) ומאחוז מסויים מן הקצבה שבמאמציו הרבים הצליח להשיג עבורכם. האחוז משתנה על פי סוג השירות שעורך הדין העניק לכם, כמו למשל ייצוג שלכם בועדה רפואית, ייעוץ לפני הגשת מסמכים וכדומה. את דמי פתיחת התיק יש לשלם במעמד החתימה על הסכם ההתקשרות ביניכם, אך שכר הטרחה תמיד ישולם לאחר שתתחילו לשלם את הקצבה. ניתן לעשות זאת בתשלום אחד וניתן גם לחלק לתשלומים חודשיים, כל זאת על פי ההסדר שאיתו תגיעו עם עורך הדין המייצג שלכם.

כשתגיעו להתייעצות עם עורך הדין ותסכמו ביניכם את כל השירותים שתזדקקו להם, יציג בפניכם עורך הדין את טבלת התעריפים כפי שנקבעה על פי חוק. במידה ואתם מעוניינים לדעת בעצמכם כמה צריך לשלם לעורך דין עבור שכר טרחה לתאונת עבודה, ניתן להכנס לאתר הביטוח הלאומי.

על פי חוק שכר הטרחה של עורך הדין תלוי במידת הצלחתו. זאת אומרת שאם פסק הדין מסתיים בכך שאתם נמצאים לא זכאים לקצבה, לא תאלצו לשלם לעורך הדין דבר פרט לדמי פתיחת התיק. זהו תמריץ משמעותי לעורכי הדין להלחם עבורכם להשגת זכויותיכם. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן