לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

טופס תביעה תאונת עבודה

תאונת עבודה היא אירוע טראומטי שיכול להוביל לנזקים פיזיים ונפשיים. נזקים אלו פוגעים במקרים רבים פגיעה קשה בכושר העבודה ובהכנסות של הנפגע. על כן, אם נפגעתם בתאונת עבודה, חשוב להגיש תביעה לביטוח לאומי בהקדם. תהליך הגשת התביעה מתחיל במילוי טופס תביעה תאונת עבודה  הנקרא "טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה". הטופס מכיל מידע בסיסי על התאונה ואפשר להגיש אותו באופן פיזי או מקוון. אולם חשוב למלא את הטופס בזהירות ובמדויק, תוך ציון כל המידע הרלוונטי, על מנת שהתביעה לא תידחה על הסף. עיקר הפרטים החשובים בנושא זה, ממתינים לכם במדריך שלהלן.

 

באילו נסיבות מתעורר הצורך למלא טופס תביעה תאונת עבודה?

תאונות יכולות לקרות בכל מקום, אך ההסתברות בתאונת עבודה היא גבוהה יותר, מפני שאנשים נמצאים בעבודה במשך רוב שעות הערות שלהם. באופן כללי, הרבה יכול להשתבש בעבודה, לבטח אם היא פיזית. עם זאת, תאונת עבודה יכולה להתרחש גם בכביש, בדרך אל או בחזרה מהעבודה ולכן, חשוב מאוד לשמור על עצמכם וכן לדעת כיצד לפעול.

 

מה זה טופס תביעה תאונת עבודה? 

כל אדם שנפצע בתאונת עבודה ואיבד מכושר העבודה שלו, זכאי לפיצויים הן מהמדינה, והן מחברות הביטוח בהן הוא מבוטח. התהליך הוא ארוך ולעיתים גם מורכב, אך הכל מתחיל מטופס שנקרא טופס תביעה תאונת עבודה  או בשמו האחר "טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה בעבודה". המילוי של הטופס צריך להיות מדויק ונכון כדי לא לחבל או להאט את התהליך.

 

אילו פרטים חיוני לציין במילוי טופס תביעת תאונת עבודה?

כאמור, התהליך של הגשת טופס תביעה תאונת עבודה  מתחיל במילוי הפרטים בטופס זה, כאשר הטופס מכיל מידע בסיסי על התאונה בה העובד נפגע במסגרת עבודתו או בעקבותיה, כגון: תאריך ומיקום התאונה, תיאור התאונה, הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה ועוד. כאמור, חשוב למלא את הטופס בצורה מדויקת, תוך ציון כל המידע הרלוונטי. ניתן להגיש את הטופס באופן מקוון או פיזי, בסניפי הביטוח הלאומי.

 

טיפים חשובים למילוי טופס תביעה לתאונת עבודה

מילוי הטופס הוא אינו פשוט כמו שהוא נשמע. יש הרבה אתגרים והרבה דברים שיכולים לקרות אשר יפגעו בסיכויי התביעה להתקבל. לכן, יש כמה דגשים שחשוב לשים לב אליהם:

  • יש לקרוא בעיון את ההוראות המצורפות לטופס .
  • ציינו את כל המידע הרלוונטי, כולל תאריך ומיקום התאונה, תיאור התאונה, והנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה.
  • צרפו את כל המסמכים הרלוונטיים, כגון: אישור רפואי על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, דו"ח משטרה, אם התאונה אירעה במקום ציבורי וכן עדויות של עדי ראייה.

שימו לב – אם אינכם בטוחים כיצד למלא את הטופס, ניתן לפנות אל משרדנו לקבלת סיוע.

 

איך נראה טופס תביעת תאונת עבודה?

טופס תביעה תאונת עבודה מורכב משלושה חלקים עיקריים: 

  1. פרטים אישיים – בחלק זה יש למלא את הפרטים האישיים של המבוטח, כגון: שם פרטי, שם משפחה, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון, וכתובת דואר אלקטרוני 
  2. פרטים על התאונה – בחלק זה יש למלא את הפרטים הבאים על התאונה: תאריך התאונה, מקום התאונה, תיאור התאונה, והנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. 
  3. אישורים רפואיים – בחלק זה יש לצרף את האישור הרפואי על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. 

לאחר מילוי הטופס, יש לחתום עליו במקום המיועד לכך.

 

חשיבות הפנייה לטיפול רפואי ראשוני לעניין הגשת טופס תביעה תאונת עבודה

במידה ועשיתם תאונה בעבודה, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי מיידי. לאחר מכן, יש למלא את טופס התביעה ולהגישו למוסד לביטוח לאומי, תוך 12 חודשים מיום הפגיעה.

 

מה קורה לאחר הגשת הטופס?

לאחר הגשת התביעה, הביטוח הלאומי יבדוק את התביעה ויחליט האם היא מוצדקת. אם התביעה תתקבל, הביטוח הלאומי ישלם למבוטח דמי פגיעה בעבודה. דמי פגיעה בעבודה הם תשלום זמני, המשולם למבוטח במקרה של תאונת עבודה למשך עד 91 ימים. גובה דמי הפגיעה נקבע בהתאם למשכורת הממוצעת של המבוטח בשלושת החודשים שלפני התאונה והם מהווים 75% ממנה.

 

מה עדיף לעשות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה?

יש כמה דברים שעדיף לעשות מעבר למילוי נכון של הטופס. ראשית, יש כאמור להגיע לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. בנוסף, חיוני לתעד את זירת התאונה ולאסוף פרטים מהעדים לאירוע. מלבד זאת, מומלץ להגיש את התביעה בהקדם האפשרי לאחר התאונה ולא יאוחר משנה מיום התרחשותה כדי שהזכאות לא תפוג בשל התיישנות.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה ישפר את הסיכויים לקבלת דמי הפגיעה והזכויות הנלוות?

הליך הגשת התביעה לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה יכול להיות מורכב ומאתגר. הביטוח הלאומי עשוי לדחות את התביעה אם לא נמסר לו מידע מלא או מדויק. כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, מומלץ לעבוד עם עו"ד המתמחה בתאונות עבודה. עורך דין מנוסה יוכל לעזור לכם למלא את טופס התביעה בצורה נכונה ומלאה, ויוכל לייצג אתכם בפני הביטוח הלאומי אם התביעה שלכם תידחה.

 

לסיכום

כפי שראיתם אם קראתם עד כאן, טופס תביעה תאונת עבודה הוא מסמך חשוב המאפשר לנפגע עבודה לקבל את הזכויות המגיעות לו, כגון דמי פגיעה, גמלת נכות ועוד. חשוב למלא את הטופס במדויק ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה.

אם אתם זקוקים לסיוע במילוי טופס התביעה או בהגשת התביעה לביטוח לאומי, מומלץ לפנות לעו"ד מנוסה בתביעות תאונות עבודה. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בייצוג נפגעי עבודה בביטוח הלאומי ויוכל לעזור לכם לקבל את מירב הזכויות המגיעות לכם.

אם נפגעתם בעבודה, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת סיוע במילוי טופס התביעה, בהגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי ובערעורים במידת הנדרש.

טופס תביעה תאונת עבודה

טופס תביעה תאונת עבודה  הוא טופס המוגדר בחוק הביטוח הלאומי, והוא מיועד לעובדים שנפגעו בתאונת עבודה. הטופס נועד לאפשר לעובדים להגיש תביעה לביטוח לאומי על מנת לקבל דמי פגיעה, שהם תשלום זמני המשולם למבוטח במקרה של תאונת עבודה. 

מומלץ להגיש את טופס התביעה בהקדם האפשרי, לאחר התאונה. הביטוח הלאומי רשאי לדחות תביעה שהוגשה באיחור. לכן, שווה מאוד להתייעץ עם עורך דין במהרה, ולהגיש את הטופס מוכן ובצורה נכונה, על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה.

בטופס התביעה יש למלא את הפרטים הבאים: שם, שם משפחה, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון, ותעודת זהות. בהמשך יש למלא את תאריך התאונה, מקום התאונה, תיאור התאונה, והנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. יש להוסיף גם את האישור הרפואי על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. 

בנוסף למידע המלא בטופס התביעה, יש לצרף את המסמכים הבאים: אישור רפואי על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, דו"ח משטרה, אם התאונה אירעה במקום ציבורי וכן עדויות של עדי ראייה, אם יש כאלו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן