לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

נפגעי עבודה מידע כללי

תאונת עבודה היא אירוע הדורש מענה מהיר ומחייב להשיג עבור נפגעי עבודה מידע כללי איכותי, שיסייע להם לקבל את הפיצוי הגדול ביותר בגין נזקיהם. בשורות להלן נסקור את נושא תאונות העבודה ממעוף הציפור ונפרט מתי פציעה נחשבת תאונת עבודה בראי החוק, באילו מקרים גם כשהתרחשה פגיעה במקום העבודה – היא לא נחשבת כתאונת עבודה המזכה את הנפגע בפיצוי? מהו הליך הגשת תביעה בגין תאונת עבודה וכיצד עו"ד נפגעי עבודה יכול לסייע? בכל הסוגיות הללו ובסוגיות חשובות נוספות, נדון במאמר שלפניכם.

 

נפגעי עבודה מידע כללי – מתי פציעה נחשבת תאונת עבודה?

כשמחפשים עבור נפגעי עבודה מידע כללי, אחת השאלות הנשאלות תדיר היא מתי בדיוק תאונה נחשבת פגיעה בעבודה ומתי היא אינה נחשבת ככזאת. להלן התרחישים שבהקשרם שאלה זו נשאלת ואמות המידה להכרה כפגיעה כתאונת עבודה, בכל אחד מהם:

  • תאונה בדרך לעבודה: מרגע שהעובד עוזב את מפתן ביתו בדרך לעבודה, הוא למעשה נמצא בהגדרה, מבחינת הביטוח, במקום העבודה. לפיכך, כל פגיעה שהעובד עלול לסבול ממנה בדרך לעבודה, תיחשב תאונת עבודה.
  • תאונה בדרך חזרה מהעבודה הביתה: גם בדרך חזרה הביתה, עד שהעובד עבר את סף ביתו, העובד נחשב כאילו הוא במקום העבודה. לכן כל תאונה שמתרחשת, חלילה, בדרך הביתה כאמור, תיחשב מבחינת הביטוח כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. תאונה מהסוג הזה תטופל הן על ידי קרן הפנסיה והן על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונה לכל דבר ועניין. אחרי תקופת המתנה, תשולם מהביטוח הלאומי קצבה בגובה של עד 75% מהשכר היומי של העובד. כמו כן, קרן הפנסיה תשלם עד 25% מההכנסה היומית. ביחד תושלם על ידי חברת הביטוח והביטוח הלאומי לכדי ההכנסה היומית המלאה של העובד. כמו כן, העובד לא יאבד את הרצף הביטוחי הקרל הפנסיה.
  • תאונת עבודה במקום העבודה: תאונה במקום העבודה נחשבת בדרך כלל תאונת עבודה. זאת למעט מקרים חריגים מאד, שבהם העובד לא עשה מה שהיה אמור לעשות ולא שהה היכן שאמור היה לשהות.

 

מתי תאונה לא תיחשב תאונת עבודה?

אל מול ההגדרות לעיל, יש מצבים שבהם תאונה לא תוגדר תאונת עבודה לפי החוק:

  • סטייה מהמסלול הקבוע בדרך לעבודה או בדרך הביתה: לרוב, יש מסלול קבוע ורגיל בדרך ממקום העבודה ועד הבית. כל סטייה מהמסלול הקבוע עלולה לעקר את הגדרת תאונת העבודה מתוכן. גם סטייה למטרות לגיטימיות לכאורה -ביצע קניות בסופרמרקט שלא נמצא על מסלול ההליכה או הנסיעה, תיחשב סטייה מהמסלול שתסיר את האחריות מקרן הפנסיה ותעביר אותה לגופים ביטוחיים אחרים לגמרי.
  • התנהלות שלא על פי ההנחיות במקום העבודה: עובד שהמנהל בניגוד להנחיות, עלול שלא להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה, עם כל המשתמע מכך. דוגמה טובה לכך היא עובד שהשתמש במחרטה למטרות פרטיות, ונפגע תוך כדי כך. עובד כזה לא יוכל לזכות לפיצויים מקרן הפנסיה. עם זאת, גם העובד הזה יכול לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, שנקודת המוצא שלו שונה והוא משלם לנפגעים עבור עצם הפגיעה ולאו דווקא עבור נסיבות הפגיעה.

 

לסיכום

תביעה בגין תאונת עבודה היא תביעה חשובה שעשויה להשפיע על עתידו הכלכלי של הנפגע. למרבה הצער, מקרה שלחוסר בטופס כלשהו, או מילוי לא נכון של טפסים, עלול לגרום לדחייה מלאה או זמנית של התביעה. בכדי להימנע ממצב לא נעים כזה, חשוב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין תאונות עבודה. עורך הדין אוסף את כלל החומרים הנוגעים למקרה. בשלב הבא הוא מבצע הערכה של סיכויי התביעה להתקבל ורק לאחר מכן הוא מגיש את התביעה בצורה מסודרת. בקצרה, סיוע של עו"ד תאונות עבודה מגדיל את סיכויי הנפגע לקבל את המגיע לו במידה ניכרת. על כן, אם נפגעתם בעבודתכם, כדאי ליצור קשר כבר כעת עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ולעשות צעד משמעותי בדרך לקבלת הקצבה והזכויות הנחוצות לכם בעקבות התאונה.

נפגעי עבודה מידע כללי

הגוף שאמור לתת מענה עיקרי הוא הביטוח הלאומי. הפיצוי הוא בגובה של עד 75% משכר העבודה היומי, למשך 90 ימים ולא יותר מאשר 1,241.25 ₪ ליום. הפנסיה משתתפת במימון של 25% לכל יום עבודה. בנוסף, מי שאחוז בביטוח תאונות אישיות, עשוי לקבל פיצוי נוסף ללא קשר למה ששולם ע"י ביטוח לאומי וקרן הפנסיה.

נקודת המוצא של כל הגופים שאמורים לתמוך בנפגעי עבודה, היא שנפגע עבודה מאבד למעשה את מקור הפרנסה שלו. בהתאם, חשוב לשלם לו את דמי הפגיעה בעבודה. ככל שהנפגע מתמהמה בהגשת התביעה, עלול להיווצר החשש שהתביעה הזאת לא רלבנטית. לרוב, תביעה שמוגשת מעל שנה מרגע שהאירוע קרה נדחית על הסף.

אם תקופת תשלום פיצויים בגיל תאונת עבודה חלפה אבל העובד שנפגע טרם חזר לאיתנו, הוא יכול להגיש תביעת נכות. תביעת הנכות יכולה להיות זמנית (שזה מה שקורה בדרך כלל) או קבועה, ואמורה לשקף באופן הטוב ביותר את המצב הכלכלי של הנפגע. בכל קרה, חשוב לתאם גם עם קרן הפנסיה של הנפגע, שאמורה לשאת בחלק מההוצאות. 

גובה הפיצויים בתאונת עבודה נקבע על סמך סוג הפגיעה, המיקום והחומרה שלה. עם זאת, אם במהלך השנים חלה החמרה במצבו הרפואי של הנפגע, הוא רשאי להגיש תביעה להגדלת אחוזי הנכות. חשוב לציין שנפגע תאונת עבודה איננו מקבל מיידית נכות לצמיתות, אלא רק אחרי כמה שנים שבהם מוכח שהמצב שלו לא השתפר.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן