לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה

ככלי רכב מנועי ונפוץ להרמת מטענים, המלגזה חשופה לא פעם לתאונות עבודה שיכולות להסתיים בפגיעות גוף חמורות. תאונת מלגזה בעבודה יכולה להיחשב הן כתאונת עבודה רגילה והן כתאונת דרכים, כאשר לסיווג יש השפעה מכרעת על תהליך התביעה. על מנת לשפוך אור על הנושא במאמר זה נסקור את ההיבטים השונים של הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה.

 

הנסיבות שבהן הגשת תביעת פיצויים עקב תאונת מלגזה במקום העבודה עומדת על הפרק

בתחומי הלוגיסטיקה והתעשייה בישראל, למלגזות יש תפקיד מרכזי בהרמת והזזה של מטענים כבדים. לצערנו הרב, לעיתים לא נדירות, קורות בענפי התעשייה הללו תאונות הקשורות למלגזות, הפוגעות הן במפעיל המלגזה עצמו והן בזולתו. תאונות אלה מסווגות בדרך כלל כתאונות עבודה, וניתן לתבוע פיצויים על נזק שנגרם מהן באמצעות הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה.

 

כיצד החוק בישראל מתייחס למלגזה?

המלגזה היא אחד הכלים השימושיים והנפוצים ביותר בתעשייה, במסחר ובלוגיסטיקה. היא משמשת להרמת מטענים כבדים במיוחד ולהזזתם ממקום למקום בקלות ובמהירות. המלגזה מורכבת מזרועות פלדה ממונעות, בגדלים ובכושר הרמה שונים, ומותאמת בעיקר לשימוש בסביבות סגורות.

למרות שהשימוש הנפוץ במלגזות הוא לא בכבישים ציבוריים, על פי החוק, המלגזה נחשבת לרכב לכל דבר, ולכן היא מחויבת ברישיון רכב וביטוח חובה כמו כלי רכב ממונעים אחרים.

יחד עם זאת, מלגזות מסוימות מופעלות ללא ישיבה בתוכן, אלא מבחוץ בצורה חיצונית, ומלגזות אלה אינן מחויבות בביטוח חובה.

 

הנזקים האפשריים כתוצאה מתאונת מלגזה

בדומה לכלי רכב אחרים, גם בשימוש במלגזה עלולות לקרות תאונות שונות. בין המקרים השכיחים ביותר הם התהפכות המלגזה או פגיעה בצד שלישי. תאונות מלגזה יכולות לגרום למגוון רחב של נזקי גוף, כמו פגיעות בראש ובצוואר, בגב ובגפיים.

תאונות המלגזה נגרמות בדרך כלל משימוש לא נכון במלגזה. למשל, הפעלה על ידי אדם שלא עבר הכשרה מתאימה, נהיגה לא זהירה, חוסר שימוש באמצעי המיגון המתאימים או אי הקפדה על הוראות ההפעלה.

 

האם תאונת מלגזה נחשבת כתאונת דרכים?

תאונת מלגזה שקורית במקום העבודה מסווגת בדרך כלל הן כתאונת עבודה והן כתאונת דרכים. אולם על מנת שתאונת המלגזה תיחשב כתאונת דרכים, חייב להתקיים שימוש בכוח המכני של המלגזה במהלך התאונה – כלומר שהפגיעה נגרמה תוך כדי נסיעה של המלגזה.

 

נגד מי ניתן להגיש תביעת פיצויים במקרה של תאונת מלגזה המוגדרת גם כתאונת דרכים?

כאשר תאונת מלגזה בעבודה מסווגת גם כתאונת דרכים, ניתן לתבוע פיצויים משני גורמים:

  • המוסד לביטוח לאומי:

מכיוון שכולנו משלמים דמי ביטוח לאומי, זו המסגרת העיקרית שאליה ניתן להגיש תביעת פיצויים במקרה של תאונת מלגזה. הנפגע יזומן לוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שייקבעו לו, ואלה ישפיעו על גובה הפיצוי.

  • חברת הביטוח:

מכיוון שמלגזות הן כלי רכב מנועי על פי החוק, הן מחויבות בביטוח חובה לכיסוי נזקי גוף. לכן ניתן גם להגיש תביעה לחברת הביטוח שביטחה את המלגזה, לטובת קבלת פיצוי כספי לנפגע התאונה. זאת מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל (הידוע בקצרה בראשי התיבות פלת"ד).

 

מתי תאונת מלגזה לא נחשבת כתאונת דרכים?

תאונת מלגזה בעבודה לא תיחשב כתאונת דרכים אם לא התקיים שימוש בכוח המכני של המלגזה בעת האירוע. על מנת לבסס את התביעה ולקבל פיצויים, על הנפגע להוכיח מספר דברים:

  1. מהות הנזק שנגרם לו והשפעתו על שגרת חייו – ככל שהנזק חמור יותר, כך יגדלו הסיכויים לפיצויים גבוהים יותר.
  2. רשלנות המעביד – יש להוכיח שהמעביד התרשל או הפר חובה חוקית באופן שתרם להתרחשות התאונה.
  3. קשר סיבתי בין הנזק לרשלנות – יש להראות שרשלנות המעביד אכן גרמה לתאונה ולנזק שנגרם.

מכיוון שמדובר בהליך משפטי מורכב, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה.

 

מה התהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה בביטוח לאומי?

להלן הצעדים העיקריים בהתהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה בביטוח לאומי:

הגשת טופס תביעה

יש למלא טופס תביעה לפיצויים בגין תאונת עבודה ולצרף מסמכים רלוונטיים כגון אישורים רפואיים, תלושי שכר וכד'.

בדיקת זכאות ראשונית

המוסד לביטוח לאומי בודק את עמידה בתנאי הזכאות לדמי פגיעה.

קבלת החלטה

על סמך ההכרה בתאונה כפגיעת עבודה בביטוח לאומי, משולמים לעובד דמי פגיעה כפיצוי למשך עד 91 ימים מפגיעתו.

תביעה להכרה באחוזי נכות

במידה ונותרו לנפגע פגיעות פיזיות בחלוף תקופת הזכאות לדמי פגיעה, באפשרותו לתבוע הכרה באחוזי נכות מעבודה בביטוח לאומי. התובע ייבדק בוועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות והפגיעה בכושר ההשתכרות שנגרמו לו מהתאונה. בהתאם לאלו, תיקבע זכאותו לגמלת נכות חודשית או מענק נכות חד פעמי לנפגעי עבודה.

 

ההבדל בין תאונת עבודה "רגילה" לתאונת עבודה ממלגזה המוגדרת כתאונת דרכים

בשורות הקודמות ראינו שתאונת מלגזה בעבודה יכולה להיחשב הן כתאונת עבודה רגילה והן כתאונת דרכים, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כאן המקום לציין כי מלבד ההבדל במינוח, קיים הבדל מהותי מבחינה משפטית בין שני המקרים, בעיקר בנוגע לתהליך ההוכחה וביסוס התביעה.

בתאונת עבודה רגילה, חובת ההוכחה חלה על העובד שנפגע. לעומת זאת, בתאונת מלגזה המוגדרת גם כתאונת דרכים, לא חלה על הנפגע חובת הוכחה. הבדל זה נובע מחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הקובע כי נפגע בתאונת דרכים, זכאי לפיצוי מהחברה המבטחת בביטוח חובה את כלי הרכב שמעורב היה בתאונה, ללא קשר לאחריותו או אשמתו של הנפגע בתאונה.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע בהגשתה של תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה?

הגשת תביעת פיצויים עקב תאונת מלגזה בעבודה, בין אם היא מוגדרת כתאונת עבודה רגילה ובין אם כתאונת דרכים, היא הליך מורכב מול גופים גדולים שלא תמיד ממהרים לשלם פיצויים מלאים לנפגעים.

עם זאת, עורך דין מומחה בתאונות עבודה יכול לספק ליווי וייצוג מקצועי, החל ממתן הדרכה ראשונית על הצעדים הנדרשים לביסוס התביעה, דרך סיוע בייצוג בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, וכלה במציאת הדרכים הטובות ביותר למימוש מלוא הפיצויים המגיעים לנפגע התאונה על פי דין.

 

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה – סיכום

הגשתה של תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה, היא הליך מורכב, שיכול להיות מאתגר במיוחד כאשר לא ניתן לסווג את המקרה הספציפי גם כתאונת דרכים על פי הפלת"ד (החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים). בהתחשב בכך, על מנת להבטיח שתקבלו את מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לכם על פי דין, חשוב להיעזר בליווי של עורך דין מומחה בתחום של מימוש זכויות לנפגעי תאונות עבודה.

לייעוץ ראשוני והדרכה מקצועית בנושא הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה, פנו אל משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש להתייעצות פרטנית – ללא התחייבות. נשמח לסייע לכם!

תביעת תאונת עבודה עקב פציעה ממלגזה

המלגזה משמשת בעיקר להרמת מטענים כבדים ולהזזתם ממקום למקום. שימוש לקוי במלגזה, בין אם בשל מפעיל בלתי מיומן ובין אם בשל נהיגה לא זהירה, עלול לגרום לנזקי גוף שונים. בין נזקים אלה ניתן למנות פגיעות בראש ובצוואר, פגיעות בגב ופגיעות בגפיים השונות.

מאחר שמלגזה היא כלי רכב מנועי, היא נחשבת בראי החוק ככלי רכב לכל דבר ועניין. לכן, אם הפגיעה ממלגזה נבעה מכוחה הממונע, הרי שהתאונה מסווגת הן כתאונת עבודה והן כתאונת דרכים. ההבדל העיקרי בין הסיווגים הוא בהליך ההוכחה הנדרש – הליך זה נחשב למורכב ומאתגר יותר כאשר מדובר בתאונת עבודה שאינה מסווגת גם כתאונת דרכים.

אם תאונת המלגזה מסווגת כתאונת דרכים, תהליך ההוכחה הוא פשוט יחסית – על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הנפגע זכאי לפיצויים ללא קשר לאחריותו או אשמתו בתאונה. לעומת זאת, אם מדובר בתאונת עבודה ממלגזה שאינה נחשבת כתאונת דרכים, יש להוכיח את מהות הנזק שנגרם, את רשלנות המעביד ואת הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזק.

עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה יספק לנפגע בתאונת מלגזה בעבודה, ליווי משפטי מקצועי לאורך כל הליך התביעה. הוא יסייע בבחינת נסיבות המקרה בעין מקצועית לשם הערכת ערוצי התביעה הרלוונטיים ביותר עבור הנפגע, בהמשך – יסייע באיסוף הראיות הנחוצות ובניית האסטרטגיה המשפטית לשם ביסוס ברור ומהימן של התביעה, ולבסוף – ייצג את הנפגע מול הגורמים המבטחים הרלוונטיים ואף בבתי המשפט. כך ניתן יהיה לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם על פי דין – בין אם מהמוסד לביטוח לאומי ובין אם מחברת הביטוח ו/או צד שלישי האחראי לתאונה ברשלנותו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן