לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת דרכים בעבודה

בהמולה של מקום העבודה המודרני, תאונות עלולות לקרות באופן בלתי צפוי, כאשר הן משבשות את שגרת היומיום ומשפיעות על כל המעורבים וכן על סביבת העבודה עצמה. אירוע כזה יכול להתבטא בהתרחשות של תאונת דרכים בעבודה. בין אם מדובר על מפעל או חברה משרדית, תאונה שכזו מחייבת פרואקטיביות ונקיטת צעדים רבים ומגוונים. בשורות הבאות נפרט איך מתרחשת תאונת דרכים בעבודה, מהי התגובה המיידית הנדרשת לאירוע כזה, מה ההשפעה של תאונת דרכים בעבודה על כושר עבודתו של הנפגע ואילו פעולות חיוני לנקוט לצורך קבלת פיצוי הולם.

 

איך מתרחשת תאונת דרכים בעבודה?

תאונת דרכים בעבודה עלולה להתרחש במגוון סיטואציות, כאשר הנפוצה מביניהן היא התנגשות בין שני כלי רכב בחניון. הרכבים יכולים להיות רכבים פרטיים של החברה, או רכבים כבדים יותר כמו מלגזות או משאיות. כך או כך, ובין אם ישנם פצועים או לא, יש להגיב באופן מיידי, על פי הנהלים הקיימים.

 

מהי התגובה המיידית הנדרשת במקרים של תאונת דרכים בעבודה?

מיד בהתרחשות התאונה, יש להגיע מהר למקום כדי להעריך את המצב. יש להזעיק את שירותי החירום הרפואיים ולטפל במהרה בפצועים. גם אם ישנם פצועים קל, או כאלה אשר פציעותיהם לא נראות, ההמלצה היא לסייע להם מבחינה רפואית, כדי לתעד את הפגיעות ואת הטיפול שניתן. פעמים רבות, פציעות אלו עלולות להתגלות בשלב מאוחר יותר כקריטיות ומשמעותיות יותר ממה שנראה בתחילה.

 

מה ההשפעה של תאונת דרכים בעבודה על כושר העבודה של העובד שנפגע במסגרתה?

אין לשכוח כי ההשפעה של תאונות דרכים בעבודה, עבור העובדים המעורבים בתאונה, היא משמעותית ולעיתים גם ארוכת טווח. הם עלולים לסבול מנזקים רפואיים מתמשכים, לרבות כאב, שבירת גפיים ועוד, מה שעלול להוביל לצורך לצאת לחופשה מהעבודה ומתחום עיסוקם. הם עלולים לסבול מחרדה כלכלית עקב כך, ומחשש שהם לא יוכלו לפרנס את עצמם בעתיד. כמו כן, הם עלולים לסבול מטווח רחב של רגשות שיידרשו התערבות טיפולית. הם יידרשו לבנות את אמונם בסביבה בכלל ובמקום העבודה בפרט ולנהל תביעות משפטיות לצורך קבלת סעדים שונים.

 

האתגר הכפול במימוש הזכויות לנפגעי תאונת דרכים בעבודה

אמון הוא מצרך נדיר בכל מקום עבודה, ותוצאותיה של תאונת דרכים מדגישות את החשיבות של בנייה מחדש של אמון בין העמיתים לבין עצמם ובין העובדים להנהלה. כדי להתגבר על אתגר זה יש לבסס תקשורת פתוחה, כשההנהלה מכירה בהשלכות הרגשיות של האירוע. לפעמים, ברמה הארגונית יידרשו שירותי ייעוץ ופעילויות גיבוש צוות שיאורגנו כדי לשפר את תחושת האחדות והתמיכה, ויחזירו בהדרגה את האמון שהתערער.

מנגד, על העובדים שנפגעים במסגרת תאונת דרכים בעבודה, לפעול להגשת תביעת פיצויים לטובת מימוש זכויותיהם על פי דין. כדי לבצע זאת יהיה עליהם להסתייע בעורך דין תאונות עבודה שיעריך את נסיבות תאונת הדרכים כדי לקבוע אם יש למעסיק אחריות ישירה לאירוע. עורך הדין יבחן גורמים כמו רשלנות, תנאי עבודה לא בטוחים או הפרות של חוקי התעבורה. ביסוס אחריות הוא חיוני בקביעה מי אחראי לנזקים ולפציעות הנובעות מהתאונה.

מעבר לכך, עורך הדין יסייע בניהול תהליך התביעה ויבטיח שכל המסמכים הנדרשים יוגשו כך שהעובדים יהיו זכאים לקבל את מירב הפיצויים המגיעים להם עבור תשלום ההוצאות הרפואיות, אובדן השכר והשיקום.

 

לסיכום

תאונת דרכים במקום העבודה היא אירוע טראומטי אשר משאיר את חותמו למשך זמן רב. אירוע זה יכול לשמש גם כזרז לשינוי, כאשר הוא גורם להערכה מחודשת של פרוטוקולי הבטיחות, הדינמיקה במקום העבודה וחשיבות שיפור הבטיחות במקום.  בד בבד, העובדים הנפגעים בתאונה כזו נדרשים להסתייע בניסיונו ומומחיותו של עורך דין תאונות עבודה, כדי לקבל את הפיצוי המגיע להם. בין אם מדובר בתביעות ביטוח לאומי, תביעה בביטוח החובה או כנגד פוליסת ביטוח אחרת, תביעה בקרן הפנסיה, תביעת פיצויים מול המעסיק תביעות נזיקין כנגד צד שלישי, או כל גורם אחר – עורך הדין יעשה הכל כדי שלקוחותיו יקבלו את הזכויות וההטבות המגיעות להם.

עברתם תאונת דרכים בעבודה ואתם זקוקים להכוונה בתהליך למימוש זכויותיכם? פנו אל משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כעת ונסייע לכם.

תאונת דרכים בעבודה

לאחר תאונה, על העובד לתת עדיפות לבטיחות שלו ושל אחרים. עליו לדווח מיידית על האירוע לרשויות אכיפת החוק, לפנות לטיפול רפואי במידת הצורך, להחליף מידע עם גורמים מעורבים אחרים, ולהודיע ​​למעסיק בהקדם האפשרי. חשוב לתעד את זירת התאונה, לצלם במידת האפשר ולאסוף פרטי קשר של עדים.

פיצויי עובדים מכסים בדרך כלל תאונות דרכים המתרחשות בזמן שעובד עסק בפעילויות הקשורות לעבודה, לרבות נסיעה לעבודה וממנה. אם עובד נפגע בתאונת דרכים הקשורה בעבודה, הוא עשוי להיות זכאי להטבות ופיצויים, שינסו לכסות על עלות ההוצאות הרפואיות, שיקום וחלק מאובדן השכר.

כן, במקרים מסוימים, עובד יכול לתבוע פיצויים מוגדלים או סעד אחר במיוחד אם התאונה נבעה מרשלנות של צד שלישי, כגון נהג אחר, יצרן או בעל נכס אחר. עורך דין תאונות עבודה יכול להעריך את הנסיבות, לזהות אחריות פוטנציאלית של צד שלישי, ולהשיג פיצויים מוגדלים.

על המעסיקים מוטלת האחריות לשמור על סביבת עבודה בטוחה, הכוללת התייחסות לסיכונים הכרוכים בתאונות דרכים. הם נדרשים להעביר הכשרה מתאימה לעובדים הנוהגים כחלק מתחומי אחריותם בעבודה, להבטיח שרכבי החברה יתוחזקו היטב ויישמו מדיניות בטיחות. כמו כן נדרשים פרוטוקולים לדיווח על תאונות באופן מיידי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן