לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

הגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה: כל מה שצריך לדעת

כדי להבטיח שאדם שנפגע בתאונת עבודה יקבל פיצוי מתאים – הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברת הביטוח של המעסיק, ישנם מספר צעדים שקריטי לבצע בהקדם. במדריך זה, נסביר איך ראוי להיערך לקראת הגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה: כל מה שצריך לדעת על הטקטיקות הנכלוליות של חברות הביטוח ועל החשיבות של הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי למימוש הזכויות הביטוחיות בכל הערוצים.

 

אילו גורמים ניתן לתבוע בגין תאונת עבודה?

ברוב המקרים של תאונות עבודה, נפגעים יכולים להגיש לפחות שני סוגים של תביעות: אחת מול המוסד לביטוח לאומי ואחרת (בדרך כלל) המוגשת כנגד המעסיק וחברת הביטוח שלו.

 

מה הצעדים שקריטי לבצע לקראת הגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה?

לקראת הגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה, ישנם מספר צעדים שקריטי לבצעם, כדי להגביר משמעותית את הסיכוי שהנפגע יקבל את הפיצוי הראוי, התואם למצבו הרפואי והתפקודי כתוצאה מהתאונה.

איסוף מידע מקיף מיד לאחר התאונה

ישנה חשיבות עליונה לאסוף את כל הפרטים הרלוונטיים לאירוע. זה כולל איסוף מידע מדויק ומלא על כל הצדדים המעורבים בתאונה, הכולל את שמותיהם, כתובות המגורים שלהם, המיקום המדויק של האירוע ופרטים של עדים ואנשים פצועים אחרים. למעשה, כל פרט משמעותי מתאונת העבודה צריך להירשם ללא דיחוי כדי למנוע מפרטים חיוניים לתביעת נזקי הגוף, להישכח בהמשך.

תיעוד ויזואלי של זירת האירוע והפציעות

כאשר הדבר אפשרי, רצוי לצלם את זירת התאונה ממספר זוויות כדי לספק תובנה לגבי סיבת התאונה וחומרת הפציעות. בנוסף, צילום מספר תמונות של פגיעות גוף הוא חיוני לתיעוד הנזק שנגרם. פציעות מסוימות, כמו שפשופים וחבורות שטחיות, לעתים נוטות להחלים מבלי להשאיר סימנים גלויים. במקרים כאלה, ראיה מצולמת יכולה לבסס את עילת התביעה מול המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח, בעת הצורך.

פנייה לטיפול רפואי ראשוני בהקדם האפשרי

בעקבות תאונת עבודה, פנייה לטיפול רפואי ללא דיחוי היא הכרחית. הדבר משרת מטרה כפולה – שמירה על בריאותו של הנפגע וקבלת תיעוד רפואי מקיף עם פרטי התאונה. כדי שהכל יתועד, חיוני שהנפגע ימסור את הפרטים של האירוע, כולל איך הוא התרחש, מיקומו ותזמונו – לגורם המטפל בו.

יתר על כן, חשוב לוודא שהפציעות הנובעות מפגיעת העבודה, מפורטות כולן במסגרת התיעוד הרפואי מהטיפול הראשוני לנפגע העבודה. לעניין זה קריטי שהנפגע ידווח לגורם המטפל על כל כאב או תסמין חריג שהוא חווה בעקבות התאונה. הקפדה על רישום פרטים אלה בדו"ח הרפואי וקבלת עותק של הדו"ח, חיוניים גם הם.

איסוף המסמכים הרפואיים והתיעוד הרפואי הרלוונטיים

ישנה חשיבות עליונה לשמור את כל התיעוד הרפואי והמסמכים הקשורים לאירוע או לתאונה שהובילה לפציעה. במקרים רבים, ההיקף האמיתי של פגיעות עבודה מתברר חודשים או אפילו שנה לאחר התאונה.

לכן, שמירה על רישום רפואי מקיף בתקופה זו היא חיונית. תקשורת עקבית עם רופאים מומחים (אורטופדים, נוירולוגים וכו') ותיעוד יסודי של תסמינים וכאבים בעקבות הפגיעה, כמו גם הטיפולים שהנפגע עובר בעקבותיה – הם קריטיים בהקשר לתביעה. 

ריכוז קבלות מהוצאות הקשורות בתאונה

יש להקפיד על שמירת קבלות הנוגעות להוצאות שנגרמו עקב הפציעה, לרבות עבור טיפולים רפואיים, תרופות, עזרים רפואיים, נסיעות לטיפול ועוד. במקרים בהם הפציעה מחייבת סיוע של צד שלישי לצורך מטלות הבית כגון ניקיון, קניות, תיקונים, וקבלות או חשבוניות רשמיות אינן ניתנות להשגה, יצירת רשימת הוצאות מסודרת היא חיונית.

רשימה זו צריכה לפרט בקפידה את אופי ההוצאה, התאריך, הסכום ושם נותן השירות. יש להעביר לעורך דינכם את הרשימה הזו והקבלות שאספתם, ועדכונים תקופתיים בהקשר להוצאות אלו במידה והן ממשיכות להצטבר, כדי להבטיח שתוכלו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם בגינן במסגרת התביעה.

פניה לעורך דין תאונות עבודה

התייעצות עם עורך דין תאונות עבודה בסמוך ככל הניתן לקרות התאונה, היא חיונית כדי לדעת איך לפעול וממה להימנע בתהליך להגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת העבודה. עורך הדין יוכל לסייע גם בשלב הכנת התביעה, על מילוי הטפסים הנדרשים וצירוף האסמכתאות הרלוונטיות להשגת מלוא הפיצוי המגיע לכם.

 

החשיבות של הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי להגשת תביעת נזקי גוף למבטחת של המעסיק

שלב מרכזי בתהליך לקבלת פיצויים בגין תאונות עבודה, הוא התחלת הליך התביעה מול המוסד לביטוח לאומי, כדי שיכיר בתאונה כפגיעת עבודה. רק עם הכרה כזו יכול הנפגע לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי. חשוב להכיר בכך שתאונות מסוימות, למרות שהן נראות על פני השטח קשורות לעבודה, עשויות שלא להיות כאלו לפי החוק.

מכאן שלמילוי קפדני של טופס התביעה בביטוח לאומי וצירוף של מסמכים נלווים מתאימים, יש חשיבות עליונה. מנגד, שגיאות בהשלמת הטופס או השמטה של ​​מסמכים רפואיים מסוימים, עלולות להוביל לדחיית התביעה בביטוח לאומי. 

לדחייה זו השלכות נוספות, שכן היא עלולה להוביל לכך שהמבוטח לא יוכל להתקדם להגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה, לחברת הביטוח של הגורם האחראי לתאונה (לרוב המעסיק).

בהתחשב בהשלכות הללו, מומלץ מאוד להפעיל שיקול דעת בכל מילה הנרשמת בטופס התביעה. אם מתעוררת אי ודאות במהלך מילוי הטופס, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין נזקי גוף ותאונות עבודה. סיוע כזה מבטיח שמילוי טופס התביעה יתבצע בצורה נכונה וללא טעויות מיותרות.

 

ממה צריך להיזהר בתהליך להגשת התביעה?

חוקרים מחברות הביטוח שואפים מדי פעם ליצור קשר עם נפגעים בתאונות עבודה, לעיתים במהלך אשפוזם, במטרה להרתיע אותם מלפנות לייצוג משפטי על ידי עורך דין. תוך ניצול הפגיעות של הנפגע, חוקרים אלה עלולים להבטיח הבטחות שווא לפיצוי מזורז ללא התערבות משפטית.

למרות שהם לכאורה מנומסים, משכנעים ומהימנים, החוקרים הללו משרתים בפועל את האינטרסים של חברת הביטוח מעל הכל. מטרתם היא לזרז את סגירת התביעה בפיצוי מינימלי לנפגע – אם בכלל, ולעתים קרובות לשכנע את הנפגעים או את בני משפחתם לחתום על הסדרים תמורת סכומים זעומים, מתוך ידיעה שהסבירות להגשת ערעור בנושא, היא נמוכה. 

בנוסף, חוקרים אלו מתעדים לעתים קרובות בחשאי שיחות עם נפגעי תאונות עבודה ועשויים להציג את דבריהם באופן מוטה בבית המשפט, ולעתים להוציא אותם מהקשרם – על מנת לפגוע ביכולת הנפגעים לממש את זכויותיהם הביטוחיות בעקבות תאונת העבודה. 

לפיכך, חיוני לגלות ערנות לאפשרות של מעקב מטעם חוקרים של חברות הביטוח וליידע את קרובי המשפחה על כך, שכן החוקרים עשויים לחפש מידע עליכם גם דרכם.

 

לסיכום

אם נפגעתם חלילה בתאונת עבודה, התקשרות עם עורך דין נזיקין בעל בקיאות בהגשת תביעות נזקי גוף בגין תאונות עבודה, היא חיונית למיקסום הסיכויים לקבלת פיצוי ראוי בגין נזקיכם.

למידע נוסף על ההיערכות להגשת תביעה ולסיוע בהגשתה – פנו כעת למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש.

הגשת תביעת נזקי גוף בגין תאונת עבודה: כל מה שצריך לדעת

נפגעי תאונת עבודה יכולים לרוב להגיש שני סוגי תביעות פיצויים לפחות: אחת למוסד לביטוח לאומי ונוספת לחברת הביטוח של המעסיק – אם התאונה אירעה בשל התרשלותו.

חשוב לקבל פרטים מלאים ומדויקים של כל הצדדים שנכחו בזירת האירוע, לצלם את הזירה ולתעד את הפציעות של הנפגע. כמו כן, חשוב לפנות לטיפול רפואי מיידי ולבקש שהשתלשלות האירועים וכל התסמינים שהנפגע חווה – יועלו על הכתב במסגרת התיעוד הרפואי מהטיפול הרפואי הראשוני.

שמירת כל המסמכים הרפואיים והתיעוד הנוגע לאירוע (לרבות דוחות משטרתיים אם עסקינן בתאונת דרכים שאירעה בהקשר לעבודה), יחד עם קבלות על הוצאות כמו טיפולים רפואיים ועזרה במשק הבית, חיונית לביסוס עילת התביעה ולהגדלת הסיכוי לקבל פיצוי גם בגין ההוצאות שנגרמו עקב התאונה.

תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי יש להגיש תוך עד 12 חודשים ממועד התאונה (אם כי לעיתים ניתן להאריך את המועד להגשתן, אך בפיצוי מופחת). מנגד, תביעות נגד חברת הביטוח של המעביד, מתיישנות בדרך כלל לאחר 7 שנים ממועד התאונה. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן