לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין לוקמיה

אבחון של לוקמיה הוא אירוע מטלטל בחייו של כל אדם וכאשר המחלה והטיפולים הנלווים אליה פוגעים בכושר העבודה של האדם הלוקה בה, מטבע הדברים, הקושי גדל אף יותר. העובד צריך להתמודד עם הטיפולים הרפואיים הקשים לצד הקושי הנפשי וגם עם החשש לאבד את מטה לחמו. במצב זה, חיוני להכיר את האפשרות להגיש תביעת נכות כללית בגין לוקמיה למוסד לביטוח לאומי.

 

מה עושים כאשר מאובחנים בלוקמיה?

מחלת הסרטן היא מחלה שכל אחד מפחד ממנה ואבחון של מחלה כמו לוקמיה הוא אירוע מטלטל וקשה מאוד. לוקמיה היא מחלת סרטן הדם הנפוצה ביותר, הפוגעת ביכולת ייצור תאי הדם התקינים. המחלה יכולה להיות קשה, עם טיפולים אגרסיביים שיכולים להוביל לירידה דרמטית בכושר העבודה של החולה. במקרים רבים, חולי לוקמיה יהיו זכאים לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי. קצבת נכות כללית היא קצבה חודשית המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לאנשים שאיבדו את כושר העבודה שלהם בשל ליקוי פיזי או נפשי. קצבת הנכות משולמת עד גיל הפרישה, או עד שהאדם חוזר לעבוד.

 

באילו תנאים צריך לעמוד כדי לקבל קצבת נכות כללית בגין לוקמיה?

במסגרת בחינת הזכאות של חולי סרטן לקצבת נכות כללית, נקבעת להם דרגת נכות רפואית על ידי ועדה רפואית. הנכות נקבעת בהתאם לרשימה המפורטת בתקנות הביטוח הלאומי, וכוללת את אחוז הנכות, תאריך תחילתה והאם היא זמנית או קבועה.

כדי להיחשב כבעל אי כושר המזכה בקצבה, נדרש חולה הסרטן להיות בעל נכות רפואית של לפחות 60% או 40% נכות משוקללת, כאשר אחד מהליקויים המשוקללים הוא בעל דרגת נכות רפואית של 25% לפחות. לחילופין, באם מדובר על עקרת בית, מספיקים 50% נכות רפואית.

חשוב לדעת כי גם חולים שנקבעה להם נכות רפואית אך לא נמצאו זכאים לקצבה, עדיין יכולים לקבל זכויות מסוימות הניתנות על בסיס הנכות.

כך למשל, אנשים שנקבעה להם נכות רפואית קבועה של לפחות 20% זכאים לשיקום מקצועי ולסיוע במימון לימודיהם.

בכל אופן, יש צורך להגיש תביעת נכות כללית בגין לוקמיה בצורה נכונה ומסודרת כדי להגביר את הסיכוי להצלחה מקסימלית בתביעה וקבלת הקצבה האופטימלית ביחס למצב הספציפי של אותו חולה.

 

איך מגישים תביעת נכות כללית בגין לוקמיה?

תביעה לקצבת נכות כללית בגין לוקמיה ניתן להגיש באופן מקוון או באמצעות טופס תביעה שניתן לקבל בכל סניף של המוסד לביטוח לאומי. התביעה צריכה לכלול את המסמכים הבאים:

  • טופס תביעה
  • טופס ויתור סודיות רפואית
  • סיכומי מחלה
  • אישורי עבודה
  • אישורי הכנסות

במסגרת הליך התביעה של חולי סרטן לקצבת נכות כללית, נקבעת דרגת הנכות הרפואית שלהם. לפיכך, תביעת נכות כללית בגין לוקמיה מחייבת תיעוד מדויק של האבחנה, סוג הלוקמיה והטיפולים שניתנו לחולה. חולים הסובלים גם ממחלות או ליקויים אחרים, עשויה להיקבע להם נכות משוקללת המורכבת מכל הליקויים. חולה שנקבעה לו נכות רפואית אך הוחלט שאינו זכאי לקצבה, יכול לקבל זכויות מסוימות בגין הנכות הרפואית ללא תלות בקבלת קצבת הנכות.

 

מה קורה לאחר הגשת התביעה?

לאחר הגשת התביעה, המוסד לביטוח לאומי יעביר את התיק לוועדה רפואית. הוועדה הרפואית תערוך בדיקה רפואית של החולה ותקבע את דרגת הנכות שלו. אם הוועדה הרפואית קובעת שהחולה זכאי לקצבת נכות כללית, היא תנפיק החלטה בכתב. ההחלטה תכלול את דרגת הנכות, את סכום הקצבה ואת מועד תחילת התשלום. אם החולה אינו מסכים עם החלטת הוועדה הרפואית, הוא יכול להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה. הערעור צריך להיות מוגשה בתוך 60 יום מקבלת ההחלטה.

 

האם חולים בלוקמיה זכאים לזכויות נוספות מעבר לקצבת נכות כללית?

בנוסף לקצבת נכות כללית, חולי לוקמיה עשויים להיות זכאים לזכויות נוספות מהביטוח הלאומי, כגון:

  • קצבת שירותים מיוחדים – קצבה חודשית המשולמת לאנשים הזקוקים לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות.
  • קצבת סיעוד – קצבה חודשית המשולמת לאנשים הזקוקים להשגחה או לסיוע סיעודי.
  • תשלום עבור טיפול רפואי – המוסד לביטוח לאומי משלם עבור טיפול רפואי, כולל תרופות, טיפולים תזונתיים ושירותי סיעוד.

בנוסף לכך, אנשים שנמצאו עם נכות רפואית של 100% , או 89% ומעלה לפי חישוב מיוחד, יכולים להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה.

 

מדוע חשוב לעבוד עם עו"ד המתמחה בנושא של תביעת נכות כללית בעת הגשת תביעת נכות כללית בגין לוקמיה?

הליך הגשת תביעת נכות כללית בגין לוקמיה הוא מורכב ומסובך עד מאוד, והתיק הוא לא פשוט כפי שזה נראה למרבית האנשים. המוסד לביטוח לאומי נוטה להעריך את דרגת הנכות של אנשים באופן שמרני, ואנשים רבים לא מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם. הבשורה המעודדת לעניין זה, היא כי עבודה עם עו"ד מומחה בליווי תביעות וערעורים למוסד לביטוח לאומי, יכולה להגדיל את הסיכויים לקבלת קצבת נכות כללית בגין לוקמיה. עורך דין מומחה לתביעות נכות כללית, יכיר את החוק והפסיקה בתחום הביטוח הלאומי, ויוכל לעזור למבוטח להגיש תביעה מקיפה וחזקה. הוא גם יכול לאסוף את המסמכים, לחסוך למבוטח את העיסוק בלוגיסטיקה ובבירוקרטיה כפי שכרוך לעיתים מזומנות בתהליך התביעה, ואף לספק תמיכה נפשית במהלך התהליך למיצוי הזכויות.

 

תביעת נכות כללית בגין לוקמיה – סיכום

אבחון של לוקמיה הוא אירוע מאתגר וכזה שמקשה מאוד על הגוף והנפש, אך חשוב לזכור שישנם משאבים זמינים לחולים כדי לעזור להם להתמודד עם המחלה. חולים הלוקים בלוקמיה עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי, וכן לזכויות נוספות. אפשר לעשות את התהליך לבד, אך חשוב מאוד לפנות לעורך דין ביטוח לאומי כדי לקבל מידע נוסף על הזכויות שלכם ולהגדיל את הסיכוי לזכות בקצבה האופטימלית ובמלוא ההקלות ושירותי הסיוע הזמינים לחולי סרטן בישראל.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בליווי משפטי של תביעות נכות כללית המוגשות בגין לוקמיה, עם ניסיון מוכח בהשגת אחוזי נכות הולמים למחלה. לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית במשרדנו בנושא תביעת נכות כללית בגין לוקמיה, אנא צרו קשר כעת.

תביעת נכות כללית בגין לוקמיה

אם החולה אינו מסכים עם החלטת הוועדה הרפואית, הוא יכול להגיש ערעור לוועדה רפואית עליונה. הערעור צריך להיות מוגשה בתוך 60 יום מקבלת ההחלטה.

הדברים החשובים שכדאי לזכור בעת הגשת תביעה לקצבת נכות כללית בגין לוקמיה הם שקריטי להגיש את התביעה בהקדם האפשרי, על מנת למנוע פגיעה בזכויות. יתרה מכך, חשוב להגיש את התביעה בצורה מקיפה ונכונה, מכיוון שהדבר עשוי להגדיל את הסיכויים לקבלת הקצבה בהיקף המתאים והזכויות הנוספות המגיעות לתובע.

הגורמים שעשויים להשפיע על דרגת הנכות של חולה לוקמיה כוללים: סוג הלוקמיה, שלב המחלה, טיפולים רפואיים, תופעות לוואי של הטיפולים הרפואיים ומצבים רפואיים נלווים הנגרמים כתוצאה מהמחלה.

זמן הטיפול הממוצע בתביעה לקצבת נכות כללית בגין לוקמיה הוא כ- 3 חודשים. עם זאת, במקרים מסוימים, הטיפול בתביעה עשוי לקחת יותר זמן.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן