לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין סרטן

מחלת הסרטן מטילה צל כבד על חייהם של אנשים רבים בישראל. לצד הקשיים הרפואיים והנפשיים, מתמודדים החולים גם עם שלל קשיים כלכליים ובירוקרטיים. למרבה הצער, רבים מהם אינם מודעים לזכויותיהם ולשירותים העומדים לרשותם, וחווים קשיים רבים במימושם. מאמר זה יתמקד בתהליך להגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן, המהווה את הבסיס ההכרחי למיצוי זכויותיהם של חולי סרטן בביטוח לאומי, תוך בחינת התנאים המזכים בקצבה וחשיבות הסיוע המשפטי בתהליך.

 

כמה מילים על הצורך בהגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן

אבחון של סרטן גורם לשינויים משמעותיים בחייו של אדם, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. במקרים רבים, המחלה פוגעת ביכולת לעבוד ולהתפרנס כראוי, מה שעלול להוביל לקשיים כלכליים משמעותיים. בנסיבות כאלו, ייתכן ותהיה זכאות לקצבת נכות כללית מהביטוח לאומי.

 

במה מותנית הזכאות לקצבת נכות כללית לחולי סרטן בישראל?

על מנת שאדם המגיש תביעת נכות כללית בגין סרטן, יוכר כזכאי לקצבת נכות כללית בביטוח לאומי, עליו לעמוד במספר תנאים:

  1. דרגת נכות רפואית מינימלית: על הוועדה הרפואית בביטוח לאומי להעריך את נכותו של התובע בשיעור של 60% נכות רפואית ומעלה או 40% כנכות משוקללת המורכבת מליקוי אחד לפחות המוערך ב- 25% ומעלה. במקרה של עקרות בית – 50% נכות רפואית ומעלה – יספיקו.
  2. אי כושר עבודה: יש להוכיח כי כושר העבודה של התובע צומצם כתוצאה מהמחלה, בהיקף של 50% ויותר, ועל הביטוח הלאומי להעריך את דרגת אי הכושר שלו ב- 60% אי כושר ומעלה (או 50% ומעלה במקרה של עקרת בית). דרגות אי הכושר שיכולות להיקבע בביטוח לאומי לזכאים לקצבאות נכות כללית, הן 60/65/74/75 אחוזים.
  3. תשלום דמי ביטוח לאומי: תשלום דמי הביטוח כסדרם מהווה תנאי סף להגשת התביעה.
  4. גיל: קיימת הגבלת גיל להגשת תביעה לקצבת נכות כללית, והיא מגיל 18 עד גיל הפרישה מעבודה כקבוע בחוק.
  5. תושבות: על התובע להיות תושב מדינת ישראל בעת הגשת תביעתו.

על מנת לבדוק את עמידתכם בתנאים הללו, ניתן לפנות אל המוסד לביטוח לאומי או למשרד עורך דין ביטוח לאומי המלווה חולי סרטן בהגשת תביעות נכות כללית.

 

אילו הכנות נדרשות להגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן?

להלן מספר הכנות נדרשות להגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן:

איסוף מסמכים רפואיים

חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למחלת הסרטן, כגון סיכומי מחלה, תוצאות בדיקות, חוות דעת רפואיות וכן הלאה. חשוב לוודא שהמסמכים מעודכנים ומכילים את כל המידע הרלוונטי.

מילוי טופס תביעה

ניתן למלא את טופס התביעה באתר האינטרנט של הביטוח לאומי, או בסניף הביטוח לאומי הקרוב. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים.

הכנה לוועדה רפואית

ייתכן שתזומנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. חשוב להכין את עצמכם לוועדה באמצעות קריאת המסמכים הרפואיים שלכם ,רישום כלל התסמינים והקשיים שאתם חווים כתוצאה מהמחלה, כתיבת תשובות לשאלות נפוצות שעשויות להישאל בוועדה והתייעצות מקדימה עם עורך דין ביטוח לאומי מוביל ומנוסה.

קבלת סיוע מקצועי

מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי לקראת הגשת התביעה למימוש זכויותיכם לקצבת נכות כללית בגין סרטן, בדגש על היערכות לקראת הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. סיוע מקצועי יכול להגדיל את הסיכויים להצלחה בהליך התביעה.

בקצרה, הגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן היא הליך מורכב, ועל כן חשוב להכין את עצמכם היטב על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחה.

 

מהם שלבי ההליך להגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן למוסד לביטוח לאומי?

הגשת תביעת נכות כללית בגין סרטן עוברת דרך השלבים העיקריים הבאים:

  1. מילוי טופס תביעה:
    ניתן למלא את טופס התביעה באתר האינטרנט של הביטוח לאומי, או בסניף הביטוח לאומי הקרוב אליכם. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים.
  1. הגשת התביעה:
    ניתן להגיש את התביעה באופן מקוון באתר הביטוח לאומי, באמצעות הדואר, בפקס או בתיבת השירות של סניף הביטוח לאומי הקרוב לתובע.
  2. בדיקת התביעה:

פקיד תביעות בביטוח לאומי יבדוק את התביעה ויבחן את תנאי הזכאות. ייתכן שתתבקשו להשלים מידע או להגיש מסמכים נוספים.

  1. ועדה רפואית:

ייתכן שתזומנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. הוועדה תבחן את מצבכם הרפואי ותקבע את דרגת הנכות שלכם על פיו.

  1. קבלת החלטה:

לאחר קבלת חוות הדעת של הוועדה הרפואית, הביטוח לאומי יקבל החלטה לגבי זכאותכם לקצבת נכות כללית. תקבלו הודעה בכתב על ההחלטה, ובמידה ותאושר זכאותכם, תקבלו גם מידע לגבי גובה הקצבה.

בתהליך זה – לאור ריבוי השלבים והמורכבות הנלווית לטיפול בבירוקרטיה, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי. זכרו כי סיוע מקצועי יכול להגדיל את הסיכויים להצלחה בהליך התביעה.

 

מה ניתן לעשות במידה והחלטת הביטוח הלאומי בתביעת הנכות הכללית לחולה סרטן, אינה לגיטימית לטעם התובע?

במידה והחלטת הביטוח הלאומי בתביעת נכות כללית לחולה סרטן אינה לגיטימית לטעם התובע, קיימת אפשרות לערעור. ראשית תהליך הערר בפנייה לוועדה לעררים של הביטוח לאומי. יש להגיש בקשה תוך 60 ימים מיום קבלת ההחלטה. עם זאת, בתהליך זה מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי. הוא יסייע בהבנת ההחלטה, הכנת ערעור מקצועי ובהצגת טענותיכם בפני הוועדה לעררים.

בהמשך, במידה והערעור לוועדה לעררים נדחה, ניתן להגיש תביעה לבית הדין האזורי לענייני עבודה. בית הדין יבחן את תיק החולה ואת טענות הצדדים, וייתן פסק דין מחייב.

 

האם ישנה אפשרות לקבל קצבת נכות כללית בגין סרטן במקביל לעבודה?

כן, ניתן לקבל קצבת נכות כללית בגין סרטן במקביל לעבודה, אך גובה הקצבה יושפע מהכנסות התובע מעבודה.

זאת בתנאי שהתובע עומד בתנאי הזכאות של הביטוח לאומי לקבלת הקצבה, הן מבחינת תושבות, גיל, נכות רפואית והן מבחינת דרגת הפגיעה בכושר השתכרותו. מלבד זאת, גובה הקצבה ייקבע בהתאם לגובה הכנסת התובע מעבודה. ככל שהכנסתו גבוהה יותר, כך גובה הקצבה יהיה נמוך יותר.

לאור זאת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי. אף על פי שכאמור אפשר לקבל קצבת נכות כללית בגין סרטן גם תוך כדי עבודה, חשוב לוודא שאתם עומדים בשאר תנאי הזכאות ומעדכנים באופן שוטף את הביטוח לאומי לגבי הכנסותיכם מעבודה.

 

תביעת נכות כללית בגין סרטן – סיכום

מחלת הסרטן היא אתגר קשה עבור האדם המתמודד עמה ועבור יקיריו, אך חשוב לזכור שחולי סרטן בישראל זכאים לזכויות רבות ושירותים מגוונים העומדים לרשותם, הן מצד קופות החולים והן מצד הביטוח לאומי. ידע מלא ומקיף בנוגע לזכויות אלו הוא כלי חיוני להתמודדות יעילה עם המחלה והשלכותיה.

במאמר זה סיפקנו לכם סקירה מקיפה של ההליך למימוש הזכאות לקצבת נכות כללית בביטוח לאומי. עם זאת יש לזכור שמימוש זכויות אלו בפועל, הוא תהליך שדורש ידע, סבלנות ונחישות.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בדיני ביטוח לאומי ומלווה מזה שנים רבות מגישי תביעות נכות כללית בגין סרטן.

צוות המשרד בעל ניסיון רב בייצוג חולי סרטן מול הרשויות, וסייע לאנשים רבים למצות את זכויותיהם ולקבל את הפיצויים המגיעים להם.

בסיכום הדברים, אם אתם חולי סרטן, אל תהססו לפנות אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי. אנו נדאג להגן על זכויותיכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך. לפרטים נוספים וקביעת פגישה, התקשרו למשרדנו עוד היום.

תביעת נכות כללית בגין סרטן

לא. כדי להיות זכאי לקצבת נכות כללית, חולה סרטן צריך לעמוד בתנאי הזכאות של הביטוח לאומי, הן מבחינת גיל והן מבחינת דרגת נכות רפואית ואי כושר השתכרות.אלו נקבעות על ידי ועדה רפואית של הביטוח לאומי ופקיד התביעות, בהתאם לחומרת המחלה והשפעתה על תפקוד התובע.

כן, ניתן לקבל קצבת נכות כללית תוך כדי עבודה, אך גובה הקצבה יושפע מהכנסות המבוטח מעבודה. ככל שהכנסתו גבוהה יותר, כך גובה הקצבה יהיה נמוך יותר.

חולי סרטן זכאים להטבות נוספות, כגון פטור ממס, הנחות בארנונה, ושאר זכויות הניתנות בהתאם לתנאים ולמבחנים ספציפיים.

סיוע משפטי מקצועי יכול להגדיל משמעותית את סיכוייו של חולה סרטן לקבל קצבת נכות כללית מהביטוח לאומי. עורך דין מנוסה יקל על התהליך, יגן על זכויותיו של התובע ויסייע לו לקבל את הפיצוי המגיע לו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן