לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

כיצד להתכונן לוועדה רפואית – נכות כללית

ועדה רפואית לנכות כללית היא ועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי שמתכנסת כדי להעריך את מצבם הבריאותי של אנשים המגישים תביעה לקצבת נכות כללית. הוועדה קובעת את שיעור הנכות של המבוטח, בהתבסס על הליקויים הרפואיים מהם הוא סובל והשפעתם על יכולתו לתפקד ולעבוד לפרנסתו. חשוב להבין כיצד להתכונן לוועדה רפואית – נכות כללית כדי להגדיל את סיכויי הזכייה בקצבה ומקסום גובה הקצבה והזכויות שהיא תניב. על כך במאמר שלפניכם.

 

מתי פונים לוועדה רפואית – נכות כללית בביטוח לאומי?

אנשים רבים הסובלים מנכות בדרגות שונות צריכים לפנות לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי כדי לקבל קצבה. הוועדה הרפואית תכריע אם וכאשר אותו אדם זכאי לקצבה, ויש לה משמעות גדולה. הרבה אנשים שואלים את עצמם כיצד להתכונן לוועדה רפואית – נכות כללית ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר. ובכן, חשוב מאוד לעשות זאת בצורה מסודרת והעדיפות היא גם לעבוד עם עורך דין טוב בתהליך. ובכל זאת, יש כמה דברים שצריך לדעת לעשות.

 

כיצד להתכונן לוועדה רפואית – נכות כללית בצורה נכונה ואפקטיבית?

כאשר אתם שואלים את עצמכם כיצד להתכונן לוועדה רפואית – נכות כללית חשוב להבין את התהליך. הוועדה מורכבת משני רופאים מומחים בתחומים הרלוונטיים לליקויים הרפואיים של המבוטח. הרופאים יעברו על המסמכים הרפואיים, וכן יקיימו ראיון. במהלך הראיון, הרופאים יקבעו את שיעור הנכות של המבוטח בהתבסס על שלושה קריטריונים:

  • חומרת הליקוי הרפואי
  • השפעת הליקוי על התפקוד היום יומי
  • צפי להחמרה או להקלה בליקוי

כחלק מהדיון בוועדה, הרופאים ישאלו את המבוטח על הליקויים הרפואיים שלו, וכיצד הם משפיעים על יכולתו לתפקד.

 

אילו מסמכים צריך להכין לפני הופעה מול ועדה רפואית לקביעת נכות כללית?

הצעד החשוב ביותר בהכנה לוועדה הרפואית הוא איסוף מסמכים רפואיים עדכניים. המסמכים הרפואיים צריכים לכלול את כל המידע הרפואי הרלוונטי לליקויים הרפואיים של המבוטח. בין המסמכים הרפואיים שיש לאסוף ניתן למנות:

  • תיעוד רפואי מהרופא המטפל
  • תוצאות בדיקות רפואיות
  • צילום רנטגן או בדיקות הדמיה אחרות
  • אישורים רפואיים מטיפולים רפואיים או ניתוחים

חשוב לקבל את המסמכים הרפואיים המעודכנים ביותר מהרופאים המטפלים. אם המסמכים אינם מעודכנים, הרופאים בוועדה הרפואית עשויים לבקש מהמבוטח לקבל מסמכים מעודכנים יותר.

 

מהו סיכום רפואי ומה חשיבותו לעניין הכרה בנכותו של המבוטח?

סיכום רפואי הוא מסמך שמסכם את המידע הרפואי הרלוונטי לליקויים הרפואיים של המבוטח. סיכום רפואי יכול לעזור לרופאים בוועדה הרפואית להבין את מצבו הבריאותי של המבוטח בצורה טובה יותר. הסיכום הרפואי צריך לכלול תיאור מקיף של הליקויים הרפואיים, השפעת הליקויים על התפקוד היום יומי, וכן צפי להחמרה או להקלה בליקוי. הסיכום הרפואי יכול להיערך על ידי הרופא המטפל או על ידי איש מקצוע אחר, כגון עובד סוציאלי או עורך דין.

 

מה חשוב לתרגל לקראת ועדה רפואית – נכות כללית בביטוח לאומי?

תרגול תשובות לשאלות נפוצות הוא חלק חשוב בהכנה לוועדה רפואית לנכות כללית. הרופאים בוועדה עשויים לשאול את המבוטח שאלות רבות על הליקויים הרפואיים שלו וכיצד הם משפיעים על יכולתו לתפקד. חשוב להתכונן מראש לשאלות אלו, כדי לתת תשובות חד משמעיות וענייניות. הנה כמה דוגמאות לשאלות נפוצות שעשויות להישאל בוועדה הרפואית:

  • מהם הליקויים הרפואיים שלך?
  • כיצד הליקויים הרפואיים משפיעים על יכולתך לעבוד?
  • כיצד הליקויים הרפואיים משפיעים על יכולתך לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות, כגון להתלבש, לאכול, להתקלח או ללכת?
  • האם אתה מסוגל לטפל בעצמך באופן עצמאי?
  • האם אתה זקוק לעזרה מאחרים?

 

מדוע חשוב להסתייע בעו"ד ביטוח לאומי מומחה לפני ועדה רפואית – נכות כללית?

פנייה לסיוע מקצועי של עורך דין ביטוח לאומי לקראת ועדה רפואית של נכות כללית, יכולה להגדיל את הסיכויים לקבלת קצבת נכות בשיעור גבוה יותר. עורך הדין יכול לסייע למבוטח בהכנה לוועדה, ולהציג את המקרה שלו בצורה הטובה ביותר. הוא יכול לסייע למבוטח להבין את זכויותיו, לענות על שאלות הרופאים, ולדאוג שהמידע הרפואי של המבוטח יוצג בצורה הטובה ביותר. לכן, אם אתם מתכוננים לוועדה רפואית של נכות כללית, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי.

 

לסיכום

הכנה נכונה לוועדה הרפואית היא המפתח לקבלת אחוזי נכות מדויקים שיניבו פיצוי וזכויות נלוות בהיקף המתאים למצבכם. על מנת להיערך כראוי, מומלץ לאסוף מסמכים רפואיים עדכניים, להיבדק על ידי רופאים מומחים שיספקו לכם חוות דעת מקצועית כהערכה מקדימה לאחוזי הנכות המגיעים לכם, ולהיוועץ בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נכות כללית למוסד לביטוח לאומי ובסיוע להיערכות לוועדה הרפואית לקביעת נכות כללית.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מספק ייעוץ וליווי מקצועיים בתהליך הגשת התביעה וההכנה לוועדה הרפואית וישמח לעמוד גם לרשותכם. לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, אנא צרו קשר עם משרדנו בהקדם.

כיצד להתכונן לוועדה רפואית - נכות כללית

החלטת הוועדה הרפואית לנכות כללית נקבעת בהתבסס על שלושה קריטריונים עיקריים: חומרת הליקוי הרפואי. השפעת הליקוי על התפקוד היום-יומי וכן צפי להחמרה או להקלה בליקוי. בנוסף לקריטריונים אלו, הוועדה הרפואית יכולה גם לקחת בחשבון גורמים נוספים, כגון: גיל המבוטח, מצב משפחתי, השכלה וניסיון תעסוקתי.

אם הוועדה הרפואית קבעה נכות בשיעור נמוך מהרצוי, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה. הערעור יש להגיש בתוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה. הערעור יידון בפני ועדה רפואית עליונה, המורכבת מרופאים מומחים. הוועדה העליונה יכולה לאשר את החלטת הוועדה הראשונית, לשנות אותה, או לבטל אותה ולהורות על בדיקה מחודשת של המבוטח.

הסיכויים לקבלת קצבת נכות כללית משתנים בהתאם לחומרת הליקוי הרפואי, השפעתו על התפקוד היום יומי וכושר העבודה של הנכה, וצפי להחמרה או להקלה בליקוי.

הדברים החשובים שכדאי לזכור בעת הוועדה הרפואית לנכות כללית הם: להיות כנים, להיות ממוקדים ולהתמקד בנושא קשיי התפקוד שלכם באופן יום יומי הנובעים ממצבכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן