לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת דרכים של הולך רגל

בדרכים, הולך רגל עלול להיות במצב המסוכן ביותר ללא כל הגנה או יכולת לזוז מהר במקרה של התנגשות. הולכי רגל חשופים לסכנות הן על המדרכה, בסביבת חנייה, מעברי חצייה וכו'. חשוב לדעת שבכל מקרה בו נפגע הולך רגל בתאונת דרכים אין חשיבות לשאלת האשמה במקרה. שאלה זו לא תעלה מול עורכי הדין, חברות הביטוח או בית המשפט. למעשה מסיבה זו בישראל קיימת חובה על ביטוח חובה, כלומר – אם הולך רגל נפגע בתאונת דרכים הוא זכאי לפיצוי גם אם הוא אחראי לתאונה, למעט במקרה והתאונה נעשתה בכוונה תחילה. 

 

מי משלם את הפיצוי להולך רגל?

במקרה של תאונה בין שני רכבים הביטוח חובה של כל אחד מהנוהגים יהיה אחראי על תשלום הפיצויים עבור הנהג המבוטח אך במקרה של הולך רגל הפיצוי ישולם על ידי חברת הביטוח של הרכב שהיה מעורב בתאונה. לכן, חשוב מאוד להחליף פרטים עם הרכב המעורב גם אם נדמה לכם שהפגיעה קלה ושאין לכם צורך בפרטיו. פגיעה זו עלולה להתגלות כחמורה לאחר זמן ואז תצטרכו את הפרטים המזהים על מנת לתבוע לפיצויים. 

 

מה קורה בתאונת פגע וברח?

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוקמה קרנית – קרן מדינתית שמטרתה לוודא שנפגעים בתאונות דרכים יקבלו פיצויים כספיים על נזקי הגוף שנעשו להם אם אין בנמצא חברת ביטוח שתשלם עליהם. קרנית תהיה מעורבת בתשלום במקרים של פגע וברח או במקרה שלרכב הפוגע אין ביטוח חובה כדרוש בחוק.

על מנת לקבל פיצויים מקרנית על הנפגע לעמוד בתנאי – עליו להוכיח שפעל בשקידה במידה סבירה לאתר את הרכב הפוגע. במקרה שהנהג הפוגע עצר לעזרה אך הנפגע לא החליף עימו פרטים ייתכן שתביעתו של הנפגע תידחה. לכן על הנפגע להחליף את הפרטים הבאים: שמו המלא, מספר טלפון, מספר הרישוי ופוליסת הביטוח שלו. 

 

שקידה במידה סבירה

בית המשפט ייקבע באלו נסיבות ייחשב הפוגע כמי שפעל בשקידה במידה סבירה על פי נסיבות האירוע. בית המשפט ייבחן את הסבריו של נפגע על אי ידיעתו על פרטי הנהג הפוגע, לכן החשיבות של עורך דין תאונות דרכים עולה במקרה כזה. כמובן שמטרת קרנית הינה סוציאלית והכף נוטה להכרה בזכאות של הולך רגל אך עם זאת החקירה בבית המשפט עלולה להיות מאיימת על התובע שהיה מעורב בתאונת דרכים ולכן עזרה מעורך דין תהיה משמעותית לקבלת הפיצויים המלאים שמגיעים לנפגע.

פעולה נוספת שניתן לעשות על מנת להשיג את פרטי הרכב הפוגע היא לאתר מצלמות אבטחה ציבוריות או פרטיות באזור האירוע ולקבל מהם את הסרטונים שיכולים לאמת את נסיבות האירוע או למצוא את פרטי הרכב ולגשת לתביעה רגילה מול חברת הביטוח שלו. 

 

פרמטרים לגובה סכום הפיצויים

סכום הפיצויים ישתנה על פי מספר גורמים:

  • גיל הנפגע בעת התאונה 
  • המצב הרפואי של הנתבע קודם לאירוע
  • חומרת הפגיעה על פי הצהרת הנפגע ודוחות רפואיים
  • שכר הנתבע לפני התאונה ואחריה – האם כושר ההתפרנסות של התובע נפגע עקב התאונה
  • זכאות לתגמולי ביטוח לאומי שיקוזזו מסכום הפיצוי כפי שייקבע
  • ההוצאות הרפואיות והעזרה שנדרשו עקב התאונה

 

תאונה בין הולך רגל לרוכב אופניים חשמליים

כיוון שעל פי חוק אופניים חשמליים אינם נחשבים רכב מנועי ההתרחשות לאחר תאונה מסוג זה תראה אחרת. על רוכב אופניים חשמליים אין דרישה חוקתית לביטוח חובה ולכן להולך הרגל לא תהיה זכות לתבוע פיצויים. במקרה של הולך רגל הנפגע בתאונה מאופניים חשמליים יוכל לפנות לתביעה נזיקית במטרה לקבל פיצויים.

אם לרוכב האופניים אין ביטוח חובה התביעה תהיה נגדו באופן אישי, המשמעות תהיה הצורך להוכיח את האשמה המובהקת של רוכב האופניים. 

 

מה חייבים לעשות במקרה של תאונת דרכים?

בכל תאונת דרכים יש מספר פרטים שחייבים לשמור עבור המשך ההליך המשפטי. ראשית כפי שציינו קודם יש לרשום את פרטי הרכב הפוגע והנהג. בנוסף שמרו את מיקום האירוע, התאריך והשעה ונסיבות התאונה. חפשו עדי ראייה במקום התאונה שיוכלו לסייע בעדות. דווחו למשטרה באופן מידי שיוכלו לחקור את האירוע בסמוך לו.

נוסף עלו אלו, אחד הדברים החשובים שצריך לעשות ביום התאונה הוא להיבדק בבית חולים. גם אם אינכם חשים כל כאב או פגיעה עליכם להגיע לבדיקה ראשונית – ראשית על מנת לוודא שאכן לא קרה דבר, לעיתים רבות הכאב מגיע רק כמה שעות או ימים לאחר התאונה ולכן הבדיקה הרפואית היא חשובה. שנית, דוח רפואי מיום התאונה הוא מרכיב עיקרי לתביעת הפיצויים הכספיים. 

 

תשלומי ביניים מחברת הביטוח

במסגרת חוק הפיצויים, במקרה שהולך הרגל נפגע באופן משמעותי המקרה על המשך שגרת חייו ועל היכולת שלו להתפרנס הוא יהיה זכאי לתשלום תכוף – הינו פיצויי ביניים שמטרתו לספק צורכי מחייה בסיסיים ורפואיים ביחס לנזק שנגרם מהתאונה. תשלומי הביניים יחושבו ביחס לפרמטרים דומים לאלו שפורטו על חישוב גובה הפיצוי הסופי.

תשלום הביניים הינו כלי סוציאלי שיש בידי עורכי דין וחברות הביטוח שמאפשרות לנפגעי גוף בתאונת דרכים להמשיך את חייהם ולהצליח לטפל בנזק הגופני גם אם יכולת ההשתכרות שלהם נפגעה. תשלומי הביניים יקוזזו מסך הפיצויים הסופי שייפסק בסוף התביעה.

 

עורך דין בתאונות של הולכי רגל

כפי שציינו קודם, ליווי של עורך דין בתאונה בו מעורב הולך רגל הינו מהותי, על אף שהולך הרגל יקבל את הפיצויים מבלי משמעות לגורם האשם בתאונה, כלומר גם אם הולך הרגל קפץ לכביש מבלי לנקוט זהירות ונפגע כתוצאה מכך הוא יקבל את הפיצויים המגיעים לו. עורך דין יסייע לתובע לאסוף את כל החומרים הנדרשים להוכחת התאונה וכמו כן להוכחת הנזק הגופני שנעשה לו על מנת לקבל את סכום הפיצויים המירבי שיכול לקבל מחברת הביטוח או מהמוסד לביטוח לאומי. 

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת דרכים של הולך רגל

תאונת דרכים של הולך רגל

כן, בית המשפט וחברות הביטוח מתחשבות בקבלת קצבה או פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי כך שאם התובע מקבל סכום מסוים מביטוח לאומי הוא יקוזז מסך הפיצויים הכללי שייקבע בסוף התביעה.

כן, תאונת דרכים של הולך רגל עשויה להיחשב כתאונת עבודה בתנאי שהמעורב בתאונה היה בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה או במסגרתה. במקרה כזה, המוסד לביטוח לאומי ייקח חלק בפיצויים עבור הנפגע והתביעה תתקיים גם מולו. 

תאונת דרכים מוגדרת ככזאת שהיה מעורב בה רכב מנועי למטרות תחבורה. לכן דינה של תאונה בה מעורבת אופנוע יהיה דין שווה לזו שבה מעורב אוטובוס, מיניבוס, רכב פרטי, משאית, אופנוע וכולי. למעט אופניים חשמליים שאינם נחשבים רכב מנועי ולכן התביעה תהיה שונה.

וודאי, בתאונות דרכים חוק ההתיישנות חל לאחר 7 שנים, לאחר תקופה זו הנפגע לא יוכל להגיש תביעה כלל ולכן חשוב להעזר בעורך דין ולהתחיל בהליכים המשפטיים כמה שיותר בסמוך לעת האירוע, העיתוי הקרוב ישפיע על הצלחת התביעה.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן