לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פיצויים תאונת דרכים אוטובוס

כאשר אדם נפגע בעקבות תאונת דרכים המערבת אוטובוס, חשוב שיידע באילו פיצויים תאונת דרכים אוטובוס עשויה לזכות אותו ומה התהליך הנחוץ למימוש זכויותיו. במאמר זה נסקור את המידע החיוני בנושא, כולל דרכי הפעולה המומלצות וחשיבות הליווי המשפטי המקצועי.

 

באילו פיצויים תאונת דרכים אוטובוס מזכה?

נפגעי תאונות אוטובוס זכאים במרבית המקרים לפיצויים משמעותיים בגין הנזקים הגופניים, הנפשיים וההפסדים הכלכליים שנגרמו להם. בשל מורכבות ההליך ועוצמת העימות הצפוי עם חברת הביטוח, מומלץ בחום להסתייע בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, שיפעל במסירות לשמירה על זכויות הנפגע ולהשגת הפיצוי הראוי בהתאם לנסיבות האישיות של כל מקרה. לפיכך, אם נפגעתם בתאונה המערבת אוטובוס, אל תהססו לפנות לייעוץ משפטי בהקדם כדי לקדם את עניינכם ולהתחיל בתהליך השיקום.

 

הזכאות לקבלת פיצויים פיצויים תאונת דרכים אוטובוס על פי חוק הפלת"ד

החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) קובע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים בהתאם לנזק הגופני שנגרם לו, וזאת ללא תלות במידת אחריותו לגרימת התאונה. כלומר, גם אם למשל דעתו של נהג האוטובוס הוסחה והדבר גרם לו להתנגש ברכב אחר, הנוסעים הנפגעים עדיין זכאים לפיצוי. זוהי נקודה חשובה, שכן היא מבטיחה כי כל נפגע יוכל לקבל סיוע כלכלי ללא קשר לנסיבות התאונה.

 

למי מגישים תביעת פיצויים עקב תאונת דרכים עם אוטובוס?

כאשר מדובר בתאונת דרכים בה מעורב אוטובוס, יש להגיש את תביעת הפיצויים לחברת ביטוח החובה של הנהג שנמצא אחראי לתאונה. ביטוח החובה נועד בדיוק למקרים כאלה, ותפקידו לפצות את הנפגעים במקרה של פציעה עקב תאונת דרכים. אם נהג האוטובוס אחראי לתאונה, למשל עקב בלימה פתאומית, התנגשות ברכב אחר או המשך נסיעה בזמן שנוסעים יורדים מהדלת האחורית, על הנפגעים לתבוע את חברת הביטוח המבטחת אותו.

 

הצעדים שחשוב לנקוט מרגע התאונה לצורך מימוש זכותכם לפיצויים

על מנת להבטיח קבלת פיצויים הולמים עבור נזקי הגוף שנגרמו לכם, חשוב לנקוט במספר פעולות מיד לאחר התרחשות התאונה:

  1. תיעוד פרטי האוטובוס – יש לרשום את מספר הקו, שם חברת האוטובוסים, מספר הרישוי של האוטובוס ואם ניתן גם לצלם אותו ואת זירת התאונה.
  2. תיעוד פרטי הנהג – נהג האוטובוס מחויב למסור את שמו המלא, מספר רישיון הנהיגה שלו, ופרטי חברת הביטוח. כדאי גם להחליף פרטים עם עדים לתאונה ונוסעים נוספים שיוכלו להעיד על השתלשלות האירועים.
  3. שמירת מידע – חשוב לשמור את כרטיס הנסיעה או קבלה אם יש, או לרשום פרטים כמו שעת התאונה ומיקום מדויק ככל האפשר.
  4. קבלת טיפול רפואי – אפילו אם מדובר בפגיעה שנראית קלה, חיוני להתפנות לבדיקה ולטיפול רפואי בהקדם האפשרי. לעתים קרובות הכאבים והנזק מתגלים זמן מה לאחר התאונה, ואם לא נוצר תיעוד מוקדם קשה יהיה לקשר זאת לאירוע. בזמן הבדיקה הרפואית יש לתאר באופן מלא את הפגיעה ולדאוג שהדבר ירשם בתיק הרפואי.
  5. דיווח לרשויות – לאחר קבלת טיפול ראשוני, יש לגשת למשטרה ולהגיש דיווח על התאונה תוך תיאור מדויק של האירוע והפגיעה. בסיום התהליך מומלץ לפנות לייצוג של עורך דין נזקי גוף מנוסה, שילווה את התביעה אל מול חברת הביטוח ויפעל להשגת הפיצוי המירבי האפשרי.

 

כמה פיצויים תאונת דרכים אוטובוס יכולה להניב?

לאחר הגשת התביעה לחברת ביטוח, היא תיבדק ובהנחה שכל המסמכים הנדרשים קיימים, תגיש הצעה לסכום פיצויים. הסכום נקבע על בסיס ראשי הנזק השונים, הכוללים את מידת הפגיעה הגופנית בהווה ובעתיד, וההפסד הכלכלי הנובע ממנה.

לדוגמה, נפגע שגבו נפגע קשות בתאונה והוכר כנכה לצמיתות שאינו מסוגל לעבוד בעבודתו הקודמת, יפוצה על אובדן כושר ההשתכרות שלו. ראשי נזק נוספים שיילקחו בחשבון: עוצמת הכאב והסבל שחווה, הוצאות רפואיות על טיפולים שנזקק להם, עלויות נסיעה לצורך קבלת הטיפול הרפואי, רכישת ציוד רפואי מיוחד, הוצאות על שירותי סיעוד בבית ועוד. כל הגורמים הללו משוקללים בחישוב הסכום הסופי.

מטבע הדברים, חברות הביטוח אינן ששות להוציא כספים ולכן הן ינסו ככל הניתן להקטין את סכום הפיצויים או אף למצוא אמתלות לדחיית התביעה. לכן נדרשת מומחיות של עורך דין מיומן בתחום כדי לעמוד על זכויות הנפגע ולהבטיח השגת הפיצוי הגבוה ביותר שניתן בנסיבות העניין.

 

האם ניתן לקבל פיצויים מתאונת אוטובוס כתאונת עבודה?

במקרים רבים, נוסעי האוטובוס הם עובדים שהיו בדרכם אל מקום העבודה או בחזרה ממנו. תאונה שאירעה בנסיבות כאלה תיחשב כתאונת עבודה. מעמד זה מאפשר לנפגע לתבוע פיצויים לא רק מחברת הביטוח של הנהג האחראי, אלא גם מהמוסד לביטוח לאומי. סוגי הפיצויים וגובהם נגזרים ממצבו הרפואי של העובד ומהתנהלות המעסיק.

לאור המורכבות של התהליך, כדאי לנפגע בתאונת עבודה להיוועץ בעורך דין המתמחה גם בתאונות עבודה, שידריך אותו כיצד להגיש את התביעה ולמקסם את הפיצוי הכולל.

 

פיצויים תאונת דרכים אוטובוס – סיכום

כפי שהסברנו לעיל, נפגעי תאונות אוטובוס זכאים במרבית המקרים לפיצויים משמעותיים בגין הנזקים הגופניים, הנפשיים והכלכליים שנגרמו להם בעקבות התאונה. יחד עם זאת, תהליך תביעת הפיצויים מול חברות הביטוח מורכב ומצריך ליווי של עורך דין נזיקין מנוסה ומקצועי, שיעמוד על זכויות הנפגע וידאג להשגת הפיצוי הראוי עבורו.

אם נפגעתם בתאונת דרכים הכוללת אוטובוס, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לקבלת ייעוץ וליווי משפטי אישי ומסור לאורך כל התהליך.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

תאונת דרכים נפוצה בעת נסיעה באוטובוס מתרחשת כאשר האוטובוס מתנגש בכלי רכב אחר, בין אם הרכב חונה או נמצא בתנועה. סיטואציות שכיחות אחרות כוללות בלימה חזקה ופתאומית של האוטובוס הגורמת לנוסעים ליפול ולהיחבל, סטייה חדה הפוגעת ביציבותם, או פגיעה בנוסע בזמן עלייה או ירידה מהאוטובוס.

לא, החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) קובע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים בהתאם לנזק הגופני שנגרם לו, וזאת ללא קשר למידת אחריותו בגרימת התאונה. כלומר, גם אם נהג האוטובוס אשם בתאונה, הנוסעים הנפגעים עדיין זכאים לפיצוי.

חשוב לתעד את פרטי האוטובוס, הנהג וחברת הביטוח שלו, להחליף פרטים עם עדים ונוסעים נוספים, לשמור פרטים כמו שעה ומיקום מדויק של התאונה, לקבל טיפול רפואי בהקדם האפשרי תוך תיעוד מלא של הפגיעות, ולדווח למשטרה על התאונה. לאחר מכן, רצוי לפנות לעורך דין מנוסה שילווה את התביעה מול חברת הביטוח.

כן, במקרים מסוימים ניצולים מתאונת אוטובוס קשה עלולים לפתח הפרעה פוסט טראומטית (PTSD) עקב החוויה הקשה. גם אם הפציעה הפיזית הייתה קלה יחסית, הנזק הנפשי עשוי להיות משמעותי ולהשפיע על תפקוד הנפגע לאורך זמן. במצבים כאלה ניתן לתבוע פיצויים, אך נדרשת הוכחת הקשר הסיבתי בין התאונה לבין התפתחות ההפרעה, ולכן חשוב במיוחד להיעזר בעורך דין מיומן בתחום.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן