לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

נכות ואובדן כושר עבודה – כיצד להתמודד?

נכות ואובדן יכולת לעבוד הינם מצבים מאתגרים המשנים באופן מהותי את חייו של האדם. קשיים כלכליים, בעיות בניידות ועצמאות, והשפעה נפשית – כל אלה עלולים לפגוע קשות ברווחה ובאיכות החיים של הנפגע. עם זאת, באמצעות סיוע ממשלתי, שירותי שיקום וייעוץ משפטי איכותי, ניתן להקל באופן משמעותי על המצב. במאמר זה נפרט מה ניתן לעשות במקרה של פגיעה שבעקבותיה נוצרים נכות ואובדן כושר עבודה – כיצד להתמודד בצורה אפקטיבית עם ההוצאות הרפואיות והשיקומיות הנלוות להידרדרות במצב הבריאותי לצד אובדן ההכנסות הנובע מן הפגיעה והקושי התפקודי.

 

חשיבות התמיכה הכלכלית מביטוח לאומי כבסיס להתמודדות עם נכות ואובדן כושר עבודה

התמודדות עם מוגבלות ואובדן היכולת לעבוד, יכולה להיות אתגר גדול, מכיוון שהיא משנה את החיים באופן משמעותי. למצב זה יש השפעה על הקריירה, היציבות הכלכלית, המצב הרגשי של האדם, וכתוצאה מזה – גם על רווחתו הכללית. למרות זאת, עם הסיוע שניתן מהמוסד לביטוח לאומי ועם התנהלות נכונה, אפשר להתגבר על חלק מסוים מהקשיים הללו – לפחות במישור הכלכלי, ולפתח יכולות חדשות להתמודד עם הנסיבות המאתגרות.

יתר על כן, מלבד העזרה הכלכלית שניתנת ועליה נרחיב בהמשך, המוסד לביטוח לאומי מציע גם סוגי תמיכה נוספים לבעלי מוגבלויות המתמודדים עם פגיעה בכושר עבודתם.

 

אילו שירותי שיקום ותמיכה תעסוקתית זמינים לבעלי נכות ואובדן כושר עבודה?

בראש ובראשונה, נכים זכאים להשתתף בתוכניות שיקומיות המסייעות בשיפור מיומנויות תפקודיות וקידום עצמאות חרף מגבלותיהם הרפואיות. תוכניות אלה כוללות שירותים שונים כגון ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, ריפוי בדיבור, יעוץ פסיכולוגי ועוד. תוכניות השיקום עוזרות לאנשים עם מוגבלויות להסתגל, לגלות דרכים חדשות להתמודדות עם מטלות שגרתיות ולהשיב או לשפר את יכולת התנועה והתקשורת שלהם.

בנוסף, המוסד לביטוח לאומי מציע תוכניות הכשרה מקצועית שמטרתן לסייע לאנשים עם מוגבלויות לרכוש כישורים וידע הנדרשים על מנת להמשיך בתעסוקה משמעותית. תוכניות אלה כוללות הכשרה ייעודית המותאמת ליכולות ותחומי העניין הספציפיים של הפרט, ומאפשרות לבדוק אפשרויות קריירה חלופיות או לשנות את המיומנויות הקיימות כך שיתאימו לנסיבות החדשות של אותו אדם.

 

איזו תמיכה כלכלית ניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות נכות ואובדן כושר עבודה?

בנוסף לסיוע השיקומי והתעסוקתי לבעלי מוגבלויות ונכות, המוסד לביטוח לאומי מעניק גם תמיכה כלכלית לזכאים לכך.

הסיוע הכלכלי נחלק ל- 3 קטגוריות מרכזיות:

  • גמלת נכות – מדובר בתשלומים חודשיים המסייעים בכיסוי הוצאות המחייה הבסיסיות של נכים שכושר עבודתם נפגע.
  • קצבת שירותים מיוחדים – זהו תשלום חודשי למתן מענה לכיסוי הוצאותיהם של נכים הזקוקים לסיוע בפעולות יומיומיות.
  • דמי שיקום – תשלום חודשי שנועד לסייע בשילוב מחדש של בעלי מוגבלויות בשוק התעסוקה או במערכת החינוך.

בנוסף לסיוע כלכלי כללי, אנשים עם מוגבלויות זכאים גם לצורות תמיכה נוספות, כגון:

  • סיוע במימון תרופות – ביטוח לאומי עשוי לתת לבעלי נכויות, סיוע כספי לכיסוי עלות תרופות.
  • מימון טיפולים – סיוע כספי זמין לכיסוי הוצאות הקשורות לניתוחים, פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק.

שירותי סיוע כספי אלו הם משאב חיוני במיוחד עבור אנשים עם מוגבלויות שחווים אובדן יכולת השתכרות ותלות תפקודית בזולתם. גובה התמיכה נקבע לרוב בהתאם לאחוז הנכות ולצרכים האישיים של כל אדם. בכל מקרה, הבנת הקריטריונים לזכאות ותהליך ההגשה חשובים על מנת למצות את הזכויות הנ"ל. השלב הראשון בתהליך הוא קביעת אחוזי הנכות של המבקש.

 

כיצד מתנהל הליך קביעת הנכות הרפואית לבעלי נכות ואובדן כושר עבודה?

הליך קביעת הנכות הרפואית כרוך בהערכת אחוזי הנכות של המבוטח על ידי ועדה המורכבת מרופא מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי לנכותו. הוועדה מבצעת הערכה מקיפה ב- 3 שלבים על מנת לקבוע את אחוזי הנכות הספציפיים למקרה, בהתבסס על הנתונים שבתיק התביעה של מבקש הקצבה.

השלב הראשון כולל בחינה מעמיקה של התיעוד הרפואי והמסמכים של הפונה, על מנת שהוועדה תאסוף מידע חיוני על המצב הרפואי. בעקבות הסקירה מתקיים דיון פנים אל פנים בו הרופא שואל שאלות כדי להבין טוב יותר את חומרת הפגיעה. במידת הצורך נעשית בדיקה גופנית על מנת לקבל תמונה טובה יותר של היקף הנזק ולקבוע את אחוזי הנכות המתאימים למתן קצבה.

בהמשך, על בסיס הבדיקה וההערכה, הרופא קובע את אחוזי הנכות לפי ההנחיות בתקנות הביטוח הלאומי. אם הוועדה קובעת שנדרשים בדיקות או מסמכים נוספים לצורך קביעה מדויקת, היא תבקש מהפונה לספק אותם.

 

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי כאשר מתמודדים עם נכות ואובדן כושר עבודה?

ישנן מספר סיבות עיקריות לכך שמומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בליווי מגישי תביעות נכות בביטוח לאומי, כאשר מתמודדים עם נכות ואובדן כושר עבודה:

  1. עורך הדין בקיא בחוקים ובזכויות המגיעות לאדם אשר נדרש להתמודד עם נכות או אובדן כושר עבודה. הודות לכך, עורך הדין יכול להבטיח שמיוצגיו אכן מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק.
  2. תהליך קביעת הנכות, אחוזי אי הכושר והיקף הקצבאות שישולמו לתובע הוא מורכב ולעיתים מתיש. אולם עורך דין מנוסה בהגשת תביעות נכות ואובדן כושר עבודה, יכול להוביל את התהליך בצורה מקצועית ויעילה ובכך למזער את הנטל הבירוקרטי שמרשו יידרש לשאת בו.
  3. עורך הדין יכול לסייע למיוצגיו בהכנת המסמכים הרפואיים והאחרים הנדרשים על מנת לחזק את התביעה ולמקסם את גובה הפיצויים שתניב.
  4. אם התביעה לקצבה או להכרה בנכות נדחית, עורך דין מנוסה יכול לסייע בהליכים משפטיים וערעורים במקרה הצורך.

בקצרה, התייעצות מקצועית עם עורך דין לתביעות נכות ואובדן כושר עבודה, היא קריטית על מנת למצות את מלוא הזכויות על פי חוק בתהליך זה.

 

לסיכום – נכות ואובדן כושר עבודה – כיצד להתמודד עמם בצורה נכונה ויעילה?

התמודדות עם נכות ואובדן כושר עבודה היא אתגר משמעותי מאוד מטבע הדברים, אך כפי שראינו במאמר זה, ניתן להקל על המצב באמצעות מיצוי הזכויות והשירותים להם האדם זכאי. המוסד לביטוח לאומי מציע מגוון תוכניות שיקום, הכשרה מקצועית ותמיכה כלכלית לזכאים. עם זאת, לעיתים התהליכים מורכבים ומתישים.

על כן, מומלץ מאוד לפנות אל משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש המתמחה בתחום של מימוש זכויות רפואיות לבעלי נכות ואובדן כושר עבודה, על מנת לקבל ליווי וייעוץ מקצועי. משרדנו יוכל לסייע במיצוי מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק, תוך כדי הקלה משמעותית על העומס הכרוך בתהליכים מול המוסד לביטוח לאומי. למידע נוסף ותיאום שיחת ייעוץ אישית – אל תהססו לפנות אלינו עוד היום.

נכות ואובדן כושר עבודה - כיצד להתמודד?

המוסד לביטוח לאומי מציע מגוון שירותי שיקום לאנשים עם נכות, במטרה לשפר את יכולות התפקוד והעצמאות שלהם. שירותים אלה כוללים בין היתר פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ריפוי בדיבור וייעוץ פסיכולוגי. שירותי השיקום נועדו לעזור לאדם שבריאותו ניזוקה, הסתגל לנכות, ללמוד דרכי התמודדות חדשות ולשפר את היכולת לתפקד ולנוע באופן עצמאי.

אחוזי הנכות הרפואית נקבעים על ידי ועדה מיוחדת במוסד לביטוח לאומי שבה יושב רופא מומחה בתחום הרפואי הקשור בנכותו של התובע. הוועדה בוחנת לעומק את המסמכים הרפואיים של מבקש קצבת הנכות ועורכת ראיון אישי עמו. במידת הצורך נערכות גם בדיקות גופניות. על בסיס כל אלה ובהתאם להנחיות בחוק הביטוח הלאומי, הרופא בוועדה קובע את אחוזי הנכות הרפואית של הנפגע.

גובה הסכום המגיע לנכה בתור קצבה מביטוח לאומי, תלוי באחוזי הנכות שקבעה לו הוועדה הרפואית. באחוזי נכות מעל 75% הקצבה מלאה ומגיעה ל- 4,291 ש"ח לחודש (נכות לשנת 2024). בנכות של 74% הקצבה היא 2,925 ש"ח וכך הלאה באחוזי נכות נמוכים יותר. הקצבה נועדה לאפשר לנכים לספק את הצרכים הבסיסיים שלהם חרף החיים עם מוגבלות.

במידה והבקשה להכיר בנכות מסוימת או לקבלת קצבה מביטוח לאומי נדחית, ניתן לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה ולבקש סיוע בהגשת ערעור על החלטת הוועדה הרפואית. עורך דין הבקיא בחוקים ובתהליכי התביעה בביטוח לאומי, יכול לסייע בהכנת הערעור, באיסוף מסמכים נוספים הנחוצים לתמיכה בטענות התובע ובייצוג המבקש בפני הוועדה לעררים וערכאות ערעור גבוהות יותר. בקצרה, עורך דין ביטוח לאומי יכול משמעותית לשפר את הסיכויים להצליח בערעור במקרים אלה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן