לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור

עבודה עם מסורים לסוגיהם טומנת בחובה לא מעט סיכונים, שכן מדובר בכלים חדים עם פוטנציאל לפגיעות גופניות קשות ביותר. פציעה ממסור במהלך העבודה עלולה לגרום לנכות צמיתה, אובדן ימי עבודה רבים ואף אובדן פרנסה. נשאלת אפוא השאלה המתבקשת: כיצד החוק בארץ מגן על זכויותיהם של נפגעי עבודה מסוג זה? בשורות הבאות נפרט אודות האפשרות להגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור והנושאים שחשוב להכיר בתהליך למימוש זכויותיו של הנפגע.

 

אילו סכנות קיימות בעבודה עם מסור?

הסכנות המרכזיות בעבודה עם מסורים הן פגיעות ידיים ופציעות בפלג הגוף העליון – לרבות בפנים. סיכונים כאלו קיימים משום שהעבודה מתבצעת באמצעות הידיים והמסור כשלעצמו, הוא כלי חד ומסוכן. זאת ועוד – בעבודה עם מסור מגוון סיכונים, הכוללים לא רק פגיעות ישירות מלהב המסור, אלא גם מרסיסים הניתזים במהלך העבודה, חשיפה לרעש מוגבר, שאיפת אבק מזיק ועוד.

אמנם השימוש בציוד מגן אישי הולם (כפפות, משקפי מגן, אוזניות אקוסטיות וכיוצא באלו) יכול למזער סיכונים אלה במידה ניכרת, אולם לא תמיד הדבר נאכף בידי מעסיקים.

משכך, הפגיעה בתאונת עבודה עם מסור, עלולה להיות קשה מאוד ואף להשאיר את הנפגע עם נכות צמיתה. הדבר עלול גם למנוע מהעובד את המשך עבודתו באותה משרה ולאלצו להחליף מקצוע או למצוא מקור הכנסה קצבתי כדי לפצות על אובדן כושר עבודתו.

 

לאילו זכויות זכאים נפגעי תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור?

הביטוח הלאומי מפצה נפגעי תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור, בדמי פגיעה המשולמים למשך עד 90 ימים בגין תקופת ההחלמה, בטיפולים רפואיים ובמענק נכות חד פעמי או קצבת נכות מעבודה חודשית, בהתאם לשיעור הנכות שייקבע בביטוח הלאומי למגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור.

בנוסף לכך, יתכן שלנפגע קיימת גם זכאות לתגמולי נכות מקרן הפנסיה או חברת הביטוח שלו, אם בבעלותו פוליסת אובדן כושר עבודה או ביטוח מנהלים עם כיסוי ביטוחי לאובדן כושר.

יתר על כן, במקרים מסוימים קיימת גם אפשרות לתביעת פיצויים מהמעסיק אם ניתן להוכיח כי התרשל במניעת התאונה.

בכל מקרה, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה, על מנת לבדוק כראוי את הזכויות המגיעות לנפגע על פי נסיבות המקרה הספציפיות ולגופו של עניין.

 

לאילו גופים אפשר להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור?

קיימים גופים שונים שניתן להגיש נגדם תביעה בגין תאונת עבודה עם מסור: המוסד לביטוח לאומי, ביטוח המנהלים / קרן הפנסיה שאליהם מפקיד העובד כספים לגיל הפרישה, וכן חברות ביטוח המבטחות את העובד בפוליסת אובדן כושר פרטית.

בנוסף, במקרים מסוימים שבהם תאונת העבודה אירעה בעקבות רשלנות בצד המעסיק, ניתן להגיש תביעת פיצויים כנגד אותו מעסיק או כנגד חברת הביטוח שמבטחת אותו.

בכל מקרה, חשוב להיות ערים וערוכים לכך שההתנהלות מול כל גוף היא שונה.

לדוגמה, הטיפול מול הביטוח הלאומי שונה מהטיפול מול חברת ביטוח בתביעות בגין אובדן כושר עבודה, אשר גם הוא שונה מהתביעה כנגד המעסיק במקרה של תביעת פיצויים המוגשת בגין רשלנות מצידו שהובילה לתאונת העבודה של העובד. עוד יצויין כי בתביעות נזיקיות מסוג זה, מעבר לצורך בהוכחת התאונה והרשלנות של המעסיק, גם אין פיצוי קבוע ומוגדר לנפגע.

בקצרה, ההתנהלות המשפטית משתנה מול כל גוף פוטנציאלי הנתבע לתשלום פיצוי בגין תאונת העבודה ומכאן התועלת בפנייה לסיוע משפטי מקצועי.

 

מה הצעדים הראשונים שחשוב לנקוט בהם אחרי פציעה ממסור בעבודה?

אחרי פציעה ממסור בעבודה, יש להזעיק מיידית את מד"א לשם פינוי הנפגע לקבלת טיפול חירום בבית החולים, וזאת מבלי להמתין, שכן המתנה עלולה לנתק את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזק שנגרם.

בהמשך לקבלת הטיפול, יש לדווח למעביד על התאונה ולמלא טפסי ביטוח לאומי רלוונטיים. אם היו עדים לתאונת העבודה, חיוני לרשום את פרטיהם. חשוב גם לצלם את המסור שגרם לנזק ולשמור היטב קבלות רפואיות ואחרות הקשורות למקרה.

בנוסף, כדאי לברר האם העובד מכוסה בביטוח צד ג' כלשהו (של החברה או בפוליסת ביטוח פרטית) שיכול לכסות הוצאות רפואיות או אחרות בעקבות התאונה.

 

איך ניגשים לתהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור בביטוח לאומי?

עובדים שכירים או עצמאיים שנפגעו ממסור בעבודתם, ותאונתם הוכרה כפגיעה בעבודה על ידי הביטוח הלאומי, יהיו זכאים לקבל טיפול רפואי על חשבון המוסד לביטוח לאומי. בנוסף הם יהיו זכאים לפיצויים בדמות דמי פגיעה עבור ימי ההיעדרות מהעבודה לצורך החלמה, עד 91 יום.

יתרה מכך, אם נותרה להם נכות קבועה, הם עשויים לקבל פיצוי חד פעמי על נכות בין 9% ל-19%, וקצבה חודשית על נכות מעל 20%.

בכל מקרה, הבסיס למימוש הזכויות הללו בביטוח לאומי, הוא מילוי טופס ב"ל 250 או ב"ל 283 והגשתו בסמוך ככל הניתן לתאונת העבודה.

 

האם אפשר להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור ללא סיוע מקצועי של עורך דין?

אף על פי שבאופן עקרוני בהחלט ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור עצמאית וללא ליווי מקצועי של עורך דין, הסיכוי להצלחה בתביעה שהוגשה באופן זה, הוא נמוך במידה משמעותית.

לפיכך, מומלץ שלא להתמודד עצמאית עם הגשת תביעות אחרי תאונות עבודה עם מסור או כל תאונת עבודה אחרת. חשוב להבין שהליך התביעה מול הביטוח הלאומי, קרנות הפנסיה, חברות הביטוח, המעביד וגופים נוספים, הוא מורכב. התנהלות לא נכונה במסגרת התהליך, עלולה לפגוע במידה רבה בסיכויי הצלחתה של התביעה ובגובה הפיצויים להם זכאי הנפגע. על כן ייצוג משפטי איכותי הוא חיוני ביותר במקרים אלה.

עורך דין מתוקף ניסיונו – יודע לנסח ולהגיש את התביעה והמסמכים הנלווים אליה בצורה מקצועית ונכונה, וכן לנהל את המשא ומתן מול הגורמים המבטחים השונים, בצורה יעילה משמעותית מכפי שיוכל לעשות זאת האדם מן היישוב – ולבטח כאשר מדובר באדם שבמקביל לתהליך התביעה, מתמודד גם עם הקשיים הנלווים אל פציעתו בתאונת העבודה. בנוסף לכך, עו"ד תאונות עבודה מוסמך גם לייצג את הנפגע בערכאות המשפטיות במידת הצורך, על מנת למקסם את היקף הפיצויים והזכויות שיתקבלו בעקבות תאונת העבודה.

 

לסיכום

לאור העובדה שפגיעה ממסור במהלך העבודה יכולה להיות מסוכנת והרת גורל, חשוב ביותר שעובדים הנפגעים בתאונות כאלה ידעו כיצד למצות את זכויותיהם. הפעולות הראשוניות שחיוני לבצע לקראת הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור, כוללות תיעוד האירוע, התפנות לקבלת טיפול רפואי באופן מיידי והגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי.

יחד עם זאת, כפי שנפגעי תאונות עבודה רבים מגלים על בשרם, התהליך יכול להיות ארוך, מורכב ומתיש – הן מבחינה בריאותית והן מבחינה בירוקרטית וכלכלית. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה ומימוש זכויות רפואיות במוסד לביטוח לאומי ובערוצים נוספים.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מספק ייעוץ וייצוג משפטי לנפגעי עבודה לאורך שנים רבות – ובהצלחה רבה. לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות, התקשרו עכשיו למשרדנו או השאירו פרטיכם באמצעות האתר ונדאג ליצור עמכם קשר בהקדם.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה ממסור

הסיכונים העיקריים בעבודה עם מסור הם פגיעות בידיים ובפלג הגוף העליון, מכיוון שהעבודה מתבצעת עם הידיים והמסור הוא כלי מסוכן. הפגיעה עלולה להיות קשה מאוד ואף להשאיר נכות קבועה. יתרה מכך, הדבר עלול למנוע מהעובד המשך עבודה באותה משרה ולאלצו להחליף מקצוע או לחדול כליל מלעבוד למחייתו.

לאחר פציעה ממסור, יש להזעיק מיד מד"א לשם פינוי הנפגע לבית החולים, מבלי להמתין. כמו כן, יש לדווח למעביד ולמלא טפסי ביטוח לאומי רלוונטיים לדיווח על תאונת העבודה. בנוסף, אם היו עדים לתאונה יש לתעד את פרטיהם. חשוב גם לצלם את המסור שגרם לנזק ולשמור היטב קבלות על הוצאות רפואיות ואחרות הקשורות למקרה.

כן, אך לא מומלץ לטפל לבד בתביעה לאחר תאונת עבודה. הליך התביעה מול הביטוח הלאומי, קרן הפנסיה / חברת הביטוח, המעביד וגופים נוספים, הוא מורכב וסיכויי הצלחתה של התביעה וגובה הפיצויים להם זכאי הנפגע, עלולים להפגע בטיפול לא נכון. לכן ייצוג משפטי הולם חיוני מאוד במקרים אלה.

הביטוח הלאומי מפצה נפגעי עבודה בדמי פגיעה על תקופת ההחלמה, בסבסוד טיפולים רפואיים ובפיצוי חד פעמי או קצבה חודשית בהתאם לשיעור הנכות של העובד. בנוסף, יתכן וקיימת לעובד זכאות לקצבת נכות / אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה או חברת הביטוח שלו בהתאם לפוליסה או המסלול הביטוחי שלו. כמו כן, קיימת גם אפשרות להגיש תביעת פיצויים נגד המעסיק או חברת הביטוח שלו, באם יש יסוד להוכיח כי התרשל במניעת תאונת העבודה של העובד שבאחריותו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן