לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מה זה אובדן כושר עבודה?

כל עובד בישראל צריך לדעת מה זה אובדן כושר עבודה ומה הוא יכול לעשות בנסיבות בהן הוא חווה מצב כזה. לכן, חשוב להכיר את הגורמים המשפיעים על אובדן כושר עבודה, להבין מה המשמעות מבחינת פגיעה בכושר ההשתכרות, ולברר אל מי פונים לצורך מיצוי זכויות רפואיות ומשפטיות. כמו כן, יש להביא בחשבון את הצד של המעסיק מבחינת יצירת סביבה עבודה בטוחה יותר.

השאלה מה זה אובדן כושר עבודה חוזרת על עצמה לעיתים קרובות ושכיחה כיום יותר מאשר בעבר. הסיבה העיקרית לכך היא עלייה במודעות: יותר ויותר גברים ונשים בגילאים שונים מבינים לא רק את המשמעות של אובדן כושר עבודה מבחינת הפגיעה בכושר ההשתכרות, אלא גם את העובדה שהם יכולים לפנות למוסדות שונים ולקבל פיצוי כספי לא מבוטל.

העניין הוא שהתשובה העקרונית לשאלה מה זה אובדן כושר עבודה לא תמיד מספיקה. גם אם מבינים שיש מצבים של אובדן כושר עבודה, ושהם מביאים בהכרח לפגיעה בכושר ההשתכרות, זה לא תמיד אומר שיודעים למי לפנות כדי למצות ולממש את הזכויות הרפואיות והמשפטיות.

אז מה זה אובדן כושר עבודה מבחינת הגדרה?

לפני הכל, צריך לענות על השאלה מה זה אובדן כושר עבודה בהגדרתו. רק אם מבינים מה זה אומר לאבד את כושר העבודה, ניתן יהיה להמשיך הלאה מבחינת התנהלות מול הגופים המשפטיים או גופי הרווחה והסיעוד.
אובדן כושר עבודה מתייחס לאי יכולתו של אדם לעסוק בפעילויות עבודה עקב ליקוי פיזי או נפשי. ליקוי זה עלול להיגרם מפציעה, מחלה או נכות. אנשים שאיבדו את כושר עבודתם עלולים להתמודד עם אתגרים משמעותיים בחייהם האישיים והמקצועיים, לרבות קשיים כלכליים, בידוד חברתי וירידה באיכות החיים.

מה מקבלים אחרי אובדן כושר עבודה?

הסיבה לכך שצריך לדעת מה זה אובדן כושר עבודה היא שכאמור הדבר מאפשר לממש זכויות שונות. בהרבה מאוד מקרים, לאנשים שאיבדו את כושר עבודתם יש זכויות משפטיות המגינות עליהם מפני אפליה, ומספקות להם גישה לפיצויים והטבות.
לדוגמה, במדינות מסוימות, חוקי הפיצויים לעובדים מעניקים סיוע כספי לעובדים שנפצעו או חלו כתוצאה מעבודתם. במקרים אחרים, יחידים עשויים להיות זכאים לקצבאות נכות. אלו הן קצבאות שמעניקות תמיכה כלכלית למי שאינו מסוגל לעבוד עקב נכות ארוכת טווח.

אובדן כושר עבודה ותביעות נגד המעסיק

בנוסף להגנות משפטיות, לאנשים שאיבדו את כושר עבודתם עשויה להיות הזכות לפנות לתביעה משפטית נגד מעסיקם או צדדים אחרים. זאת אם פציעתם או מחלתם נגרמו עקב רשלנות של גורמים אלה. במקרים כאלה ניתן להגיש תביעה בגין נזקי גוף או בקשת פיצויים.

התביעות נגד המעסיק הן חלק מההתמודדות עם אובדן כושר עבודה אשר משפיע על יכולת ההשתכרות וההכנסה. כאשר אנשים מאבדים את כושר העבודה שלהם, בין אם באופן קבוע או זמני ובין אם באופן חלקי או מלא, הם נכנסים למעשה לסיטואציה של פגיעה משמעותית בהכנסות. הפגיעה הזו קריטית, אך אפשר לתבוע את המעסיק ולהיערך אליה גם ברמה האישית.

 

מה משפיע על היקף הפגיעה ביכולת ההשתכרות אחרי אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר השתכרות לאחר אובדן כושר עבודה או תאונת עבודה יכול להיות מושפע מגורמים שונים. חלק מהגורמים המרכזיים שיכולים להשפיע על היקף אובדן כושר ההשתכרות כוללים

חומרת הפציעה או המחלה

חומרת הפציעה או המחלה יכולה להשפיע על היקף אובדן כושר ההשתכרות. פציעות או מחלות קשות יותר עלולות לגרום לאובדן כושר השתכרות גדול יותר מאלה החמורות פחות.

גיל

גיל הוא גם גורם משמעותי שיכול להשפיע על אובדן כושר ההשתכרות. אנשים מבוגרים עלולים לחוות אובדן משמעותי יותר של כושר השתכרות מאשר אנשים צעירים יותר. זאת מכיוון שייתכן שיהיה להם קשה יותר לעבור לקריירה חדשה או להסתגל לסביבת עבודה חדשה.

השכלה וניסיון תעסוקתי

רמת ההשכלה וניסיון העבודה של הפרט הנפגע יכולים להשפיע גם על אובדן כושר ההשתכרות. אנשים עם השכלה וניסיון תעסוקתי עשיר עשויים לקבל יותר הזדמנויות למצוא תעסוקה חלופית ולהיות בעלי פוטנציאל השתכרות גבוה יותר מאלה שיש להם פחות השכלה או ניסיון תעסוקתי.

עיסוק

סוג העיסוק בו עבד האדם בזמן הפציעה או המחלה יכול להשפיע גם על אובדן כושר ההשתכרות. מקצועות מסוימים עשויים להיות בעלי פוטנציאל השתכרות גבוה יותר מאחרים, ואנשים במקצועות אלה עשויים לחוות אובדן גדול יותר של כושר השתכרות אם הם אינם מסוגלים להמשיך לעבוד בתחום זה.

זמינות תעסוקה חלופית מתאימה

זמינות תעסוקה חלופית מתאימה יכולה להשפיע גם על אובדן כושר ההשתכרות. אם יש הזדמנויות מוגבלות לאדם הנפגע למצוא עבודה חלופית בתחומו, הוא עלול לחוות אובדן גדול יותר של כושר השתכרות.

מיקום גיאוגרפי

המיקום הגיאוגרפי יכול גם להשפיע על אובדן כושר ההשתכרות, שכן באזורים מסוימים עשויות להיות יותר הזדמנויות תעסוקה מאחרים.
באופן כללי, אובדן כושר ההשתכרות לאחר אובדן כושר עבודה או תאונת עבודה יכול להיות מושפע ממגוון גורמים. חשוב לקחת בחשבון גורמים אלו בעת קביעת היקף ההפסד וקבלת כל פיצוי או הטבות שיכולים להיות זמינים.

כך בית המשפט קובע פיצוי כספי במקרים של אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה אמור בסופו של דבר להביא לקבלת פיצוי כספי. ככלל, בית המשפט יתחשב במגוון גורמים בבואו לקבוע פיצוי כספי לעובדים במקרים שנגרם להם נזק שהביא לאובדן כושר עבודה. בית המשפט יבחן אם בכלל יש עילה להגשת תביעה נגד המעסיק. בפועל, במקרים רבים לא מקבלים פיצוי מהמעסיק אלא מחברת ביטוח פרטית או מהמוסד לביטוח לאומי.
סכום הפיצוי עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה ולחומרת הפציעה או מחלתו של העובד. לאור המורכבות של הדברים, חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה שיוכל לסייע לכם בהליך המשפטי ולוודא שזכויותיכם מוגנות וניתנות למימוש.

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

התייעצות עם עורך דין הינה צעד חיוני למי שאיבד את כושר עבודתו על מנת להבטיח כי זכויותיו החוקיות מוגנות וכי הוא מקבל את הפיצויים וההטבות המגיעות לו. עורך דין מנוסה יכול לספק הכוונה ותמיכה לאורך כל התהליך המשפטי, לרבות סיוע ללקוחות לנווט בהליכים משפטיים מורכבים, ניהול משא ומתן עם חברות ביטוח או מעסיקים, וייצוגם בבית המשפט במידת הצורך.
הדבר החשוב הוא לבחור עורך דין שיודע היטב מה זה אובדן כושר עבודה. את עורך הדין בוחרים אחרי שמקבלים המלצות, על בסיס השוואת שירותים משפטיים וכמובן גם תוך התחשבות בשכר הטרחה.

אובדן כושר עבודה – להפוך את המשבר להזדמנות

אובדן כושר עבודה יכול להיות בעל השפעה משמעותית על חייו של אדם. עם זאת, קיימות הגנות משפטיות כדי להבטיח שמי שאיבדו את כושר העבודה שלהם יקבלו יחס הוגן ותהיה להם גישה לפיצויים והטבות. חשוב לאנשים במצב זה להתייעץ עם עורך דין כדי לממש את זכויותיהם המשפטיות, ולהבטיח שהם מקבלים את התמיכה הדרושה להם.

הדרך להפוך את המשבר להזדמנות היא לערב עורך דין אובדן כושר עבודה. זה הזמן לפנות אל עו"ד אימבר גולן פרטוש, ולרכז את הטיפול בסוגיה תחת קורת גג אחת, בליווי אישי וביחס מקצועי.

מה זה אובדן כושר עבודה?

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן