לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה

קרדיומיופטיה היא מחלת לב חמורה הפוגעת ביכולת הלב לשאוב דם ביעילות. מחלה זו יכולה לגרום לאי ספיקת לב ולתסמינים נוספים המשפיעים באופן משמעותי על תפקודו היומיומי של החולה. במקרים מסוימים, חולי קרדיומיופטיה עשויים להיות זכאים לקבלת גמלת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. בשורות הבאות נפרט מה זו קרדיומיופטיה ולמה היא גורמת, על הסוגים השונים של מחלת הקרדיומיופטיה ומאפייניהם, האתגרים התעסוקתיים עמם נאלצים חולי קרדיומיופטיה להתמודד, על הצורך בהגשת תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה, הזכוית המגיעות לחולי קרדימיופטיה בישראל, האופן שבו המוסד לביטוח לאומי קובע את דרגת הנכות למבקשי קצבאות נכות כללית בגין קרדיומיופטיה והדרך שבה סיוע משפטי מקצועי יכול להקל על התהליך למימוש הזכויות של חולה הלב.

 

מה זו קרדיומיופטיה ולמה היא גורמת?

קרדיומיופטיה היא מחלת לב חמורה הפוגעת בשריר הלב. מחלה זו יכולה לגרום לאי ספיקת לב ולבעיות נשימה. אדם הלוקה בקרדימיופתיה אשר גורמת להגבלות משמעותיות בתפקודו, עשוי להיות זכאי לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי. תביעות אלה נבחנות לאור מגבלות התפקוד והתעסוקה הנגרמות בעקבות המחלה. אולם תהליך הגשת תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה הוא הליך מורכב, שכדאי מאוד לעשות אותו עם עו"ד מומחה בתחום.

 

על הסוגים השונים של מחלת הקרדיומיופטיה ומאפייניהם

קרדיומיופטיה היא מונח כללי למצבים שבהם תפקוד הלב או מבנהו אינם תקינים. קיימים שלושה סוגים עיקריים של המחלה:

  1. קרדיומיופטיה מורחבת – זוהי הצורה הנפוצה ביותר של המחלה, המאופיינת בהרחבה או הגדלה של הלב.
  2. קרדיומיופטיה היפרטרופית – במקרים אלו המחלה מתאפיינת בעיבוי ניכר של דופן הלב ללא הרחבת חלל הלב.
  3. קרדיומיופטיה רסטריקטיבית – זהו סוג נדיר יותר של המחלה, אשר מתבטא בירידה בגמישות דופן הלב, ללא שינוי בגודלו.

לעיתים אצל חולה מסוים, קיים מופע של קרדיומיופטיה המהווה למעשה שילוב בין סוגי המחלה השונים.

 

האתגרים התעסוקתיים עמם נאלצים חולי קרדיומיופטיה להתמודד

ההתמודדות עם מחלות היא תמיד קשה, ובחלק לא מבוטל מהמקרים, הן מובילות לפגיעה חמורה באנשים עובדים שמנסים להתפרנס. אנשים שסובלים מקרדיומיופטיה במהלך עבודתם עשויים להיתקל בקשיים משמעותיים. כאשר בין היתר המחלה יכולה לגרום לתשישות, קוצר נשימה, כאבים בחזה ועוד, אשר יכולים להקשות על ביצוע עבודתם של האנשים הלוקים במחלה זו.

בנוסף, אנשים עם קרדיומיופטיה עשויים להיות בסיכון מוגבר למוות פתאומי, מה שעלול להיות מטריד במיוחד במקום העבודה. אם אתם סובלים מקרדיומיופטיה ועובדים, חשוב לדבר עם הרופא שלכם על האפשרויות העומדות בפניכם. הרופא שלכם יוכל לעזור לכם להבין את ההשפעה הפוטנציאלית של המחלה על העבודה שלכם, ויכול לסייע לכם לפתח תוכנית שתאפשר לכם להמשיך לעבוד בבטחה, או שהוא יגיד לכם להפסיק לעבוד ולהגיש תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה במקרים הקיצוניים יותר.

 

על הצורך בהגשת תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה

יש הרבה מאוד סוגים של מחלות שונות, וכאשר עסקינן במחלות לב, קרדיומיופטיה נחשבת כמחלה שיכולה לגרום ללא מעט ליקויים בריאותיים נלווים. לאור זאת, רבים מהאנשים הלוקים במחלה זו נדרשים להגיש תביעות נכות כללית בגין קרדיומיופטיה על מנת לקבל קצבה חודשית ושירותי תמיכה אחרים שהמוסד לביטוח לאומי מעמיד לרשות חולי לב שחוו פגיעה בכושר עבודתם.

 

מהן הזכויות המגיעות לחולי קרדיומיופטיה בישראל?

אדם הלוקה בקרדיומיופטיה אשר גורמת להגבלות משמעותיות בתפקודו, עשוי להיות זכאי לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי. תביעות אלה נבחנות לאור מגבלות התפקוד והתעסוקה הנגרמות בעקבות המחלה. בכל מקרה, חשוב להיות ערים לעובדה שהתהליך להגשת תביעות נכות כללית בגין קרדיומיופטיה הוא לא עניין של מה בכך אלא הליך מורכב, שרצוי מאוד לגשת אליו בליווי של עורך דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות לחולי לב בביטוח הלאומי.

 

כיצד המוסד לביטוח לאומי קובע את דרגת הנכות למבקשי קצבת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה?

קביעת דרגת הנכות הרפואית בגין קרדיומיופטיה מתבצעת על פי הסיווגים המופיעים בתקנות הביטוח הלאומי לקביעת דרגת נכות. אחוזי הנכות הרפואית בגין כל סיווג נקבעים כתלות במידת חומרתה של המחלה ומנעד התסמינים הנלווים אליה.

בכדי שלחולה לב תקבע במוסד לביטוח לאומי רמת אי כושר המזכה בקצבת נכות כללית, בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, צריכה להיקבע עבורו דרגת נכות רפואית בהיקף העולה על 60% או 50% כשמדובר על עקרת בית, או לחילופין – למעלה מ- 40% נכות רפואית משוקללת אשר מחושבים בשקלול של הליקויים השונים מהם החולה סובל, כשאחד מהם או יותר מקנה לחולה מעל 25% נכות רפואית.

יתר על כן, חשוב לציין כי קיימות זכויות שונות המגיעות לחולי קרדיומיופטיה על בסיס אחוזי נכות רפואית, גם למי שלא נמצא זכאי לקצבה, עקב אי עמידתו במכלול התנאים לקבלתה. לדוגמה, מי שנקבעה לו נכות רפואית צמיתה של לפחות 20% זכאי לשיקום מקצועי וסיוע בלימודים. כמו כן, מי שנקבעה לו נכות רפואית של 100% (או מעל 89% בחישוב מיוחד) עשוי להיות זכאי לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

כיצד עורך דין לתביעות ביטוח לאומי יכול לסייע במימוש זכויות לחולי קרדיומיופטיה?

תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה היא הליך מורכב, אשר דורש היכרות מעמיקה עם החוק והתקנות של הביטוח הלאומי. הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי נדרשות לקבל החלטות על בסיס מסמכים רפואיים בלבד, ולכן חשוב להגיש את התביעה בצורה מסודרת ומקצועית. עורך דין מומחה בביטוח לאומי יכול לעזור לכם בתהליך הגשת התביעה, ולשפר את הסיכויים שלכם לקבלת הכרה בנכות. בסופו של דבר, עורך דין מומחה בביטוח לאומי יכול לייצג אתכם בפני הוועדה הרפואית, ולהציג את המקרה שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

סיכום – הדרך הנכונה להגשת תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה היא בליווי מקצועי

קרדיומיופטיה היא מחלת לב קשה העלולה לגרום לירידה משמעותית בתפקודו של החולה. במקרים מסוימים, חולים הסובלים ממחלה זו עשויים להיות זכאים לקבל נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. עם זאת, הליך הגשת התביעה וקבלת הזכאות יכול להיות ארוך ומורכב.

לכן אם אתם או בן משפחתכם סובלים מקרדיומיופטיה, מומלץ לפנות ללא דיחוי לעורך דין המתמחה בתחום תביעות הנכות בביטוח לאומי, על מנת לקבל ליווי וייעוץ בהליך.

אנו במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחים בתביעות מעין אלה ונשמח לסייע לכם בהגשת התביעה ומיצוי זכויותיכם.

לפגישת ייעוץ ראשונית במשרדנו – פנו אלינו כעת.

תביעת נכות כללית בגין קרדיומיופטיה

זכאות לקצבאות נכות כללית בגין מחלת הקרדיומיופטיה, ניתנת לתושבי ישראל בין גיל 18 לגיל הפרישה החוקי מהעבודה, שמגישים תביעות נכות כללית בגין מחלתם, לביטוח הלאומי. על מבוטחים אלו להיות מוכרים בוועדה לקביעת נכות מטעם ביטוח לאומי, דרגת נכות רפואית העולה על 60% או 50% כאשר מדובר בעקרות בית, או נכות רפואית משוקללת בשיעור של 40% ויותר בגין כמה ליקויים שמתוכם אחד לפחות מקנה 25% נכות.

מי שמעוניין שתקבע לו נכות רפואית כללית מהמוסד לביטוח לאומי בלי להגיש תביעה לקצבת נכות, יכול להגיש בקשה לרשות המסים ולהיבדק בידי ועדה רפואית לצורך קבלת פטור ממס הכנסה. לדוגמה, גבר שחלה במחלה זו לאחר שהגיע לגיל פרישה ואינו יכול עוד להגיש תביעה לקצבת נכות בגין קרדיומיופתיה בגלל גילו, יכול לנסות ולממש את ההטבות הניתנות לבעלי נכות רפואית שאינן תלויות בקבלת קצבת נכות, בערוץ חלופי זה.

על המסמכים הרפואיים לכלול: סיכום של קרדיולוג לגבי מצבו הרפואי הנוכחי של החולה, אשפוזים וניתוחים קודמים, תיעוד של ביצוע צינתור, עדויות על השתלת מעקפים, ראיות להפרעות קצב, סיכומי אשפוז וכיוצא באלו. בנוסף, עבור אנשים הלוקים במספר מחלות או ליקויים, מומלץ לאסוף מראש את כל המסמכים והבדיקות הרלוונטיים לכל הליקויים הנלווים הללו, לפני הגשת התביעה. זאת מכיוון שקיום של ליקויים נוספים עשוי להגדיל את שיעור אחוזי הנכות שייקבעו לחולה הלב בסופו של התהליך.

אם הוועדה הרפואית דחתה את התביעה שלכם, אתם יכולים להגיש ערעור על ההחלטה. הערעור מוגש לוועדת עררים, אשר תדון בתיק מחדש. על מנת להגיש ערעור, יש לשלוח לביטוח לאומי בקשה בכתב, תוך 60 יום מקבלת ההחלטה. יש לצרף לבקשה את מסמכי התביעה המקוריים, וכן את כל המסמכים החדשים שיכולים לתמוך בטענות שלכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן