לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות

כוויות הן מסוגי הפציעות הקשים והכואבים ביותר שאדם יכול לסבול וההשלכות של כוויות קשות, יכולות להיות הרסניות ובלתי הפיכות עבור הקורבן. מאמר זה יספק מידע חיוני אודות הזכויות והפיצויים להם זכאים נפגעי כוויות, כולל אופן הגשת תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות והדרך בה נקבעים אחוזי הנכות לתובע.

 

עבור מי הגשת תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות עשויה להיות רלוונטית?

הגשת תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות עשויה להיות רלוונטית במיוחד לנפגעי שריפות או תאונות שהובילו להיווצרות כוויה חמורה, אשר עשויים לסבול מטווח רחב של פגיעות, החל מקלות ועד קשות ביותר. במקרים של כוויות חמורות מאוד כתוצאה משריפה, סביר להניח שהנפגעים יהיו זכאים לאחוזי נכות משמעותיים אשר מקנים זכות לתגמולים כספיים לצד הטבות וזכויות נוספות בביטוח לאומי. עבור אלה המעוניינים להגיש תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות, חיוני להסתייע בעורך דין ביטוח לאומי שעשוי לסייע לייעל את התהליך ולעזור במיקסום גובה הקצבה שתתקבל.

 

אילו זכויות ניתן לקבל בהגשת תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות?

אנשים שנפגעו מכוויות קשות בדרגות 3 ו-4, וסובלים מכאב מתמשך, פגיעה בתפקוד ובמראה החיצוני, עשויים להיות זכאים להטבות וזכויות מגופים שונים, ביניהם:

  • פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי בגין הנכות שנגרמה.
  • מימון טיפולים רפואיים, ניתוחים ושיקום על ידי קופות החולים.
  • סיוע ברכישת אביזרי עזר והתאמות נגישות מהמוסד לביטוח לאומי.
  • פטור ממס הכנסה על חלק מסוים מההכנסה בהתאם לדרגת הנכות.
  • זכאות להטבות בתחומים נוספים כגון דיור, חינוך, תעסוקה ועוד.

הזכויות ניתנות בהתאם לחומרת הפגיעה ומידת הנכות שנקבעה לנפגע במסגרת תביעת הנכות הכללית שהגיש בגינה.

 

ארבע דרגות החומרה של כוויות

קיימות ארבע דרגות חומרה של כוויות, המבוססות על עומק הפגיעה ברקמות:

  1. כוויות מדרגה ראשונה – פוגעות רק בשכבה החיצונית של העור ומחלימות במהירות ולרוב ללא צלקות.
  2. כוויות מדרגה שנייה – פוגעות בשכבות עמוקות יותר של העור ודורשות טיפול, אך מחלימות כעבור מספר שבועות.
  3. כוויות מדרגה שלישית – חודרות את כל שכבות העור, גורמות לכאב עז ומותירות צלקות גם לאחר החלמה.
  4. כוויות מדרגה רביעית – אלו הן הקשות ביותר משום שהן פוגעות בשטחים נרחבים של עור ורקמות, עלולות לסכן את החיים ודורשות שיקום ארוך ומורכב.

 

מה התהליך להגשת תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות?

כדי להגיש תביעה עבור נזקי כוויה, יש לאסוף מסמכים רפואיים המפרטים את הטיפול, הבדיקות, התרופות וההוצאות שהיו לנפגע כתוצאה מהאירוע. כמו כן, חיוני לתעד את נסיבות הפגיעה באמצעות תמונות, פרטי עדים ומועד מדויק. אם למשל עסקינן בשריפה שאירעה ברכב או מבנה, יש לצלם את הנזקים. אף ששריפות בנסיבות של "כוח עליון" עשויות להיות מתועדות גם באמצעי התקשורת. אולם עדיין חשוב לתעד בעצמכם.

בכל מקרה מומלץ להסתייע בתהליך בעורך דין לתביעות נכות לנפגעי כוויות, שילווה אתכם בהגשת התביעה מול הגורמים הרלוונטיים עד למיצוי מלוא הזכויות המגיעות לכם.

 

כיצד הביטוח הלאומי קובע האם כוויה מזכה באחוזי נכות?

נפגעי כוויות חמורות יכולים להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי. ועדה רפואית בוחנת כל מקרה לגופו וקובעת האם להכיר בנכות ובאיזו מידה. ככל שאחוז הנכות המוכר גבוה יותר, כך גדלה רשימת הזכויות וההטבות להן זכאי הנפגע.

אולם כוויות בדרגות נמוכות אינן בהכרח מובילות לקביעת נכות. על מנת לקבוע האם כוויה מזכה בנכות, הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בודקת האם ישנו כאב מתמשך, פגם אסתטי או פגיעה תפקודית משמעותית.

גם אם התשובה חיובית, נבדקים החומרה, עומק והיקף הכוויה, מידת הכיעור, מיקום הכוויה בגוף ושיעור הפגיעה התפקודית. רק לאחר הערכה מקיפה של כל הפרמטרים, מחליטה הוועדה האם הכוויה אכן מזכה בנכות.

 

לסיכום

כוויות חמורות יכולות להותיר נזקים קשים ובלתי הפיכים, הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. לכן חשוב לדעת כי קיימות זכויות והטבות רבות עבור נפגעי כוויות בדרגות הגבוהות, הן מבחינת פיצוי כספי והן מבחינת סיוע בשיקום ובשיפור איכות החיים.

על מנת למצות את מלוא הזכויות, מומלץ להיוועץ בעורך דין מנוסה בתחום הנזיקין והביטוח הלאומי. במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ילוו אתכם במקצועיות, במסירות וברגישות הנדרשים במקרים מורכבים אלו. צרו עמנו קשר בהקדם להתייעצות ראשונית ללא התחייבות.

תביעת נכות כללית בגין כוויות קשות

כוויות הן סוג נפוץ של פציעה, הנגרם בדרך כלל מחשיפה בלתי זהירה למקור חום כגון תנור, כיריים, או קרינת שמש. כוויות יכולות להיגרם גם בתאונות הכוללות אש או להבות. חומרת הכוויה תלויה בעוצמת ומשך החשיפה לחום. כוויות קלות מאופיינות באדמומיות וכאב באזור הנפגע, בעוד כוויות חמורות עלולות לגרום נזק בלתי הפיך לרקמות ולעור. הטיפול בכוויות תלוי אף הוא ברמת חומרתן. יש להימנע ככל האפשר מפגיעות מסוג זה על ידי נקיטת אמצעי זהירות הולמים.

כוויות מדרגות חומרה גבוהות, בעיקר 3 ו-4, עלולות להותיר נזק בלתי הפיך ולהוביל להכרה בנכות. הקריטריונים המרכזיים לקביעת נכות הם:

  • פגיעה בתפקוד היומיומי וירידה באיכות החיים עקב הכוויה
  • כאב כרוני וסבל מתמשך
  • פגיעה אסתטית קשה במראה הגוף
  • אובדן הכנסה וקושי בעבודה כתוצאה מהפגיעה

ההחלטה מתבססת על היקף ועומק הכוויה, רמת הכאב ומידת ההגבלה והנכות שנגרמו לנפגע. ככל שהנזק חמור יותר כך גדלה ההסתברות להכרה בנכות משמעותית.

אם אדם סובל מצלקת גדולה, בולטת ומכוערת שפוגעת בתפקוד או בביטחון העצמי שלו, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי ולהכרה בנכות, למרות העדר כאב פיזי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן