לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עצות לנפגעי עבודה

פגיעה בעבודה היא אחת הפגיעות היותר בעייתיות שאפשר להעלות על הדעת. לא מעט גורמים מבטחים ומעסיקים מערימים קשיים, במטרה למנוע מהעובד להגיש תביעת תאונת עבודה. מנגד, הזמן המוקצב להגשת תביעה איננו ארוך וככל שהתביעה מתעכבת הסיכויים לכך שהיא תתקבל הולכים וקטנים. בשורות להלן נביא כמה עצות לנפגעי עבודה שעשויות לסייע להם להתמודד טוב יותר עם קשיים שונים בדרך לקבלת הפיצויים המגיעים להם.

 

עצות לנפגעי עבודה המגישים בקשה לדמי פגיעה בעבודה

אחת העצות החשובות ביותר שאפשר לתת למי שנפגע בתאונת העבודה היא שהגשת התביעה, בעיקר התביעה למוסד לביטוח לאומי, חייבת להתבצע מוקדם ככל האפשר אחרי התאונה שהתרחשה. בטופס הספציפי של המוסד לביטוח לאומי המתייחס לתביעת דמי פגיעה, מצוין מועד הגשה של 12 חודשים לכל היאוחר ממועד התאונה. עם זאת, הבקשה אמורה להיות מוגשת הרבה לפני כן.

הרציונל מאחורי הדחיפות בהסדרת הנושא, נובע מהעובדה שהכספים המתקבלים מהביטוח הלאומי נתפסים כחיוניים לנפגע העבודה ולבני המשפחה שלו. לפיכך, עם הנפגע מתעכב בהגשת הבקשה, הוא ככל הנראה לא זקוק לכסף הזה ומכל מקום, החיוניות של הכסף יורדת עם הזמן. אם הנפגע עצמו איננו יכול להגיש את התביעה, היא צריכה להיות מוגשת על ידי אפוטרופוס או על ידי עורך הדין המלווה את התובע.

 

עצות לנפגעי עבודה שבתום תקופת דמי הפגיעה עדיין לא כשירים לחזור לעבודה

אחד המצבים השכיחים, בעיקר כשמדובר בתאונות עבודה, הוא מצב שבו הנפגע לא חוזר לעבודה בתום תקופת הפגיעה. מצד אחד, על מנת לעודד את הנפגעים לחזור, התשלום עבור דמי הפגיעה לא יעלה על 75% מהשכר של העובד טרם הפגיעה. מצד שני, אם גם בתום התקופה הנפגע לא חוזר ולא יכול לעבוד, יש לשקול ברצינות הגשת תביעת נכות עקב תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי. עם הגשת הבקשה מתחיל תהליך שבסופו הנפגע עשוי להיות מוכר על ידי ביטוח לאומי כנכה. גם בתביעה מהסוג הזה, חשוב ואפילו כדאי להתייעץ עם עורך דין איכותי המכיר את הנושא ויכול לסייע.

 

עצות לנפגעי עבודה המגישים תביעת נכות מעבודה בביטוח לאומי

כשנותנים עצות לנפגעי עבודה אחת העצות היותר טובות שאפשר לתת היא פשוטה – ההצלחות הגדולות נעוצות בפרטים הקטנים. בהקשר זה, יש להקפיד מאוד על מילוי נכון של טפסים לביטול הלאומי. כך למשל, בשלב הראשון בתביעת דמי פגיעה בעבודה – שהוא מילוי של טופס דיווח על הפגיעה ובקשה לדמי פגיעה. מדובר בטופס בן תשעה עמודים בסך הכל, שאותו יש למלא בזהירות הראויה. לכאורה מדובר בפרטים פשוטים. למעשה, כל אי הבנה קטנה וכל טעות במילוי הנכון של הטופס, עלולים להאט את התהליך ולעכב את הקלת הכספים היעים לך כדין. במקרים קיצוניים יותר, התביעה עלולה להידחות רק בגלל עניינים פרוצדורליים, ויהיה צורך להתחיל הכל מההתחלה.

 

עצות לנפגעי עבודה שרוצים להבטיח את הצלחת התהליך למימוש זכויותיהם

בראש הטופס הייעודי לקבלת דמי פגיעה בעבודה ניתן למצוא רשימת מסמכים שיש לצרף אותם לטופס. חשוב לציין שלא תמיד חובה לצרף את כל המסמכים, משום שלא תמיד הם קיימים או נדרשים. עם זאת, על מנת להימנע מבעיות מיותרות, ממש כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, שזה אומר עורך דין מיומן המכיר את הנושא לאשורו. עורך הבין יבחן הן את הטופס הממולא והן את המסמכים הנלווים, ויבצע את ההגשה לביטוח הלאומי מכוח ייפוי כוח שניתן לו על ידי הנפגע או על ידי האפוטרופוס שלו.

 

לסיכום – העצה הטובה ביותר לנפגעי עבודה היא להסתייע בעורך דין מנוסה

הגשת תביעת תאונת עבודה באופן עצמאי היא בהחלט אפשרית, עם זאת, היא עלולה להידחות בעיקר בגלל ענייני "טופסולוגיה" ועניינים פרוצדורליים שונים. לפיכך העצה הטובה ביותר עבור מי שניגש לתהליך של מימוש זכויותיו כנפגע עבודה, היא לפנות לעורך דין, הן לזירוז קבלת התביעה מצד אחד והן במטרה למנוע ככל האפשר דחייה של התביעה רק בגלל עניינים פרוצדורליים, שהיו יכולים להימנע בקלות בליווי עו"ד מנוסה.

נפגעתם בתאונת עבודה ואתם מעוניינים להגיש תביעה? במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש יש לכם כתובת. צרו קשר עם משרדנו כבר כעת ונלווה אתכם עד קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

עצות לנפגעי עבודה

הגוף האמור להעביר לנפגעי העבודה תשלום עבור הפגיעה הוא המוסד לביטוח לאומי. בדרך כלל, מי שמגיש את התביעה הוא הנפגע עצמו, או מי מטעמו. במקרים רבים, מי שמגישים את הבקשה הם בני המשפחה אם הנפגע עצמו מנוע מלעשות כן. במקרים אחרים מדיש את הבקשה עורך דין תאונות עבודה של הנפגע.

תאונת עבודה מונעת מהעובד אפשרות לעבוד ולהתפרנס. לפיכך המוסד לביטוח לאומי וכן חברות הביטוח הפנסיוני פועלים במהירות יתרה למיצוי זכויות הנפגע במקרה הצורך. עם זאת, ככל שהנפגע מתעכב בהגשת הבקשה, כך המוסד לביטוח לאומי עשוי לצאת מנקודת הנחה שהפיצויים המיידיים המגיעים לו הם פחות רלבנטיים, ולדחות את התביעה.

המסמך הראשוני שעליו מסתמכת לרוב תביעת תאונת העבודה הוא טופס מתן טיפול רפואי לנפגע עבודה. בדרך כלל, מי שממלא את הטופס הוא המעסיק. בטופס יש לתאר את האופי של הפגיעה ואת הנסיבות שלה, ועל סמך הטופס הזה יקבל העובד שנפגע את הטיפול הרפואי. הטופס הזה נקרא גם דו"ח תאונת עבודה.

תאונת עבודה תיחשב כל פגיעה בעובד בשעות העבודה. לצורך העניין, כשעובד נמצא בדרך לעבודה או בדרך הביתה, הוא יוגדר נפגע תאונת עבודה. היוצא מן הכלל היחיד לצורך כל הוא עובד שבדרך לעבודה או בדרך ממנה הביתה, הוא סטה מהמסלול השגרתי שלו. טפסים רלוונטיים נוספים עשויים להיות טפסי הגשת נכות תאונת עבודה וכן טופס ויתור סודיות רפואית.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן