לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

התנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים

בין אם נפצעתם בתאונת דרכים בזמן נהיגה, כנוסעים ברכב או כהולכי רגל, ובין אם סבלתם מנזק לרכבכם או לרכוש אחר בעקבות התאונה – חשוב שתכירו את אופן ההתנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים, על מנת שתוכלו לממש את זכויותיכם כראוי.  

 

מדוע חשוב להכיר את אופן ההתנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים?

כאשר אדם סופג נזקי גוף ו/או נזקי רכוש בעקבות תאונת דרכים, חשוב כאמור שיהיה מודע היטב לדרך ההתנהלות הנכונה מול חברות הביטוח. זאת על מנת שיוכל לממש את זכאותו לקבלת פיצוי כספי בגין נזקיו, ובראשם – הפגיעות הגופניות, בהקדם האפשרי וללא סיבוכים מיותרים.

אולם כדי שניתן יהיה לממש את הזכות לקבלת פיצויים מחברת הביטוח בגין נזקי גוף שנגרמו עקב תאונה, התאונה צריכה להיות מוכרת כתאונת דרכים, כפי שמושג זה מוגדר במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל (ובראשי התיבות שלו – הפלת"ד). 

 

מה ההגדרה של תאונת דרכים בפלת"ד?

תאונת דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל, היא כל אירוע שבמסגרתו נגרמו פגיעות גופניות לאדם בעקבות שימוש בכלי רכב ממונע לצרכים תחבורתיים. פירושו שכל אירוע מבודד בעל אופי תאונתי, שבמסגרתו אדם ספג פגיעה פיזית, שנגרמה על ידי כלי רכב בעל מנוע מכני שמשמש להתניידות קרקעית – ייחשב כתאונת דרכים בראי החוק.

בהתאם לכך, אדם שעבר אירוע מסוג זה – יהיה זכאי לתשלום פיצויים על בסיס הפלת"ד – בין שהפגיעה התרחשה בזמן הנסיעה ברכב, או ביציאה / כניסה ממנו, בזמן הטיפול בכלי הרכב וכיוצא באלו.

 

מול איזו חברת ביטוח יש להתנהל כדי לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים?

כדי לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים שבה נגרמו לאדם נזקי גוף, יש להגיש תביעת ביטוח, דרך פוליסת ביטוח החובה. זהות חברת הביטוח שמולה יידרש הנפגע להתנהל (שלו או של הנהג הפוגע), תיקבע כתלות בסיטואציה שבה הנפגע ניזוק:

פגיעה של נהג בתאונת דרכים

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים בזמן נהיגה בכלי רכב ממונע, על הנהג הנפגע להגיש תביעה לחברת הביטוח שבה הרכב שהוא נהג בו, מבוטח בביטוח חובה. גם במידה והתאונה נגרמה באשמתו של נהג אחר, נוסע ברכב או הולך רגל – ההתנהלות תתבצע מול חברת הביטוח שמבטחת את רכבו של הנהג הנפגע בביטוח החובה.

פגיעה של נוסע בתאונת דרכים

במקרה של פגיעה בתאונת דרכים בזמן נסיעה בכלי רכב ממונע, על הנוסע הנפגע להגיש תביעה לחברת הביטוח שבה הרכב שהוא נסע בו, מבוטח בביטוח חובה.

פגיעה של הולך רגל בתאונת דרכים

במקרה של פגיעה בהולך רגל בתאונת דרכים עם כלי רכב ממונע, על הולך הרגל הנפגע להגיש תביעה לחברת הביטוח שבה הרכב שהוא נפגע ממנו, מבוטח בביטוח חובה. במידה ויותר מכלי רכב אחד היה מעורב בתאונה, הולך הרגל רשאי להגיש תביעה לכל חברות הביטוח של כלל הרכבים באירוע, אם יבחר בכך. במידה והפגיעה אירעה במסגרת תאונת "פגע וברח", הולך הרגל הנפגע יוכל להגיש תביעה ל"קרנית" – תאגיד ציבורי שהוקם מכוחו של חוק הפלת"ד, למטרת הענקת פיצויים לנפגעים בתאונות דרכים, שבהן לא היה ביטוח חובה לצד הפוגע.

 

הדברים שקריטי לוודא לפני שפונים לחברת הביטוח בעקבות תאונת דרכים

במסגרת פוליסת החובה של הרכב, נכלל כיסוי ביטוח עבור כל סוגי תאונות הדרכים הנופלות תחת הגדרת המושג תאונת דרכים, בחוק הפלת"ד. פירוש הדבר הוא כי לפני שמתחילים בתהליך להגשת תביעת ביטוח בעקבות תאונת דרכים – או מחליטים לוותר על הגשתה של תביעה כזו, חיוני לבדוק אם האירוע שהפגיעה אירעה במסגרתו, בכלל נכנס תחת ההגדרה של תאונת דרכים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. רק אם האירוע בו נפגענו עונה מלכתחילה על הקריטריונים שהפלת"ד מגדיר לעניין זה, תיתכן קבלת פיצוי כספי על נזקי הגוף בעקבות התאונה. 

בהקשר זה מן הראוי לציין כי גם מקרי קצה, שהאדם הממוצע אינו בהכרח מעלה על דעתו כשהוא חושב על תאונות דרכים, עלולים לזכות אדם שנפגע בתאונה, בפיצויים וזכויות רפואיות. לכן חשוב לא לצאת מנקודת ההנחה האוטומטית, שחברת הביטוח תידחה על הסף את תביעתכם – אלא להיוועץ, במידה וישנו ספק, עם עורך דין תאונות דרכים.

לא אחת, אדם שנפגע בדרכים בתרחיש לא סטנדרטי, מופתע לגלות כי הלכה למעשה, אותו אירוע נחשב כתאונת דרכים בראי החוק וככזה, מקים לו זכאות לקבלת פיצוי כספי בהתאם לחוק פלת"ד. היות ובמקרים שנופלים תחת הגדרת המושג "תאונת דרכים" בחוק הפלת"ד, קל יותר להתנהל מול חברות הביטוח, לליווי המשפטי ישנו משקל רב.

 

הדרך הנכונה להתנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים – סיכום

מטבע הדברים, ההתנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים, עלולה להיות מורכבת ומייגעת  – ובפרט עבור מי שנפגעו באופן חמור במסגרת האירוע. חרף קיומו של החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, לא אחת, גם מימוש הזכאות לקבלת פיצוי כספי בעקבות נזקי הגוף שנגרמו בתאונה, עדיין מצריך מעורבות של עו"ד תאונות דרכים

למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ניסיון משפטי ענף בייצוג נפגעי תאונות דרכים מול חברות הביטוח, בין אם בתביעות ביטוח המוגשות בגין נזקי גוף או בתביעות ביטוח בגין נזקי רכוש. נשמח לעמוד לצדכם בהתנהלותכם מול חברות הביטוח בעקבות התאונה, כדי להבטיח את מימושן המלא של זכויותיכם. פנו אלינו בהקדם!

התנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים

הזכאות להגיש תביעת ביטוח בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונה, מותנית בכך שהתאונה תוכר כתאונת דרכים, לפי הגדרתה בחוק הפלת"ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל. 

נפגעי תאונות דרכים בישראל, זכאים על פי החוק, להגיש את תביעותיהם – הן בגין נזקי הגוף והן בגין נזקי הרכוש, למשך תקופה של עד שבע שנים מקרות התאונה. זאת למעט במקרים יוצאי דופן. יחד עם זאת, עצם ההתנהלות מול חברת הביטוח במסגרת הגשת תביעת ביטוח או ניסיונות הגעה לפשרה בהקשרה, אינה עוצרת את מירוץ ההתיישנות של עילת התביעה. רק הגשת תביעת נזיקין בבית המשפט, מקפיאה את מירוץ ההתיישנות במקרים הללו.

אסור להתמהמה בהתנהלות מול חברות ביטוח לאחר תאונת דרכים, שכן הגשת תביעות באיחור והתארכות הטיפול בהן אל מעבר לתקופת ההתיישנות , עלולה להוביל לאובדן הזכאות לתגמולי הביטוח. עצם הפניה למבטחת כשלעצמה – אינה עוצרת את מירוץ ההתיישנות, אלא רק הגשת תביעה משפטית.

כאשר אדם סופג נזקי רכוש – כמו פגיעה ברכבו, בתאונת דרכים, כדי שיוכל לקבל פיצוי בגינם, עליו להגיש תביעת ביטוח נגד הנהג האחראי לתאונה. במידה ולנהג הפוגע אין ביטוח צד ג' (או ביטוח מקיף) – ניתן יהיה לתבוע אותו ישירות במסגרת תביעת נזיקין. בכל מקרה, אם נזקי הרכוש לא נגרמו באחריותו של נהג אחר, וברשותכם ביטוח מקיף – תוכלו להגיש תביעת ביטוח לכיסוי הנזק למבטחת שלכם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן