לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת דרכים

תאונת דרכים הינה אירוע שעלול להיות טראומתי מבחינה גופנית ורגשית למעורבים בתאונה ולקרובים אליהם. מלבד ההחלמה הגופנית והרגשית שלוקחת זמן לאחר התאונה גם החלק הבירוקרטי שישפיע באופן משמעותי על המעורבים עלול לקחת זמן מה. סיום התביעה נקבע בעת פסיקת הפיצויים והעיתוי שלו משתנה לפי נסיבות התאונה וכיוצא בזאת על פי אופי התביעה. על אף מריטת העצבים והרצון לסיים עם ההליכים המשפטיים כמה שיותר מהר, ההמלצה הרווחת היא להימנע מפזיזות – על מנת לבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר וכמו כן להמתין לראות אם יש נזקים רפואיים שמתגלים כמה חודשים לאחר האירוע. 

בכל שנה מתרחשות עשרות אלפי תאונות דרכים במדינה. בשנת 2019 דווחו על כ 12,670 תאונות דרכים שמעורבים בהם נפגעים. לצערנו תאונות דרכים הם אירועים נפוצים ואף שגרתיים, חברות הביטוח מקבלות אלפי תביעות פיצויים ולכן על מנת לקיים את ההליך המשפטי בצורה שתיטיב עם הנפגעים בתאונה ולא רק תמרוט עצבים חשוב מאוד להיעזר בעורכי דין מקצועיים אשר מתמחים בתביעות ביטוח בגין תאונת דרכים. 

 

כמה זמן לוקחת תביעה בגין תאונת דרכים

כפי שציינו קודם משך הזמן הטיפול בתביעה משתנה מאוד בין תיק לתיק. המשתנים שישפיעו על משך זמן הם – רמת הפגיעה הגופנית כאשר טיפול בתיק עם פגיעה גופנית קלה יימשך פחות זמן מאשר טיפול בתיק עם פגיעה גופנית קשה. במקרה בו יש מורכבות משפטית או קושי בהוכחה של האירוע הטיפול יהיה ארוך וידרוש יותר השקעה ועבודה.

בכל מקרה, חשוב להיעזר בסבלנות עד שיהיו את כל העדויות והחומרים המשפטיים שיהיו לטובתכם במשפט עצמו ולא להיות פזיזים. 

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

מטרת חוק הפלת"ד הוא להקל על נפגעים בתאונות דרכים – העקרון המרכזי בחוק זה הוא האחריות המוחלטת. כל נפגע אשר מבוטח בחוק ביטוח חובה זכאי לפיצוי ללא קשר לשאלה באשמתו בנוגע להתרחשות התאונה. כך שגם מי שנפגע בתאונה שהתרחשה באשמתו המוחלטת הוא יהיה זכאי לפיצויים מחברת הביטוח שרכבו מבוטח בה בביטוח חובה.

לכן במקרים אלו המחלוקת בתביעה נגד חברת הביטוח היא לא האם תשלם פיצויים אלא מה גובה הפיצויים שתשלם – בהתאם לנזק שנעשה לאדם. החוק לפיצויים מעניק את האפשרות כמעט לכל נפגע לקבל פיצוי בגין נזקי גוף אך יש מספר יוצאי דופן שאינם זכאים לפיצוי זה:

  • נהג שביצע תאונת דרכים במתכוון במטרה לגרום נזק גוף או רכוש. 
  • מי שנהג ברכב ללא הסכמת בעליו. 
  • מי שנהג ברכב ללא רישיון, למעט מי שרישיון פקע עקב אי תשלום אגרה או הליכי הוצאה לפועל. 
  • מי שעשה שימוש ברכב לצורך ביצוע פשע. 
  • מי שנהג ברכב ללא ביטוח חובה או שביטוח הרכב לא כיסה את השימוש של אותו נהג ברכב.

 

תביעת נזקי גוף

תביעות בגין נזקי גוף הם בין התביעות הרגישות ומורכבות, במקרים רבים המורכבות מתבטאת בקושי להוכיח את האשמה של הצד האשם וכמו כן להתאים את גובה הפיצוי לגובה הנזק הגופני שלא תמיד יכול להימדד בצורה מדויקת. כאשר אדם מגיש תביעה בגין נזקי גוף עליו להוכיח את פגיעתו ולכן בתביעה יש להגיש חוות דעת רפואיות מטעם רופא מומחה ואף לעבור וועדות רפואיות מטעם חברת הביטוח הנתבעת.

חוות הדעת מתייחסת בפירוט לסוד הפגיעה, חומרתה ובעיקר להשפעתה על תפקוד ויכולת ההתפרנסות של הנפגע לאחר האירוע. במקרים של תביעות נזקי גוף בגין תאונת דרכים בבית המשפט הרופאים המומחים שיבדקו את הנפגעים הינם רופאים מטעם בית המשפט עצמו והם אלו שיקבלו החלטה מכריעה בסוגיה. 

 

חישוב גובה הפיצוי מול הנזק הגופני

ברוב המקרים המחלוקת בין עורכי הדין בחברות הביטוח או בית המשפט תהיה בנוגע לגובה הפיצוי שמגיע לנפגע. הפרמטרים המשפיעים על חישוב מורכב זה הם גילו של האדם, גובה ההכנסה שלו קודם לפגיעה, האם וכמה אחוזי נכות נקבעו לו במוסד לביטוח לאומי והיכולת שלו להתפרנס לאחר הפגיעה.

ליווי של עורך דין בסוגייה זו הינו משמעותי ביותר כיוון שבמקרים מסובכים אתם עלולים לעבור מספר וועדות רפואיות שיבדקו אתכם ואת האמינות של רמת הפגיעה שלכם. חישוב זה הינו מורכב גם בפן הרגשי – למדוד את כאבו ונזקו של אדם בכסף לרוב ייתן תחושה של זילות ברמת הפציעה הגופנית והרגשית שנעשתה. 

 

קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

קרנית היא קרן אשר מטפלת בפיצויים לנזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים. הקרן מפצה נפגעים שאינם יכולים לתבוע ביטוח כמו: נפגעי תאונות "פגע וברח", נפגעים על ידי נהגים חסרי רישיון, כאלה שהשתמשו ברכב ללא רשות או בניגוד לתנאי הפוליסה. קרנית מתעסקת רק בנזקי גוף ולא בנזקי רכוש, במקרה של נזק רכוש הנפגע יכול לתבוע את הפוגע בצורה אישית אם פרטיו ידועים לו. 

 

מה חשוב לעשות במקרה של תאונת דרכים?

בכל תאונת דרכים ישנם כמה דברים שחייבים לעשות אם המצב הגופני והנפשי של המעורבים מאפשר זאת. ראשית יש להחליף פרטים עם שאר המעורבים בתאונה, לאחר מכן חשוב לתעד ולבדוק אם היו עדים לתאונה שיוכלו לסייע בבית הדין. לאחר תאונה חשוב מאוד ללכת מיד להיבדק במרפאה, גם אם אתם חושבים שלא נפגעתם כלל לבדיקה הרפואית יש חשיבות רבה.

חשיבות זו מתחלקת לשתי סיבות – ראשית כל, במקרים רבים המעורבים בתאונה לא מרגישים מיד כאב או פגיעה בגלל האדרנלין שמופץ בגוף אך זהו מצב מסוכן ואתם עלולים לגלות מאוחר יותר כאבים חזקים שחבל לא לטפל בהם כראוי. שנית, מבחינת בירוקרטיה – גם אם נפגעתם וגם אם לא הדוח הרפואי לאחר התאונה הוא חשוב ביותר להמשך הטיפול בתביעה מול חברת הביטוח או בית המשפט. 

 

שאלות ותשובות בנושא תביעת תאונת דרכים

תביעת תאונת דרכים

בתאונת דרכים בה היו מעורבים יותר מכלי רכב אחד וישנו צד אחד שהוא הגורם לתאונה, הגשת התביעה תהיה נגד חברת הביטוח שמבטחת את רכבו. במקרה שהרכב הפוגע ברח, או במקרים האחרים שפורטו לעיל שאין להם ביטוח חובה, התביעה תהיה נגד קרנית. 

עלות הגשת התביעה במשרד עורכי הדין תשתנה בהתאם לגוף הנתבע וכמו כן למורכבות התיק, בחלק מהמקרים התובע יתבקש לשלם גם עבור חוות דעת של רופא מומחה עקב הנזקים שנגרמו והקשר שלהם לאירוע.

התובע יתבקש להגיש כל מסמך שמעיד על התרחשות האירוע, עורך הדין יסייע למצוא קטעי ווידאו ממצלמות ציבוריות או פרטיות והצהרות של עדי ראייה. התובע יתבקש להציג כל ראייה שיש בידו כולל תיעוד האירוע, הוצאות בעקבות הנזק שנעשה וכו'. 

חוק ההתיישנות קובע כי בחלוף שבע שנים מיום התאונה התביעה לא תהיה רלוונטית יותר. במקרה של תאונת דרכים לא תהיה אפשרות להאריך את תקופת ההתיישנות ולאחר שבע שנים לא תוכלו להגיש את התביעה. 

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן