לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

עורך דין משרד הביטחון

משרד הביטחון הוא אחד הגופים החזקים ביותר בארץ. אחד מתחומי האחריות החשובים של גוף זה הוא טיפול במי שנפגעו במהלך השירות הצבאי, בין אם בסדיר, בין אם בקבע ובין אם במילואים. למרות המחויבות המוסרית של משרד הביטחון כלפי נכי צה"ל, המשפחות השכולות וחיילים שסובלים מנזק ממשי בעקבות השירות הצבאי, ישנם לא מעט מקרים שבהם ההתנהלות שלו מונעת מכל הנ"ל את הזכאות לפיצוי, שיקום והטבות נוספות. במצבים אלה מומלץ להיעזר בעורך דין משרד הביטחון, בעל מומחיות ייחודית בנושא. במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישנו צוות מיומן מאוד, שפועל בנחישות על-מנת למנוע את העוול ולסייע במיצוי כל הזכויות.

ייצוג בוועדות הרפואיות של משרד הביטחון

 

ישנם שני סוגים של ועדות רפואיות שפועלות במסגרת משרד הביטחון: הדרג הראשון הוא ועדות מחוזיות שבהן יושב רופא אחד, והדרג השני נקרא "ועדה עליונה" שכוללת לפחות 3 רופאים.

כל מי שמוזמן לוועדות אלה רשאי להביא אדם מטעמו שייצג אותו – מומלץ כמובן להיעזר בעורך דין משרד הביטחון שתחום המומחיות שלו הוא תביעות מול משרד הביטחון. עורך הדין מוסמך להציג את תמונת המצב העדכנית בפני הוועדה ולענות על שאלות חבריה. בנוסף מתבצעת בדיקה רפואית או נפשית, בהתאם לנסיבות. לאחר מכן הוועדה מחליטה האם האדם זכאי לנכות ואם כן האם היא זמנית או לצמיתות ומהם אחוזי הנכות.

על החלטת ועדה רפואית מחוזית ניתן להגיש ערעור שיידון בפני הוועדה העליונה. פרק הזמן האפשרי לערעור הוא 45 ימים ממועד קבלת ההודעה של קצין התגמולים. במקרים מסוימים תינתן אורכה של 60 ימים, ובנסיבות מיוחדות עוד תוספת של חודש.

התרומה של עורך דין משרד הביטחון למי שנדרש להתייצב בפני ועדה רפואית כוללת הכנה להליך, איסוף מסמכים שרצוי להציג בפני רופאי הוועדה וכאמור גם נוכחות אקטיבית לצד האדם כשהוא עובר את הוועדה הרפואית.

עבור אילו מחלות ניתן לתבוע את משרד הביטחון?

 

אנשי קבע שחלו במהלך השירות יכולים לתבוע את משרד הביטחון או את המוסד לביטוח לאומי. ההבחנה היא בהתאם לסוג המחלה – משרד הביטחון מטפל רק באנשי קבע שלקו במחלה שמוגדרת "מחלת שירות" (במקרים האחרים יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי בגין "מחלת מקצוע".

מחלת שירות היא מחלה שנגרמה עקב חשיפה לקרינה (מייננת או אינפרה אדומה), חשיפה לחומרים מסוכנים, או חשיפה למוצרי דם או נוזלי גוף במהלך טיפול בתנאי שדה שהובילה למחלה מדבקת.

תביעות נזיקין ורשלנות בגין אירוע שהתרחש במהלך השירות הצבאי

 

גם כשהסיבה לתביעה היא רשלנות שהובילה לפגיעה באיש או אשת קבע, הגוף שאותו תובעים עשוי להיות משרד הביטחון או המוסד לביטוח לאומי. בהתאם חשוב לפנות לעורכי דין מנוסים שיודעים כיצד להתנהל גם מול משרד הביטחון וגם מול הביטוח הלאומי.

בין המקרים שבהם ניתן לתבוע פיצוי בגין רשלנות: רשלנות רפואית, מפגע בבסיס צה"ל (בור ללא סימון ברור, מדרגות לא יציבות), התעללות של מפקדים (שיצרה למשל פגיעה נפשית ולפעמים גם פיזית), תנאי שירות קיצוניים ועוד.

כשמוגשת תביעת נזיקין הפיצוי עשוי לכלול סעיפים כמו הפסדי השתכרות, סבל, עוגמת נפש, צורך בקבלת עזרה מצד שלישי ועוד. עורך דין משרד הביטחון עם ניסיון רלוונטי יודע כיצד לתבוע – ולקבל – פיצוי מקסימלי.

 

הכרה במשפחות שכולות בעזרת עורך דין משרד הביטחון

 

ישנם 3 מצבים שבהם משרד הביטחון מכיר במשפחה כשכולה:

א. חייל שנהרג בפעילות מבצעית או במהלך מלחמה.

ב. חייל שנפטר תוך כדי שירות צבאי, וכשסיבת המוות אינה ברורה.

ג. אדם שהוכר כנכה צה"ל ונפטר עקב אותה נכות.

חשוב להדגיש כי ישנם גם מקרים שבהם הזיקה בין הנכות למוות אינה ישירה, אבל קיימת, ומשרד הביטחון מכיר גם בהם – למשל מי שעקב פוסט טראומה התמכר לעישון, חלה בסרטן הריאות ומת מהמחלה.

מצד שני ישנם גם מקרים שבהם ללא מעורבות עורך דין משרד הביטחון מסרב להכיר במשפחה כשכולה ולהעניק לה את הזכויות הקבועות בחוק. במקרים אלה לניסיון של עורכי הדין יש תפקיד מרכזי בסיכויי הצלחת ההליך המשפטי מול המשרד.

חשיבות הייצוג של עורך דין משרד הביטחון

 

ישנם לא מעט מקרים שבהם בזכות עצם ההתנהלות עם עורך דין משרד הביטחון מגלה קשב רב יותר לתובעים, כך שסיכויי קבלת המענה החיובי הופכים לגבוהים יותר.

באופן טבעי ישנה חשיבות גם לאופן הייצוג. עורכת הדין אימבר גולן פרטוש וצוות המשרד שייסדה אמונים על התנהלות נחושה ומקצועית גם מול גופים חזקים ובפרט מול משרד הביטחון. הניסיון הרב בתחום ספציפי זה תורם גם הוא למיקסום הסיכוי להגיע לתוצאות המבוקשות. השירות ניתן בזמינות גבוהה, דיסקרטיות מלאה וכן מתוך יושרה מוחלטת – כך שעוד לפני היציאה לדרך תקבלו תמונת מצב מפורטת לגבי סיכויי ההצלחה.

עורך דין משרד הביטחון

לכתבה של עו"ד אימבר גולן פרטוש בכלכליסט על תביעות משרד הביטחון >>>

כתבה כלכליסט משרד הביטחון

 

שאלות נפוצות בנושא

על-מנת לקבל הכרה כנכה צה"ל, יש להגיש תביעה עד 3 שנים ממועד השחרור מהשירות הצבאי שבמהלכו התרחשה הפגיעה הרלוונטית. בנסיבות מסוימות יטופלו גם תביעות שהוגשו במועד מאוחר יותר, וזאת בתנאי שהעיכוב לא פוגע ביכולת לברר את הקשר בין הפגיעה לבין המצב הרפואי העכשווי. תנאי נוסף הוא שבמהלך פרק הזמן הנוסף לא נגמרה החמרה במצב.

כן, פגיעה מכל סוג שהוא במהלך יום גיבוש לאחת מיחידות צה"ל מטופלת באופן דומה לפגיעות במהלך השירות הצבאי. במקרים אלה כדאי במיוחד להיעזר בשירות של עורכי דין משרד הביטחון כדי להבטיח את מיצוי הזכויות.

כן. הצבא מחויב להעניק לכל חייל טיפול רפואי נאות. זלזול בתלונות של חייל שכתוצאה ממנו נגרם לחייל נזק של ממש, ואפילו נכות קבוע, הוא עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

כן. משרד הביטחון מטפל גם כשהחבלה נגרמה לחייל (בקבע או בסדיר) בדרכו אל הבסיס או בדרך חזרה מהבסיס הביתה. בחלק מהמקרים גם חבלה במהלך חופשה מאושרת מאפשרת לתבוע את משרד הביטחון – מומלץ להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון.

ההחלטה היא בהתאם לאחוזי הנכות שקבעה הוועדה הרפואית. עבור נכות בשיעור של 10-19% ישולם מענק חד-פעמי, ועבור נכות של 20% או יותר תשולם קצבה חודשית. נכות של 20% ומעלה מקנה גם זכאות לשיקום על חשבונו של משרד הביטחון, מימון לימודים והטבות נוספות.

מי שמוכר כנכה צה"ל זכאי לשורה ארוכה של הטבות. ביניהן: הנחה בחשבונות החשמל והמים, הנחה בארנונה, פטור ממס הכנסה (במקרים של נכות בשיעור 100%), תג חנייה, הנחות בתחבורה הציבורית, סיוע בהתאמת דיור (כשישנה מגבלה בניידות) ועוד. חלק מהשירות של עורך דין משרד הביטחון הוא מתן מידע מקיף אודות כל האפשרויות, וסיוע במימושן.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר​
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם! או חייגו למס': 077-804-3544
לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
לפוסטים נוספים בנושא
מי זכאי לקצבת נכה צהל

חוק הנכים מאפשר לכל אדם שנפגע בשירות חובה, קבע או מילואים, כמו גם בשירותו במשטרה, בשב"ס ויחידות בטחוניות נוספות – להגיש תביעה להכרה בנכה צה"ל

קרא עוד »
אחוזי נכות משרד הביטחון

אחוזי נכות משרד הביטחון הם כלי חשוב המאפשר לחיילים ומשרתי כוחות ביטחון שנפגעו בגופם או בנפשם במהלך שירותם, לקבל פיצויים כספיים והטבות נוספות. בשורות הבאות

קרא עוד »
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן