לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון

רבים מחיילי צה"ל מתמודדים כעת עם חרדות וטראומה קשה בעקבות אירועי מלחמת "חרבות הברזל". אף שרבים אינם מודעים לכך – גם עבור חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון אפשרית. הגשת תביעת נכות נפשית לאגף שיקום במשרד הביטחון יכולה לאפשר הכרה בחייל כנכה צה"ל בעל אחוזי נכות. מעמד זה יכול לזכות את הנפגע בפיצויים, בשירותי שיקום וסיוע נפשי במימונו של משרד הביטחון ובהטבות נוספות שמגיעות למי שהוכר כנכה צה"ל. במדריך הבא נסקור את הזכויות הנ"ל ואת חשיבות הסיוע המשפטי להשגתן.

 

על הזכות של חייל שסובל מחרדות וטראומה להגשת תביעה למשרד הביטחון

אנשים רבים סבורים כי הכרה בנכה צה"ל אפשרית רק עבור חיילים שנפצעו פיזית במסגרת שירותם הצבאי. אולם חשוב לדעת כי גם עבור חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון אפשרית בהחלט. בתקופה הנוכחית מודעות לאפשרות להגיש תביעת נכות למשרד הביטחון בגין נכות נפשית, היא חשובה מתמיד. שכן, בעקבות אירועי השביעי באוקטובר ומבצע חרבות ברזל – רבים הם משרתי כוחות הביטחון הסובלים מתסמיני חרדה ופוסט טראומה שפוגעים בצורה משמעותית ביכולתם לתפקד, ועלולים ללוות אותם גם לטווח הארוך. במצב זה, חיוני לדעת על הזכאות להגשת תביעה לאישור אחוזי נכות בגין נכות נפשית, לקצין תגמולים במשרד הביטחון כדי לקבל פיצוי על הפגיעה וסיוע במימון טיפולים נפשיים משקמים. 

 

אילו פיצויים לחייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון תשיג?

חייל הסובל מפגיעה נפשית בצל אירועי המלחמה, יכול לקבל תגמולי נכות בהגשת תביעת נכות למשרד הביטחון, לפי הפירוט להלן

עד 9 אחוזי נכות

ללא זכאות לפיצויי נכות כלל ממשרד הביטחון.

מ- 10 ועד 19 אחוז נכות

זכאות לפיצויי בדמות מענק נכות חד פעמי מסכום של 57,353 ש"ח ל- 10 אחוז נכות ועד 216,933 ש"ח עבור 19 אחוזי נכות.

מ- 20 אחוזי נכות והלאה

החייל זכאי לתגמול חודשי בסכום שבין 1,062 ל- 7,435 שקלים בחודש. 

כמו כן, ישנו גם תגמול כספי ראשוני שישולם על ידי משרד הביטחון, שחלקו בא על חשבון התגמולים שהנפגע יקבל בהמשך הדרך כמענק נכות חד פעמי או כתגמולי נכות חודשיים. 

 

האם עבור חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון מזכה בהטבות נוספות?

ישנן זכויות נוספות ש שסובל מחרדות וטראומה בעקבות מלחמת חרבות הברזל, יכול לקבל, לרבות החזרים תמורת הוצאות רפואיות, עזרה בכיסוי ההוצאות של קרובי משפחתו שליוו אותו במידה שאושפז בבית החולים בעקבות האירועים ועוד. זאת ועוד – לחיילים שלקו בהלם קרב (פוסט טראומה) או פגיעות חרדה אחרות, עשויות להיות זמינות גם הטבות נוספות, כמו אפשרות לקבל טיפולים נפשיים על חשבונו של משרד הביטחון. זאת לצד סוגים נוספים של שירותי סיוע שהיקף הזכאות להם מותנית בדרגת הנכות שנקבעה לחייל בוועדה הרפואית מטעם משרד הביטחון. 

 

איך מתבצעת עבור חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון?

ראשית התהליך להגשת תביעת נכות למשרד הביטחון מטעם חייל שלקה בהפרעת דחק פוסט טראומטית ו/או פגיעות חרדה אחרות בעקבות שירותו, בהגשת טופס תביעה להכרה בדרגת נכות לנכי צהל לגוף הנקרא קצין התגמולים במשרד הביטחון. יש לצרף לטופס התביעה תצהיר המכיל פירוט של האירועים אשר הובילו לפגיעה הנפשית של החייל. בנוסף לכך חשוב לצרף גם חוות דעת פסיכיאטרית או פסיכולוגית מקצועית מגורם מוסמך.

בהמשך להגשת התביעה, החייל ייקרא להיבדק מול גורם מקצועי מטעם משרד הביטחון אשר יבדוק אם קיים קשר סיבתי מובהק בין החרדה או הטראומה שהוא מדווח עליהן ובין האירועים שאליהם נחשף בשירותו הצבאי.

הוועדה הרפואית במשרד הביטחון תבחן את חומרת הפגיעה הנפשית לחייל ולפיה תקבע מה יהיה שיעור הנכות שיוכר לו. בהתאם לדרגת הנכות הזו, יוגדרו הזכויות המגיעות לחייל ממשרד הביטחון והיקפן, לרבות פיצויים על נכות נפשית וסל שיקום.

 

לסיכום

בסקירה לעיל פירטנו את עיקרי הזכויות הזמינות לחייל שסובל מחרדות וטראומה בהגשת תביעה למשרד הביטחון. אם אתם זקוקים לסיוע בהגשת תביעתכם, בהכנה לוועדה הרפואית או בהגשת ערעור, דעו שצוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כאן לשירותכם. 

חייל שסובל מחרדות וטראומה – הגשת תביעה למשרד הביטחון

חיילים רבים בישראל, סובלים או עתידים לסבול מחרדות וטראומה כתוצאה מחשיפה לאירועים הטראומטיים של מבצע חרבות ברזל. הסימפטומים הנפוצים של הפגיעות הללו, הם סיוטים, פלשבקים, בעיות ריכוז, קשיי שינה, עוררות מוגברת, רגישות לקולות ומראות מסוימים, פוביות וקשיים נוספים בתפקוד היומיומי. הופעת סימפטומים אלו בהחלט מצדיקה הגשת תביעת נכות נפשית למשרד הביטחון.

חייל הסובל מבעיות נפשיות עקב שירותו הצבאי זכאי לפנות לקצין תגמולים במשרד הביטחון ולהגיש תביעה להכרה כנכה צה"ל לצורך הכרה בדרגת נכות נפשית וקבלת פיצויים, הטבות ושירותי סיוע נפשי בסבסוד משרד הביטחון.

  • עד 9 אחוזי נכות – ללא זכאות לפיצוי כספי ממשרד הביטחון.
  • מ- 10 ועד 19 אחוז נכות – זכאות לפיצוי כספי חד פעמי החל מ- 57,353 ש"ח ל- 10 אחוז נכות ו- 216,933 ש"ח עבור 19 אחוזי נכות.
  • מ- 20 אחוזי נכות והלאה – השוטר בעל הנכות הנפשית יהיה זכאי לקצבה חודשית שנעה בין 1,062 ו- 7,435 שקלים לחודש.

על החייל להגיש טופס תביעה מקוון הנקרא בקשה "בקשה להכרת זכות בגין מחלה". יש למלא במדויק את פרטי הנכות, מועדי האירועים, הנזק הנפשי ולצרף חוות דעת מגורם מוסמך בתחום בריאות הנפש התומכת בכך.

כשהתביעה מגיעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון, היחידה בודקת אותה וקובעת אם יש מקום להעבירה להמשך בחינה בוועדה הרפואית של משרד הביטחון או לדחותה על הסף. במידה והמשך טיפול בתביעה אושר, הנפגע מוזמן להופיע בוועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות. שם הוא נדרש לפרט את תסמיני הפגיעה הנפשית, הטיפול שקיבל ומסמכים רפואיים כחוות דעת מפסיכולוג / פסיכיאטר התומכת בטענותיו.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן