לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

במהלך השירות הצבאי, במיוחד ביחידות לוחמות ותומכות לחימה, חיילים רבים עלולים להיפצע או לחלות. חוק הנכים ותקנות הנכים מאפשרים לכל מי שנפגע בשירות חובה או שירות קבע, וכן במילואים, במשטרה, בשירות בתי הסוהר וביחידות נוספות – להגיש בקשה להכרה כנכה במשרד הביטחון, על מנת לקבל טיפול רפואי, פיצויים והטבות שונות בעקבות הפגיעה.

 

על התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל או נכה משרד הביטחון

באופן כללי, הגשת תביעת פיצויים של חייל או משרת כוחות הביטחון, בין שמדובר על תביעה המוגשת בגין נכות נפשית או בגין פגיעה גופנית, מתחילה בהגשת טופס תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון, בצירוף תיעוד רפואי ותצהיר המפרט את נסיבות הפגיעה.

לאחר מכן, הנפגע נבדק על ידי רופא מומחה מטעם קצין התגמולים שבודק האם יש קשר סיבתי בין הנכות לשירות הצבאי.

לבסוף, הנפגע מופיע בפני ועדה רפואית שקובעת את דרגת נכותו על פי חומרת הפגיעה או הפגיעות שבהן הוא לוקה. זהו הבסיס לקביעת זכאותו של התובע לפיצויים ממשרד הביטחון והיקף התשלומים שישולמו לו.

 

מהם סכומי הפיצויים שמניב התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל?

חוק הנכים מאפשר למי שנקבע שפגיעתו נגרמה במהלך ובעקבות השירות, לקבל גמלה חודשית קבועה או מענק נכות חד פעמי, בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לו במסגרת התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל.

גובה התגמולים הוא בהתאם לפירוט מטה:

  • לנכה צה"ל בדרגת נכות 20% ומעלה – משולם תגמול חודשי בסכום הנע בין 1,062 ₪ ל- 7,434 ₪ לחודש (נכון לשנת 2023) כתלות בשיעור הנכות ומועד הגשת התביעה.
  • לנכה צה"ל בדרגת נכות של 10%-19%– משולם מענק נכות חד פעמי בין 57,353 ₪ ל- 216,932 ₪ (נכון לשנת 2023).

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל ב"מסלול הירוק"

אנשי כוחות הביטחון וצה"ל שנפגעו במבצע "חרבות ברזל" זכאים להגיש תביעה למשרד הביטחון במסלול מזורז ומקוצר, הידוע בשם "המסלול הירוק". מסלול זה מאפשר הגשת תביעה מהירה לאחר פגיעה באירוע מבצעי, במקרים בהם האבחנה ברורה, כולל פציעה פיזית או נפשית כגון פוסט-טראומה, הפרעת חרדה והפרעות נוספות בעקבות אירועי המלחמה.

 

האם יש מגבלת זמן לביצוע התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל?

ברוב המקרים ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצוי ממשרד הביטחון, במשך עד 3 שנים ממועד השחרור משירות צבאי, אלא אם מדובר במחלה שעבורה קבע שר הביטחון במסגרת התקנות, תקופת התיישנות שהיא ארוכה יותר.

יחד עם זאת, גם במקרים חריגים של הגשת תביעה לפיצויים בחלוף 3 שנים, התביעה עשויה להתקבל בהינתן נסיבות מסוימות. בהתאם לזאת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון, שכן לעיתים ניתן למצות את פוטנציאל התביעה גם במקרים כאלה. 

במשרדנו כל מקרה נבדק לגופו על מנת לבחון האם ניתן לתבוע, מה סיכויי ההצלחה בתיק וכמה פיצויים התביעה עשויה להניב.

 

חשיבות הליווי המשפטי לאורך התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל 

קבלת הכרה כנכה צה"ל יכולה לאפשר קבלת טיפול רפואי, שירותי שיקום וסיוע כלכלי ממשרד הביטחון. מאחר שהליך התביעה כנגד משרד הביטחון הוא לעיתים מסורבל ועתיר בירוקרטיה, מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה שיטפל בהגשת התביעה, ייצוג בוועדות הרפואיות ובהשגת ההכרה המלאה במעמדו של הנפגע כנכה צה"ל או כוחות הביטחון. הסיוע המקצועי מגדיל את הסיכויים להצלחת התביעה, מקצר את משך ההליך ומבטיח קבלת פיצוי הולם לפי הזכויות המגיעות לפרט כחוק.

 

לסיכום

אם אתם זקוקים להכוונה לקראת התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל או נתקלים באי אלו קשיים במימוש זכויותיכם לפיצויים והטבות ממשרד הביטחון, בשל פגיעותיכם, דעו כי משרדנו כאן עבורכם.

צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ידאג ללוות אתכם לאורך כל ההליך בצורה מקצועית, אנושית ואמינה. פנו אלינו כעת ונדאג לתאם עבורכם שיחת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון שיוכל להילחם על זכויותיכם.

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

אזרחים ותושבים שהם נפגעי טרור יכולים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי וגופי ביטוח פרטיים, בעוד שמשרתי כוחות הביטחון שנפגעו צריכים לתבוע את קצין התגמולים במשרד הביטחון – הגורם האחראי על זכויותיהם ומתן פיצוי והטבות במקרים של פגיעה במסגרת השירות הצבאי / בטחוני או בעקבותיו.

התגמולים ישולמו ממועד השחרור משירות צבאי, במידה והתביעה הוגשה תוך שנה אחת ממועד זה. אם התביעה הוגשה לאחר יותר משנה מהשחרור, התגמולים ישולמו רק ממועד הגשת התביעה ואילך.

  • עד 9 אחוזי נכות – אין פיצוי כספי בכלל ממשרד הביטחון.
  • מ10 ועד 19 אחוז נכות – מקבלים פיצוי חד פעמי שמתחיל ב- 57,353 ש"ח ל – 10 אחוז נכות ו- 216,933 ש"ח עבור 19 אחוזי נכות.
  • מ- 20 אחוזי נכות והלאה – יקבל השוטר בעל הנכות קצבה חודשית בסכום שנע בין 1,062 ועד 7,435 שקלים לחודש כתלות באחוזי הנכות שנקבעו עבורו. 

בהחלט כן! חיילי סדיר, קבע ומילואים כאחד, עלולים לסבול מפגיעות נפשיות כתוצאה מהחשיפה ללחצים ולסיכון החריג שהציבה בפניהם המלחמה. הפגיעה הנפוצה ביותר היא פוסט טראומה. עם השחרור, ניתן לתבוע את משרד הביטחון במקביל לתביעת הביטוח הלאומי, ולבקש הכרה כנכי צה"ל על בסיס חוק הנכים. יש לבסס את התביעה באמצעות חוות דעת פסיכיאטרית שתוכיח את הקשר בין השירות הצבאי לבין התפרצות ההפרעה.

נכה צה"ל שמצבו הוחמר במהלך המלחמה הנוכחית, נדרש להגיש תביעה נוספת על החמרת מצב. תביעת החמרה יכולה להביא להגדלת אחוזי נכות שנקבעו במקור, ולשיפור גובה הפיצויים, בהתאם למצב הרפואי העדכני. אולם ניתן לתבוע פיצויים בגין החמרה אך ורק לגבי איברים שכבר הוכרו בתביעה הראשונה. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן