לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון

ועדה רפואית הפועלת מטעם משרד הביטחון היא הגוף המוסמך לקבוע את שיעור הנכות הרפואית של חיילים ומשרתי כוחות ביטחון שנפגעו פיזית או נפשית במסגרת שירותם או בעקבותיו. בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו על ידי הוועדה, יהיו זכאים התובעים לזכויות והטבות שונות המיועדות לנכי צה"ל ונכי משרד הביטחון. קל להבין כי להחלטות הוועדה השלכות מרחיקות לכת, ומכאן החשיבות העצומה של ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון בידי עו"ד מנוסה. 

 

על סמכויותיה של הוועדה הרפואית במשרד הביטחון וחשיבותה החלטותיה

הבדיקה בוועדה הרפואית היא שלב מכריע ביותר בתביעה נגד משרד הביטחון. היא זו שקובעת את אחוז הנכות על פי התקנות והפסיקה, ולפיו נגזרות זכאות התובע לטיפול רפואי, שיקום, גמלאות והטבות שונות.

ככל שמצבו של הנבדק נתפס כקשה יותר בעיני הוועדה, כך ייקבע לו אחוז ליקוי גבוה יותר. משך הבדיקה בוועדה קצר ביותר, לכן חיוני להגיע עם טיעונים ומסמכים רלוונטיים שיאפשרו לרופאים לקבל תמונת מצב מדויקת ולקבוע נכות בדרגה הולמת לנבדק.

במקרה של פגם בהליך או החלטה שגויה לגבי מצב התובע, ניתן להגיש ערעור בפני ועדה רפואית עליונה מטעם משרד הביטחון.

 

זימון לוועדה הרפואית במשרד הביטחון – הבסיס לקביעת דרגת הנכות לנכה צה"ל

לאחר שמשרד הביטחון הכיר בקשר הסיבתי שבין החבלה או המחלה של החייל או משרת כוחות הביטחון, לבין השירות הצבאי או הביטחוני שלו, התובע יוזמן להופיע בפני ועדה רפואית שתקבע את אחוז הנכות שלו. התובע יקבל זימון בדואר ובמסרון לטלפון הנייד, שבו יפורטו מועד הוועדה, מקומה ורשימת מסמכים שעליו להביא איתו.

 

איך כדאי להיערך להופעה בפני הוועדה הרפואית לקביעת נכות במשרד הביטחון?

מכיוון שאחוז הנכות הוא שקובע את גובה הפיצויים וההטבות, חשוב שהוועדה תקבל מהתובע תמונת מצב ברורה ככל האפשר על מצבו של התובע, כדי שתוכל להגיע למסקנות הוגנות ומהימנות, בפרק הזמן הקצר העומד לרשותה. על כן, מומלץ לתובע להכין מראש את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולגבש רשימה של המגבלות היומיומיות שחווה כתוצאה מהנכות, ולהגיע עם אלו לדיון בוועדה.

 

האם נדרש ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון או שניתן להגיע עצמאית?

התובע יכול להופיע בוועדה לבד או להיות מיוצג על ידי עורך דין שילווה אותו לחדר הוועדה. אולם חשוב לדעת כי לבחירה בייצוג משפטי מקצועי, תרומה רבה לסיכויי ההצלחה של התביעה.

עו"ד המספק שירותי ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון, מסייע לתובעים לא רק להיערך מראש עם המסמכים הרלוונטיים להוכחת רמת המוגבלות שפגיעותיהם מסבות להם בוועדה, אלא גם להתכונן ראוי למעמד ולשאלות שעשויות לעלות בו. כמו כן, נוכחות של עורך דין בוועדה הרפואית מסייעת כשלעצמה, להציג את עניינו של התובע בצורה קוהרנטית ומשכנעת יותר, והודות לכך – ממקסמת את סיכוייו להשיג הכרה באחוזי נכות גבוהים יותר מצד הוועדה הרפואית במשרד הביטחון.

 

המפתח להצלחה בוועדה הרפואית של משרד הביטחון

אחוז הנכות שייקבע בוועדה ישפיע ישירות על גובה הפיצויים וההטבות להם זכאי הנבדק. לכן, מדובר בשלב מכריע וחשוב בתהליך. מנגד, הגעה ללא מוכנות נאותה לוועדה עלולה להוביל לקביעת אחוז נכות שגוי ולאובדן זכויות. לאור זאת, על הנבדק להגיע עם הבנה ברורה של מצבו הרפואי, המבוססת על בירור מעמיק של הנזקים שנגרמו לו ולדעת להציג בנוכחות חברי הוועדה, תלונות אמינות ורלוונטיות לסוג הנכות שהוא לוקה בה.

כמו כן, יש להציג בפני הוועדה מסמכים עדכניים מרופאים מומחים. מכיוון שמשך הבדיקה קצר, חשוב להציג את המידע באופן תמציתי וממוקד. רק כך תוכל הוועדה לקבוע נכות מקסימלית שתניב עבורכם תגמולי נכות בסכומים משמעותיים ומגוון הטבות נלוות.

 

מה החשיבות של ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון למימוש זכויות התובע?

ייצוג משפטי בוועדה הרפואית של משרד הביטחון חשוב מספר סיבות:

  1. הכנה יסודית לוועדה – עורך הדין ידריך את התובע כיצד להתכונן בצורה מיטבית לוועדה, באילו מסמכים וראיות להצטייד ומהו הנקודות החשובות להעלות בפני הוועדה.
  2. ייצוג מקצועי בדיון בוועדה – נוכחות של עורך דין מקצועי בוועדה עשויה להשפיע על חבריה ולמנוע מצב שבו התובע יתקשה להציג את עמדתו כראוי.
  3. ערעור במקרה הצורך – אם אחוז הנכות שנקבע אינו משקף נכונה את מצבו של התובע, או שנפל פגם מנהלי בהליך שהתנהל בוועדה, עורך הדין יוכל לסייע בהגשת ערעור ובניהול ההליך המשפטי הנדרש לתיקון ההחלטה.
  4. מיצוי מלא של זכויות – ייצוג משפטי איכותי מבטיח שהתובע יקבל בסופו של דבר את מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לו על פי חוק.

בקצרה, הייצוג המשפטי חיוני להבטחת תוצאה הוגנת וצודקת עבור התובע ולכן לא כדאי לוותר עליו.

 

לסיכום

הוועדה הרפואית של משרד הביטחון היא שלב מכריע בקביעת הזכאות לפיצויים, גמלאות ושירותים נוספים. עבור רבים, יכולתם להוכיח את מצבם הרפואי בפני הוועדה ולקבל את מלוא הזכויות תלויה בשירותי ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון הניתנים בידי משרד עו"ד מקצועי ועתיר ניסיון. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה בליווי תובעים בוועדות רפואיות צבאיות ויודע להביא לתוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיו. אם אתם מעוניינים בליווי משפטי והכנה אפקטיבית לקראת הדיון שלכם בוועדה, פנו עוד היום להתייעצות עם משרדנו.

ייצוג בוועדה רפואית משרד הביטחון

הוועדה הרפואית היא גוף הפועל מטעם משרד הביטחון ותפקידו לקבוע עבור כל תובע/נכה את אחוז הנכות שלו. זוהי קביעה מכרעת, שכן בהתאם לשיעור שייקבע יקבל התובע את מלוא הזכויות והתגמולים המגיעים לו על פי חוק – החל מפיצוי כספי וכלה בהטבות שונות כגון סיוע בשיקום, רכישת אביזרים רפואיים, הנחות בארנונה ועוד. ככל שאחוז הנכות שייקבע גבוה יותר, כך יגדלו התגמולים. לפיכך, זוהי הכרעה בעלת משמעות רבה עבור התובעים.

התנאי המקדים לזימון תובע בפני הוועדה הרפואית של משרד הביטחון, הוא הכרה של המשרד בקיומו של קשר סיבתי בין הנזק הרפואי שנגרם לתובע לבין שירותו הצבאי. רק לאחר שמשרד הביטחון שוכנע כי הנכות אכן נגרמה עקב ובמהלך השירות, יוזמן התובע לבדיקה בוועדה – שתקבע את אחוז הנכות שיוכר לו.

התובע נדרש להציג בפני הוועדה תעודה מזהה ומסמכים רפואיים עדכניים. לאחר מכן, עורך הדין שלו אם ישנו כזה, ישמיע טיעונים משפטיים ורפואיים התומכים בקביעת נכות גבוהה. בשלב הבא מציג התובע את מצבו הרפואי ותלונותיו הנובעות מהנכות. לאחר מכן הוא עובר בדיקה רפואית גופנית על ידי רופא הוועדה. בתום הבדיקה מסתיימת ישיבת הוועדה והתובע עוזב את החדר.

כן. ניתן לערער על החלטת ועדה רפואית מחוזית בפני הוועדה הרפואית העליונה. יש להגיש את הערעור בכתב ליושב ראש הוועדה, תוך 45 ימים ממועד קבלת הודעת ההחלטה. על הכרעת הוועדה העליונה ניתן לערער שוב רק בסוגיות משפטיות, וזאת בפנייה לבית המשפט המחוזי.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן