לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

חייל מילואים שסובל מחרדות וטראומה – תביעה למשרד הביטחון

על רקע אירועי "חרבות ברזל" חיילי מילואים רבים מתמודדים בימים אלו עם קשיים נפשיים חמורים, כדוגמת פגיעות חרדה, פוסט טראומה ועוד. בנסיבות אלו יש להגיש לצורך קבלת סיוע כלכלי ונפשי לטובת חייל מילואים שסובל מחרדות וטראומה – תביעה למשרד הביטחון. תביעה זו מוגשת אל אגף השיקום שבמשרד הביטחון ואישורה מאפשר קבלת אחוזי נכות שיכולים לזכות את הנפגע בפיצוי כספי, שירותי סיוע ושיקום מסובסדים ושלל הטבות נוספות המגיעות לנכי צה"ל ומשרד הביטחון. במאמר זה נפרט עוד על הזכויות הללו ועל תרומתו של סיוע משפטי מקצועי לשיפור הסיכויים למימושן.

 

מתי כדאי לחייל מילואים הסובל מחרדות וטראומה לשקול הגשת תביעה למשרד הביטחון?

משרתי מילואים רבים בישראל, סובלים או יסבלו בעתיד, מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), דיכאון והפרעות חרדה נוספות, כתוצאה מחשיפה לאירועים טראומטיים במלחמת חרבות ברזל. התסמינים השכיחים לפגיעות נפשיות אלו, כוללים סיוטים, פלאשבקים, קשיי שינה, קשיי ריכוז, פוביות, עוררות מוגברת, רגישות לרעשים ומראות מסוימים ושאר קשיים בתפקוד היום-יומי.

חשוב לדעת שבהתעורר קשיים כאלו, חייל מילואים הסובל מבעיות נפשיות עקב שירותו הצבאי זכאי לפנות לאגף השיקום במשרד הביטחון ולהגיש תביעה להכרה כנכה צה"ל לצורך קביעת אחוזי נכות וקבלת פיצוי כספי, הטבות שונות ושירותי סיוע נפשי במימון משרד הביטחון.

 

באילו זכויות עבור חייל מילואים שסובל מחרדות וטראומה – תביעה למשרד הביטחון עשויה לזכות?

באמצעות תביעה זו ניתן לקבל תגמולי נכות חודשיים או מענק נכות חד פעמי ממשרד הביטחון, החזר על הוצאות רפואיות והוצאות של קרובי משפחה ומגוון הטבות נלוות, כתלות בדרגת הנכות שתיקבע לתובע. בנוסף לכך, חיילי מילואים שנפצעו במלחמה, זכאים גם לקבל פיצוי ראשוני ממשרד הביטחון. זהו למעשה מענק ראשוני שיקוזז מתגמולי הנכות שמשרד הביטחון ישלם בכפוף לאישור תביעת הנכות של חייל המילואים בהמשך הדרך.

בנוסף, התובע זכאי לבקש גם תגמולי טיפול רפואי (תט"ר) – קצבה כספית זמנית שמשרד הביטחון ישלם לו עד לקבלת החלטה סופית בתביעתו.

לצד התט"ר למשרת המילואים מומלץ לבקש במסגרת הגשת התביעה שיופק עבורו אישור טיפול רפואי (אט"ר) במשרד הביטחון, אשר יאפשר לו לקבל מימון לטיפולים נפשים מטעם אגף השיקום במשרד הביטחון. 

 

כיצד ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון במסלול מקוצר?

במידה והבעיה הנפשית נגרמה מאירוע טראומטי במהלך הלחימה או פעילות מבצעית, מומלץ לציין זאת במפורש בטופס התביעה. הדבר יאפשר לתביעה לעבור ב"מסלול ירוק" – הליך טיפול מזורז ויעיל יותר בזכויות שנועד לאפשר לחיילי מילואים הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית לממש את זכויותיהם במשרד הביטחון בהקדם. 

 

כיצד סיוע משפטי מקצועי יכול לעזור לחייל מילואים שסובל מחרדות וטראומה בהגשת תביעה למשרד הביטחון?

ישנן מספר דרכים שבהן סיוע משפטי מקצועי יכול לעזור לחייל מילואים הסובל מחרדות וטראומה בהגשת תביעה למשרד הביטחון:

  1. ייעוץ משפטי בנוגע לזכויות הנפגע תחת חוק הנכים וחוקים רלוונטיים אחרים: עורך דין מקצועי יכול לייעץ לגבי התהליך המשפטי הנדרש והמסמכים שיש להגיש.
  2. סיוע באיסוף ותיעוד ראיות רפואיות: עורך הדין יכול לסייע בהשגת סיכומי מחלה, חוות דעת מומחים ומסמכים נוספים התומכים בתביעה.
  3. ליווי אישי בכל שלבי הגשת התביעה מול משרד הביטחון: הדבר יכול לצמצם מתח וחרדה אצל הנפגע בהתמודדות עם הבירוקרטיה.
  4. ייצוג משפטי בוועדות רפואיות ובבתי המשפט במידת הצורך: עורך הדין יכול לשאת בחלק מעול הבירוקרטיה וההתדיינות המשפטית במקום הנפגע וללוות אותו בדיונים כדי להבטיח שקולו יישמע כראוי.
  5. שיפור סיכויי ההצלחה בתביעת משרד הביטחון: מקסום הסיכויים לקבלת פיצוי הולם עבור חייל המילואים בהתאם לפגיעותיו.‏

 

לסיכום

במאמר זה שטחנו בקצרה את הזכויות העומדות לרשות חיילי מילואים שנפגעו מחרדות וטראומה בצל אירועי המלחמה. אם אתם מבקשים לקבל סיוע בהגשת תביעתכם למשרד הביטחון בגין פגיעותיכם הנפשיות, או עזרה בהתמודדות עם התהליך עצמו – צוות משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש יתכבד לעמוד לרשותכם. הייעוץ הראשוני למשרתי מילואים המתמודדים עם פגיעות ממבצע חרבות ברזל, מוצע במשרדנו ללא עלות. אל תהססו לפנות לעזרה.

חייל מילואים שסובל מחרדות וטראומה – תביעה למשרד הביטחון

חשוב לפנות לאגף השיקום במשרד הביטחון בהקדם האפשרי על מנת להבטיח טיפול מהיר ויעיל בבעיות הנפשיות שנגרמו לחייל המילואים בעקבות שירותו הצבאי.

יש לכלול בתביעה תצהיר מפורט המתאר את נסיבות השירות והאירועים שגרמו לפגיעה הנפשית. כמו כן, כדאי להוסיף הצהרות ועדויות של חיילים אחרים שנכחו באותם האירועים ויכולים לאשר את שהתרחש.

לאחר הגשת התביעה להכרה בחייל מילואים אשר נפגע נפשית מאירועי הלחימה, בחזקת נכה צה"ל,  התובע מוזמן להתייצב בפני ועדה רפואית שקובעת מה דרגת הנכות שתוכר עבורו. בשלב הזה, מומלץ ביותר להיעזר בעו"ד מנוסה בתחום שלו ניסיון עשיר בייצוג חיילים נפגעי נפש בוועדות לקביעת נכות במשרד הביטחון. ייצוג משפטי הולם חיוני על מנת להבטיח שאחוזי הנכות שיקבעו ישקפו נאמנה את חומרת הפגיעה הנפשית ואת ההשלכות על תפקודו של הנפגע.

כדי לחזק את התביעה להכרה כנכה נפש במשרד הביטחון, חשוב שהנפגע יצרף כמה שיותר מסמכים רלוונטיים שיסייעו להוכיח את הקשר בין הפגיעה הנפשית לבין שירות המילואים שלו במלחמה. אישורים רפואיים מקצין בריאות הנפש (קב"ן) ביחידה או הפסיכיאטר המטפל, יכולים לספק תיעוד של המצב הנפשי הנוכחי של התובע והקשר לחרדה או הטראומה שספג במלחמה. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן