לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל גבתה וממשיכה לגבות, מחיר נפשי כבד מכוחות הביטחון והשיטור במדינת ישראל. מאז אירועי השביעי באוקטובר, שוטרים רבים נחשפים מדי יום ביומו לתרחישים קיצוניים, כואבים ומזעזעים המותירים צלקות עמוקות בנפשם. מדינת ישראל ערה לפגיעה התעסוקתית והכלכלית המצטברת שפגיעות חרדה וטראומה עלולות לגרום גם לטובי השוטרים בטווח הרחוק, ולכן מאפשרת הכרה בנכות נפשית באמצעות הגשת תביעת נכות למשרד הביטחון. במאמר שלפניכם נפרט באילו זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל, מזכה את מגישי התביעה הזו.

 

מהן ההשלכות האפשריות של פגיעה נפשית במסגרת השירות המשטרתי?

רבים מן האירועים ששוטר עלול לחוות במסגרת שירותו המשטרתי, עשויים להיות בעלי מאפיינים מעוררי עקה ולהוביל להתפרצות הפרעות נפשיות שונות ובכלל זה גם הפרעות חרדה, דיכאון הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) בזמן השירות או לאחריו. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בשוטר שנחשף לאירועים טראומטיים וקיצוניים כפי שקרה בין השוטרים שנכחו בפעולות האיבה שהתרחשו ביישובי הדרום בשביעי באוקטובר, וכפי שקורה בקרב כוחות השיטור הפועלים להגן על אזרחי ישראל במסגרת מבצע "חרבות ברזל".

פגיעות חרדה ופוסט טראומה מטבען, יכולות לפגוע במידה ניכרת בתפקוד היומיומי של האדם הלוקה בהן, וזאת לעיתים אף מבלי שהסובל מהן ער לכך. כמו כן, חשוב לדעת שהפגיעה הנפשית יכולה להתחיל להתבטא רק בחלוף זמן רב מהאירוע החריג. לדוגמה, עקב חשיפה לאירוע מסכן חיים או זוועות במלחמה, מצבו הנפשי של השוטר עלול להידרדר בהדרגה ולהגיע אף למצב פסיכיאטרי בלתי הפיך. 

קשיי שינה, סיוטים, קשיי ריכוז, התקפי זעם, פלאשבקים וכיוצא באלו – הם רק חלק קטן מתסמיני הפרעות החרדה המלוות את השוטרים ומשרתי כוחות הביטחון שנחשפו לזוועות שהתרחשו במלחמת חרבות ברזל. תסמינים אלו מובילים לא אחת לקשיי תפקוד חמורים עד כדי פגיעה ממשית בכושר העבודה של הנפגע. על כן קריטי לפנות לסיוע נפשי מקצועי ללא דיחוי, בסמוך ככל הניתן לאירוע שגרם לפגיעה הנפשית.

 

אילו זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל ניתן לתבוע ממשרד הביטחון?

שוטר שנפגע מפוסט טראומה, חרדה או פגיעה נפשית אחרת בעקבות אירועי מבצע חרבות ברזל, זכאי להגיש תביעה להכרה במשרד הביטחון ולקבל פיצויים בגין נכותו. הפיצויים כוללים פיצוי כספי ראשוני ממשרד הביטחון ופיצויי נכות קבועים או מענק חד פעמי, החזר על הוצאות רפואיות וסיוע כספי במימון הוצאות משפחתו במידה והוא נזקק לטיפול בבית חולים. זאת בנוסף לשלל הטבות נוספות, זכאות לטיפולים רפואיים ונפשיים מסובסדים ושאר שירותי סיוע שהזכאות להם תלויה בדרגת הנכות שמשרד הביטחון יאשר לתובע. 

 

מול איזה גוף תובעים זכויות בעקבות פגיעה נפשית במלחמת חרבות ברזל?

תביעות בגין פגיעה נפשית שנגרמה במסגרת שירות משטרתי, צבאי או ביטחוני, מוגשות אל קצין תגמולים במשרד הביטחון, באמצעות מילוי של טופס תביעה ייעודי, צירוף תצהיר עם פירוט נסיבות הפגיעה והוספת תיעוד מגורם רלוונטי בתחום בריאות הנפש (פסיכיאטר / פסיכולוג / עובד סוציאלי קליני).

בשלב הבא, הנפגע ייבדק בידי גורם מומחה מטעם משרד הביטחון לבחינת קיומו של קשר סיבתי בין הנכות הנפשית בה הוא לוקה לאירועים שהתרחשו במסגרת השירות המשטרתי.

בהמשך, התובע יוזמן להופיע מול ועדה רפואית במשרד הביטחון שתבחן את חומרת הפגיעה הנפשית שלו ולפיה תקבע כמה אחוזי נכות מגיעים לו.

אף על פי שכיום קיים מסלול ירוק (מזורז) להגשת תביעות למשרד הביטחון, בעקבות המלחמה, במקרים רבים, תהליך ההכרה וקביעת הנכות הקבועה נמשך שנה ולעיתים יותר. לכן מומלץ להגישה בהקדם האפשרי עם החשיפה לאירוע הטראומטי ולא להתמהמה.

 

הזכאות לטיפול נפשי במימון משרד הביטחון לשוטרים נפגעי פוסט טראומה מהמלחמה

עם הזכויות המגיעות לשוטרים הסובלים מפגיעות נפשיות בעקבות אירועי חרבות ברזל, ישנה הזכאות החשובה לטיפולים נפשיים על חשבון משרד הביטחון. אם אתם סובלים מפוסט טראומה, חרדה, דיכאון או כל הפרעה נפשית אחרת, סביר להניח שתהיו זכאים ל- 12 מפגשים טיפוליים אישיים ללא עלות, שמומלץ מאוד להסתייע בהם. למידע נוסף בנושא ניתן לפנות למוקד הסיוע של משרד הביטחון בטלפון: *8150.

 

איך מגישים תביעה למימוש זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל?

ראשית, הנפגע מגיש בקשה להכרה באמצעות טופס אינטרנטי "בקשה להכרת זכות בגין מחלה". יש למלא במדויק את פרטי הנכות, מועדי האירועים, הנזק הנפשי ולצרף מסמכים רפואיים התומכים בכך.

לאחר מכן, הבקשה מגיעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון, האחראי על הכרה בנכי המלחמה. יחידתו בודקת אותה ומחליטה האם להעבירה לוועדה רפואית או לדחותה.

במידה ואושרה, הנפגע יופיע בפני הוועדה הרפואית של משרד הביטחון, שם יפרט את תסמיני ההפרעה, הטיפול שניתן לו ויצרף מסמכים רפואיים לחיזוק טענתו.

 

לסיכום

בתהליך למימוש  זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל, עלולים להתעורר קשיים לא מעטים, לאור הקושי לזהות את הפגיעה בסמוך למועד התרחשותה ולפנות להערכה מקצועית וטיפול, הנחוצים להגשת תביעת נכות בהמשך הדרך.

לכן חיוני לפנות לסיוע נפשי כבר לאחר האירוע הטראומטי ולבקש חוות דעת מקצועית של גורם בתחום בריאות הנפש. בנוסף לכך, כדאי להגיש את תביעת התגמולים למשרד הביטחון בהקדם ולא להתמהמה מאחר וההכרה בנכות נפשית לנפגע עלולה לקחת לא מעט זמן.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש ישמח לסייע לכם בתביעתכם במשרד הביטחון ולוודא שתקבלו את מלוא הסיוע הנפשי והכלכלי הדרוש לכם בעקבות פגיעתכם מאירועי המלחמה. אל תהססו לפנות כבר עכשיו למשרדנו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות.

זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל

תביעה למימוש זכויות פגיעה נפשית לשוטר במלחמת חרבות ברזל יש להגיש לקצין התגמולים במשרד הביטחון, במילוי של טופס תביעה המלווה בתצהיר ובוב פירוט נסיבות הפגיעה לצד תיעוד מגורם מקצועי רלוונטי בתחום בריאות הנפש (פסיכיאטר / פסיכולוג / עובד סוציאלי קליני).

שוטר הסובל מפגיעה נפשית עקב אירועי המלחמה יכול לקבל פיצויי נכות בהגשת תביעת נכות למשרד הביטחון, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו:

  • עד 9 אחוזי נכות – ללא זכאות לפיצוי כספי ממשרד הביטחון.
  • מ- 10 ועד 19 אחוז נכות – זכאות לפיצוי כספי חד פעמי החל מ- 57,353 ש"ח ל- 10 אחוז נכות ו- 216,933 ש"ח עבור 19 אחוזי נכות.
  • מ- 20 אחוזי נכות והלאה – השוטר בעל הנכות הנפשית יהיה זכאי לקצבה חודשית שנעה בין 1,062 ו- 7,435 שקלים לחודש.

הוועדה הרפואית במשרד הביטחון עבור נפגעי נפש ממבצע חרבות ברזל מתנהלת באופן זהה לוועדות הרגילות לגבי כל נכה התובע את המשרד. הנכה מקבל זימון לוועדה שמתקיימת במקומות כגון משרד הביטחון, בית החולים שיבא או לוינשטיין. בוועדה נוכח לפחות גורם מקצועי אחד שהתמחותו רלוונטית לסוג הנכות הנדונה. כמו כן, התובע רשאי להיכנס לחדר הוועדה עם מלווה או עורך דין שמייצג אותו.

תסמינים אלו מובילים לא אחת לקשיי תפקוד חמורים עד כדי פגיעה חמורה בכושר העבודה של הנפגע. אי לכך חשוב מאוד לפנות לקבלת עזרה נפשית מקצועית בהקדם האפשרי ולא לאפשר למצב להחמיר ולצאת משליטה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין משרד הביטחון
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן