לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה

הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה היא צעד חשוב במיוחד עבור אנשים הנקלעים למצב סיעודי, המחייב טיפול ותמיכה מיוחדים. במאמר זה נבחן את הקריטריונים להגדרת חולה סיעודי בישראל, את חשיבות מבחן התפקוד (ADL) לקביעת הזכאות לקצבת הסיעוד ואת המשמעות של פנייה לסיוע מקצועי בעת הגשת התביעה. 

 

באילו מצבים מתעורר הצורך בהגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה?

כאשר אדם מסוים חווה מחלה קשה, הוא עלול למצוא את עצמו במצב סיעודי בו הוא זקוק לסיוע מאחרים. ללא קשר לגיל, אנשים המתמודדים עם מחלה קשה עשויים להיחשב חולים סיעודיים הזקוקים לטיפול ותמיכה המתאימים לבריאותם ולצרכיהם הסיעודיים. 

מחלות קשות, כגון שבץ מוחי, מחלות לב, פרקינסון, אלצהיימר, ניוון שרירים או סוכרת, עלולות להשפיע על אנשים בכל גיל, ולגרום להשפעות עמוקות על בריאותם ורווחתם הנפשית. עם זאת, חשוב להכיר בכך שמחלות אלו יכולות גם להטיל עומסים כספיים משמעותיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם.

 

כשאל הפגיעה הבריאותית נלווית גם פגיעה כלכלית

הופעתן של מחלות מהסוג שהזכרנו לעיל, עלולה לגרום להפחתת כושר העבודה בהשוואה לתקופה שלפני המחלה. בנוסף, צורך בטיפולים נרחבים, ביקורי רופא ואשפוז בבית חולים בתדירות גבוהה, גוזלים כמות ניכרת של זמן, ומגבילים את השעות הזמינות לעבודה. יתרה מכך, ההוצאות הכרוכות בטיפולים, תרופות ובדיקות הכרחיות, הן לרוב מופקעות כשלעצמן. מכאן הצורך האקוטי במימוש זכויות סיעודיות על ידי הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה.

 

הסיבה שאסור לוותר על הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה 

חשוב להכיר בכך שמחלה קשה היא פגיעה פתאומית וחמורה, המשפיעה לא רק על המטופל אלא גם על המעגל הקרוב שלו. בני המשפחה מוצאים עצמם מתמודדים עם אתגר כפול: התמודדות עם ההשפעה הרגשית של אבחון המחלה אצל הקרוב החולה וניווט במערכת הבריאות המורכבת כדי להבטיח את ההטבות הנדרשות לטיפול ארוך טווח. 

הירידה הפתאומית בהכנסה, יחד עם הגידול המשמעותי בהוצאות, מציבה אנשים עם מחלות קשות במצב שבו עליהם לא רק לתעדף את בריאותם אלא גם לטפל ברווחתם הכלכלית. הלחץ הכלכלי יכול להשפיע עוד יותר על בריאותם הכללית, ליצור לחצים נוספים ומתח נפשי, ואף למנוע מהם גישה לטיפולים חיוניים.

לכן קבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי במקרים של מחלות קשות, היא היבט חשוב להתמודדות עם האתגרים הרגשיים, הפיזיים והכלכליים הכרוכים במצבים אלו. 

 

הקריטריונים להגדרת חולה סיעודי בישראל

בישראל, הקריטריונים להגדרת אדם סיעודי בעקבות מחלה קשה, מבוססים על יכולותיו התפקודיות הירודות, כפי שנקבעו במבחן הפעילות היומית (ADL). בנוסף, מצבים סיעודיים יכולים לנבוע מליקויים רפואיים מורכבים כמו דמנציה או פרקינסון, שבהם תשישות הנפש מובילה לירידה משמעותית ביכולות התפקודיות והקוגניטיביות כאחד.

 

למי ניתן להגיש תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה?

הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה מתאפשרת במסגרת שני סוגי תביעות, בהתאם לנסיבות:

  1. תביעת סיעוד לקבלת גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי: תביעה זו מוגשת כדי לקבל גמלת סיעוד הניתנת על ידי המדינה, עבור אנשים מגיל הפרישה ואילך שמצבם סיעודי.
  2. תביעת סיעוד לקבלת תגמולי ביטוח מחברת הביטוח: אם לחולה הסיעודי יש כיסוי ביטוחי סיעודי, הוא יכול להגיש תביעה לחברת הביטוח, גם אם אינו בגיל הפרישה ומעלה. 

הקריטריונים לזכאות לגמלת סיעוד בשני המקרים כוללים את מבחן ה-ADL, המעריך את יכולתו של המטופל לבצע באופן עצמאי פעולות יומיומיות בסיסיות כגון קימה ושכיבה, רחצה, אכילה ושתייה, התניידות ממקום למקום ולבישת בגדים והתפשטות. חשוב לציין שסכום הקצבה החודשי נקבע על סמך תוצאות בדיקת ה-ADL.

כ-50% מהתביעות המוגשות לחברות הביטוח בגין מקרי סיעוד נדחות בתחילה, לרוב שלא בצדק. על כן, כדי להבטיח תהליך חלק ולמקסם את סיכויי ההצלחה, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי בעת הגשת תביעות סיעוד בעקבות מחלה קשה. הפעלת עורך דין מנוסה העוסק במימוש זכויות רפואיות וביטוחיות, בדגש ספציפי על ביטוח סיעודי, יכולה להקל מאוד על התהליך.

 

במה כרוכה הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה לביטוח הלאומי?

ראשיתה של הגשת תביעת סיעוד לביטוח לאומי, במילוי והגשה של טופס תביעת סיעוד, שאותו ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי. בנוסף, יש לכלול מסמכים רפואיים תומכים המאמתים את מצבו הרפואי של התובע. מסמכים אלו עשויים לכלול בין היתר אבחונים, סיכום התיק הרפואי מקופת החולים ודוחות של הליכים שונים שהמבוטח עבר. איסוף ראיות רפואיות מקיפות מחזק את עניינו של התובע ומגביר את הסבירות להצלחת התביעה. 

בהמשך להגשת התביעה הסיעודית, ייערך מבחן תלות להערכת יכולות התפקוד היומיומיות של התובע. תוצאות מבחן זה יהוו חלק בקביעת הזכאות לקצבה.

 

מדוע כדאי מאוד להסתייע בעורך דין מנוסה בהגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה?

קבלת תגמולי ביטוח סיעודי, חיונית עבור אנשים המתמודדים עם מצב סיעודי לאחר מחלה קשה בשל העלויות הכספיות המשמעותיות הכרוכות בטיפול הסיעודי. דחייה מחברת הביטוח עלולה לגרום לעומסים כספיים גבוהים על משפחתו של החולה, ולהשפיע על יציבותם הפיננסית בטווח הארוך. מסיבות אלו, במידה ואתם צריכים להגיש תביעת סיעוד עקב מחלה קשה, רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות וסיעודיות, מול המוסד לביטוח לאומי וביטוחי הסיעוד הפרטיים. 

 

לסיכום – נדרשים להגיש תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה? תנו לנו להקל עליכם

טיפול באדם במצב סיעודי בעקבות מחלה קשה יכול להיות מאתגר, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. הבנת הקריטריונים לאישור תביעות סיעוד, ופנייה לסיוע מקצועי למקסום תגמולי הביטוח שלהם זכאי החולה, הם צעדים חיוניים להבטחת התמיכה והטיפול הדרושים לאדם במצב כזה ובני משפחתו. 

מכיוון שכמחצית מהתביעות נדחות בתחילה, חיוני לקבל הנחיות מעו"ד מומחה לתביעות סיעוד בעקבות מחלות קשות לאורך כל התהליך. אם אתם זקוקים לסיוע בהגשת תביעת סיעוד או ייעוץ משפטי בנושא זכויות ביטוחיות, משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש הוא הכתובת עבורכם. צרו קשר עם משרדנו כדי להבטיח שתקבלו את התמיכה המגיעה לכם בתקופה קריטית זו.

 

שאלות ותשובות בנושא תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה

מצב סיעודי בעקבות מחלה קשה הוא תרחיש שבו אדם נזקק לטיפול וסיוע בביצוע פעולות יומיומיות בסיסיות, ללא קשר לגילו, בשל ירידה ביכולות התפקוד עקב מצבו הבריאותי. מצב זה עשוי לנבוע ממצבים רפואיים שונים, לרבות דמנציה או פרקינסון, אשר עלולים להוביל למגבלות פיזיות וקוגניטיביות כאחד.

הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה, יכולה לקרות במסגרת שני סוגי תביעות. הסוג הראשון הוא תביעה לגמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי, המחייבת עמידה בקריטריונים מסוימים, לרבות היותו של המבוטח בגיל הפנסיה ואילך ועמידתו במבחן ADL להערכת התלות של האדם בזולת לצורך פעילות בסיסית. הסוג השני הוא תביעה לתגמולי ביטוח מחברת הביטוח, הרלוונטית במידה ולאדם יש כיסוי ביטוחי סיעודי.

כמחצית מהתביעות המוגשות בעקבות מקרי סיעוד נדחות תחילה על ידי חברות הביטוח, לרוב ללא נימוקים מוצדקים. פנייה לסיוע מקצועי מעורכי דין המתמחים במימוש זכויות רפואיות וביטוחיות, במיוחד בביטוח סיעודי, יכולה לשפר מאוד את סיכויי התביעה להצליח ולהניב פיצויים משמעותיים לתובע.

אם תביעת ביטוח סיעודי של אדם החולה במחלה קשה נפסלת, הדבר עלול להוביל לעומסים כספיים משמעותיים למשפחת החולה. העלויות הגבוהות הכרוכות בטיפול סיעודי יכולות להשפיע לטווח ארוך על מצבה הכלכלי של המשפחה. על כן חשוב להבטיח את תגמולי הביטוח כדי להקל על העומס הכלכלי ולספק תמיכה נאותה לחולה הסיעודי.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תביעות סיעוד
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן