לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה

מחלה קשה היא משבר אדיר בחיי האדם, הן במישור האישי והרגשי והן בהיבט הכלכלי. עם זאת, קיימות אפשרויות שונות לסיוע באמצעות קבלת קצבאות ופיצויים מגופים כמו המוסד לביטוח לאומי וחברות ביטוח. במאמר הבא נסקור את התהליך להגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה בביטוח לאומי, נבין מהם תנאי הזכאות ונכיר את משמעות הליווי המשפטי בהגשת התביעה.

 

עבור מי הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה רלוונטית?

מחלות קשות יכולות לפגוע בכל אדם, בכל עת וללא אזהרה מוקדמת. גילוי מחלה כזו יכול להשפיע רבות על חייו של החולה, כאשר הפגיעה ביכולתו להשתכר למחייתו היא אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר. עלויות הטיפול הרפואי יחד עם אי היכולת לעבוד יוצרים נטל כלכלי כבד על החולה ובני משפחתו.

למרבה המזל, ישנן אפשרויות שונות העומדות בפני חולים אלה כדי להקל מעט על הנטל הכלכלי. מכיוון שמדובר בנושא חשוב שלא תמיד ידוע לאנשים, חשוב להכיר את תהליך הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה, שהוא הבסיס לקבלת קצבאות ופיצויים מהמוסד לביטוח לאומי וגופי ביטוח נוספים. למרבה הצער, אין אדם החסין מפני הסיכון לחלות במחלה קשה ועל כן, הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה, עשויה להיות רלוונטית לכל אחד ואחת מאיתנו.

 

מצבים שבהם כדאי לשקול לחיוב הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה לביטוח לאומי

ניתן להגיש תביעה לקצבה מהמוסד לביטוח לאומי כאשר מצב רפואי גורם לפגיעה בכושר העבודה של המבוטח או ביכולתו לתפקד בשגרת היומיום, הן בביצוע פעולות בסיסיות והן ביכולת ההתניידות.

למשל, מבוטחים החולים במחלות כרוניות וקשות כגון טרשת נפוצה, מחלות לב, מחלות כליות ופיברומיאלגיה, יכולים לתבוע מהמוסד לביטוח לאומי קצבת נכות.

 

כיצד מוחלט אילו תביעות נכות כללית בגין מחלה קשה לאשר בביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות נכות כללית או מענק נכות חד פעמי, לאחר בדיקת זכאות המבוססת על המצב הרפואי של התובע. על מנת לקבוע זכאות לפיצויים בגין מחלות קשות, נבחנת מידת ההשפעה של המצב הבריאותי על יכולת התפקוד היומיומית של החולה והיכולת לעבוד ולהתפרנס בכבוד, בהשוואה לתקופה שלפני המחלה.

 

מהם תנאי הסף לקבלת קצבת נכות כללית בגין מחלה קשה?

קבלת קצבת נכות כללית בגין מחלה קשה, מתאפשרת רק לתושבי ישראל המשלמים את דמי הביטוח הלאומי שלהם כחוק – בין אם כעובדים עצמאיים ובין אם באמצעות המעסיק שלהם.

גיל הזכאות לקצבת נכות עומד על גיל 18 עד גיל הפרישה מעבודה המוגדר בחוק, כאשר נכון להיום, נשים יכולות להגיש תביעה עד גיל 62 ואילו גברים עד גיל 67.

מעבר לכך, ישנם תנאי סף הנוגעים לדרגת הנכות הרפואית ודרגת הנכות מעבודה של החולה המגיש תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה, למוסד לביטוח לאוחמי.

ככלל, קצבת נכות כללית משולמת למי שנקבעה לו נכות רפואית של 60% לפחות על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. לחילופין הזכאות ניתנת גם לבעלי 40% נכות משוקללת ומעלה אשר מתוכם ליקוי אחד או יותר מזכה את התובע ב- 25% נכות ומעלה. החריג לעניין זה הן עקרות הבית שזכאיות לקבלת הקצבה בכפוף לכך שנקבעה עבורן נכות רפואית בשיעור של 50% ומעלה.
אולם בכל המקרים, קצבה זו משולמת רק אם המצב הרפואי מונע מהתובע לעבוד או פוגע בכושר ההשתכרות שלו ב- 50% לפחות.

 

איך מגישים לביטוח לאומי תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה?

כדי להתחיל בתהליך הגשת התביעה לביטוח הלאומי, יש להגיש את טופס התביעה שנמצא באתר המוסד לביטוח לאומי ובסניפיו, יחד עם מסמכים רפואיים רלוונטיים למצב הבריאותי. על מנת למקסם את הסיכויים להצלחה בתביעה, מומלץ לצרף כל מסמך רפואי המעיד על המצב הרפואי, כגון סיכום התיק הרפואי מהקופה, דו"ח ניתוחים ובדיקות, חוות דעת מרופאים מומחים וכל מסמך רלוונטי אחר.

בנוסף למסמכים הרפואיים, נדרש התובע להמציא גם מסמכים המעידים על הפגיעה בהשתכרותו עקב מצבו הבריאותי. שכיר יידרש להציג תלושי שכר, ואילו עצמאי – דיווחי מס, שישמשו הוכחה לכך שהמחלה גרמה לירידה בהכנסותיו ולגידול בהוצאותיו.

 

מה גובה קצבת הנכות שניתן לקבל במידה ותביעת נכות כללית בגין מחלה קשה מאושרת?

גובה הקצבה ייקבע בהתאם להכנסת המבוטח, אחוזי הנכות שייקבעו לו בוועדה רפואית ואחוזי אובדן כושר העבודה. שקלול כל הגורמים הללו יקבע את גובה הקצבה, כאשר כיום הקצבה המקסימלית עבור דרגת הנכות הגבוהה ביותר עומדת על 4,291 ש"ח (נכון ל- 2024).

 

זכויות נוספות שמגישי תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה עשויים לקבל מביטוח לאומי

ישנם כמה סוגים של זכויות נלוות שמגישי תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה יכולים לבקש במוסד לביטוח לאומי בגין מחלתם.

קצבאות שירותים מיוחדים

קצבת שירותים מיוחדים משולמת למי שסובל מפגיעה בתפקוד היומיומי עקב מצבו הרפואי, אשר מונעת ממנו לבצע לפחות 3 מתוך 6 הפעולות הבאות: שליטה על הסוגרים, רחצה, לבישה והפשטה, תנועה, אכילה ושתייה. גיל הזכאות לקצבה זו דומה לזה של הקצבה הכללית. חשוב לציין שניתן לקבל קצבה זו בנוסף לקצבת הנכות, כלומר לקבל את שתי הקצבאות במקביל.

קצבאות סיעוד

גמלת סיעוד היא גמלת סעד המשולמת למי שאינו מסוגל לבצע באופן עצמאי פעולות יומיומיות בשל מצבו הרפואי. גמלה זו משולמת בביטוח לאומי לתושבי ישראל מגיל הפרישה ועד גיל 90. בין המצבים הרפואיים השכיחים שבגינם משולמת גמלה זו ניתן למנות תשישות נפש, דמנציה ואלצהיימר. במסגרת תהליך הגשת התביעה נדרש התובע לעבור מבחני תלות, כאשר בהתאם לקריטריונים של הביטוח הלאומי ייקבע גובה הקצבה.

קצבאות ניידות

מבוטחים הסובלים מפגיעה משמעותית בכושר הניידות כתוצאה מליקוי רפואי כרוני, עשויים להיות זכאים לקצבת ניידות. הזכאות מותנית בכך שהליקוי הרפואי נכלל ברשימה מוגדרת של הליקויים שפורסמה על ידי המוסד לביטוח לאומי, הכוללת ליקויים אורתופדיים, ליקויים נוירולוגיים ומחלות במערכת כלי הדם. ניתן להגיש תביעה לקצבה זו עד הגיע התובע לגיל הפרישה, כלומר עד גיל 67.

 

לסיכום:  משמעות הליווי המשפטי בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה

במאמר זה הצגנו בפניכם את האפשרויות השונות לקבלת קצבאות ופיצויים במקרה של מחלה קשה, הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברות הביטוח. על אף שהתהליך מורכב ומאתגר, בליווי המתאים הוא אפשרי בהחלט ויכול לספק מענה כלכלי חיוני להתמודדות עם המצב. לכן, אם אתם או מישהו קרוב אליכם חלה במחלה קשה חו"ח, אל תהססו לפנות לקבלת ייעוץ בנושא מימוש זכויותיכם הרפואיות. משרד עורכי הדין אימבר גולן פרטוש מתמחה בליווי משפטי של מגישי תביעות נכות כללית בגין מחלה קשה זה שנים ארוכות, וישמח לסייע גם לכם. פנו אלינו כעת בטלפון או באמצעות האתר.

תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה

קצבת נכות כללית משולמת למי שנקבעה לו נכות רפואית של 60% לפחות על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, או 40% נכות משוקללת שמתוכה ליקוי אחד לפחות מזכה ב- 25% נכות ומעלה. עקרות בית זכאיות לקבלת הקצבה גם במידה ונקבעה להן נכות רפואית של 50% ומעלה. קצבה זו משולמת גם אם המצב הרפואי מונע מהתובע לעבוד או פוגע ב-50% לפחות מכושר ההשתכרות שלו.

קצבת נכות כללית משולמת למי שנקבעה לו נכות רפואית של 60% לפחות על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, או 40% נכות משוקללת שמתוכה ליקוי אחד לפחות מזכה ב- 25% נכות ומעלה. עקרות בית זכאיות לקבלת הקצבה גם במידה ונקבעה להן נכות רפואית של 50% ומעלה. קצבה זו משולמת גם אם המצב הרפואי מונע מהתובע לעבוד או פוגע ב-50% לפחות מכושר ההשתכרות שלו.

הקבוצות הבאות זכאיות לטיפול מהיר בתביעותיהן לביטוח לאומי: חולים במחלה ממארת, חולי ALS המטופלים בתרופת Rilutek, בעלי ליקוי נפשי או שכלי מעל 50 אחוזים, בעלי ליקוי שכלי מעל 40 אחוז שהוכרו במשרד הרווחה, חולי שחפת, מבוטחים בשנה הראשונה לאחר השתלת איברים וחולים במחלות קשות המקבלים טיפול פעיל.

נפגעי תאונות עבודה וכן עובדים שמצבם הבריאותי נפגע כתוצאה מתנאי העבודה או מביצוע פעולות חוזרות כחלק מעיסוקם, עשויים להיות זכאים לקצת נכות מעבודה או מענק נכות מעבודה מביטוח לאומי, בהתאם לסוג הפגיעה. הזכאות תיבחן לאחר הגשת תביעה בתוך שנה ממועד התאונה או האבחנה. במקרה וחליתם במחלה קשה כפועל יוצא של עבודתכם, כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה על האפשרות להגיש תביעה לקצבת נכות מעבודה בביטוח לאומי, שכן במקרים רבים תביעה זו תניב תגמולים בסכומים גבוהים יותר ממה שניתן לקבל בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה קשה.

בשל הסבך הבירוקרטי והקושי למצות את מלוא הזכויות מול גופים כמו המוסד לביטוח לאומי, חיוני להיעזר בליווי משפטי מקצועי של עורך דין שמכיר היטב את התהליכים ויסייע הן בהכנת החומר הנדרש והן בייצוג בוועדות וערעורים. יעוץ שכזה יכול להשפיע דרמטית על סיכויי הצלחת התביעה.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן