לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה

רבים מהאנשים בישראל שחלו במחלות ממאירות, מוצאים עצמם מתמודדים עם ירידה משמעותית ביכולת התפקודית ועם קשיים בפרנסת משפחתם. במקרים אלו, קצבת נכות כללית מהביטוח לאומי יכולה להוות רשת ביטחון כלכלית חשובה. במאמר זה נסקור את הקריטריונים לקבלת קצבת נכות כללית בגין מחלות ממאירות, נציג את הדגשים להגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה ונסביר על התועלות הגלומות בסיוע משפטי מקצועי בתהליך מיצוי הזכויות בביטוח לאומי.

 

מהם התנאים המזכים בקצבה בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה?

על מנת שאדם המגיש תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה, יוכר כזכאי לקצבת נכות כללית בביטוח לאומי, עליו לעמוד במספר תנאים:

  • גיל התובע: קיימת הגבלת גיל להגשת תביעה לקצבת נכות כללית, והיא מגיל 18 עד גיל הפרישה מעבודה כקבוע בחוק.
  • תושבות: על התובע להיות תושב מדינת ישראל בעת הגשת תביעתו.
  • תשלום דמי הביטוח הלאומי כחוק: תשלום דמי הביטוח כסדרם מהווה תנאי סף להגשת התביעה.
  • אחוזי נכות רפואית מינימליים: על הוועדה הרפואית בביטוח לאומי להעריך את נכותו של התובע בשיעור של 60% נכות רפואית ומעלה או 40% כנכות משוקללת המורכבת מליקוי אחד לפחות המוערך ב- 25% ומעלה. במקרה של עקרות בית – 50% נכות רפואית ומעלה – יספיקו.
  • דרגת פגיעה בכושר העבודה ואחוזי אי כושר: יש להוכיח כי כושר העבודה של התובע צומצם כתוצאה מהמחלה, בהיקף של 50% ויותר, ועל הביטוח הלאומי להעריך את דרגת אי הכושר שלו ב- 60% אי כושר ומעלה (או 50% ומעלה במקרה של עקרת בית). דרגות אי הכושר שיכולות להיקבע בביטוח לאומי לזכאים לקצבאות נכות כללית, הן 60/65/74/75 אחוזים.

על מנת לבדוק את עמידתכם בתנאים הללו, ניתן לפנות אל המוסד לביטוח לאומי או למשרד עורך דין ביטוח לאומי המלווה חולים במחלות ממאירות בישראל, בהגשת תביעות נכות כללית.

 

איך נערכים לקראת הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה?

להלן מספר הכנות נדרשות להגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה:

איסוף מסמכים רפואיים

חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למחלתכם, כגון סיכומי מחלה, תוצאות בדיקות, חוות דעת רפואיות וכן הלאה. חשוב לוודא שהמסמכים מעודכנים ומכילים את כל המידע הרלוונטי.

מילוי טופס תביעה

ניתן למלא את טופס התביעה באתר האינטרנט של הביטוח לאומי, או בסניף הביטוח לאומי הקרוב. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים.

הכנה לוועדה רפואית

ייתכן שתזומנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. חשוב להכין את עצמכם לוועדה באמצעות קריאת המסמכים הרפואיים שלכם ,רישום כלל התסמינים והקשיים שאתם חווים כתוצאה מהמחלה, כתיבת תשובות לשאלות נפוצות שעשויות להישאל בוועדה והתייעצות מקדימה עם עורך דין ביטוח לאומי מוביל ומנוסה.

קבלת סיוע מקצועי

מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי לקראת הגשת התביעה למימוש זכויותיכם לקצבת נכות כללית בגין מחלה ממאירה, בדגש על היערכות לקראת הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. סיוע מקצועי יכול להגדיל את הסיכויים להצלחה בהליך התביעה.

בקצרה, הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה היא הליך מורכב, ועל כן חשוב להכין את עצמכם היטב על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחה.

 

מהם השלבים החשובים בהגשת תביעות נכות כללית בגין מחלות ממאירות?

הגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה לביטוח לאומי, עוברת דרך השלבים המרכזיים הבאים:

  1. מילוי טופס תביעת נכות כללית:
    ניתן למלא את טופס התביעה באתר האינטרנט של הביטוח לאומי, או בסניף הביטוח לאומי הקרוב אליכם. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים.
  1. הגשת טופס התביעה לביטוח הלאומי:
    ניתן להגיש את התביעה באופן מקוון באתר הביטוח לאומי, באמצעות דואר ישראל, בפקס או בתיבת השירות של סניף הביטוח לאומי הקרוב.
  2. בדיקת מסמכי התביעה:

פקיד תביעות בביטוח לאומי יבדוק את התביעה ויבחן את תנאי הזכאות. ייתכן שתתבקשו להשלים מידע או להגיש מסמכים נוספים.

  1. הוועדה הרפואית:

ייתכן שתזומנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי. הוועדה תבחן את מצבכם הרפואי ותקבע את דרגת הנכות שלכם על פיו.

  1. קבלת ההחלטה:

לאחר קבלת חוות הדעת של הוועדה הרפואית, הביטוח לאומי יקבל החלטה לגבי זכאותכם לקצבת נכות כללית. תקבלו הודעה בכתב על ההחלטה, ובמידה ותאושר זכאותכם, תקבלו גם מידע לגבי גובה הקצבה.

בתהליך זה – לאור ריבוי השלבים והמורכבות הנלווית לטיפול בבירוקרטיה, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי. זכרו כי סיוע מקצועי יכול להגדיל את הסיכויים להצלחה בהליך התביעה.

 

האם יש אפשרות להגיש ערעור על החלטות הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי?

בהחלט. במידה והחלטת הביטוח הלאומי בתביעת נכות כללית לחולה מחלה ממאירה איננה תקינה לטעמו של אותו תובע, ישנה אפשרות להגשת ערעור. ערכאת הערר הראשונה היא ועדת העררים בביטוח לאומי. יש להגיש ערר בתוך עד 60 ימים מיום קבלת ההחלטה. עם זאת, בתהליך זה מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני ביטוח לאומי. הוא יסייע בהבנת ההחלטה, הכנת ערעור מקצועי ובהצגת טענותיכם בפני הוועדה לעררים.

בהמשך, במידה והערעור לוועדה לעררים נדחה, ניתן להגיש תביעה לבית הדין האזורי לענייני עבודה. בית הדין יבחן את תיק החולה ואת טענות הצדדים, וייתן פסק דין מחייב.

 

מדוע מומלץ להסתייע בשירותיו של עו"ד ביטוח לאומי בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה?

התמודדות עם מחלת הסרטן טומנת בחובה קשיים רבים, הן מבחינה פיזית ונפשית והן מבחינה כלכלית. במקרים רבים, חולי סרטן נאלצים להתמודד עם ירידה משמעותית ביכולת התפקודית ועם קשיים בפרנסת משפחתם. קצבת נכות כללית מהביטוח לאומי יכולה להוות רשת ביטחון כלכלית חשובה עבור חולים אלו, אך הגשת תביעה לביטוח לאומי, כפי שלבטח התרשמתם – אינה פשוטה כלל ועיקר.

הבשורה המעודדת לעניין זה, היא שסיוע משפטי מקצועי יכול להגדיל משמעותית את סיכוייו של חולה סרטן לקבל קצבת נכות כללית. עורך דין מנוסה בתחום יקל על התהליך המורכב, יגן על זכויותיו של התובע ויסייע לו לקבל את הפיצוי המגיע לו.

לאור האמור לעיל, בחירת עורך דין מנוסה ומקצועי במימוש זכויות רפואיות לחולי סרטן, היא צעד משמעותי וחיוני מאוד בדרך להצלחה בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה.

 

לסיכום: בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה – ידע הוא כוח

ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא אתגר קשה, אך חשוב לזכור שלחולי סרטן בישראל זכויות רבות ושירותים מגוונים העומדים לרשותם, הן מצד משרד הבריאות והן מצד הביטוח לאומי. הכרת הזכויות הללו היא כלי חיוני להתמודדות יעילה יותר עם המחלה והשלכותיה.

במאמר זה סקרנו את התהליך הכרוך בהגשת תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה והתנאים לקבלת קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. אולם מטבע הדברים, זהו תהליך מורכב שדורש ידע, סבלנות ונחישות.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש מתמחה במימוש זכויות לחולי מחלות ממאירות מול ביטוח לאומי וגורמי ביטוח נוספים. צוות המשרד בעל ניסיון רב בייצוג חולי סרטן מול הרשויות, וסייע לאלפים למצות את זכויותיהם ולקבל את הפיצויים המגיעים להם.

אם אתם חולים במחלה ממארת, אל תהססו לפנות אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי. אנו נדאג להגן על זכויותיכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך.

תביעת נכות כללית בגין מחלה ממאירה

תביעה לנכות כללית עשויה להוות פתרון כלכלי חשוב עבור חולי מחלות ממאירות, אשר מתמודדים עם קשיים תפקודיים, כלכליים ורגשיים. בחינת זכאותכם והגשת תביעה באופן מקצועי יכולה להוביל לקבלת קצבה משמעותית שתסייע לכם להתמודד עם נטל המחלה.

לא. כדי להיות זכאי לקצבת נכות כללית, חולה סרטן צריך לעמוד בתנאי הזכאות של הביטוח לאומי, הן מבחינת גיל והן מבחינת דרגת אי כושר השתכרות. דרגת אי הכושר נקבעת על ידי ועדה רפואית של הביטוח לאומי, בהתאם לחומרת המחלה והטיפולים הנדרשים.

חולי סרטן זכאים להטבות נוספות, כגון פטור ממס, הנחות בארנונה, ועוד. זכויות אלה ניתנות בהתאם לתנאים ולמבחנים ספציפיים.

כן, ניתן לבקש קצבת נכות כללית גם במקביל לעבודה, אם כי גובה הקצבה מושפע מרמת הכנסותיו של התובע מעבודה. ככל שהכנסתו גבוהה יותר, כך גובה הקצבה נמוך יותר.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן