לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

באילו מקרים ניתן לקבל גם נכות כללית גם ניידות וגם שרותים מיוחדים

קבלת קצבאות נכות מגוונות יכולה לסייע רבות לנכים להתמודד עם אתגרי היומיום ולשפר את איכות חייהם. אולם לעיתים נדרש תיאום מורכב בין הקצבאות השונות על מנת למצות את מלוא הזכויות מבלי לפגוע בזכאות. מאמר זה יעסוק בשאלה באילו מקרים ניתן לקבל גם נכות כללית גם ניידות וגם שרותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי, וכיצד ניתן לממש את הזכויות השונות באופן אופטימלי.

 

באילו מקרים ניתן לקבל גם נכות כללית גם ניידות וגם שרותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי?

נכים הזכאים לקצבת ניידות או לקצבת שירותים מיוחדים, יכולים גם להגיש תביעה לקצבת נכות כללית, כאשר ישנם מקרים שבהם אין מניעה לקבל את שלוש הקצבאות במקביל.

כך לדוגמה, חולה פוליו הזכאי לקצבת ניידות ומשתמש בהליכון עקב קושי בתנועה, כנראה יזדקק גם לעזרה בפעילויות כמו רחצה, לבוש והיגיינה אישית. לכן הוא יכול להגיש תביעה גם לקצבת שירותים מיוחדים. בנוסף, אם עומד בקריטריונים, הוא זכאי לקצבת נכות כללית.

שילוב של שלוש הקצבאות יאפשר לחולה הפוליו מיצוי מקסימלי של זכויותיו ותמיכה כספית שתקל עליו בהתמודדות היומיומית עם מגבלותיו.

 

מה בין קצבת ניידות לקצבת שירותים מיוחדים?

קצבת שירותים מיוחדים וקצבת ניידות הן שתי קצבאות הניתנות לנכים שמתקשים בתפקוד היומיומי שלהם.

קצבת ניידות מיועדת לנכים שיש להם קושי בהליכה או בתנועה, בשל ליקויים בחלק התחתון של הגוף. לעומת זאת, קצבת שירותים מיוחדים מיועדת לנכים שזקוקים לעזרה בפעולות היום יום כמו הלבשה, אכילה, רחצה וכדומה.

שתי הקצבאות אפוא, מטרתן לסייע לנכים להתמודד עם המוגבלויות והקשיים בתפקוד השוטף שלהם, אך כל אחת מיועדת לסוג אחר של צרכים.

 

למה נועדה קצבת שירותים מיוחדים?

הקצבה מאפשרת מימון שעות שבועיות של עזרה בבית על ידי מטפל אישי. כך יכול הנכה לקבל את התמיכה הנחוצה לו בפעולות היומיום ללא תלות מתמדת בבני משפחה.

 

התנאים לקבלת כפל קצבאות

ניתן לקבל את קצבת השירותים המיוחדים במקביל לקצבת הניידות, בהתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  • נקבעה לנכה דרגת תלות בשירותים מיוחדים בשיעור 112% לפחות.
  • נקבעה לנכה דרגת נכות בניידות בשיעור 100%.
  • נקבע כי הנכה זקוק לכיסא גלגלים ואכן משתמש בו בפועל ביומיום.

כאן המקום לחדד כי לגבי המצב השלישי, חייבים להתקיים שני תנאים כדי שקבלת כפל הקצבאות תתאפשר – הקביעה הרפואית של עצם הצורך בכסא הגלגלים, וכן השימוש בפועל בכיסא הגלגלים.

לסיכום, בהתקיים אחד מהמצבים הללו המעיד על מוגבלות חמורה, ניתן יהיה לצבור את שתי הקצבאות ולקבל סיוע כפול.

 

מה חשוב לקחת בחשבון בעת הבחירה בין קצבת שירותים מיוחדים וקצבת ניידות?

בבואם לבחור בין קצבת שירותים מיוחדים לבין קצבת ניידות, על התובעים להביא בחשבון מספר שיקולים חשובים שעלולים להשפיע על זכאותם לקצבאות בטווח הארוך:

  1. הבחירה בקצבה המבוקשת היא סופית ובלתי הפיכה: על כן יש לבדוק מהי הקצבה המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים של הנכה. שנית, חשוב לוודא שהבחירה בקצבה מסוימת לא תמנע קבלה עתידית של הקצבה האחרת, אם יהיה בה צורך. לבסוף, יש לברר מהן ההשלכות ארוכות הטווח של בחירה בקצבה אחת על גובה הקצבאות והזכאות הכוללת, שכן החלטה בלתי נבונה עלולה להוות צעד בלתי הפיך.
  2. החזר על הלוואה לרכישת רכב: נכים שנטלו הלוואה עומדת לצורך רכישת רכב, אינם יכולים לבחור בקצבת שירותים מיוחדים במקום קצבת הניידות, כל עוד לא החזירו את ההלוואה במלואה.

בנוסף לכך, יש להיות ערים לעובדה שברוב המקרים קצבת הניידות מזכה בתשלום חודשי גבוה יותר מקצבת השירותים המיוחדים. על מבקש הקצבה לשקול זאת במסגרת שיקולי הבחירה בין שתי הקצבאות השונות.

 

באילו מקרים ניתן לקבל גם נכות כללית גם ניידות וגם שרותים מיוחדים – סיכום

נכים הזקוקים ליותר מקצבה אחת על מנת להקל על מצבם ולשפר את איכות חייהם, יכולים במקרים מסוימים לקבל מספר קצבאות בו זמנית.

עם זאת, הבחירה בין הקצבאות אינה פשוטה וכרוכה בשיקולים רבים. לאור זאת, מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מקצועי כדי למצות את מלוא הזכויות תוך התחשבות בנסיבות האישיות של המבוטח.

לבדיקת זכאותכם לקצבאות ביטוח לאומי וסיוע בהגשת תביעותיכם – פנו כעת לייעוץ משפטי מקצועי במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש. צוות משרדנו כאן כדי לסייע לכם בכל שאלה בנושא מיצוי זכויות רפואיות בביטוח הלאומי – אל תהססו להסתייע בנו.

באילו מקרים ניתן לקבל גם נכות כללית גם ניידות וגם שרותים מיוחדים

נכה יכול לקבל את שתי הקצבאות במקביל רק אם הוא עומד באחד משלושת התנאים הבאים: נקבעה לו דרגת תלות בשירותים מיוחדים של 112% לפחות, נקבעה לו דרגת נכות בניידות של 100%, או שנקבע שהוא זקוק לכיסא גלגלים ומשתמש בו בפועל.

בדרך כלל לא. לאחר שהנכה בוחר באחת משתי הקצבאות, הוא מחויב להחלטה זו ואינו יכול לחזור בו. היוצא מהכלל היחיד הוא אם חל שינוי משמעותי במצבו הרפואי המצדיק מעבר לקצבה האחרת.

לא. נכה שנטל הלוואה עומדת לקניית רכב חייב להמשיך בקבלת קצבת הניידות שממנה ממומן הרכב. רק לאחר החזר מלא של ההלוואה בתשלומים הוא יכול לבחור לוותר על קצבת הניידות אם ירצה בכך.

יש לבדוק האם הנכה תלוי באופן מלא בכיסא גלגלים, האם הוא זקוק לעזרה רבה בפעולות יומיום בסיסיות, מה היקף הטיפול האישי שהוא נדרש לו ואיזו קצבה תשפר את איכות חייו במידה משמעותית יותר. על סמך בדיקה זו אפשר לקבל החלטה מושכלת יותר.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד קצבת נכות כללית, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן