לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה

כולנו קוראים מדי פעם על תאונות עבודה, אם זה פועל שנפל מגובה, או עובד שנפגע במפעל ממכונה כלשהי. גם אם כשקראתם בעיתון או ברשת על אירוע כזה, חשבתם שמדובר במציאות רחוקה מכם. תופתעו לשמוע שבכלל לא. גם נפילה שלכם במשרד בעבודה, או אפילו תאונת דרכים קלה בדרך לעבודה, יכולה להיחשב כתאונת עבודה, שעליה תוכלו לקבל פיצויים, גם מביטוח לאומי. מה זה אומר תאונת עבודה? מה תפקידו של עורך דין תאונות עבודה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים ביותר עבורכם? כל הפרטים במאמר

 

תאונות עבודה – מה זה?

אחד התפקידים של המחוקק הוא להסדיר בעיות שנראות ממבט ראשון כבעיות פרטניות, אך ממבט שני מבינים שמדובר בכמעט "מכת מדינה". תאונות עבודה זה אחד מהם. בשל ריבוי תאונות העבודה, ובשל העובדה שמדובר במנגנון שונה מתאונה רגילה, נקבע מנגנון פיצוי מסודר, שמיועד פשוט להגן על נפגעי תאונות העבודה.

 

הגדרת תאונת עבודה בחוק

 

סעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי קובע כך:

"רואים תאונה כתאונת עבודה אף אם – (1) אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו  מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו; (2) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח, במקום העבודה או בסביבתו הקרובה ביותר, בעשותו להצלת גוף או רכוש או למניעת נזק או סכנה לגוף או לרכוש (3) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח עקב פגיעה שאינה תוצאה מהעבודה ונגרמה בידי אדם אחר בכלי או בחפץ אחר, הנמצאים במקום העבודה או בקרבתו הקרובה ביותר לצרכי העבודה, או הנמצאים שם דרך קבע אף שלא לצרכי העבודה, והנפגע לא היה שותף לגרימת הפגיעה".

לאחר מכן מפרט החוק עוד מספר סיטואציות, כשהדבר שחשוב לדעת הוא שההגדרה רחבה, למשל, גם עובדה שעובד מהבית, יכול להיחשב בנפגע במקרים מסוימים מאוד.

 

הרציונל למנגנון נפרד לפיצוי לתאונות עבודה

הרצון הוא לתמרץ, ובעיקר לעודד את אלו שנפגעו בעבודה לחזור במהירות האפשרית למעגל העבודה. לצורך כך, מוגדרת תאונת עבודה ככל תאונה שהתרחשה בזמן העבודה, וגם בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה. מי שאחראי לפצות את הנפגעים הוא הביטוח הלאומי. ישנם מקרים בהם אפשר לתבוע אף את המעסיק. מה שבטוח, לכם, בתור נפגע תאונת עבודה, מגיע פיצוי מביטוח לאומי, עוד לפני הפיצוי מהמעסיק עצמו, או תביעה אזרחית, ככל שתהיה אחת כזאת.

 

איזה סוג תאונות עבודה יכול להתרחש?

בישראל יש, כאמור, לא מעט תאונות עבודה, ואפשר להסתכל על כמה דוגמאות של סוגי תאונות שונים, שנחשבים כתאונת עבודה.

  • מחלה

    עובד שהיה במפעל במשך זמן רב, שבשל רעש קבוע שהיה במפעל, שמיעתו נפגעה, גם אם זה בשל הרעש של מכונות המפעל, יכול להיחשב כנפגע תאונת עבודה. אם הוא למשל חלה סרטן כתוצאה מחשיפה לשמש, כמו מציל בים למשל. או חלה בסרטן כתוצאה מחשיפה לאסבסט, במקרה של עבודה באזורי תעשייה בהם עדיין יש מבנים שעשויים ממנו, חומר מסרטן ידוע.

  • פגיעה פיזית

    אם אתם עובדים בבנייה, ונפל עליכם חפץ כלשהו, זה יכול להיות כמעט כל דבר, החל מסולם, פיגום, ואפילו חתיכת ברזל קטנה, וגם אם רק החלקתם על רצפה עליה נשפכו מים מצינור כלשהו בו טיפלתם, אתם יכולים להיחשב כנפגעי תאונת עבודה וכדאי לכם להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה.

  • הפרת הוראת בטיחות של המעסיק

    מדובר בתאונות שמתרחשות באתרים בהם יש עבודה בגובה, כמו ניקוי חלונות, או בנייה. על המעסיק לקיים את הוראות הבטיחות, וכל חריגה מהן, נחשבת כתאונת עבודה.

איזה עוד סוגי תאונות יכולים להתרחש?

שימו לב שגם פגיעה במיתרי הקל של מורה למשל, שנאלץ להרים את קולו מספר פעמים ביום בצעקות על תלמידים, יכולה להיחשב כפגיעה ותאונת עבודה. תפקידו של עורך הדין לענייני תאונות עבודה, הוא בין השאר, להראות את הקשר בין פגיעה כלשהי שנגרמה לעובד, לעבודה בה עבד. כלומר, לא רק כשיש קשר ישיר, אלא מספיק שהמצב בעבודה גרם להידרדרות במצבו הבריאותי של העובד, וכבר אפשר לדבר על תאונה במקום עבודה.

 

מה עושים במקרה של תאונה במקום העבודה

אם התרחשה תאונה במקום העבודה, ויש פציעה או חבלה של העובד, עורך דין לענייני תאונות עבודה, כנראה ירצה מספר דברים. בין השאר הוא יצטרך מסמכים על הזמן בו התרחשה התאונה. ירצה מסמכים שמעידים על כך שהיו תאונות דומות בעבר במקום. כמו כן, ירצה מסמכים על צעדים שננקטו על ידי הלקוח למניעת התאונה, וכמובן, מסמכים רפואיים של הנפגע, הכוללים עדות על קבלת טיפול רפואי, תוצאות האבחון של הרופא המטפל, מכתבים של הנפגע בנושא כלפי המעסיק, וכל מסמך אחר שיכול לעזור בתביעה ובהעלאת סכום הפיצוי. בסוף, עורך הדין לתאונות עבודה, ירצה לחזק את התזה שלמעסיק יש אשמה בכך שהתאונה התרחשה.

 

למה צריך עורך דין תאונות עבודה?

עורך דין תאונות עבודה, ידע להבהיר לכם את התהליך, ולדאוג למיצוי זכויותיכם. אחד הדברים שחשובים בהתייעצות עם עורך דין הוא הידיעה אם ומתי לתבוע את המעביד. אם המעביד אחראי ממש לתאונה, בשל רשלנות כלשהי, תוכלו לתבוע אותו אישית, ולאחר הוכחת הנזק, והקשר הסיבתי בין הרשלנות שלו לנזק, תקבלו פיצוי.

 

מה בעצם יעשה עורך הדין?

עורך הדין לענייני תאונות עבודה, מלבד הייעוץ הראשוני לגבי הגשת התביעה וסיכוייה, יצטרך אחר כך לנהל משא ומתן מול הביטוח הלאומי או מול החברה הנתבעת, אם זה הביטוח ואם זה מקום העבודה. לאחר מכן, הוא יצטרך לנסח ולבנות כתב תביעה שכאמור, יוכיח שיש קשר סיבתי בין הפגיעה לעבודה של העובד. כתב תביעה כזה יכול לשמש את הלקוח גם כנגד הביטוח הלאומי וגם כנגד המעסיק, במידת הצורך.

 

איזה זכויות למשל מגיעות לנפגעי תאונות עבודה?

יש לכם כל מיני זכויות, למשל, במקרה של תאונת עבודה אתם זכאים גם לדמי פגיעה – תשלום עבור תקופת ההיעדרות מהעבודה וזאת למשך 90 יום. בנוסף, תהיו זכאים גם לקצבת נכות – וזאת במקרה שהפכתם לנכים בשל תאונת העבודה. הקצבה כמובן תלויה בדרגה מסוימת שתוגדר לכם על ידי הביטוח הלאומי. צריך לדעת שמקבל קצת נכות יקבל אותה למשך כל חייו.

 

אז את מי מומלץ לתבוע במקרה של תאונת עבודה?

בדרך כלל יש שתי אפשרויות, או לתבוע את המעסיק או את הביטוח הלאומי. בדרך כלל לא כדאי לתבוע את שניהם. מה שכן, אם עשיתם תאונת דרכים בדרך לעבודה, זה מקרה חריג יחסית, שכן כדאי לתבוע את שניהם.

למה? משום שגם אם תקבלו את תביעתכם מהמעסיק, הביטוח הלאומי לא יתנער מכם, כמו שיכול לקרות במקרים אחרים.

 

איזה דוגמאות יש לתביעת אחד מהם שבאה על חשבון השני?

למשל, אם תרצה לתבוע, במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה, את החברה המבטחת ביטוח חובה את הרכב, לא תקבלו פיצויים על נכות, לעומת תביעת ביטוח לאומי שכן תגרום לכם לקבל פיצויי נכות. מה שכן, אם הנכות תמומן על ידי חברה פרטית, יש סיכוי שגם הביטוח הלאומי יטעם שאינכם צריכים לקבל קצבה.

תפקידו של עורך דין תאונות עבודה

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן