לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מהי תאונת עבודה?

עובדים שמבינים היטב מהי תאונת עבודה יכולים להגן על זכויותיהם במידה ונפגעו בתאונה כזו, ולקבל פיצוי כספי משמעותי. מן העבר השני, יש גם את המעסיקים שחייבים להכיר את המאפיינים המיוחדים של תאונות עבודה לעומת תאונות אחרות. בכל אחד מהמקרים האלה, כדאי גם להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. כך אפשר לרכז את כל השירותים המשפטיים החשובים תחת קורת גג אחת, ולנסח תביעה או כתב הגנה באופן אשר ישכנע את בית המשפט.

תאונת עבודה היא אירוע המתרחש במהלך העבודה וגורם לעובד נזק פיזי או נפשי. מה שמאפיין תאונת עבודה לעומת תאונה רגילה הוא שהיא מתרחשת במסגרת ההעסקה, וככזו, באחריות המעסיק לוודא שמקום העבודה בטוח ונקי ממפגעים. תאונות עבודה יכולות לנוע בין תקריות קלות, כגון החלקות ונפילות, לתאונות קשות יותר, כגון תאונות ממכונות או פיצוצים.

השאלה מהי תאונת עבודה חשובה מכמה סיבות. ראשית, היא יכולה לסייע לעובדים שסבורים שנפגעו עקב עבודתם, ומעוניינים להגיש תביעה כדי לקבל פיצוי כספי. שנית, היא רלוונטית עבור המעסיקים שצריכים להתגונן מפני תביעות של עובדים. בנוסף, מי שמבינים מהי תאונת עבודה יכולים גם לפעול אקטיבית כדי לצמצם את הסיכון לכך שהיא תתרחש שוב בעתיד.

מהי תאונת עבודה מבחינת המיקום וגורמי הסיכון?

תאונות עבודה יכולות להתרחש במגוון מקומות עבודה, לרבות אתרי בנייה, מפעלי ייצור, משרדים ומחסנים. תדירות תאונות העבודה במקומות עבודה שונים, משתנה. לדוגמה, בענף הבנייה, סוגי תאונות העבודה הנפוצות ביותר הן נפילות, ולאחריהן תאונות פגיעה בחפץ והתחשמלות. בענף הייצור, הסוגים הנפוצים ביותר של תאונות עבודה נגרמים ממאמץ יתר, נפילות ותאונות הקשורות במכונה. במשרדים, בין הסוגים הנפוצים ביותר של תאונות עבודה נמנות החלקות, מעידות ונפילות.

הצד של המעסיק בתאונות עבודה – כל מה שצריך לדעת

השאלה מהי תאונת עבודה רלוונטית כאמור גם עבור המעסיק. כאן, למעסיקים יש אחריות משפטית ומוסרית להבטיח שעובדיהם יעבדו בסביבה בטוחה ובריאה. הדבר כרוך בזיהוי סיכונים פוטנציאליים במקום העבודה, יישום אמצעים לביטול או צמצום הסיכונים, מתן הדרכה וציוד בטיחות לעובדים הדרושים, ותגובה מהירה והולמת לתאונות עבודה.

במקרה של תאונת עבודה, יש לנקוט בצעדים הבאים:

 

  1. לדווח על התאונה למעסיק או לממונה הבטיחות המיועד בהקדם האפשרי.
  2. לתעד את פרטי התאונה, לרבות התאריך והשעה, המיקום, סיבת התאונה והפציעות שנגרמו.
  3. לתת טיפול רפואי לעובד, לפי הצורך.
  4. לערוך חקירה לקביעת סיבת התאונה וזיהוי אמצעים למניעת תאונות דומות בעתיד.
  5. להודיע לרשויות הרלוונטיות, כגון משרד העבודה או העירייה, אם הדבר נדרש על פי חוק.
  6. לספק תמיכה לעובד, לרבות גישה לייעוץ או לשירותי תמיכה אחרים, במידת הצורך.

על ידי ביצוע שלבים אלה, מעסיקים יכולים לעזור להגברת בטיחותם ורווחתם של עובדיהם ולמנוע התרחשות של תאונות עבודה עתידיות.

תאונת עבודה – מדריך לעובד

ברוב המקרים מתעוררת השאלה מהי תאונת עבודה בגלל אירוע שהתרחש לעובד. הסיבה לכך היא שלתאונות עבודה יכולה להיות השפעה משמעותית הן על העובד והן על המעסיק. מבחינה משפטית, ישנם מספר צעדים שיש לנקוט לאחר שמתרחשת תאונת עבודה.

שלב 1: פנו לטיפול רפואי

הצעד הראשון אחרי קרות תאונת עבודה הוא לקבל טיפול. אם הפציעות חמורות, יש לפנות את העובד מיד לבית החולים. אם הפציעות פחות חמורות, העובד עדיין צריך להיבדק על ידי איש מקצוע רפואי כדי לשלול בעיות והשלכות שונות.

שלב 2: דווחו על התאונה

יש להודיע למעסיק על תאונת העבודה בהקדם האפשרי. הדיווח למעסיק הינו מהלך קריטי, מכיוון שהוא מאפשר לטפל בתוצאות התאונה, ולאחר מכן גם לבסס את הטענות המשפטיות העיקריות במידה והעובד בוחר להגיש תביעה.

שלב 3: הגישו תביעת פיצויים לעובדים

פיצויי עובדים הם סוג של ביטוח אשר מעניק הטבות לעובדים שנפגעו בעבודה. על העובד או על מי מטעמו להגיש תביעת פיצויי עובדים למעסיק או לחברת הביטוח לפיצויי עובדים. העובד עשוי להיות זכאי להטבות שונות כגון הוצאות רפואיות, הפסדי שכר וקצבאות נכות.

שלב 4: התייעצו עם עורך דין

אם פציעותיו של העובד קשות, או אם תגמולי העובדים אינם מספקים, העובד עשוי לשקול לשכור שירותי עורך דין להגשת תביעה נגד המעסיק. עורך הדין יכול לעזור לעובד להבין את הזכויות והאפשרויות המשפטיות שלו, ולתת לו יד מקצועית בהגשת הניירת הדרושה.

 

איך בוחרים עורך דין שמתאים להתמודדות עם מקרים של תאונות עבודה?

עורכי דין המתמחים בתחום ומנוסים בו, יודעים בדיוק מהי תאונת עבודה ומה מיוחד בהתייחסות המשפטית אליה. בהתאם לכך, הם יכולים להציע שירותים משפטיים שונים ולרכז אותם תחת קורת גג אחת. אבל גם במקרים כאלה, בחירת עורך דין שיסייע בהגשת תביעה נגד המעסיק יכולה להיות תהליך מאתגר.

הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת עורך דין:

א. ניסיון: חפשו עורך דין בעל ניסיון בטיפול בתיקי תאונות עבודה. על עורך הדין להכיר את החוקים והתקנות הרלוונטיים, כמו גם את ההליך המשפטי.

ב. מוניטין: בחרו עורך דין בעל מוניטין טוב בקהילה המשפטית. אתם יכולים לבדוק ביקורות באינטרנט או לבקש המלצות מחברים ובני משפחה.

ג. כימיה: חפשו עורך דין קשוב ומתקשר בצורה ברורה. עורך הדין צריך להיות מסוגל להסביר את התהליך המשפטי במונחים שאתם יכולים להבין.

מה המעסיק יכול לעשות כדי להגן על עצמו במקרים של תאונת עבודה?

אם עובדים מגישים תביעה נגד המעסיק, ישנם מספר צעדים שהמעסיק יכול לנקוט כדי להגן על האינטרסים שלו:

שלב 1: הודיעו לחברת הביטוח

על המעסיק להודיע לחברת הביטוח שלו בהקדם האפשרי לאחר התרחשות תאונת עבודה. חברת הביטוח תבדוק את התביעה ותספק ייצוג משפטי במידת הצורך. בשביל לקבוע את היקף הכיסוי הביטוחי, על החברה לבחון את תנאי הפוליסה.

שלב 2: שתפו פעולה עם החקירה

על המעסיק לשתף פעולה בכל חקירות שנערכות על ידי חברת הביטוח או הרשויות הרלוונטיות. כמו כן, על המעסיק לתעד את פרטי התאונה ואת כל הצעדים שננקטו, וזאת על מנת למנוע תאונות דומות להתרחש בעתיד. שיתוף פעולה עם החקירה עלול להיות מלחיץ עבור המעסיק, אבל עליו לזכור שמדובר על פעולה חיונית, הטומנת בחובה הרבה יותר תועלת מאשר פוטנציאל לנזק.

שלב 3: פנו לייעוץ משפטי

יתכן שהמעסיק ירצה להתייעץ עם עורך דין כדי להבין את זכויותיו ואפשרויותיו המשפטיות. עורך הדין יכול לתת ייעוץ כיצד להגיב לתביעה, ואף יכול לייצג את המעסיק בבית המשפט במידת הצורך.


מהי תאונת עבודה מבחינת השלכות שונות?

לתאונות עבודה יכולות להיות השלכות משפטיות משמעותיות ביותר, הן על העובדים והן על המעסיקים. חשוב ששני הצדדים יבינו את הזכויות והאפשרויות המשפטיות שלהם, וישכילו לנקוט בצעדים מתאימים כדי להגן על האינטרסים שלהם.

באמצעות הגשת תביעת פיצויים והתייעצות עם עורך דין תאונות עבודה, עובדים יכולים להבטיח שיקבלו את הפיצוי והתמיכה הדרושים להם לאחר תאונת עבודה. מעסיקים יכולים להגן על האינטרסים שלהם על ידי יידוע חברת הביטוח שלהם, שיתוף פעולה עם חקירות ופנייה לייעוץ משפטי. בין אם הינכם עובדים או מעסיקים – אתם מוזמנים להתייעץ עם עו"ד אימבר גולן פרטוש.

מהי תאונת עבודה?

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן