לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

תאונות עבודה הן תופעה שכיחה, ולעיתים הן גורמות לפגיעות קשות כגון נזק בשורש כף היד. למרבה הצער, פגיעה כזו יכולה להשאיר אדם עם נכות קבועה ולפגוע באופן משמעותי ביכולתו לתפקד בעבודה ובחיי היום יום. עם זאת, עובדים רבים בישראל אינם מודעים לכך שהם זכאים לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם בתאונת עבודה כזו, על ידי הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. לכן מאמר זה יוקדש לסקירת התנאים והתהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד והזכויות שתביעה כזו עשויה להניב.

 

מתי מתעורר הצורך להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד?

נזק בשורש כף היד עקב תאונת עבודה יכול להיות כואב ומגביל. אמנם המוסד לביטוח לאומי מספק כיסוי ביטוחי לעובדים שנפגעו בתאונות עבודה, אבל נדרשת הגשה של תביעה על מנת לקבל פיצוי. עורכי דין המתמחים בתביעות תאונות עבודה, יכולים לסייע בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד בצורה מקצועית על מנת להבטיח קבלת הפיצויים המגיעים על פי חוק לנפגע.
בקצרה, אם נפגעתם בתאונת עבודה, מומלץ לשקול קבלת ייעוץ משפטי מעורכי דין מנוסים במימוש זכויות רפואיות, כדי לקבל את הסיוע המגיע לכם מהמוסד לביטוח לאומי.

 

התהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

עובדים בישראל מבוטחים בביטוח לאומי מפני תאונות עבודה ומקרים שבהם הם הופכים לנכים ואינם מסוגלים להמשיך לעבוד עוד. גם לאחר תאונת עבודה שגורמת לפגיעה, כמו נזק בשורש כף היד, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

התהליך להגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד, עובר דרך מספר צמתים מרכזיות, אולם ראשיתו בהגשת תביעה להכרה בפגיעת עבודה.

בהכנת תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, השלב הראשון הוא לפרט את נסיבות התאונה – לתאר את מהלך האירוע והפגיעה שנגרמה, ואת המצב הרפואי אליו הובילה התאונה. בנוסף יש לציין בטופס התביעה את מספר ימי ההיעדרות מהעבודה עקב הפגיעה. כדי לקבל דמי פגיעה, על התובע להוכיח שזוהי אכן תאונת עבודה שגרמה למצבו – לא מספיק רק לתאר את מצבו הרפואי, אם כי יש לפרט במדויק ובפירוט רב ככל האפשר את נסיבות ומהלך התאונה.

לאחר קבלת דמי הפגיעה בשלב הראשון של התביעה, השלב הבא הוא לתבוע הכרה בנכות וקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

בהמשך, התהליך הבירוקרטי כולל הופעה בפני ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי, ובסופו ניתן לקבל פיצויים ותגמולים חודשיים על מנת להתמודד עם ההשלכות ארוכות הטווח של התאונה. כך שגם אם הפגיעה מונעת המשך עבודה, ניתן לקבל סיוע כספי מהביטוח הלאומי במקרים אלה.

אולם בשלב זה מומלץ מאוד לקבל ייצוג משפטי מעורך דין כדי להבטיח שממצים את כל הזכויות על פי חוק. ייצוג משפטי יכול לסייע בצורה ניכרת בתהליך מול המוסד לביטוח לאומי, לייעל אותו ולהביא לתוצאה מיטבית עבור התובע, ולכן לא כדאי לוותר עליו.

 

אילו זכויות ניתן לממש בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד?

הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד, מניבה בראש ובראשונה, זכאות לפיצוי הקרוי "דמי פגיעה". דמי הפגיעה הם פיצויים זמניים שניתנים לעובד שהגיש תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, לאורך עד 91 ימים ממועד תאונת העבודה. מטרת דמי הפגיעה היא לפצות את העובד על ימי העבודה שהפסיד בעקבות התאונה, וגם לכסות הוצאות רפואיות שנאלץ לשלם בעקבותיה.

בקצרה, בהנחה שהתאונה אירעה תחת אחריות מקום העבודה ולכן מכוסה על ידי הביטוח הלאומי, השלב הראשון בתהליך הגשת התביעה הוא לדרוש דמי פגיעה על מנת לקבל פיצוי על הנזק הכלכלי המיידי שנגרם כתוצאה מהתאונה.

 

מה גובה דמי הפגיעה במקרה של תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשורש כף היד?

גובה דמי הפגיעה במקרה של תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשורש כף היד, מחושב על פי מספר פרמטרים:

  1. המשכורת של העובד שנפגע – כבסיס לחישוב דמי הפגיעה.
  2. מספר ימי ההיעדרות מהעבודה בפועל בעקבות הפציעה.
  3. גובה ההוצאות הרפואיות שהיו כרוכות בטיפול בפגיעה.
  4. המועד בו הוגשה התביעה – ככל שמגישים מוקדם יותר, כך הסכום הרטרואקטיבי גבוה יותר.

לכן כדאי להגיש את התביעה בהקדם האפשרי, על מנת למקסם את דמי הפגיעה שיאושרו.

מה חלון הזמן למימוש הזכאות לדמי פגיעה?

דמי הפגיעה נועדו לספק סיוע כלכלי לאחר תאונת עבודה, על מנת לפצות על הפסד הכנסה בגין ימי עבודה שהוחמצו והוצאות רפואיות. ניתן להגיש תביעה לדמי פגיעה עד שנה ממועד התאונה, כדי לקבל פיצוי רטרואקטיבי על התקופה שלאחר הפגיעה.

 

איך המוסד לביטוח לאומי קובע מה דרגת הנכות של התובע בתביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד?

כאשר המוסד לביטוח לאומי מאשר את תביעת תאונת העבודה, הוא מזמן את התובע לוועדה רפואית. תפקיד הוועדה לבחון את המצב הרפואי הנוכחי כתוצאה מהפגיעה בכף היד, ולקבוע האם לתובע מגיעים אחוזי נכות ובאיזו מידה.

בסופו של תהליך בדיקה למסמכי התביעה, חוות הדעת הרפואיות שצורפו אליה ומצב התובע הנבדק בהתייצבו בפני הוועדה עצמה, הוועדה הרפואית קובעת את שיעור אחוזי הנכות שיוכרו לתובע כתוצאה מהפגיעה בכף היד בתאונת העבודה.

ככלל, שיעור הנכות נקבע בהתאם למצבו הרפואי של התובע ועל פי התקנות הקבועות בחוק הביטוח הלאומי לגבי כל סוג פגיעה. ככל שהפגיעה בתפקוד חמורה וממושכת יותר, כך אחוזי הנכות גבוהים יותר, על מנת לאפשר פיצוי הולם התואם את צורכי הנפגע והפסדי ההכנסות שנגרמו לו בשל פגיעתו.

למותר לציין כי להחלטת הוועדה הרפואית יש חשיבות רבה בקביעת גובה הפיצויים, לכן מומלץ בשלב זה להיעזר בייעוץ מקצועי מעורך דין. עורך דין תאונות עבודה יוכל על סמך התקנות הקיימות בחוק הביטוח הלאומי, להעריך מראש מה יהיה שיעור אחוזי הנכות שיוכרו במקרה הספציפי שלכם ולהמליץ לכם על סמך נסיבותיכם, כיצד למקסם אותם.

 

כללי האצבע בקביעת דרגת נכות מעבודה לבעלי נזק בכף היד

קביעת אחוזי הנכות במקרה של פגיעה בכף היד בתאונת עבודה נעשית על פי עיקרון ההגבלה בתנועתיות והשפעתה על תפקוד העובד, כדלקמן:

  • הגבלה בתנועת היד הדומיננטית (היד החזקה) של הנפגע – מניבה בין 10% ל- 30% אחוזי נכות, בהתאם לחומרת ההגבלה.
  • הגבלה בתנועת היד החלשה (היד שאינה דומיננטית) של הנפגע – מניבה בין 5% ל- 20%, אחוזי נכות בהתאם לחומרת ההגבלה.
  • קישיון "נוח" (יד המקובעת במצב כפוף) – מניב בין 15% ל- 25% אחוזי נכות.
  • קישיון לא נוח – מניב בין 30% ל- 40% אחוזי נכות.

ככל שהפגיעה ביד החזקה או שהקשיון חמור ומגביל יותר, כך אחוזי הנכות המוכרים בביטוח לאומי, לרוב גבוהים יותר.

 

לסיכום

תאונות עבודה יכולות לגרום לפגיעות שונות, וביניהן נזקים בשורש כף היד. אם נפגעתם בעבודתכם באופן זה, חשוב לדעת שכעובדים המבוטחים בביטוח לאומי, אתם זכאים לפיצוי בגין נזקים אלו.
על מנת לממש זכות זו, יש להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד, תוך תיאור מדויק של נסיבות האירוע והנזק שנגרם לכם. בהמשך לכך, תוכלו לפי הצורך, לתבוע גם הכרה בנכות ארוכת טווח וקצבה חודשית. בכל מקרה, מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי מקצועי כדי לוודא שמיצוי מלוא הזכויות יתבצע על פי החוק ובמירב היעילות.

לתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות במשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש, התקשרו כעת.

תביעת תאונת עבודה עקב נזק בשורש כף היד

התהליך כולל מילוי טופס דיווח על פגיעה בעבודה, הגשת אישורים רפואיים ואסמכתאות שונות, חוות דעת רפואית וכדומה. מומלץ להיעזר בשירותים משפטיים מקצועיים להגשה נכונה של התביעה.

אחוזי הנכות שניתן לקבל בגין פגיעה בכף היד בתאונת עבודה נעים בטווח שבין 5% ל- 40%, בהתאם לחומרת הפגיעה ומידת ההשפעה על התפקוד של הנפגע לטווח ארוך.

בספר הליקויים של ביטוח לאומי, יש הבחנה בין פגיעה ביד החזקה ליד החלשה, כאשר פגיעה ביד החזקה מזכה באחוזי נכות גבוהים יותר. זאת ועוד – ככל שהפגיעה חמורה יותר וההשפעה על התפקוד לטווח ארוך משמעותית יותר, כך אחוזי הנכות המוכרים בידי המוסד לביטוח לאומי, לרוב יהיו גבוהים יותר.

ככלל, אם חלפה יותר משנה ממועד תאונת העבודה שגרמה לנזק בשורש כף היד, עדיין ניתן וכדאי לפעול על מנת לקבל את מלוא הזכויות והפיצויים על פי חוק. ישנן טכניקות משפטיות שונות שעורך דין בתחום יוכל להפעיל כדי להקטין את הנזק שנגרם מהאיחור בהגשה. לכן, חשוב לא לוותר ולמצות את הזכויות גם בדיעבד.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן