לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

אם אדם חווה מגבלות פיזיות משמעותיות, הוא עצמו או מי מטעמו, זכאים להגיש תביעות סיעוד על סמך מגבלות אלו. בדרך כלל, ניתן להגיש תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות למוסד לביטוח לאומי. אולם אם למטופל יש ביטוח סיעודי מתאים בחברת ביטוח פרטית, ניתן להגיש את התביעה גם שם. בפסקאות הבאות, נעמיק בנושא זה ונסביר מתי וכיצד ניתן להגיש תביעה.

 

היכן ניתן להגיש תביעות סיעוד על רק מגבלות פיזיות?

המוסד העיקרי והגדול אליו ניתן להגיש תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות, הוא המוסד לביטוח לאומי. גורם נוסף אליו אפשר לפנות לצורך הגשת תביעה סיעודית, הוא ספקי ביטוח סיעודי פרטיים, אם הפרט הסובל ממגבלות פיזיות מבוטח אצלם. לעניין זה, יש להבחין בין הגשת תביעת סיעוד לבין הגשת תביעת נכות – שהקריטריונים המזכים בהן הם שונים.

 

מתי ניתן להגיש תביעות סיעוד על סמך מגבלות פיזיות?

מדינת ישראל ידועה בטיפול המתקדם באנשים עם מוגבלות, פיזית ונפשית כאחד. עם זאת, חשוב לציין כי לא כל מגבלה מסווגת את האדם באופן אוטומטי כחולה סיעודי. ישנן מגבלות שבהתקיימן, אנשים עדיין יכולים לתפקד, אם כי בסיוע כלשהו. מצד שני, ישנן מגבלות פיזיות שאכן מחייבות טיפול סיעודי.

להלן כמה דוגמאות למגבלות פיזיות שעשויות להצדיק תביעה לשירותי סיעוד:

  • מחלה כרונית: הכוונה היא למחלה הפוגעת בהדרגה ביכולתו של האדם לתפקד באופן עצמאי. דוגמאות כוללות סרטן או מחלת פרקינסון, אשר מפחיתים בהדרגה את יכולתו של הסובל מהן לחיים עצמאיים.
  • נכות: במקרים מסוימים, אדם עלול להפוך לנכה עקב פציעה או מחלה. מוגבלות זו עלולה להפוך את הפרט למי שזקוק לסיוע ותמיכה צמודים לאורך כל היום, המחייבת הגשת תביעות סיעוד המבוססות על מגבלות פיזיות.
  • מגבלות הקשורות לתאונה: לאחר תאונה, אדם עשוי לדרוש טיפול סיעודי לתקופה מוגבלת או אפילו לצמיתות. במקרים כאלה, ניתן להגיש תביעת סיעוד על רקע מגבלות פיזיות.

 

כיצד נבדקות  תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות בביטוח לאומי?

בראש ובראשונה, הזכאות לקצבת הסיעוד בביטוח לאומי, מותנית בתושבות ישראלית ובגיל המבקש, שחייב להיות מעל גיל הפרישה הקבוע בחוק. בנוסף לכך, המוסד לביטוח לאומי בוחן פרמטרים שונים כאשר הוא בודק מי זכאי לקצבת סיעוד:

  1. רמת התלות של מבקשי הקצבה: גמלת הסיעוד תינתן אך ורק לקשיש שנזקק לסיוע משמעותי מזולתו לטובת הפעולות היומיומיות שהוא נדרש לבצע בשגרת יומו ובביתו, כגון אכילה, רחצה, לבישת בגדים, התניידות ושליטה בסוגרים. לחילופין – הזכאות לקצבה יכולה גם להינתן למבוטחים בעלי צורך בהשגחה  עקבית לצורך הגנה על שלומם ועל שלום האנשים הנמצאים במחיצתם. ביטוח לאומי יבצע בדיקת תפקוד ששמה ADL לטובת קביעת רמת התלות בזולת של מבקשי הקצבה הסיעודית על רקע מגבלות פיזיות.
  2. מקום המחיה של התובע: מבוטח שגר בביתו הוא או במסגרת של דיור מוגן, עשוי להיות זכאי לקבל גמלת סיעוד מבט"ל. מנגד, מי שמתגורר בדיור מוגן, יחשב זכאי לקבלת הקצבה אך ורק אם הוא משויך למחלקת העצמאיים / התשושים שבפיקוח ורישוי ממשרד הרווחה. ניתן גם לקבל זכאות לקצבה עקב שהות במוסד המפוקח בידי משרד הרווחה, בהינתן שרוב הוצאות אחזקת הקשיש משולמות מכיסו שלו. במידה והתשלום של החלק הארי מהוצאות האחזקה נעשה בידי גורם ממשלתי או הרשות המקומית, הוא לא יהיה זכאי לקבל קצבת סיעוד בהגשת תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות.
  3. היעדר תגמולי סיעוד כפולים: מגישי תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות, לא רשאים לקבל את הגמלה במקביל לפיצויי סיעוד המשולמים על ידי גופים ממשלתיים אחרים. 

 

חשיבות הסיוע המשפטי בהתמודדות עם דחיית תביעות סיעוד על בסיס מגבלות פיזיות

לא ניתן להפריז במשמעות הסיוע המשפטי כאשר עומדים בפני דחיית תביעות סיעוד המבוססות על מגבלות פיזיות. שכן, דחייה יכולה להתרחש עקב גורמים שונים, כגון טפסים לא מלאים, מסמכים תומכים לא מספקים או הערכות שגויות של בוחנים מטעם הביטוח הלאומי.

התקשרות עם עורך דין המתמחה בזכויות סיעודיות יכול לעשות הבדל מהותי באופן שבו דחיית תביעה מטופלת. לאנשי מקצוע אלו יש את המומחיות לאסוף את המסמכים הדרושים, לנווט בהליכים המשפטיים המורכבים ולערור בשם התובע. בעזרתם, התובעים יכולים לטפל ביעילות בסיבות הדחייה, להציג טיעונים חזקים לגורמי הביטוח ולמקסם את סיכוייהם לקבל את הפיצויים וההטבות הביטוחיות המגיעות להם בצדק.

 

לסיכום – תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

ניווט בתחום תביעות הסיעוד המבוססות על מגבלות פיזיות, עשוי להיות מאמץ ומאתגר במיוחד.
עם זאת, אנו מקווים שהידע והתובנות שהושגו ממדריך זה, יאפשרו לכם לגשת לתהליך בביטחון. זכרו, הגשת תביעת סיעוד בגין מגבלות פיזיות, אינה רק עניין של השגת תמיכה כלכלית אלא גם חתירה לצדק ומימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לכם כחוק.

משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש סייע ועודנו מסייע לאנשים רבים בישראל בהגשת תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות מזה שנים רבות. עם הניסיון הרב שלנו בהתנהלות מול גופי ביטוח ורשויות ממשלתיות, אנו בעלי הכלים להעניק לכם סיוע משפטי שימקסם את הפיצויים וההטבות הביטוחיות שתקבלו.

לליווי משפטי מקצועי בהליך להגשת תביעת סיעוד על רקע מגבלות פיזיות – פנו אל משרדנו כבר כעת. אנחנו כאן על מנת לעזור לכם להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לכם במינימום מאמץ.

 

שאלות ותשובות בנושא תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

הגשת תביעת סיעוד על רקע מגבלות פיזיות אינה עניין עקרוני בלבד. מי שיוזמים הליכים כאלה עושים זאת משום שיש להם צורך הולך וגובר לכסות את ההוצאות הנובעות ממצבו הרפואי של החולה. לפיכך, ישנה חשיבות מכרעת להגשת התביעה באופן מקצועי לטובת הגדלת הסיכוי לתגובה חיובית מחברת הביטוח והביטוח הלאומי.

בהגשת תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות כמו בכל תביעת סיעוד, חיוני לכלול את כל הטפסים הרלוונטיים, מלאים בשלמותם. טפסים לא מלאים לא יתקבלו ועלולים לגרום לדחיית התביעה או לעיכובים משמעותיים. כמו כן, יש לצרף כל מסמך רפואי המאמת את מצבו הרפואי והסיעודי של התובע.

עם הגשת תביעות סיעוד המבוססות על מגבלות פיזיות, ימנה המוסד הנתבע בודק מקצועי אשר יעריך את היקף המגבלות של התובע. הערכה זו כוללת מבחנים המעריכים את היכולות הבסיסיות של התובע לטפל בעצמו, כגון לבוש, ביצוע משימות ספציפיות ושמירה על היגיינה אישית. למרבה הצער, קביעה שגויה של הבוחן של הגוף המבטח, עלולה להשפיע על התוצאה ועלולה לגרום לדחייה חלקית או מלאה של התביעה.

פנייה לסיוע ממשרד עורכי דין מוביל, יכולה לשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה בתביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות. עורך דין מקצועי יוודא שכל המסמכים הדרושים יאספו ויעריך את הפוטנציאל שלהם לתמוך בהצלחת התביעה. הליווי המשפטי כולל גם סיוע לתובע בתהליך המורכב של מילוי הטפסים, שיכול להיות מאתגר בפני עצמו. כמו כן, עורך הדין ילווה את התובע במהלך הבדיקה של הבוחן, וימנע אי דיוקים או פעולות העלולות לסכן את האינטרסים של התובע ועלולות להוביל לדחיית התביעה.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תביעות סיעוד
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן