לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונת עבודה פגיעה ביד

פציעות כתוצאה מתאונות עבודה הן מציאות מצערת שאיתה מתמודדים אנשים רבים בחייהם המקצועיים. בין אלה, תאונת עבודה פגיעה ביד בולטת בשל השפעתה העמוקה על יכולתו של האדם לבצע משימות יומיומיות ולמעשה להמשיך בחייו המקצועיים. השיקום ידרוש, פעמים רבות, זמן ממושך, אנרגיה רבה וילווה, סביר להניח, בעלויות גבוהות לטובת ריפוי מיטבי. הייעוץ עם עו"ד תאונות עבודה הינו הכרחי על מנת להצליח להתמודד עם מגוון ההשלכות הללו. במאמר זה ננסה לסקור את ההיבטים השונים של הפגיעה ביד, הסיבות, ההשלכות, אפשרויות מניעה ויכולת ההתמודדות במישור הביטוחי והמשפטי. 

 

על ההשלכות הכאובות של פגיעות גפיים בתאונות עבודה

לפציעות ביד יש ​​לא רק השלכות פיזיות ורגשיות מיידיות אלא הן במרבית המקרים יובילו להליך משפטי אשר ידרוש העסקת עורכי דין תאונות עבודה ומומחים אחרים. הבנת ההיבטים המשפטיים סביב פציעות אלו חיונית הן לעובדים המבקשים פיצוי והן למעסיקים השואפים לשמור על סביבת עבודה בטוחה. בדומה לתחומי משפט נוספים, גם בתחום תאונות העבודה ישנם חוקים ותקנות ספציפיים שמעסיקים מחויבים להם. כאשר מתרחשת פגיעה ביד עקב רשלנות של מעסיק או הפרת תקנות הבטיחות, ההליך המשפטי עשוי להיות קל ופשוט יותר ויאפשר לעובד לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לו. 

 

תאונות עבודה פגיעה ביד – הסיבות והתוצאות הנלוות אליהן

תאונות עבודה פגיעה ביד עלולות לנבוע ממספר סיבות, החל משימוש בציוד או מכונות מסוכנים וכלה בחוסר השגחה במקום העבודה. הסיבות השכיחות כוללות עבודה עם מכונות, חשיפה לחפצים חדים, מאמץ יתר הדורש שעות עבודה רבות וחוסר תשומת לב וציוד מגן אישי לא מתאים. כמו כן, עלול העובד להתלונן על הכשרה לא מספקת ורשלנות בשמירה על פרוטוקולי הבטיחות כך שגם משימות שגרתיות עלולות להפוך לסכנות פוטנציאליות.

ההשלכות של פגיעה ביד או בידיים עלולות לגעת בתחומים רבים ולהשפיע הן על העובד והן על המעסיק. מנקודת מבט אישית, פציעה ביד עלולה להוביל לכאב מיידי, טראומה והפחתה ביכולתו של האדם הפגוע לבצע את תפקידיו בעבודה. כאשר הפגיעה הינה חמורה, היא עלולה אף להוביל לנכות זמנית או קבועה, שתשפיע לא רק על העבודה אלא גם על פעילויות היומיום.

עבור מעסיקים, חשיפת העובד לתאונת עבודה עלולה להיגמר אף בתביעת פיצויים, ירידה בפריון והשלכות משפטיות פוטנציאליות נוספות. יתרה מכך, מקום עבודה שחווה בעבר כבר מספר תאונות עבודה, עלול לפתח מוניטין שלילי, מה שיהפוך את ניסיונו למשוך עובדים מיומנים ומקצועיים למאתגר יותר. לכן, אי אפשר לזלזל בהשפעה הכוללת של תאונות עבודה על המורל הכללי ותרבות העבודה, שכן העובדים עלולים לחשוש יותר לגבי בטיחותם, ולהיות פחות שבעי רצון ממקום עבודתם. 

 

האם ניתן להימנע מתאונות עבודה בכלל ופגיעות ביד בפרט?

מניעת תאונת עבודה פגיעה ביד לא תמיד אפשרית, אולם בכל מקרה, ניסיון שכזה ידרוש עבודה רב תחומית שתערב הן את המעסיקים והן את העובדים. מעסיקים צריכים לתעדף נושאים כמו מתן הדרכה מקיפה על שימוש נכון בציוד וכתיבה ואכיפה של פרוטוקולי בטיחות הכוללים את הדגשת חשיבות השימוש בציוד מגן אישי. כמו כן, צריכות להתקיים בדיקות סדירות במקום העבודה כדי לזהות סיכונים פוטנציאליים ותיקון מהיר של מפגעים קיימים. בנוסף, יש לטפח תרבות של בטיחות המעודדת תקשורת פתוחה ודיווח על שיטות עבודה לא בטוחות או הערות אחרות.

מצד העובדים, ערנות והקפדה על הנחיות הבטיחות הן ערך עליון. עליהם להשתמש ולנצל את ציוד המגן האישי, וכפפות למשל, עשויות להוריד באופן משמעותי את הסיכון לפציעות ידיים. כמו כן עליהם לבקש חינוך על ההיבטים הארגונומיים של המשימות. עידוד העובדים לדווח על תנאים לא בטוחים או תקלות בציוד ייצר גישה משותפת לשמירה על סביבת עבודה בטוחה.

 

קבלת ייעוץ מעורך דין תאונות עבודה במקרים של תאונת עבודה פגיעה ביד

כאשר מתרחשת תאונת עבודה ופגיעה ביד, הפוקוס עובר לשיקום ולתהליך החזרה לעבודה. התערבות רפואית, כולל ניתוח, פיזיותרפיה וטיפול בכאב, נחוצות בהתאם לחומרת הפציעה. מעסיקים חייבים לתמוך בעובד בשעה קשה זו של החלמה, לא רק מבחינה כספית אלא גם בהתאמות שונות שניתן לבצע עבורם במקום העבודה. תמיכה זו תוכל לקדם תחושת נאמנות ומחויבות לרווחת העובד במקום העבודה.

 

כך עורך דין תאונות עבודה יכול לקצר תהליכים בתביעות תאונת עבודה פגיעה ביד

עורך דין תאונות עבודה יכול לקצר תהליכים בתביעות תאונת עבודה פגיעה ביד במספר דרכים:

  • הוא יכול להבטיח שהתביעה תוגש במועד הנדרש: תביעות תאונת עבודה חייבות להיות מוגשות בתוך שנה מיום התאונה. אם התביעה לא תוגש במועד, היא עלולה להידחות. עורך דין תאונות עבודה בעל ניסיון יידע מתי להגיש את התביעה ויסייע לעובד לעמוד במועדים.
  • הוא יכול להכין את התביעה בצורה מקצועית: התביעה חייבת לכלול את כל המידע הנדרש, כגון פרטי התאונה, הנזקים שנגרמו, והעדויות הרלוונטיות. עורך דין תאונות עבודה יסייע לעובד להכין את התביעה בצורה מקצועית ולצרף אליה את כל המידע הנדרש.
  • הוא יכול לנהל את התביעה מול הביטוח הלאומי או חברת הביטוח ביעילות: תביעות תאונת עבודה יכולות להיות מורכבות ומסובכות. עורך דין תאונות עבודה ייצג את העובד מול הביטוח הלאומי או חברת הביטוח ויסייע לו לקבל את הפיצויים המגיעים לו.

בנוסף, עורך דין תאונות עבודה יכול לעזור לעובד לקבל את הפיצויים המגיעים לו במהירות האפשרית. הוא יכול לנהל משא ומתן עם הביטוח הלאומי או חברת הביטוח, ולהגיע להסכם פיצויים מהיר ומקיף מכפי שהמבוטח יכול היה להשיג בכוחות עצמו.

 

לסיכום

פגיעה ביד במהלך העבודה עלולה להוביל לנזקים משמעותיים, פיזיים וכלכליים. בנסיבות אלו, חשוב לזכור כי עובדים שנפגעו בתאונת עבודה עשויים להיות זכאים לפיצויים כספיים מטעם ביטוח לאומי, וחברות הביטוח השונות.

גובה הפיצויים נקבע בהתאם לחומרת הפציעה, התקופה שבמהלכה לא ניתן היה לעבוד, וכן הפסדים כלכליים נוספים שנגרמו עקב הפגיעה.

אם נפגעתם בתאונת עבודה ביד, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי. עורך דין מומחה לתאונות עבודה יוכל לסייע לכם להגיש תביעה לפיצויים ולקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

פנו עוד היום למשרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש, המתמחה בתאונות עבודה, לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ויחס אישי.

תאונת עבודה פגיעה ביד

במקרה של פגיעה ביד הקשורה לעבודה, לעובד יש אפשרות להגיש תביעת פיצויים. תגמול זה נועד להעניק סיוע כספי ולכסות הוצאות רפואיות הקשורות לפציעה. אם הפגיעה נבעה מרשלנות של צד שלישי או אם תגמולי הפיצויים אינם מספיקים, ייתכן שהעובד יוכל להגיש גם תביעה בגין נזקי גוף.

עורך דין תאונות עבודה יכול להעניק סיוע משמעותי לעובד שנפגע, כולל סיוע להבנת הזכויות, הבטחת תיעוד נאות של הפציעה והטיפולים הרפואיים הנלווים, ותמיכה בליך המשפטי כולו כדי להבטיח פיצוי הוגן. בנוסף, עורך הדין יכול להציע ייצוג משפטי אם מתעוררים מחלוקות במהלך תהליך תביעת הפיצויים.

עורכי דין תאונות עבודה יכולים לסייע עוד בטרם התרחשה תאונת העבודה ולמלא תפקיד פרואקטיבי במניעה. הם יכולים לייעץ למעסיקים בנוגע לעמידה בתקנות הבטיחות, לסייע בפיתוח מדיניות בטיחות מקיפה ולערוך חקירות פנימיות בעקבות תקריות כדי לזהות ולטפל בסיבות השורש. גישה זו תסייע ביצירת סביבת עבודה בטוחה יותר ותפחית את הסיכון לתביעות עתידיות.

עורכי דין יכולים לסייע למעסיקים בהבנת חובותיהם המשפטיות, גיבוש אסטרטגיות הגנה במקרה של ליטיגציה והפחתת התחייבויות פוטנציאליות. בנוסף, הם יכולים לתרום למשא ומתן להסדרים בין העובדים שנפגעו למעסיקים, ולקדם החלטות הוגנות מבלי להזדקק להליכים ארוכים ויקרים יותר בבית המשפט. 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן