לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון

בעידן שבו השימוש בטלפונים ניידים הולך וגובר בקרב בני האדם בכל תחומי החיים, הסכנה שבשימוש בהם בעת נהיגה בכבישים, גדלה והולכת מיום ליום. מחקרים מוכיחים כי שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגת רכב הוא כיום אחד הגורמים המשמעותיים להתרחשותן של תאונות דרכים, המובילות לפגיעות קשות ואף למקרי מוות בכבישים. בשורות הבאות נבחן את הנושא הכאוב של תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון הנייד, בהקשר של הזכויות הרפואיות והביטוחיות המגיעות לנפגעים במקרים הללו, ונמחיש את חשיבות הסיוע המשפטי בתהליך למימושן.

 

תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון הנייד – סיכון ממשי לכל נהג

קיים קשר ישיר בין שימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה לבין עלייה בסיכון למעורבות בתאונת דרכים. שימוש בטלפון בזמן הנהיגה גורם להסחת דעת של הנהג ומעביר את מיקודו מנהיגה כמטלה הראשונה בחשיבותה. הסחות דעת אלה יכולות לפגוע ביכולתו של הנהג לבצע במקביל את כל המטלות הנדרשות בנהיגה ברמה הנאותה, ובכך להגביר משמעותית את הסיכויים לתאונה.

מחקרים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצאו כי שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מגדיל פי עשרה את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. מחקרים נוספים הראו כי 47 אחוזים מהנהגים בישראל דיווחו שהם נוהגים תוך כדי שימוש בטלפון נייד. נתונים אלו מלמדים כי בכל רגע נתון, כמעט מחצית מהנהגים על הכביש משתמשים בטלפון נייד בזמן הנהיגה, מה שתורם בהכרח לעלייה במספר תאונות הדרכים בישראל.

 

מה קובע על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לגבי הזכאות לפיצוי בגין נזקי גוף מתאונה?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מ-1975, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בתור נהג, נוסע, רוכב אופניים או הולך רגל, זכאי לפיצוי כספי. זאת, ללא קשר לרמת האחריות שלו לגרימת התאונה עצמה. הפיצוי ממומן על ידי חברות הביטוח לביטוח חובה של כלי הרכב המעורבים בתאונה, אשר כל בעל רכב מחויב על פי חוק לרכוש עבור רכבו.

 

במקרה של תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון – הנהג שגרם לתאונה עדיין זכאי לפיצוי על נזקיו?

שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה הוא בעיה מטרידה שמשטרת ישראל מנסה לצמצם במידת האפשר. מחקרים הראו קשר ישיר בין שימוש בטלפון נייד לבין הסתברות גבוהה יותר להיות מעורב בתאונת דרכים. עם זאת, נשאלת השאלה האם נהג שגרם לתאונה עקב שימוש בטלפון בזמן נהיגה יקבל פיצויים על נזקיו שנגרמו בתאונה. התשובה לשאלה זו, עשויה להשתנות כתלות בנסיבות המקרה, אם כי ראוי לציין שבמקרה של תאונת דרכים, המשטרה אינה יכולה בדרך כלל להוכיח כי השימוש בטלפון הנייד גרם לתאונה. לפיכך, הטלפון הנייד אינו מוגדר באופן רשמי כגורם לתאונה, בניגוד לגורמים אחרים כמו אלכוהול או סמים שאפשר לאמת את מעורבותם. עם זאת, ברור כי השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה תורם בהכרח לעלייה במספר תאונות הדרכים.

 

כיצד מתייחס החוק בארץ לנושא תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון?

השימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה מוגדר כעבירה פלילית על פי החוק, כאשר העונש על כך הוא קנס כספי בסך 1,000 ש"ח וצבירה של 8 נקודות חובה. האיסורים הקיימים בחוק כוללים החזקת הטלפון ביד תוך כדי נהיגה, קריאה ושליחה של מסרונים, וכל פעולה אחרת עם הטלפון שאינה באמצעות מכשיר דיבורית בזמן הנהיגה. על כן, הדיבור וההאזנה לטלפון הנייד מותרים רק באמצעות דיבורית בלבד במהלך הנהיגה.

 

האם לאשמת הנהג בנהיגה עם טלפון נייד יש משקל בקביעת זכאותו לפיצויים על נזקי גוף?

ביטוח החובה נדרש לכסות את נזקי הגוף של כל המעורבים בתאונת דרכים, ללא תלות באשמתם. לכן, לכאורה גם נהג שגרם לתאונה עקב שימוש בטלפון הנייד עדיין זכאי לפיצויים על נזקי הגוף שנגרמו לו באירוע. עם זאת, בפועל ייתכנו מקרים בהם חברת הביטוח תסרב לפצותו, בטענה שהנהג גרם בכוונה תחילה לתאונה. שכן, השימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה נעשה תוך מודעות לסיכון המוגבר שהדבר יוביל לתאונה.

 

מה עושים במקרה שבו חברת הביטוח דוחה את התביעה לפיצויים?

במקרה שבו חברת הביטוח דוחה את התביעה לפיצויים, ניתן לערער על ההחלטה. אם גם הערעור נדחה, נותר לתבוע את הפיצויים בבית המשפט. במצבים מעין אלה מומלץ להיערך להליך המשפטי מראש בליווי עורך דין המתמחה בנזיקין ובנזקי גוף, שיוכל לייצג את האינטרסים והזכויות של הנפגע גם כאשר הוא "אשם" לכאורה בעבירה שעלולה לגרום לדחיית התביעה על ידי חברת הביטוח.

 

לסיכום

הסכנה הטמונה בשימוש בטלפון נייד בעת נהיגה, הולכת וגדלה עם השנים, בהתאם לתפוצה הרחבה של הטכנולוגיה ולהפיכת השימוש בטלפון לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כולנו. מחקרים מוכיחים כי זהו גורם משמעותי לתאונות, פגיעות גוף קשות ואף לאובדן חיים. עם זאת, גם אם נהג נפגע בתאונה עקב שימוש בטלפון בנהיגה, יש לו זכות חוקית לקבל פיצויים על נזקיו. בתהליך זה, כדאי לפנות לייעוץ משפטי מקצועי של עורך דין נזיקין מוביל, שיסייע לכם לקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם כחוק. משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כאן כדי לדאוג למיצוי זכויותיכם מול כלל הגורמים הרלוונטיים ולהקל עליכם בדרך להחלמתכם ושיקומכם.

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונה עם משרדנו, ללא צורך בהתחייבות מצידכם – פנו אלינו בהקדם.

תאונות דרכים בעקבות שימוש בטלפון

אם עמדתם ברמזור תוך שימוש בטלפון נייד ורכב פגע בכם מאחור, הפיצויים שלכם אינם בסכנה. זאת מכיוון שעל פי החוק, אחד התנאים להגדרת העבירה של שימוש בטלפון בנהיגה, הוא שהרכב יהיה בתנועה. לפיכך, כל נזק גוף שייגרם במקרה של עצירה ברמזור, טעון פיצוי כחוק מטעם חברת ביטוח החובה. אם יהיו קשיים בקבלת הפיצויים, יש לפנות בהקדם לעורך דין מנוסה בתחום.

על מנת להגיש תביעה לפיצויים מחברת הביטוח, יש לשלוח לה את טופס התביעה בצירוף תיעוד רפואי מלא המוכיח הן את עצם קרות התאונה והן את מהות וחומרת הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה. ייתכן שחברת הביטוח תדרוש מסמכים רפואיים נוספים על מנת לאמוד במדויק את גובה הפיצויים המגיעים לנפגע.

במידה וחברת הביטוח דחתה את התביעה שהגשתם לפיצויים בעקבות תאונת הדרכים שעברתם, ניתן לערער על ההחלטה בפני החברה בתוך 45 ימים מיום קבלת התשובה השלילית. אם גם הערעור נדחה, הדרך הבאה היא להגיש תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח בערכאות – שם ניתן יהיה להוכיח את זכאותכם לפיצויים.

אם זומנתם למשפט כנאשמים בתאונת דרכים, הפיצויים שאושרו לכם על ידי חברת הביטוח לכיסוי נזקי הגוף שנגרמו לכם בתאונה, לא יישללו מכם. זאת מכיוון שבתי המשפט לתעבורה אינם מתערבים בהחלטות המבטחות לפצות מבוטח על פי החוק. עם זאת, יש לצפות שפסק הדין במשפט הפלילי יכלול קנס כספי, כחלק מהענישה על העבירה שביצעתם.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן