לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תאונה עבודה הפסקת צהריים

הפסקות צהריים נתפסות לרוב כרגעים של הפוגה בעיצומו של יום עבודה קדחתני, ומספקות לעובדים הזדמנות להיטען מחדש ולהתרועע עם עמיתיהם. עם זאת, ישנם מקרים שבהם הפסקת הצהריים הלא מזיקה לכאורה הופכת לקרקע נוחה עבור תאונת עבודה הפסקת צהריים. מאמר זה ינסה להתעמק בנרטיב של תאונת עבודה שהתרחשה במהלך הפסקת צהריים, יבחן את ההשלכות על העובד הנפגע וישפוך אור על חשיבות הבטיחות במקום העבודה גם בעבודות אשר לכאורה לא נשקפת מהן סכנה פיזית ממשית.

 

תאונת עבודה הפסקת צהריים והשלכותיה המיידיות

מכיוון שתרחיש של תאונת עבודה הפסקת צהריים נראה לכאורה בלתי מתקבל על הדעת או רחוק מהמציאות, ננסה לתאר מקרה לדוגמא שאירע. התאונה התרחשה באחד מימי השבוע, כאשר כל החברה התכנסה ביחד לארוחה משותפת בחדר האוכל המשותף. עובדת, שהייתה שקועה בשיחה עם עמיתיה, לא הבחינה במים שנשפכו על רצפת החדר. כשהיא עשתה את דרכה לקחת לעצמה את ארוחת הצהריים, רגלה פגעה במשטח החלקלק, וכתוצאה מכך היא נפלה בפתאומית.

התוצאות המיידיות של התאונה התאפיינו בתערובת של דאגה ובלבול. העובדת הצליחה לקום מהרצפה אך בקושי הזיזה את רגליה. שאר העובדים באו לעזרתה במהירות וצוות חדר האוכל טיפל מייד במפגע שהתגלה. מיד לאחר מכן, העובדת נזקקה לעזרה ראשונה, ועמיתיה, שהוכשרו בסיוע רפואי בסיסי, העניקו לה טיפול ראשוני בזמן שהמתינו לעזרה רפואית מקצועית. כאשר היא נלקחה לבסוף לבית החולים התגלו שברים בשתי הרגליים ובאגן.

 

השלכות משפטיות ומקצועיות של תאונה עבודה שהתרחשה בהפסקת הצהריים

מעבר לפגיעה הפיזית, לא ניתן לזלזל גם בהשלכות המשפטיות והמקצועיות הנובעות מאותה תאונת עבודה הפסקת צהריים. למרות שהפסקות צהריים נתפסות לרוב כפסק זמן לא רשמי, הן עדיין נחשבות לחלק מיום העבודה, והמעסיקים אחראים לשמירה על סביבת עבודה בטוחה. במקרה של הסיפור המתואר עלולות להישאל שאלות בנוגע לאחריות. האם המפגע נבע מרשלנות בתחזוקת חדר האוכל, או שמא מדובר באחריות פשוטה יותר. קביעת האחריות מצריכה בחינה מעמיקה של פרוטוקולי הבטיחות במקום העבודה, הפיקוח וחובת הזהירות כלפי העובדים בכל היבטי יום העבודה שלהם.

 

אחריותו של המעסיק למניעת תאונות עבודה גם בהפסקות של העובדים

תאונת עבודה הפסקת צהריים משמשת תזכורת נוקבת לכך שהבטיחות במקום העבודה לא צריכה להישמר אך ורק בשעות העבודה הרשמיות ובחללי העבודה המיועדים לכך. יש צורך במאמצים יזומים למניעת תאונות במהלך זמנים רגועים באופן יחסי, כמו זמני ארוחת צהריים. מעסיקים חייבים לתת דגש על נושאים כמו הדרכת בטיחות, בדיקות סדירות של מפגעים ותיכנון ויישום של פרוטוקולי בטיחות, כדי להבטיח סביבה בטוחה לעובדים במהלך ולאורך כל יום העבודה שלהם.

 

חשיבות הייצוג של עורך דין תאונות עבודה במימוש זכויות לנפגעי תאונה עבודה בהפסקת צהריים

אירוע שכזה גם מדגיש את חשיבות הייצוג של עורך דין תאונות עבודה אשר יוודא ויוכיח שתאונות שכאלה לא אמורות להתרחש, מכיוון שתפקיד המעסיקים הוא לא רק להבטיח שאזורים משותפים יבדקו באופן קבוע לאיתור סכנות פוטנציאליות, אלא גם להעביר לעובדים הנחיות בטיחות, תוך הדגשת תפקידם בשמירה על סביבה מאובטחת גם בזמנים פחות רשמיים כמו הפסקות צהריים.

מעבר לפציעות הפיזיות, אין ספק שלאירוע שכזה יש גם השפעה מתמשכת על הרווחה הפסיכולוגית. מקום העבודה, שנתפס לרוב כמרחב בטוח, הופך באופן פתאומי לכזה הקשור לתאונה מצערת. פחד מהישנות, חרדה והמחיר הרגשי של האירוע מוסיפים עוד שכבות של מורכבות להתמודדות והחזרה לעבודה.

 

תאונה עבודה הפסקת צהריים – סיכום

בכל מקרה של תאונות עבודה, גם אם הן התרחשו בזמן הפסקת הצהריים, יש לערב עורך דין תאונות עבודה. רק עורך דין מנוסה המומחה בתחום זה יוכל לקבוע מי אחראי לתאונה, ומהם הפיצויים והזכויות המגיעות לאותו עובד. מעבר לכך, בכוחו לסייע לעובד להגיש את כל התביעות הנדרשות למימוש הזכויות על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק. המסמכים יידרשו לכלול הוכחות לקיום התאונה, בדיקות וחוות דעת רפואיות אשר יעידו על חומרת הפציעה ועלות הטיפולים העכשווים והעתידיים. את חישוב גובה הפיצוי יוכל עורך הדין להעריך עוד בטרם הגשת התביעה, ולהבטיח כי לקוחותיו יקבלו את מירב הפיצויים המגיעים להם.

לסיוע בהגשת תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה בהפסקת צהריים – פנו למשרד עו"ד אימבר גולן פרטוש כעת.

תאונה עבודה הפסקת צהריים

מעסיקים יכולים לשפר את הבטיחות במקום העבודה בהפסקות הצהריים על ידי יישום בדיקות סדירות של האזורים המשותפים, כגון קפיטריות וחדרי אוכל משותפים, טיפול מיידי בסיכונים פוטנציאליים ומתן הדרכות בטיחות שוטפות לעובדים. חייבים להיות פרוטוקולי בטיחות כדי לעודד ערנות ומניעת תאונות.

מכיוון שהפסקות צהריים נחשבות בדרך כלל כחלק מיום העבודה, קביעת האחריות לתאונה כרוכה בבחינת גורמים שונים כגון סיבת התאונה, האם הייתה הקפדה על פרוטוקולי בטיחות והאם התקיימה חובת הזהירות כלפי העובדים. בחינת גורמים אלה מדגישה את החשיבות של מדיניות בטיחות ושמירה על סביבה בטוחה.

מדיניות בטיחות חייבת להיות מתוכננת באמצעות שילוב של הנחיות ספציפיות לתחזוקת אזורים משותפים, בדיקות סדירות, טיפול מהיר בסכנות פוטנציאליות והבהרה לגבי הציפיות. יש לעודד עובדים לדווח על כל בעיית בטיחות ולטפח תרבות של אחריות קולקטיבית כדי לשפר עוד יותר את הבטיחות במקום העבודה.

המעסיקים נדרשים לספק ולתת סיוע רפואי מיידי, תמיכה לבריאות הנפש באמצעות תוכניות סיוע לעובדים, ולהבטיח מעבר חלק לחזרה לעבודה. בכל מקרה עליהם לעודד את העובדים לקחת לעצמם ייעוץ וסיוע של עורך דין תאונות עבודה שיוכל להסביר ולכוון אותם במורכבות תביעת הפיצויים בפרט ובניהול משפט, אם נדרש בכלל.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות עבודה, תאונות עבודה
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן