לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

פיצויים תאונות דרכים

תאונות דרכים עלולות לגבות מחיר כבד מהנפגעים, הן מבחינה גופנית והן נפשית וכלכלית. למרבה המזל, נפגעי תאונות דרכים בישראל זכאים לפיצויים משמעותיים על פי חוק, שמטרתו להעניק להם פיצוי הולם על נזקיהם. פיצויים תאונות דרכים אלו מעוגנים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) ובשורות הבאות נענה על הסוגיות העיקריות הנוגעות למימוש הזכות לקבלתם.

 

כיצד חוק הפיצויים מגן על נפגעי תאונות הדרכים בארץ?

תאונות דרכים הן תופעה שכיחה ומצערת שרבים מאזרחי ישראל נקלעים אליה מדי יום. עשרות אלפי בני אדם בארץ נפגעים מדי שנה בתאונות אלו, חלקם באופן אנוש. הפגיעות כוללות לעיתים נכויות קשות לכל החיים, שברים ופציעות חמורות, טראומות נפשיות ארוכות טווח ועוד.

לאור הנתונים העגומים הללו, לנפגעים בתאונות דרכים בישראל, עומדת הגנה חוקית רחבה בדמות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975. חוק זה מחייב את חברות הביטוח לפצות נפגעים של תאונות דרכים על נזקי הגוף שנגרמו להם.

מימוש הזכות לפיצוי כרוך בהגשת תביעה כנגד פוליסת ביטוח חובה בחברת הביטוח, בסיוע עורך דין מומחה לתאונות דרכים שיוכל להבטיח קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנפגע על פי חוק.

 

שלבי התביעה בגין פגיעה בתאונת דרכים

הפעולה המקדימה לקראת הגשת תביעת פיצויים בעקבות פגיעה מתאונת דרכים היא לפנות למשטרה ולדווח על התאונה מיד כאשר היא מתרחשת. המשטרה תאסוף את כל המידע והראיות מהזירה ותטפל בבירור האחריות לתאונה.

לאחר מכן יש להתפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי. כבר בשלב זה יש להתחיל לאסוף כל מסמך רפואי המעיד על הפגיעה והיקפה – מסמכי אשפוז, סיכומי טיפול, אבחנות רופאים, קבלות על טיפולים ותרופות וכד'.

חיוני גם לבקש אישור משטרתי על פרטי התאונה. בנוסף, יש לאסוף העתקים של פוליסות הביטוח של הרכבים המעורבים בתאונה.

עם איסוף החומר, הצעד הבא הוא פנייה לעורך דין מומחה בתחום תאונות הדרכים. עורך הדין יפעל למיצוי מלוא הפיצויים עבורכם מול חברות הביטוח. הוא בקיא בכל פרטי החוק ויודע כיצד לנהל את המו"מ וההליך המשפטי ביעילות וללא עיכובים מיותרים. עו"ד מנוסה יכול להביא לפיצוי של מאות אלפי שקלים ואך יותר, במקרים רבים.

בטרם ולאחר הגשת כתב התביעה עצמו, מנהלים הצדדים משא ומתן בניסיון להגיע להסכמה על מינוי מומחים או על הסדר פשרה לסיום התיק. ככל שהמו"מ אינו צולח, עובר הדיון לפתחו של בית המשפט. בית המשפט מתבסס על ראיות המובאות בפניו כדי לקבוע האם התובע זכאי לפיצוי בגין נזקיו וכן את היקפו.

במסגרת זו, קיימת אפשרות לעריכת דיונים בהשתתפות הנפגע עצמו. עם זאת, גם במהלך ההליך המשפטי, עורך הדין רשאי לנהל מגעים עם חברת הביטוח בניסיון לגבש הסכם פשרה.

 

שכר טרחת עורך הדין בתביעת פיצויים תאונות דרכים

שכר הטרחה של עורך הדין בתיקי פלת"ד נקבע מראש בחוק ועומד על 8%-13% מגובה הפיצוי שהושג עבור הנפגע. כלומר – אין תשלום נפרד עבור שירותי עו"ד, אלא הם מקבלים אחוז מסוים מהסכום שהצליחו להשיג בתביעה. שיטה זו מעודדת את עורכי הדין להילחם למען הפיצוי הגבוה ביותר עבור לקוחותיהם.

 

הידעתם? נפגע תאונת דרכים זכאי לפיצוי גם אם הוא אחראי לקרות התאונה

חשוב להדגיש כי הזכות לפיצוי חלה גם אם הנפגע הינו הצד האשם בתאונה. לדוגמה, נהג שנהג בפזיזות וגרם להתנגשות – הוא זכאי לפיצויים מלאים בגין הפגיעות שספג, בדיוק כמו נפגע שאינו אשם בתאונה. יתרה מכך, חברות הביטוח אינן יכולות להתנער מחבותן או להקטין פיצוי גם במקרה של רשלנות הנהג. החוק קובע אחריות מוחלטת לכל מקרה למעט תאונות שנגרמו בזדון.

 

האם אדם שנפגע בתאונת דרכים יכול לתבוע פיצויים גם עבור נזקים נפשיים?

כן, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מכסה גם נזקים נפשיים שנגרמים כתוצאה מהתאונה.
בין היתר ניתן לתבוע פיצויים על טראומה נפשית, חרדה, דיכאון ופגיעה באיכות החיים. עורך דין מיומן יוכל לסייע בהערכה וכימות של הנזק הנפשי לצורך תביעת הפיצוי.

 

האם הגשת תביעת פיצויים תאונות דרכים מוגבלת בזמן?

רבים אינם מודעים לכך, אך על פי הדין האזרחי בישראל, תקופת ההתיישנות לתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים עומדת על 7 שנים בלבד ממועד התאונה למעט במקרים חריגים. משכך, מומלץ לפעול ללא דיחוי לאחר התרחשות תאונה, על מנת למצות את מכלול הזכויות שמעניק החוק בעניין זה. כמו כן, ראוי לדעת כי אם נזקקתם לאשפוז בבית חולים בעקבות התאונה, עומדת לזכותכם הזכות למימון מלא של הוצאות הטיפול הרפואי, וזאת מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

 

האם עדיף להגיע להסדר פשרה מול חברת הביטוח או לנהל הליך משפטי?

לרוב עדיף לנסות ולהגיע להסדר פשרה מוסכם, היות וזו דרך מהירה ויעילה יותר מאשר ניהול הליך משפטי ארוך ומייגע. עם זאת, עורך דין מקצועי ידע מתי יש לפנות להליך משפטי במקום פשרה, אם חברת הביטוח מתנהגת בחוסר תום לב או מציעה פיצוי זעום.

 

לסיכום

תאונות דרכים גובות מחיר כבד מנפגעיהן מדי יום. למרבה המזל, לנפגעים עומדות זכויות ברורות וחד משמעיות על פי החוק לקבלת פיצוי הוגן. עם זאת, מיצוי הזכויות מחייב לרוב סיוע של עורך דין מיומן ומנוסה בתחום, שיוכל להבטיח קבלת מלוא הפיצויים מחברות הביטוח. לפיכך, במידה ונקלעתם חלילה למצב של פגיעה בתאונת דרכים – אל תהססו לפנות להתייעצות עם משרד עו"ד אימבר גולן פרטוש לסיוע. לתיאום שיחת ייעוץ – חייגו כעת 077-8043544.

הגשת ערר על אחוזי נכות רפואיים

כן, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע מפורשות כי הזכות לפיצוי תקפה גם כאשר הנהג עצמו הוא שגרם לתאונה עקב רשלנות או פזיזות בנהיגה. אין משמעות לשאלת האשם או האחריות לתאונה מבחינת הזכות לפיצוי. החוק מטיל אחריות מוחלטת על חברות הביטוח לפצות כל נפגע בתאונת דרכים, גם אם הוא הגורם לה (כל עוד לא עשה זאת בזדון).

החוק מאפשר תביעה על מגוון רחב של נזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה, ביניהם: פגיעה גופנית מכל סוג, לרבות שברים, כוויות ופציעות חמורות, נכות זמנית או קבועה, אובדן השתכרות עתידי, טיפולים רפואיים, אשפוזים, ניתוחים, שיקום, תרופות, הסעות, פגיעות נפשיות ועוד. כל עלות או הפסד הנובעים באופן ישיר מהתאונה – מכוסים.

תביעת נזיקין דורשת הוכחת קשר סיבתי בין המעשה לנזק וכן הוכחת אשם או רשלנות. לעומתה, תביעה על פי חוק פלת"ד אינה דורשת הוכחת אשם ומטילה אחריות מוחלטת על המבטחת. 
בנוסף, בתביעת נזיקין התובע צריך להגיש חוות דעת רפואית של רופא מטעמו, בעוד שבפלת"ד מסתמכים על חוו"ד של מומחה מטעם ביהמ"ש.

לרוב עדיף לנסות ולהגיע לפשרה מוסכמת עם המבטחת מאשר לנהל הליך משפטי מלא, שכן זה יקר וממושך יותר. עם זאת, לעיתים המבטח מציע פיצוי חסר באופן קיצוני או מתנהל בחוסר תום לב, ואז עדיף לתבוע משפטית ולהילחם על הזכויות בביהמ"ש.

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין תאונות דרכים
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן