לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

מימוש זכויות לילדים עם צרכים מיוחדים

כולנו לפעמים מתקשים להיות הורים, ועוד יותר לדעת מה הזכויות המגיעות לנו בשל כך מהביטוח הלאומי. כשיש לנו ילדים עם צרכים מיוחדים, המשימה מורכבת הרבה יותר. איזה זכויות מגיעות לכם בתור הורים לילדים עם צרכים מיוחדים? מה זה אומר בכלל? למה צריך עורך דין במצב כזה? ואיך בוחרים את עורך הדין המתאים? כל הפרטים במאמר שלפניכם

 

ילדים עם צרכים מיוחדים – מה זה אומר?

כשמדברים על ילדים עם צרכים מיוחדים צריך לדעת שמדובר במגוון רחב של ילדים, לכל אחד מהסוגים יש התייחסות שונה ומתאימה אליו, ובכל מקרה, אין ספק, שעם כל אחד מהילדים יש התמודדות שונה לגמרי. אלו הסוגים השונים של הלקויות, איתן מתמודדים הילדים: רצף אוטיזם, חירשים וכבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראיה, לקויות למידה, הפרעת קשב ופעלתנות יתר, מתמודדי נפש, מוגבלות שכלית התפתחותית, מחלות כרוניות שונות, כגון כרון, קוליטיס, טרשת נפוצה, סרטן וכל מחלה כרונית אחרת הכרוכה במוגבלות פיזית.

 

המקור בחוק לזכויות ילדים עם צרכים מיוחדים

יש לציין שישנם מספר מקורות לזכויות המגיעות לילדים עם צרכים מיוחדים, בין השאר חוק הביטוח הלאומי עצמו, תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), תקנות הביטוח הלאומי (ביטוח נכות) (ועדות עררים לשירותים מיוחדים ולילד נכה), חוק חינוך מיוחד, חוק "השילוב", חוק חינוך חינם לילדים חולים.

 

הזכויות המגיעות לבעלי מוגבלויות

קצבת ילד נכה – אם אתם הורים לילד נכה, ישנה גמלה מהמוסד לביטוח לאומי, שנועדה לסיוע בהוצאות מיוחדות שנכללות בטיפול בילדים. המוסד לביטוח לאומי משלם את הגמלה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים כמובן לפי קריטריונים הבוחנים את מידת הלקות של הילד, מידת התלות שלו באחרים, וקריטריונים נוספים. במקרים כאלה נכללים גם ילדים שאין להם משהו כרוני, אלא פשוט נזקקים לאיזה שהוא הליך רפואי מיוחד. גם מקרים של חולי במחלה נדירה כלשהי, מזכה בגמלה.

מה בוחנים אצל הילד? בין השאר עובר הילד ועדה רפואית שם נבחנת מצבו ההתפתחותי, כמו למשל, הושטת יד לחפץ כלשהו, האם הוא נצרך לעזרה בביצוע כל מיני פעולות, בעיקר פעולות בסיסיות? והאם הוא צריך נוכחות קבועה לידו של מישהו שמשגיח, כמו סייעת למשל.

 

זכאות לגמלת ילד נכה

הוריו של ילד נכה יקבלו את הגמלה עד שיהיה בן שמונה עשרה, שיעור הגמלה יכול להגיע עד 7,168 ₪, כמובן בהתאם למצבו הרפואי והתפקודי. בנוסף, נמדד סוג הטיפול שניתן לילד והתדירות שלו. משפחה עם 2 ילדים נכים, כמובן תהיה זכאית לגמלה מוגדלת של 50% וזאת עבור כל אחד מבניהם. אם מדובר בעיכוב התפתחותי, אפשר לקבל גמלה על ששת החודשים שקדמו לרגע בו הוגשה התביעה. אם זה ילד שתלוי באחרים, שנזקק להשגחה באופן תדיר וקבוע, או שזקוק לטיפול רפואי מיוחד או שיש לו ליקוי רפואי שונה וייחודי, הוא יוכל לקבל עבור 12 חודשים שלפני רגע הגשת התביעה. שימו לב שבסוף הדבר נתון להחלטת הוועדה הרפואית.

 

זכויות מול מס הכנסה

אם אתם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, אתם אמורים להיות זכאים גם להקלות במס הכנסה. מה זה אומר למשל? תקבלו שתי נקודות מס, שהמשמעות של קבלתן זה בערך הפחתה של חמשת אלפים ₪ מתשלום המס בשנה.

 

איך מקבלים את ההטבה מול מס הכנסה?

לצורך קבלת הטבה כאמור מול מס הכנסה, תצטרכו להגיש אישורים רפואיים מתאימים, ובהם יצוין כמובן שאתם זכאים לגמלה. מדובר באותם מסמכים אותם הגשתם לוועדה הרפואית לשם קבלת הגמלה, כך שלא אמורה להיות לכם בעיה להשיג אותם מחדש. מלבד זאת תצטרכו להגיש בקשה ממס הכנסה. שימו לב שההטבה לא תינתן לשני ההורים, אלא ניתנת מול משכורת של הורה אחד, ועליכם לחדש אותה כל שנה.

 

גמלת ניידות

אם ילדכם סובל מליקוי רפואי כלשהו שפוגע בו בגפיים התחתונות, ולכן אתם בעצם מוגבלים מבחינת ניידות, או לחילופין, צריכים לקנות הרבה ציוד לרכב שלכם כדי שהוא יוכל ליסוע בו, ובכלל, ברגע שיש לכם קושי לנייד את הילד ממקום למקום, תוכלו לקבל הטבה בדמות גמלה חודשית שתקבלו להוצאות הכרוכות בניידות הילד.

בנוסף, תוכלו לקבל הלוואה לרכישת רכב חדש בעלויות יחסית נמוכות, פטור מאגרה על טסט  – מבחן הרישוי, וכן מימון או הלוואות לרכישת אביזרים שונים הדרושים לרכב לניידות הילד. הוועדה הרפואית היא זאת שבודקת האם יש ליקוי ברגלי הילד, לפי פרמטרים מוגדרים מראש כמובן, ולפי ההחלטה שלה, אם המוגבלות בניידות של הילד מוגדרת מעל המינימום של 60% ניידות, כנראה שהוא יקבל את גמלת הניידות.

 

תו נכה

היום אנשים רבים מוציאים תו נכה, אבל אין ספק שלהורים עם ילדים עם צרכים מיוחדים, בעיקר אלה המתקשים בניידות, יש צורך מיוחד וצודק מאין כמותו. אתם יכולים להגיש בקשה לקבלת תג חניה לרכב שלכם, כך תוכלו לחנות במקומות המיועדים לנכים, וכל זה כדי להקל את ההתניידות עם הילד.

איך מבקשים? הגישו בקשה לקבלת תג חניית נכה למשרד התחבורה. תצטרכו כמובן לצרף מסמכים רפואיים רלוונטיים ועדכניים, שיראו שאכן הוא בעל נכות של מעל 60%. רופא מאגף הרישוי במשרד התחבורה, הוא זה שיקבע האם אתם באמת זכאים, כמובן שהוא יסתמך בחוות דעתו על כלל המסמכים הרפואיים שהגשתם.

 

זכויות בבית הספר

הילדים שלכם, אם הם עם צרכים מיוחדים זכאים במקרים מסוימים גם להסעה לבית הספר, הזכות היא מול הרשות המקומית, ועל חשבונה, ולכן עליכם להגיש את הבקשה למחלקת החינוך של הרשות המקומית שלכם. בנוסף, ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים, גם במקרים מסוימים, לקבל סייעת שתעזור להם להשתלב במסגרת. גם כאן, את הבקשה תגישו דרך מחלקת החינוך ברשומת המקומית בה אתם גרים.

 

שאלות בנושא זכויות ילדים עם צרכים מיוחדים

הילדים שלכם, אם הם עם צרכים מיוחדים זכאים במקרים מסוימים גם להסעה לבית הספר, הזכות היא מול הרשות המקומית, ועל חשבונה, ולכן עליכם להגיש את הבקשה למחלקת החינוך של הרשות המקומית שלכם. בנוסף, ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים, גם במקרים מסוימים, לקבל סייעת שתעזור להם להשתלב במסגרת. גם כאן, את הבקשה תגישו דרך מחלקת החינוך ברשומת המקומית בה אתם גרים.

כן, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, במקרים מסוימים, יהיו זכאים להחזרים והטבות גם בתחום המכשירים הרפואיים. כמו למשל, הטבה ומחיר זול יותר ברכישת מוניטור קרדיאלי, או מד סטורציה ומכשיר הזנה. בדקו אצל החברות המוכרות, ואצל קופת החולים, האם אתם זכאים לכך.

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים רשאים להיעדר עד 18 ימים בשל מחלת הילד. זה קיים אצל כל הורה. בנוסף לכך, הורה לילד עם מוגבלות יכול לזקוף 18 ימים נוספים בשנה, על היעדרות, וזאת על חשבון חופשת המחלה שלו או על חשבון ימי החופשה שלו, וזאת לצורך סיוע לילדו. זו הטבה רק לאחד מההורים, וכמובן, יש להגיש מסמכים רפואיים המעידים על המצב.

עורך דין ידע לעזור לכם לעמוד על זכויותיכם מול המוסדות השונים, אם זה המוסד לביטוח לאומי, אם זה מס הכנסה, קופת החולים, או כל גוף אחר. התייעצו עם חברים ומכרים, ומצאו עורך דין בעל ניסיון בתחום, מקצועי ואמין, שתוכלו לסמוך עליו בכל ההתנהלות בנושא, כך תצליחו לממש את זכויותיכם.

 
לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן