לוגו לתפריט עליון
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
js_loader

תביעת נכות כללית בגין הפרעה ביפולרית – מאניה דיפרסיה

הזמרת המפורסמת סיה הצהירה על עצמה בעבר כסובלת מהפרעה דו – קוטבית הנקראת גם הפרעה ביפולרית או מאניה דפרסיה ושרה בשיריה על המאבק היומיומי והמתמשך במחלה המתאפיינת בהתקפי אופוריה שלאחריהם מגיעים התקפי דיכאון ותחושת אפסיות. הזמרת הצליחה להביא לתודעת הציבור את הקשיים שחווים הסובלים מן המחלה לתפקד, לנהל חיי משפחה ולעבוד. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על תביעת נכות כללית בגין הפרעה ביפולרית – מאניה דיפרסיה ולזכות בקצבת נכות לכיסוי ההוצאות הרפואיות הנלוות למחלה.

 

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

אחת התופעות הנפשיות מעוררות הסקרנות ומסעירות הדמיון שמגולמות בדמויות מוכרות רבות מעולם היצירה, הספרות והקולנוע הינה תופעת המאניה דיפרסיה. דמויות רבות ואקסטציוניות כגון סלבדור דאלי, וינסנט ואן גוך, קורט קוביין, ג'ימי הנדריקס ועוד חוו התקפי יצירה גאוניים במחזור המאניה שלהם, אך גם חוו משברים קשים במחזור הדיפרסיה שלהם שלמרבה הצער הסתיימו במותם הטראגי. בתחילת המחזור הביפולרי האדם מרגיש כי הוא בשיאו, מלא במרץ, בהשראה ובמחשבות משמחות אודות גדולתו וגאונותו, אך תוך זמן קצר מתדרדר לדיכאון קשה, לקריסה כללית של עשתונותיו, לתחושת אפסיות ואובדן הדרך עד כדי איבוד הטעם לחייו. אך בעוד אנו משתעשעים למראה דמויות אלו מתענות להנאתנו על הבמה, במוזיאון או על גבי המסך, זה כלל לא משעשע לחוות זאת במציאות.

 

תביעת נכות כללית בגין הפרעה ביפולרית – מאניה דיפרסיה

המחלה המתאפיינת במחזורים של התנהגות בלתי יציבה, שמחה פרועה וחסרת עכבות מול התקפי בכי ותחושת חורבן מערערים את האדם ואיתו גם את משפחתו שנאלצת פעם אחר פעם לאסוף את השברים לאחר עוד מחזור. קשה מאד לנהל מערכת יחסים, להקים משפחה, לעבוד ולהתפרנס כשמה שבאמת מנהל את האדם אלו מצבי הרוח המשתנים תדיר שלו. המחזורים הינם בלתי צפויים וגם טיפולים שונים לא תמיד מביאים את התוצאות הרצויות. לכן מחלה זו נחשבת לנכות וניתן להגיש בעטייה תביעה לנכות כללית בגין הפרעה ביפולרית או מאניה דפרסיה.

 

כיצד מגישים תביעה בגין המחלה לביטוח לאומי?

עורך דין המומחה לדיני נזיקין וביטוח לאומי יוכל לייעץ ולכוון אתכם בנושא, למלא ולהגיש איתכם את המסמכים השונים, לייצג אתכם בועדות רפואיות ומבדקים שונים ולהלחם עבורכם כדי להשיג את מלוי זכויותיכם ולהגיע לסכום הפיצוי הגבוה ביותר עבורכם, שכן הסובלים מן המחלה זקוקים להשגחה צמודה בשיאי המחזור הביפולרי, לטיפול פסיכולוגי ולעיתים גם לאשפוז. גם המשפחה עצמה של החולה במחלה זקוקה להכנסה יציבה וקבועה ולכן הפיצוי יכלול גם אובדן כושר עבודה או פגיעה ממשית ביכולת ההשתכרות.

 

אחוזי הנכות המגישים תביעת נכות כללית בגין הפרעה ביפולרית

המגישים תביעת נכות כללית בגין הפרעה ביפולרית או בשמה הנפוץ יותר מאניה דפרסיה מדורגים על פי מידת חומרת המצב שלהם. הועדות הרפואיות הן אלו שיקבעו עבור הסובל מן המחלה באיזה דרגה הוא על פי הקריטריונים הבאים:

 

הקריטריון

 

אחוזי הנכות

 

הפוגה מוחלטת ללא פגיעה תפקודית או הגבלת כושר עבודה. 0%
סימנים קליניים אופיינים המהווים פגיעה קלה בתפקוד הנפשי או החברתי והגבלת כושר עבודה קלה עד בינונית. 10%

 

סימנים קליניים קלים עם דרישה לטיפול תרופתי, פגיעה בינונית בתפקוד הנפשי או החברתי והגבלת כושר עבודה בינונית 20%
סימנים קליניים בינוניים, צורך קבוע בטיפול תרופתי, פגיעה ניכרת בתפקוד הנפשי והחברתי והגבלת כושר עבודה ניכרת. 30%
אפיזודות רגשיות חוזרות ונשנות עם סימנים קליניים ברורים, צורך בטיפול תרופתי קבוע, פגיעה קשה בתפקוד הנפשי והחברתי והגבלת כושר עבודה חמורה. 50%
פגיעה קשה מאוד בתפקוד הנפשי והחברתי והגבלת כושר עבודה חמורה מאוד או הדרישה לאשפוז יום פסיכיאטרי ממושך. 70%
דרישה להשגחה מתמדת או אשפוז פסיכיאטרי מלא. 100%

 

אימבר גולן פרטוש – משרד עורכי דין נזיקין וביטוח לאומי

עו"ד אימבר גולן פרטוש הינה עורכת דין מנוסה בעלת מוניטין וידע רב בתחומי נזיקין וביטוח לאומי. בעברה עסקה עו"ד גולן פרטוש כעובדת במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ולכן מבינה על בוריים את כל דרכי ההתנהלות, התקנות והנהלים השונים, ייצגה בהצלחה את לקוחותיה ליותר מעשרת אלפים ועדות רפואיות והשיגה למעלה מחצי מיליארד שקלים פיצויים עבור לקוחותיה הרבים. באדיבות וברגישות יפעלו אנשי המשרד למענכם על מנת להלחם על מיצוי זכויותיכם.

 

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עו"ד אימבר גולן פרטוש
עו"ד אימבר גולן פרטוש

בעלת המשרד, עו״ד אימבר גולן פרטוש מומחית בתחום נזקי הגוף עם ניסיון רב של ייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן בועדות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.

בעברה, עבדה במחלקה המשפטית של המוסד לביטוח לאומי ובמקביל כיהנה שנים רבות בוועדה לביטוח לאומי של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל.

בנוסף, עומדים לזכותה שורה ארוכה של תקדימים משפטיים פורצי דרך בתחום נזקי הגוף.

עו"ד אימבר גולן פרטוש ברשתות:

פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טלפון: 077-804-3544 | מייל: [email protected]

משרד עו"ד אמבר גולן פרטוש
לקבלת יעוץ אישי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אודות המשרד
משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש נוסד בשנת 2012 והינו משרד מוביל בתחום נזקי הגוף.
 
המשרד מונה צוות עורכי דין מומחים בתחום נזקי הגוף, בייצוג בבתי המשפט ובבתי הדין השונים, וכן מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח, מס הכנסה ומשרד הביטחון.
מהתקשורת
כלכליסט
פורסם ב- כלכליסט

במקרה של פציעות חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, התיעוד הוא קריטי להצלחת התביעה - מאמר שפורסם בכלכליסט .

חדשות פתח תקווה
פורסם ב-חדשות פתח תקווה

מדוע חשוב להיות מלווה על ידי עורך דין למימוש הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי?

14 עכשיו
פורסם בחדשות 14

בשנת 2022 נשבר שיא של 4 שנים במספר הנפגעים בתאונות עבודה. עו"ד אימבר גולן פרטוש בראיון בנושא.

לוגו מעריב
פורסם ב-במעריב

יפוצה בכ - 3 מליון ש"ח על אף שהחליק מקטנוע בתאונה עצמית.

לקוחות ממליצים
לעו"ד אימבר גולן פרטוש.ברצוני להעריך אותך ולצייןעל היחס החם ומקצועיות אשר קיבלתי אצלכם בטיפול... בבעיה שלי . ברצוני לציין שהכל נעשה בצורה טובה ומעולה עם צוות טוב של עורכי דין טובים ומעולים שמטרתם לעזור ללקוח .לבסוף חשוב מאוד לציין שיש תוצאות טובות. תודה רבה על הכל מעריך אותכם מאוד וממליץ מאוד מימני דורון.קראו עוד
מומלץ בחום מקצוענים ביותר!
שירות ישר ומקצועי ללא עוררין!
שירות נהדר...
משרד מקצועי קיבלתי שירות מצוין תודה על הכל
מקצועיות ואנושיות של אימבר העומדת בראש המשרד וצוותה. מומלץ בחום!!!
מקצועיותאמינותויד ביד לאורך כל הדרך .
שירות מיקצועי.ייצוג ופתרון בעיות ומיצוי זכויות בהצלחה.אמבר ועובדיה קשובים ללקוח נותנים מעצמם מעל... ומעברקראו עוד
js_loader
הצלחות המשרד עורך דין ביטוח לאומי, נכות כללית
DUNS 100 - משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש
לשיחת ייעוץ חייגו עכשיו:
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 112 ביקורות
×
js_loader
דילוג לתוכן